Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Στις 4 Οκτωβρίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων!  Αρχίσαμε λοιπόν να γνωρίζουμε καλύτερα τα ζωάκια και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους αφού πρώτα τα διαχωρίσαμε σε ζώα του αγρού, του δάσους και της ζούγκλας!

FunPic 20251002 230444195

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, αντιστοιχήσαμε το κάθε ζωάκι με τη τροφή του, λύσαμε αινίγματα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης , αντιστοίχισης και συμμετρίας.

FunPic 20251004 111026547 FunPic 20251002 225640119 FunPic 20251002 230345283 FunPic 20251004 111659907 FunPic 20251004 111214731 FunPic 20251004 111535582 1

Ακολούθησαν πολλά κινητικά παιχνίδια με πρωταγωνιστές τα ζωάκια όπως “Τα γατάκια”, “Η αλεπού και η κότα” κ.α, παίξαμε σχετικά επιτραπέζια και φυσικά τα ζωγραφίσαμε στο ελεύθερο σχέδιο.

FunPic 20251004 111914164 FunPic 20251002 225748066

Στο τέλος, μιλήσαμε για τη σωστή συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε απέναντι στα ζωάκια , φτιάξαμε για κατασκευή τα βατραχάκια μας και δαχτυλο-κούκλες και

FunPic 20251004 110831551 FunPic 20251007 175032408 FunPic 20251004 111249134

είπαμε πολλά τραγούδια για τα ζωάκια όπως ¨Το γουρουνάκι¨ και ¨Τα  ζωάκια¨

Χρόνια Πολλά Παππού και Γιαγιά!

Ήρθε ο Οκτώβρης  και μαζί του μας έφερε μια γιορτή! Την γιορτή του παππού και της γιαγιάς μιας και η 1η Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας!

Έπρεπε να τιμήσουμε αυτή τη μέρα για αυτό και υποδεχτήκαμε στην τάξη μας μια γιαγιά! Αφού την καλημερίσαμε και μας είπε για τα δικά της εγγονάκια , έπειτα όλοι της είπαμε για τη δική μας γιαγιά και τον δικό μας παππού, τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους και τι κάνουμε για να είναι χαρούμενοι!

IMG 20250930 160435 FunPic 20251002 103938804

Σχηματίσαμε τις λέξεις ΠΑΠΠΟΥΣ- ΓΙΑΓΙΑ- ΕΓΓΟΝΙ και έπειτα μιλήσαμε για τα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου! Τα βάλαμε στη σωστή χρονολογική σειρά , αναφέραμε λέξεις όπως βρέφος, παιδί , ενήλικας και ηλικιωμένος και τα αναπαραστήσαμε μουσικοκινητικα!

FunPic 20251002 103836729 FunPic 20251005 140751743 1

Τραγουδήσαμε το τραγούδι ¨Η γιαγιά μας η καλή ¨ και “Ο γερο παππούς κοιμάται”

Στο τέλος δε θα μπορούσαμε να μην τους ετοιμάσουμε από ένα δωράκι γράφοντας ¨ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ¨

FunPic 20251002 080931690

Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο!

Στις 22 Σεπτεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο! Ξεκινήσαμε να συζητάμε για τη χρησιμότητα του αυτοκινήτου αλλά και για τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει στο περιβάλλον και στην υγεία  μας!

FunPic 20250927 193027783

Έπειτα γνωρίσαμε τα μέσα μεταφοράς, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει το καθένα και στο τέλος τα ταξινομήσαμε σε μέσα ξηράς, αέρα και θάλασσας.

FunPic 20250922 172447379

Ακολούθησαν πολλά παιχνίδια αντιστοίχισης, χρωμάτων και αινίγματα  με πρωταγωνιστές τα μέσα μεταφοράς.

FunPic 20250927 192033799 FunPic 20250927 192345564 FunPic 20250927 192444887 FunPic 20250927 192627205 FunPic 20250922 172009849IMG 20250922 171825 FunPic 20250922 172754439

Στο τέλος, τραγουδήσαμε τη “Σακαράκα”

Εγώ είμαι εγώ!

Αποφασίσαμε να γνωριστούμε όλοι λίγο καλύτερα και κυρίως να ανακαλύψουμε το πόσο μοναδικοί και ξεχωριστοί είμαστε ο καθένας!

Αφορμή στάθηκε  ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας ενώ στην αρχή ήθελε να γίνει ίδιος με τους άλλους , στο τέλος κατάλαβε πόσο όμορφο είναι να είσαι ο αυτός σου! Εμείς διαβάζοντας το παραμύθι βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές που είχε ο Έλμερ με τους άλλους ελέφαντες.

FunPic 20250927 165030835

Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να βρούμε τι ομοιότητες και διαφορές έχουμε εμείς μεταξύ μας! Ένα ήταν το συμπέρασμα: Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι! Έπειτα προχωρήσαμε στο να κάνει ο καθένας το δικό του μοναδικό πορτρέτο!

FunPic 20250927 164533890 FunPic 20250927 164439860

Επίσης μάθαμε το τραγουδάκι “Εγώ είμαι εγώ”

Στη συνέχεια, είπαμε να ασχοληθούμε με το όνομα μας! Αφορμή το τραγούδι “Ένα παπί που έχασε το ένα πι”!

Βάλαμε τις εικόνες στη σωστή χρονική αλληλουχία όπως τις ακούσαμε στο τραγούδι και….

FunPic 20250927 173118983

μετά ασχοληθήκαμε το δικό μας όνομα! Παίξαμε παιχνίδια όπως ψάρεψε το αρχικό του ονομάτός σου, η μπουγάδα με τα ονόματα κ.α

FunPic 20250927 172810850 FunPic 20250927 173413134 FunPic 20250927 172328742

Τους κανόνες τηρώ , μέσα στη τάξη εγώ!

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και είμαστε έτοιμοι για αυτό  το νέο ταξίδι που ελπίζουμε να είναι γεμάτο γνώσεις, παιχνίδια , γέλια και όμορφες στιγμές!

Για να κυλήσουν όμως όλα όμορφα έπρεπε πρώτα να κάνουμε ένα συμβούλιο και να αποφασίσουμε τι κανόνες θα τηρούμε όλοι ως ομάδα! Έτσι λοιπόν έπειτα από συζήτηση, χτίσαμε τον πύργο των κανόνων και της καλής συμπεριφοράς! Επιπλέον, αναφερθήκαμε στους κανόνες υγιεινής ( πώς πρέπει να πλένω τα χεράκια, πώς βάζω τον αγκώνα όταν φτερνίζομαι κ.α)

FunPic 20250927 165325482 FunPic 20250927 165422166

Ακόμη, ορίσαμε τους βοηθούς της τάξης και εξηγήσαμε το τρόπο που θα κάνουμε τις καθημερινές ρουτίνες όπως το ημερολόγιο!

FunPic 20250927 170539210

Στο τέλος, δώσαμε υπόσχεση να τηρούμε όλους τους κανόνες που συμφωνήσαμε και είπαμε το παρακάτω τραγούδι κανόνων που λέμε στη παρεούλα μας:

Στην παρεούλα σαν θα καθίσω
το στοματάκι μου έχω κλειστό,
μα το χεράκι σαν θα σηκώσω
τη σκέψη μου μπορώ να πω!

Μιλάς εσύ , μιλάω εγώ                                                                                                                                                                                                                                         μα προσοχή μη πεταχτώ!

Την θέση μου γνωρίζω εγώ,                                                                                                                                                                                                                                χέρια και πόδια δεν τα κουνώ.

Τα ματάκια είναι ανοιχτά                                                                                                                                                                                                                                    και τα αυτάκια μου  παιδιά                                                                                                                                                                                                                            για να ακούσω ότι και αν πω όμορφες σκέψεις μες στο σχολειό!

Και όσα είπα τα τηρώ                                                                                                                                                                                                                                    μετά το 10 που μετρώ

1,2,3, …………10!

“Μικρά Χεράκια…Μεγάλες Καρδιές” Πρόγραμμα Ενεργού Πολίτη 2025

Το Πρόγραμμα Σπουδών “Ενεργός Πολίτης” εφαρμόστηκε πρώτη φορά φέτος κατά το σχολικό έτος 2024-2025. Στόχος είναι η διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών, μέσα από την υλοποίηση δράσεων ενεργού πολιτειότητας για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs). Το δικό μας Νηπιαγωγείο επέλεξε το δεύτερο θεματικό πεδίο με τίτλο “μηδενική πείνα”. Η Δράση που υλοποιήθηκε εντάχθηκε στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: «Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια» του θεματικού Άξονα: «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην» και τίτλο: «Ο Ρούλης Τροφούλης και η Περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής Διατροφής». τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα στα οποία στοχεύσαμε είναι η καλλιέργεια Ενσυναίσθησης, Αλληλεγγύης και κοινωνικής Υπευθυνότητας, η σύνδεση τροφής με κοινωνικά ζητήματα, Εκτίμηση τροφής ως πολύτιμου αγαθού που κάποιοι άνθρωποι τη στερούνται και τέλος καλλιέργεια αξιών και στάσεων ζωής, όπως η καλοσύνη και η γενναιοδωρία. Έτσι λοιπόν μέσα από διάφορες δραστηριότητες και συζήτηση με τα παιδιά σε συνδυασμό με το ότι πλησίαζε τη γιορτή του Πάσχα, αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε και να δωρίσουμε στην εκκλησία του χωριού μας τρόφιμα ώστε να δοθούν στους ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Κατόπιν συνεννόησης με τον ιερέα του χωριού μας μεταφέραμε τα τρόφιμα μαζί με τα παιδιά στην εκκλησία. Εκεί ο Ιερέας, ξενάγησε τα παιδιά στο χώρο και αφού μας ευχαρίστησε δώρισε στα παιδιά εικόνες της αγίας Ελένης στην οποία είναι αφιερωμένος ο Ναός.

ep 1 ep 2 ep 3 ep4 ep5 ep6

2 Απριλίου: “Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου”

Στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, η οποία συμπίπτει με τα γενέθλια του μεγάλου “παραμυθά” Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Μιλήσαμε για το γνωστό λογοτέχνη και για τα βιβλία που έχει γράψει κάποια από τα οποία ήδη γνώριζαν τα παιδιά. Αποφασίσαμε να διαβάσουμε το “Ασχημόπαπο” και τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση. Στη συνέχεια ακούσαμε τραγουδάκια για τα βιβλία και μετά μιλήσαμε για τις δανειστικές βιβλιοθήκες. Τα παιδιά γνωρίζουν τη διαδικασία μέσω των βιβλίων που δανείζονται κάθε παρασκευή από το σχολείο, τώρα όμως μάθανε ότι υπάρχουν δανειστικές βιβλιοθήκες και στις πόλεις όπου μπορούν όχι μόνο να δανειστούν βιβλία, αλλά να συμμετέχουν σε διάφορες δράσεις, να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις βιβλίων, να παίξουν επιτραπέζια κλπ. Τέλος δραματοποιήσαμε τη διαδικασία δανεισμού βιβλίων όπου μετατρέψαμε το μαγαζάκι της τάξης σε βιβλιοθήκη και τα παιδιά είχαν εναλλάξ τους ρόλους του βιβλιοθηκονόμου και του επισκέπτη. Κατασκευάσαμε καρτέλες δανεισμού και έναν σελιδοδείκτη.

6 4 5 6 4 6 2 8 1 9 3 61 9 2a2c59c1 d5fc 4df7 9cb4 adc891e472a3 cf3952db 120a 4aed 8891 3a697796ed30

ζουν ζουν τα ζουζούνια ξυπνούν!!!

Η εποχή της Άνοιξης είναι τόσο πλούσια σε ερεθίσματα αγαπημένα στα παιδιά. Δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε να μιλήσουμε για το ξύπνημα των εντόμων. Έπειτα από συζήτηση καταλήξαμε ότι τα αγαπημένα έντομα των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας είναι η πασχαλίτσα και φυσικά η πεταλούδα. Επομένως αναπτύξαμε αυτές τις δύο θεματικές όπου τα παιδιά χάρηκαν πολύ αλλά έμαθαν και πληροφορίες που δε γνώριζαν γι αυτά τα όμορφα πλασματάκια της Άνοιξης.

Ξεκινήσαμε με την πασχαλίτσα και αφού συζητήσαμε για την εμφάνιση και τα χρώματά της την κατασκευάσαμε με δύο τρόπους. Στη συνέχεια εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία και μιλήσαμε για τη συμμετρία αρχικά με παιχνίδια τύπου παζλ και μετά τα παιδιά κλήθηκαν να σχεδιάσουν μόνα τους σε ένα φύλο εργασίας που απεικόνιζε τη μισή εικόνα της πασχαλίτσας την άλλη μισή.

1 3 2 3 6 3 5 3 4 3 3 3

Το δεύτερο και πιο αγαπημένο εντομάκι βεβαίως και είναι η πεταλούδα. Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και φτιάξαμε κατασκευές, είδαμε βιντεάκι με την πορεία της σε time elapse όπου τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Φτιάξαμε μία πεταλούδα με μία πρωτότυπη τεχνική χρησιμοποιώντας φίλτρο καφέ και αφού τα παιδιά χρωμάτισαν όπως ήθελαν το φίλτρο στη συνέχεια το έβρεξαν με πινέλο και νερό. Όταν στέγνωσε το κολλήσαμε σε ένα μανταλάκι και το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο. Τέλος τα παιδιά μάζεψαν από την αυλή λουλούδια που τοποθετήσαμε σε μεγεθυντικό φακό για να δούμε από κοντά τη γύρη που τρέφονται οι πεταλούδες.

1 4 2 41 51 6 2 5 1 7 3 4 2 65 4 4 41 8 2 7 3 5 4 5 5 5 6867a862 5761 4a9d b9f0 112f0f936ea8

 

 

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821

Εν όψει της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 μιλήσαμε για την ιστορική επανάσταση, τα γεγονότα και τους ήρωες που θυσιάστηκαν για την ελευθερία μας. Δεν παραλείψαμε να μάθουμε τη σημασία της Ελληνικής σημαίας όπως και το μήνυμα που κρύβεται στον αριθμό των λωρίδων της “Ελευθερία ή Θάνατος”. Μιλήσαμε ακόμα για τις φορεσιές της εποχής του τσολιά και της ελληνοπούλας και παίξαμε παιχνίδια μνήμης με εικόνες σχετικές με την επανάσταση. Φυσικά αναφερθήκαμε στη διπλή γιορτή αυτής της ημέρας, τον Ευαγγελισμό της Παναγίας. Είπαμε ποιήματα, τραγούδια και τον εθνικό μας ύμνο. Τα παιδάκια κατέθεσαν στεφάνι και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η παρέλαση στο χωριό μας.

7 1 6 2 3 2 5c66105c e70a 4480 9ed1 358742cd9653 2 2 4 2 5 2 1 2

Τα λουλούδια χρειάζονται αγάπη!

Μιάς και η Άνοιξη είναι η εποχή που το τοπίο αλλάζει η φύση πρασινίζει και πάλι και ανθίζουν τα λουλούδια, αποφασίσαμε να μάθουμε πώς δημιουργείται το λουλούδι. Μάθαμε ότι τα λουλούδια χρειάζονται χώμα νερό και ήλιο για να μεγαλώσουν και κάτι ακόμα σημαντικό που είναι η αγάπη. Πρέπει να αγαπάμε τα λουλούδια για να τα φροντίζουμε! Στη συνέχεια φυτέψαμε σπόρους από Πανσέδες και το κάθε παιδί είχε το δικό του γλαστράκι από μπουκάλι νερού. Έγραψε ο καθένας το όνομά του σε μία ετικέτα και την κολλήσαμε στο γλαστράκι ώστε να ξεχωρίζουμε σε ποιόν ανήκει. Κάθε δύο μέρες τα παιδιά πότιζαν το χώμα και φροντίσαμε να είναι κοντά στο φως. Παρακολουθούσαμε καθημερινά την πορεία τους μέχρι που φύτρωσαν!

7 6 5 4 3 2 1

 

Ακόμα, αναλύσαμε τους πίνακες του Vincent Van Gogh με τα Ηλιοτρόπια, που αποτελούσαν αγαπημένο θέμα του γνωστού Ζωγράφου. Τέλος δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες με Ηλιοτρόπια με μία διαφορετική τεχνική και κατόπιν τους αναρτήσαμε έξω από την τάξη μας για να τους εκθέσουμε.

2 1 6 1 5 1 4 1 3 1 1 1