Κλείνοντας το εργαστήριο για τη διατροφή, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε παραπάνω με τη βάση της πυραμίδα της διατροφής που είναι οι υδατάνθρακες στους οποίους ανήκει και το ψωμί !
Πως γίνεται το ψωμί;Τι υλικά χρειαζόμαστε να γίνει;Ας τα δούμε όλα με τη σειρά !
Αρχικά, μέσα από εικόνες και βίντεο είδαμε πως απ’ το σιτάρι φτάνουμε στο ψωμί και έπειτα τις βάλαμε στη σωστή χρονολογική σειρά!
Συνεχίσαμε ζυμώνοντας το δικό μας ψωμάκι!
Και στο τέλος ακούσαμε το τραγούδι “ο γεωργός πάει στον αγρό”!
Με αφορμή την πάγια ημέρα διατροφής, ασχοληθήκαμε με το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων “Ρούλης ο Τροφούλης”!
Ξεκινήσαμε με μια ιδεοθυελλα σχετικά με την έννοια της διατροφής και συνεχίσαμε με το παραμύθι “Το Στρουμπουλό Τερατάκι”.
Έπειτα είδαμε ένα σχετικό παιδικό βίντεο, διαχωρισαμε τις υγιεινες απ’ τις ανθυγιεινές τροφές, ταΐσαμε υγιεινά το Στρουμπουλό τερατάκι και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας πρωινό αλλά και μεσημεριανό γεύμα !
Στην συνέχεια, είδαμε τις ομάδες τροφών!
Αυτή που μας άρεσε περισσότερο ήταν η ομάδα με τα λίπη και τα γλυκά!Γιατί δε κάνει να τα τρώμε ;Δε θα φάμε πότε;;;Κάθε ποτέ μπορούμε να τρώμε ;Σε αυτό μας βοηθησε η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής;Αφού αναλύσαμε τις τροφές που έχει σε κάθε επίπεδο, έπειτα φτιάξαμε την ομαδική μεσογειακή πυραμίδα αλλά και ατομικές!
Λίγο παραπάνω, ασχοληθήκαμε με την ομάδα των φρούτων και των λαχανικών!Τα διαχωρισαμε σε φρούτα και λαχανικά , φτιάξαμε το “υγιεινο” ουράνιο τόξο και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης !Στο τέλος παίξαμε το παιχνίδι “Τι έχω στο κεφάλι μου;”! Έπρεπε να μαντέψω ποιο φρούτο ή λαχανικό έχω στο κεφάλι μου με βάση την περιγραφή που μου κάνουν οι συμμαθητές μου !
Ακούσαμε ακόμη το τραγουδάκι “φρούτα -φρουτα -φρουτα”
Είδαμε επίσης την προέλευση των τροφών,την διαδρομή που ακολουθουν από το στόμα μας μέχρι το στομάχι και καθώς η ηρωίδα έτρωγε μακαρόνια παίξαμε και εμείς το παιχνίδι λεπτής κινητικότητας “Ποιος θα φάει πρώτος τα μακαρόνια;;”
Φτιάξαμε μια αφίσα με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της σωστής διατροφής…
Τελειώσαμε με την πυραμίδα της άσκησης και …
τη σημασία της σωστής διατροφής στο σώμα μας ώστε να είμαστε γέροι και με ενέργεια! Φανταστήκαμε ότι είμαστε ρομπότ που όταν δεν τρώμε σωστά , η μπαταρία μας τελειώνει..Χορέψαμε το παρακάτω τραγούδι “Το ρομπότ”. ..
Στις 10 Οκτωβρίου ήταν η παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας!Έτσι λοιπόν εμείς βρήκαμε ευκαιρία να μιλήσουμε για τα συναισθήματα…Τι είναι;Ποια είναι;Πως μπορούμε να τα διαχειριστούμε;
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Η παλέτα των συναισθημάτων”!Αφού το συζητάμε και είδαμε και ένα σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο, έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι!Με αφορμή την εικόνα που είχαμε στο χέρι μας, προσπαθούσαμε να βρούμε τι νιώθει ο ήρωας της ιστορίας!
Συνεχίσαμε με την παντομίμα των συναισθημάτων, φτιάξαμε τα συναισθήματα με πλαστελίνη και .
Ακούσαμε το τραγούδι των συναισθημάτων:
Λίγο παραπάνω, ασχοληθήκαμε με τον θυμό!Τι μας θυμώνει;Πως μπορούμε να τον διαχειριστούμε;Σε αυτό μας βοήθησε το φανάρι του Θυμού..
Ακούσαμε και το αντίστοιχο τραγουδάκι :
Στο τέλος, αποφασίσαμε εμείς σαν ομάδα να είμαστε χαρούμενοι και χορέψαμε το “Χαρούμενος αν είσαι”!
Το φθινόπωρο είναι μια εποχή που μας φέρνει τα πρωτοβρόχια και στολίζει τη φύση με όμορφα χρώματα! Εκτός όμως από αυτά , έρχεται γεμάτο φρούτα και λαχανικά! Ποια είναι αυτά; Ας ξεκινήσουμε να τα γνωρίζουμε!
Είδαμε σχετικά βίντεο, λύσαμε αινίγματα και κάναμε αποτυπώματα!
Κάναμε ανασύνθεση ονομάτων από φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά και προσπαθήσαμε να συμπληρώσουμε σωστά το μοτίβο με τα μήλα!
Συζητήσαμε τη παροιμία ¨Ένα μήλο την ημέρα , τον γιατρό τον κάνει πέρα¨ και με αφορμή αυτή τη παροιμία μάθαμε το νούμερο ένα μέσα από παιγνιώδης δραστηριότητες!
Ακούσαμε τραγούδια σχετικά με τα φρούτα όπως “Στη μηλιά τη φορτωμένη” και συμπληρώσαμε το εικονόλεξο “Φρούτα- φρούτα ζουμερά,, φρούτα Φθινοπωρινά”!
Το Φθινόπωρο ήρθε και εμείς αποφασίσαμε να το ανακαλύψουμε καλύτερα! Τι αλλαγές συμβαίνουν στη φύση; Ποια φρούτα και λαχανικά βγαίνουν;
Ξεκινήσαμε διαχωρίζοντας τις εικόνες ανάλογα με τη εποχή( φθινόπωρο- καλοκαίρι), σχηματίζοντας τη λέξη “ΦΘΙΝΟΠΡΟ” και φτιάχνοντας ¨Το σπιτάκι του φθινοπώρου¨!
Αφού, συζητήσαμε για τις αλαγές του καιρού και τα πρωτοβρόχια , έπειτα κάναμε τις ομπρελίτσες μας!
Επόμενο θέμα τα φύλλα! Γιατί πέφτουν; Γιατί αλλάζουν χρώμα; Απαντήσεις πήραμε μέσα από το παραμύθι ¨Ένα φύλλο μια φορά¨! Συνεχίσαμε βάζοντας τις εικόνες του παραμυθιού στη σωστή χρονολογική σειρά, συμπληρώσαμε ένα πίνακα διπλής εισόδου με φθινοπωρινά φύλλα, βάλαμε στο καλάθι μας τόσα φύλλα όσα ήταν και οι τελείες και φτιάξαμε κατασκευές!
Είδαμε το παραμύθι ¨Ο κλέφτης των φύλλων¨ και μετά κάναμε μείξεις ώστε να βγουν τα χρώματα του φθινοπώρου!
Στις 4 Οκτωβρίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων! Αρχίσαμε λοιπόν να γνωρίζουμε καλύτερα τα ζωάκια και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους αφού πρώτα τα διαχωρίσαμε σε ζώα του αγρού, του δάσους και της ζούγκλας!
Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, αντιστοιχήσαμε το κάθε ζωάκι με τη τροφή του, λύσαμε αινίγματα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης , αντιστοίχισης και συμμετρίας.
Ακολούθησαν πολλά κινητικά παιχνίδια με πρωταγωνιστές τα ζωάκια όπως “Τα γατάκια”, “Η αλεπού και η κότα” κ.α, παίξαμε σχετικά επιτραπέζια και φυσικά τα ζωγραφίσαμε στο ελεύθερο σχέδιο.
Στο τέλος, μιλήσαμε για τη σωστή συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε απέναντι στα ζωάκια , φτιάξαμε για κατασκευή τα βατραχάκια μας και δαχτυλο-κούκλες και
είπαμε πολλά τραγούδια για τα ζωάκια όπως ¨Το γουρουνάκι¨ και ¨Τα ζωάκια¨
Ήρθε ο Οκτώβρης και μαζί του μας έφερε μια γιορτή! Την γιορτή του παππού και της γιαγιάς μιας και η 1η Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας!
Έπρεπε να τιμήσουμε αυτή τη μέρα για αυτό και υποδεχτήκαμε στην τάξη μας μια γιαγιά! Αφού την καλημερίσαμε και μας είπε για τα δικά της εγγονάκια , έπειτα όλοι της είπαμε για τη δική μας γιαγιά και τον δικό μας παππού, τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους και τι κάνουμε για να είναι χαρούμενοι!
Σχηματίσαμε τις λέξεις ΠΑΠΠΟΥΣ- ΓΙΑΓΙΑ- ΕΓΓΟΝΙ και έπειτα μιλήσαμε για τα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου! Τα βάλαμε στη σωστή χρονολογική σειρά , αναφέραμε λέξεις όπως βρέφος, παιδί , ενήλικας και ηλικιωμένος και τα αναπαραστήσαμε μουσικοκινητικα!
Τραγουδήσαμε το τραγούδι ¨Η γιαγιά μας η καλή ¨ και “Ο γερο παππούς κοιμάται”
Στο τέλος δε θα μπορούσαμε να μην τους ετοιμάσουμε από ένα δωράκι γράφοντας ¨ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ¨
Στις 22 Σεπτεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο! Ξεκινήσαμε να συζητάμε για τη χρησιμότητα του αυτοκινήτου αλλά και για τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει στο περιβάλλον και στην υγεία μας!
Έπειτα γνωρίσαμε τα μέσα μεταφοράς, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει το καθένα και στο τέλος τα ταξινομήσαμε σε μέσα ξηράς, αέρα και θάλασσας.
Ακολούθησαν πολλά παιχνίδια αντιστοίχισης, χρωμάτων και αινίγματα με πρωταγωνιστές τα μέσα μεταφοράς.
Αποφασίσαμε να γνωριστούμε όλοι λίγο καλύτερα και κυρίως να ανακαλύψουμε το πόσο μοναδικοί και ξεχωριστοί είμαστε ο καθένας!
Αφορμή στάθηκε ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας ενώ στην αρχή ήθελε να γίνει ίδιος με τους άλλους , στο τέλος κατάλαβε πόσο όμορφο είναι να είσαι ο αυτός σου! Εμείς διαβάζοντας το παραμύθι βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές που είχε ο Έλμερ με τους άλλους ελέφαντες.
Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να βρούμε τι ομοιότητες και διαφορές έχουμε εμείς μεταξύ μας! Ένα ήταν το συμπέρασμα: Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι! Έπειτα προχωρήσαμε στο να κάνει ο καθένας το δικό του μοναδικό πορτρέτο!
Επίσης μάθαμε το τραγουδάκι “Εγώ είμαι εγώ”
Στη συνέχεια, είπαμε να ασχοληθούμε με το όνομα μας! Αφορμή το τραγούδι “Ένα παπί που έχασε το ένα πι”!
Βάλαμε τις εικόνες στη σωστή χρονική αλληλουχία όπως τις ακούσαμε στο τραγούδι και….
μετά ασχοληθήκαμε το δικό μας όνομα! Παίξαμε παιχνίδια όπως ψάρεψε το αρχικό του ονομάτός σου, η μπουγάδα με τα ονόματα κ.α
Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και είμαστε έτοιμοι για αυτό το νέο ταξίδι που ελπίζουμε να είναι γεμάτο γνώσεις, παιχνίδια , γέλια και όμορφες στιγμές!
Για να κυλήσουν όμως όλα όμορφα έπρεπε πρώτα να κάνουμε ένα συμβούλιο και να αποφασίσουμε τι κανόνες θα τηρούμε όλοι ως ομάδα! Έτσι λοιπόν έπειτα από συζήτηση, χτίσαμε τον πύργο των κανόνων και της καλής συμπεριφοράς! Επιπλέον, αναφερθήκαμε στους κανόνες υγιεινής ( πώς πρέπει να πλένω τα χεράκια, πώς βάζω τον αγκώνα όταν φτερνίζομαι κ.α)
Ακόμη, ορίσαμε τους βοηθούς της τάξης και εξηγήσαμε το τρόπο που θα κάνουμε τις καθημερινές ρουτίνες όπως το ημερολόγιο!
Στο τέλος, δώσαμε υπόσχεση να τηρούμε όλους τους κανόνες που συμφωνήσαμε και είπαμε το παρακάτω τραγούδι κανόνων που λέμε στη παρεούλα μας:
Στην παρεούλα σαν θα καθίσω
το στοματάκι μου έχω κλειστό,
μα το χεράκι σαν θα σηκώσω
τη σκέψη μου μπορώ να πω!
Μιλάς εσύ , μιλάω εγώ μα προσοχή μη πεταχτώ!
Την θέση μου γνωρίζω εγώ, χέρια και πόδια δεν τα κουνώ.
Τα ματάκια είναι ανοιχτά και τα αυτάκια μου παιδιά για να ακούσω ότι και αν πω όμορφες σκέψεις μες στο σχολειό!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή