“Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω “

📌τα 6 καπέλα της σκέψης του de Bono
Τα έξι καπέλα της σκέψης είναι μια μέθοδος που ανέπτυξε ο Edward de Bono για να ενθαρρύνει την ομαδική και ατομική σκέψη, χωρίζοντας την σε έξι διαφορετικές κατευθύνσεις. Κάθε καπέλο αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και βοηθά στην ανάλυση ενός θέματος από διάφορες οπτικές γωνίες.
📌Μπλε καπέλο
Γιατί ειμαστε εδώ; ποιο είναι το ζήτημα που θέλουμε να ασχοληθούμε;Ορισμός της κατάστασης ή του προβλήματος; τι θέλουμε να πετύχουμε; που θέλουμε να καταλήξουμε;
📌Άσπρο καπέλο
Τι συμβαίνει σ αυτό το παιδί; με ποιες λέξεις θα .μπορούσες να το περιγράψεις; του λείπει αραγε κατι; Τι;
📌 Κόκκινο καπέλο
Τι νιώθεις όταν βλέπεις ενα παιδί ετσι; μπορείς να περιγράψεις πως αισθανεται; μήπως νιωθουν και οι άλλοι συμμαθητες σου οπως και αυτό το παιδί;
📌Κίτρινο καπέλο
Τι λύσεις μπορούμε να βρούμε για να βοηθήσουμε αυτό το παιδί; με ποιο τρόπο μπορούμε να το βοηθήσουμε; τι θα αλλάξει εάν βρούμε λύση για το πρόβλημά του;
📌Μαύρο καπέλο
Ο/Η νηπιαγωγός διαβάζει στα παιδιά τις καταγραφές του προηγούμενου καπέλου και ξανακαλεί να σκεφτούν πάνω στις ακόλουθες ερωτήσεις. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε όλες τις ιδεες σας; ποιες δυσκολίες εχετε; μήπως κάποια απο τις ιδεες σας δεν είναι χρήσιμη σ αυτο το παιδί;
📌Πράσινο καπέλο
Είναι βέβαιο ότι μπορείτε να τα καταφέρετε. Μπορείτε να σκεφτείτε καινούριες ιδέες. Προσπαθήστε να βρείτε λύσεις που μπορείτε να τις πραγματοποιήσετε.
📌Μπλε καπέλο
Στην ολομέλεια τα παιδιά καλούνται να αξιολογησουν τα ακόλουθα: μπόρεσα τελικά να βοηθήσω; λύθηκε το πρόβλημα; αισθάνομαι οτι μπορώ να αντιμετωπίσω ένα παρόμοιο πρόβλημα;
✔️δε μαλώνω δε μαλώνω
μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω
#εργαστήρια_Δεξιοτήτων

20250507 105806

20250507 102403

20250507 102408

20250507 102410

20250507 102412

20250507 102420

20250507 102423

Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω.

Επεξεργαζόμαστε με τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι
του πινακα του MattMahurin με τίτλο
“Βullying”
Το έργο τεμαχίζεται σε τρεις επιμέρους λεπτομέρειες με τρόπο που επιτρέπει την απομόνωση των τριων βασικών ρόλων, του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών και προσφέρεται για δραματοποίηση.

20250505 102451

20250505 102443

20250505 101758

20250505 101746

20250505 101736

20250505 101727

20250505 101124

20250505 100612

20250505 100320

20250505 100257

20250505 100200

20250505 095822

20250505 095753

20250505 095745

20250505 095733

20250505 095725

Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Διαβάσαμε το σενάριο “Μιμή την κουταλαυτού”και το προσεγγίσαμε μέσω του εκπαιδευτικού δράματος και χρησιμοποιήσαμε τις παρακάτω τεχνικές:
📌παγωμένη εικόνα
Μπαίνουμε στη θεση της Μιμής μετά την κοροιδευτική συμπεριφορά.
📌ρόλος στον τοίχο
Τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα της Μιμής και γράφουν σκεψεις και συναισθήματα δικα τους η αλλων προσώπου του δράματος
📌ομαδική ζωγραφική
.οι συμμετέχοντες δημιουργουν απο κοινου μια ζωγραφιά με τους χώρους και τα πρόσωπα του δράματος
📌ζωγραφίζει το κάθε παιδί τι θα έκανε στη θεση της Μιμής
📌ζωγραφιζουν επιθυμητές η όχι συμπεριφορές
📌Ανακριτική καρέκλα
Διάδρομος της συνείδησης
Λυση – Αναστοχασμος
📌Συμφιλίωση
Τραγούδι “οπου υπάρχει αγάπη ”

20250512 090536

20250429 104856

20250429 104942

20250429 105346

20250429 105518

20250429 105830

20250429 105835

20250512 090631

20250604 165644

20250604 165635

20250604 165627

20250604 165618

20250604 165609

20250604 165558

20250604 165337

20250604 165321

20250604 165311

20250604 165258

20250604 165233

20250604 165222

20250604 165210

20250604 16515920250429 104037

Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “ο νταής του Σχολικού ” τα παιδιά συμπεραναν πως όλα θα ηταν διαφορετικα ,αν οι ήρωες του παραμυθιού εξεφραζαν τα συναισθηματα τους και χρησιμοποιούσαν ευγενικές λεξεις.
Γι αυτό κι εμείς φτιαξαμε το βαζο με τις γλυκές λεξούλες 👌❣️

20250428 101329 2