Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο
Η καρδιά της φιλίας
“Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω “
📌τα 6 καπέλα της σκέψης του de Bono
Τα έξι καπέλα της σκέψης είναι μια μέθοδος που ανέπτυξε ο Edward de Bono για να ενθαρρύνει την ομαδική και ατομική σκέψη, χωρίζοντας την σε έξι διαφορετικές κατευθύνσεις. Κάθε καπέλο αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και βοηθά στην ανάλυση ενός θέματος από διάφορες οπτικές γωνίες.
📌Μπλε καπέλο
Γιατί ειμαστε εδώ; ποιο είναι το ζήτημα που θέλουμε να ασχοληθούμε;Ορισμός της κατάστασης ή του προβλήματος; τι θέλουμε να πετύχουμε; που θέλουμε να καταλήξουμε;
📌Άσπρο καπέλο
Τι συμβαίνει σ αυτό το παιδί; με ποιες λέξεις θα .μπορούσες να το περιγράψεις; του λείπει αραγε κατι; Τι;
📌 Κόκκινο καπέλο
Τι νιώθεις όταν βλέπεις ενα παιδί ετσι; μπορείς να περιγράψεις πως αισθανεται; μήπως νιωθουν και οι άλλοι συμμαθητες σου οπως και αυτό το παιδί;
📌Κίτρινο καπέλο
Τι λύσεις μπορούμε να βρούμε για να βοηθήσουμε αυτό το παιδί; με ποιο τρόπο μπορούμε να το βοηθήσουμε; τι θα αλλάξει εάν βρούμε λύση για το πρόβλημά του;
📌Μαύρο καπέλο
Ο/Η νηπιαγωγός διαβάζει στα παιδιά τις καταγραφές του προηγούμενου καπέλου και ξανακαλεί να σκεφτούν πάνω στις ακόλουθες ερωτήσεις. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε όλες τις ιδεες σας; ποιες δυσκολίες εχετε; μήπως κάποια απο τις ιδεες σας δεν είναι χρήσιμη σ αυτο το παιδί;
📌Πράσινο καπέλο
Είναι βέβαιο ότι μπορείτε να τα καταφέρετε. Μπορείτε να σκεφτείτε καινούριες ιδέες. Προσπαθήστε να βρείτε λύσεις που μπορείτε να τις πραγματοποιήσετε.
📌Μπλε καπέλο
Στην ολομέλεια τα παιδιά καλούνται να αξιολογησουν τα ακόλουθα: μπόρεσα τελικά να βοηθήσω; λύθηκε το πρόβλημα; αισθάνομαι οτι μπορώ να αντιμετωπίσω ένα παρόμοιο πρόβλημα;
✔️δε μαλώνω δε μαλώνω
μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω
#εργαστήρια_Δεξιοτήτων
Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω.
Επεξεργαζόμαστε με τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι
του πινακα του MattMahurin με τίτλο
“Βullying”
Το έργο τεμαχίζεται σε τρεις επιμέρους λεπτομέρειες με τρόπο που επιτρέπει την απομόνωση των τριων βασικών ρόλων, του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών και προσφέρεται για δραματοποίηση.
Δε μαλώνω δε μαλώνω μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω
Διαβάσαμε το σενάριο “Μιμή την κουταλαυτού”και το προσεγγίσαμε μέσω του εκπαιδευτικού δράματος και χρησιμοποιήσαμε τις παρακάτω τεχνικές:
📌παγωμένη εικόνα
Μπαίνουμε στη θεση της Μιμής μετά την κοροιδευτική συμπεριφορά.
📌ρόλος στον τοίχο
Τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα της Μιμής και γράφουν σκεψεις και συναισθήματα δικα τους η αλλων προσώπου του δράματος
📌ομαδική ζωγραφική
.οι συμμετέχοντες δημιουργουν απο κοινου μια ζωγραφιά με τους χώρους και τα πρόσωπα του δράματος
📌ζωγραφίζει το κάθε παιδί τι θα έκανε στη θεση της Μιμής
📌ζωγραφιζουν επιθυμητές η όχι συμπεριφορές
📌Ανακριτική καρέκλα
Διάδρομος της συνείδησης
Λυση – Αναστοχασμος
📌Συμφιλίωση
Τραγούδι “οπου υπάρχει αγάπη ”