Οι πρώτες εβδομάδες του νηπιαγωγείου, είναι εβδομάδες προσαρμογής. Τα παιδιά αποχωρίζονται το γνώριμο και ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού τους και μπαίνουν σε ένα καινούριο περιβάλλον. Για να νιώσουν οικεία τα παιδιά λέμε τραγούδια, παραμύθια, παίζουμε παιχνίδια και παίζουμε όλοι μαζί στην αυλή. Έτσι γνωριζόμαστε καλύτερα!
Μία από τις πρώτες δραστηριότητες που κάναμε ήταν να διαβάσουμε το “Φιλάκι στο χέρι”, με σκοπό τα παιδιά να αποχωρίζονται πιο ομαλά τους γονείς το πρωί και να νιώθουν την ασφάλεια ότι σε λίγη ώρα θα ξανασυναντηθούν με αυτούς. Δούλεψαν και τη λεπτή κινητικότητα δημιουργώντας την πρώτη τους χειροτεχνία!
Άλλες δραστηριότητες που ασχοληθήκαμε αυτές τις πρώτες μέρες:
- Δραστηριότητες και παιχνίδια γνωριμίας με τα παιδιά, ώστε να γνωρίσουν τους συμμαθητές τους και τις κυρίες τους. Με μπάλες, κουκλάκια, μουσικά όργανα κλπ.
- Την πρώτη τους ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο!
- Μέσα από παιχνίδι γνωρίζουμε τους χώρους του σχολείου και τους κανόνες που διέπουν κάθε έναν από αυτούς. Επίσης τα κέντρα μάθησης (στις γωνιές) της τάξης μας και τα παιχνίδια που θα παίζουν κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες το πρωί.
- Μαθαίνουμε τους κανόνες. Δηλαδή τους δημιουργούμε όλοι μαζί, γιατί για να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να συνυπάρχουμε αρμονικά τόσες ώρες χρειάζονται κάποιοι βασικοί κανόνες. Τους υπογράφουμε φυσικά και με αυτόν τον τρόπο δεσμευόμαστε όλοι ότι θα τους τηρούμε!
- Με αφορμή έναν παπαγάλο μαθαίνουμε όμορφες λέξεις που θέλουμε να λέμε και να μας λένε!
- Φωτογραφηθήκαμε και στο σχολικό την πρώτη μερα του νηπιαγωγείου!
- Ξεκινάμε την καθημερινή ρουτίνα με το ημερολόγιο της τάξης.
Στο ολοήμερο μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα προσωπικά μας αντικείμενα, σημαντικό βήμα για την αυτονομία των παιδιών και την αυτοεξυπηρέτησή τους! Να στρώνουμε και να μαζεύουμε τα πράγματά μας, τα τάπερ, τις τσάντες και τα σεντόνια, διαδικασία για την ανάπτυξη της υπευθυνότητας. Μαθαίνουμε να τρώμε ήρεμα το μεσημεριανό μας φαγητό. Μαθαίνουμε να ηρεμούμε την ώρα της χαλάρωσης ακούγοντας κλασική μουσική. Κάθε μέρα και άλλος συνθέτης (Mozart, Beethoven, Chopin, Bach κ.α.). Μαθαίνουμε να σεβόμαστε τους συμμαθητές μας που θέλουν να κοιμηθούν και σε αυτό μας βοηθάει ο Γκαρής (το γαϊδουράκι που δεν του αρέσει να γκαρίζουν!).
Σε λίγο καιρό, όλα αυτά μαθαίνονται και θα γίνονται μηχανικά, έτσι θα προλαβαίνουμε να κάνουμε περισσότερες οργανωμένες δραστηριότητες συνέχειας του πρωινού προγράμματος!
….κάπως έτσι κύλησαν αυτές οι πρώτες μέρες. Ημέρες προσαρμογής, υπομονής και γνωριμίας!