Μια μέρα έφερα στην τάξη μας ένα βάζο με γλυκά, για να κεράσω τα παιδιά. Δεν είχα ούτε γιορτή, ούτε κάποιον άλλον ιδιαίτερο λόγο. Είχα όμως την επιθυμία να γλυκαθούμε λιγάκι με τα κάπως παράξενα γλυκά που περιείχε το βάζο. Και λέω παράξενα, γιατί τα γλυκάκια αυτά δεν τρώγονται, αλλά λέγονται! Πρόκειται για το βάζο με τα γλυκά και ευγενικά λογάκια!!!
Όλοι μας πήραμε από ένα τυλιχτό χαρτογλυκάκι και αφού το ξετυλίξαμε, η γλυκιά και ευγενική λεξούλα ξεχύθηκε ανάμεσά μας και μας γέμισε γλύκα και ευχαρίστηση. Και επειδή ξέρω ότι ζηλεύετε, αν θέλετε, μπορείτε να κεραστείτε κι εσείς με μερικές από αυτές στις παρακάτω φωτογραφίες.
Και όπως ξέρετε, φαντάζομαι, επειδή η ζάχαρη είναι εθιστική, από ΄κείνη την ημέρα όλο και περισσότερο δοκιμάζουμε από το βάζο με τα γλυκά και ευγενικά λογάκια, για να καλύψουμε την ακόρεστη επιθυμία μας για λόγια γλυκά και ευγενικά!!!
Α! Ξέχασα να σας πω ότι διαβάσμε και το παρακάτω βιβλίο, σχετικά με τις λέξεις που πληγώνουν…
Και τώρα πλέον όλοι μας ξέρουμε ότι πρέπει να σκεφτόμαστε πολύ καλά, πριν πούμε κάτι, γιατί με τα λόγια μας μπορούμε να κάνουμε τους άλλους να αισθάνονται όμορφα, αλλά δυστυχώς μπορούμε και να τους πληγώσουμε…
10 Οκτωβρίου 2024
από 1o Νηπιαγωγείo Κατσικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νέες αφίξεις στο νηπιαγωγείο μας!!!
Τη φετινή σχολική χρονιά μας περίμενε όλους μια καινούργια ευχάριστη έκπληξη. Η κυρία Νικόλ, η καινούργια δασκάλα των αγγλικών έφερε μαζί της έναν καινούργιο φίλο, που ήρθε από την Αμερική, ειδικά για μας, με σκοπό να μας γνωρίσει. Κρατηθείτε καλά, γιατί θα εκλαγείτε, όταν σας πούμε ποιος ήταν!
Ο διάσημος Μίκυ Μάους!
Λοιπόν, ναι, καλά ακούσατε. Θα είναι για τη φετινή σχολική μας χρονιά ο “γκεστ σταρ” του νηπιαγωγείου μας, στις ώρες των αγγλικών. Όλοι όμως αναρωτηθήκαμε πού είναι η Μίνη, η κολλητή του Μίκυ. Γι’ αυτό και η κυρία Νικόλ προσκάλεσε τελικά και τη Μίνη, η οποία μόλις εξασφάλισε αεροπορικό εισιτήριο, πέταξε αμέσως από Μαϊάμι και ήρθε και αυτή στην παρέα μας! Η κυρία Νικόλ ετοίμασε μια τιμητική πολυθρόνα, για να κάθονται στην παρέα μας και πλέον είναι πάντα κοντά μας, όταν κάνουμε αγγλικά.
Όμως υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι. Ο Μίκυ και η Μίνη δε μιλάνε ελληνικά. Καταλαβαίνουν μόνο αγγλικά, αφού στην Αμερική αυτή τη γλώσσα μιλάνε. Οπότε πρέπει κι εμείς να μάθουμε αγγλικά και να τους μιλάμε στη γλώσσα τους, για να μας καταλαβαίνουν. Ευτυχώς που η κυρία Νικόλ, ξέρει άπταιστα αγγλικά και μας βοηθάει προς αυτήν την κατεύθυνση!
So, Bye,bye Micky and Minnie!
9 Οκτωβρίου 2024
από 1o Νηπιαγωγείo Κατσικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα ζωάκια μας μιλούν, δικαιώματα κι αυτά ζητούν!
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων στις 4 Οκτωβρίου, διαβάσαμε το βιβλίο “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” και προβληματιστήκαμε πολύ για το πώς οι φίλοι μας τα ζώα αισθάνονται όταν τα κακομεταχειριζόμαστε.
Μάλιστα ένα πρώην αδέσποτο σκυλάκι ο Μάγκας ήρθε στην τάξη μας και μας είπε για όλα όσα πέρασε, όταν ήταν κάποτε αδέσποτο, προτού τον υιοθετήσει μια καλή κυρία. Συζητήσαμε με αφορμή όλα αυτά και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι και τα ζώα, όπως και εμείς, έχουν κι αυτά δικαιώματα. Δείξαμε λοιπόν στο φίλο μας το Μάγκα πώς πρέπει να φροντίζουμε κάθε ζωάκι που ζει μαζί μας.
Έτσι του δώσαμε να πιει νερό…
Του δώσαμε ακόμη φαγητό…
Του φτιάξαμε ένα σπιτάκι…
Το σκεπάσαμε με μια κουβέρτα για να μην κρυώνει…
Τον πήγαμε ένα περίπατο για να ξεσκάσει και να τρέξει, όμως πάντα με το λουράκι, για να μην κινδυνέψει και να είναι ασφαλής…
Τον πήγαμε στον κτηνίατρο για να του κάνει εμβόλια και να τον εξετάσει, ώστε να είναι υγιής…
Του δώσαμε αγάπη και στοργή…
Του δώσαμε πολλά χάδια…
Το κάναμε μπάνιο για να είναι καθαρό…
Το αφήσαμε να κοιμηθεί και να ξεκουραστεί…
Φτιάξαμε κι έναν ενοιολογικό χάρτη που δείχνει όλα όσα έχει ανάγκη ένα σκυλάκι σαν το Μάγκα.
Και τέλος βάλαμε όλη μας την αγάπη για τα ζώα σε μια καρδιά που έγινε η μουσουδίτσα ενός σκύλου και μιας γάτας!!!
Τα ζωάκια τ’ αγαπώ
και ποτέ δεν τα χτυπώ.
Τα φροντίζω, τα προσέχω
και παρέα μου τα έχω.
1 Οκτωβρίου 2024
από 1o Νηπιαγωγείo Κατσικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ονοματογνωσία!!!
Αρχή της σχολικής χρονιάς με πολλά καινούργια πρόσωπα και ονόματα. Νέοι συμμαθητές/τριες, καινούργιες κυρίες. Δύσκολο να τα μάθεις όλα αυτά πάλι απ’ την αρχή. Όμως για μας κάθε νέα αρχή είναι και μια νέα πρόκληση για παιχνίδι και διασκέδαση!
Και το παιχνίδι ξεκινά κάπως έτσι!!!
Πρώτα, πρώτα παίξαμε με τα αρχικά μας, τα γραμματάκια δηλαδή, με τα οποία αρχίζουν τα ονόματά μας.
Τα σκορπίσαμε στο πάτωμα και βρήκαμε με ποιο αρχίζει το όνομά του καθενός/μιας από ‘μας… Διαπιστώσαμε μάλιστα πως κάποιες/ κάποιοι από εμάς έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα στο όνομά μας!
Μάλιστα τα μικρά μας κατσικονηπιάκια αναλάβανε να φέρουν εις πέρας και μια ειδική αποστολή. Έψαξαν στο σπίτι τους με τους γονείς τους και βρήκαν ένα μικρό αντικείμενο που αρχίζει και αυτό με το ίδιο γράμμα, όπως το όνομά τους και φυσικά μας το παρουσίασαν γεμάτα περηφάνεια μαζί με το αρχικό τους γραμματάκι!
Κοιτάξτε πόσες λέξεις ανακάλυψαν οι μικροί ντετέκτιβ μας!
Β,β, όπως Βασίλειος και βιβλίο, όπως Βασιλική και βραχιόλι, όπως Βασιλάκης και βαγόνι!
Κ,κ όπως Κατερίνα και κασετίνα, Κωνσταντίνος και καρύδι!
Π,π, όπως Παναγιώτης και πατάτα!
Ι,ι, όπως Ίωνας και ίππος και ιγκουάνα!
Μ, μ, όπως Μαρία και μέλισσες και μέλι!
Σ, σ, όπως Σοφιάννα και σταφύλι!
Ε,ε, όπως Έλλη και ελέφαντες!
Η,η, όπως Ηλέκτρα και ημερολόγιο!
Γ,γ, όπως Γιάννης και γόμα!
Δ,δ, όπως Δέσποινα και δελφίνι, Δανάη και δαχτυλίδι!
Α, α, όπως Άγγελος και αυτοκόλλητα και Άλκηστις και άλογο!
Ν,ν, όπως Νικόλας και νερό!
Λ, λ όπως κυρία Λαμπρινή και λιοντάρι και λουλούδι!
Δε θα μπορούσαμε φυσικά να μην φτιάξουμε τα αρχικά μας γραμματάκια. Ο καθένας/καθεμιά σχημάτισε το αρχικό του κολλώντας πολλά μικρά χαρτάκια με το ίδιο γράμμα. Δείτε πόσο εντυπωσιακά είναι όλα μαζί στην απλώστρα της τάξης μας!
Αφού μάθαμε όλες και όλοι τα αρχικά μας, αποφασίσαμε να “βουτήξουμε” και στα πιο βαθιά νερά! Έτσι ξεκινήσαμε να εξερευνούμε ολόκληρα τα όνοματά μας.
Έτσι όταν μας το επέτρεψε ο καιρός, βάλαμε όλοι με τη σειρά μπουγάδα τα καλοκαιρινά μας κοντομάνικα μπλουζάκια. Ευτυχώς στην τάξη μας διαθέτουμε και πλυντήριο και έτσι δε χρειάστηκε να τα πλύνουμε στο χέρι!
Και ιδού οι μπουγάδες των ονομάτων μας απλωμένες στην απλώστρα της τάξης μας!
Όπως βλέπετε άλλες μπουγάδες ήταν μικρές και άλλες τεράστιες!
Ευτυχώς που κράτησε ο καιρός και προλάβαμε όλοι να πλύνουμε τα καλοκαιριανά μας μπλουζάκια για να τα αποθηκεύσουμε πλέον στην ντουλάπα μας, τώρα που φθινοπώριασε!
Και μη νομίζετε ότι το παιχνίδι μας σταμάτησε εδώ! Την επομένη χωριστήκαμε σε ζευγαράκια, χορέψαμε, συστηθήκαμε και χαιρετηθήκαμε με τους γνωστούς, αλλά και άλλους τρόπους, όπως π.χ. με χειραψία, ακουμπώντας τις πατούσες μας, ακουμπώντας τις πλάτες μας, τους αγκώνες μας, τους πωπούς μας κ.α. μέρη του σωματός μας! Έπειτα παίξαμε με το φίλο/φίλη μας με τα ονόματά μας συνθέτοντας τα γραμματάκια των ονομάτων μας! Και αφού τα μάθαμε, αλλάξαμε ονόματα και με τα άλλα ζευγάρια και έτσι παίξαμε και με τα ονόματα των άλλων συμμαθητριών/συμμαθητών μας! Και τώρα ποιος μας πιάνει, τα μάθαμε όλα τα ονόματα της τάξης μας!
Και το παιχνίδι συνεχίστηκε παίζοντας με τις συλλαβές των ονομάτων μας. Πηδούσαμε μέσα σε στεφάνια, τόσες φορές, όσα και οι συλλαβές του ονόματός μας!
Και αφού βρήκαμε από πόσα κομματάκια- συλλαβές αποτελείται το όνομά μας, το βάλαμε στο αντίστοιχο δαχτυλάκι στην παλάμη των συλλαβών.
Τα πιο πολλά ονόματα της τάξης μας, έχουν τρεις συλλαβές, όπως βλέπετε…
Μάλιστα ζωγραφίσαμε και τόσα τουβλάκια, όσα και οι συλλαβές του ονοματός μας σε φύλλα εργασίας. Κάποια ονόματα έχουν μόνο δύο κομματάκια, κάποια άλλα τρία και κάποια άλλα τέσσερα…
Έτσι λοιπόν παίξαμε, διασκεδάσαμε και μάθαμε όλα αυτά κι ακόμη ότι το όνομά μας είτε μεγάλο, είτε μικρό είναι σίγουρα μοναδικό, όπως και ο καθένας και η καθεμιά από εμάς!
17 Σεπτεμβρίου 2024
από 1o Νηπιαγωγείo Κατσικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2023-2024
Όλα ξεκίνησαν, όταν η μητέρα μιας μαθήτριάς μας μας χάρισε ένα διαστημόπλοιο που έφτιαξε με χαρτόκουτα και φελιζόλ. Μετά από έντονο προβληματισμό και συζήτηση στην “παρεούλα” μας σχετικά με το τι να το κάνουμε, καταλήξαμε τελικά στο συμπέρασμα ότι το διαστημόπλοιο είναι ένα όχημα, που μπορεί κανείς να ταξιδέψει έξω από τη Γη μας, στο διάστημα. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε με αυτό διαστημικά ταξίδια, με σκοπό να εξερευνήσουμε το διάστημα και να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτό! Πριν όμως εκτοξευτούμε, το βάψαμε και το διακοσμήσαμε με αστέρια, γιατί μας φάνηκε κάπως άχαρο με τα χαρτόκουτα και τα φελιζόλ. Του κολλήσαμε μάλιστα και την ελληνική σημαία, μιας και η χώρα μας, η Ελλάδα συμμετέχει πλέον επίσημα κι αυτή μαζί με άλλες τριάντα πέντε χώρες από όλη την υφήλιο στο νέο διαστημικό πρόγραμμα ARTEMIS της NASA.
Αν θέλετε να γνωρίσετε περισσότερα για το διαστημικό πρόγραμμα ARTEMIS μπορείτε να πάρετε μια ιδέα στο παρακάτω βίντεο.
Όταν όλα ήταν έτοιμα, ο καθένας μας με τη σειρά μπήκε στο σκάφος και η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε!
Όταν “προσγειωθήκαμε” και πάλι στην τάξη μας, είπε ο καθένας μας τι είδε στο διαστημικό του ταξίδι. Μάλιστα ζωγραφίσαμε κιόλας όσα είδαμε με τα μάτια μας!
Όπως βλέπετε κι εσείς τα μικρά μας νηπιάκια γνώριζαν ήδη πολλά για το διάστημα, αποφασίσαμε όμως να συνεχίσουμε τις διαστημικές μας εξερευνήσεις και με άλλες αποστολές, αφού πολλά ήταν και όσα δε γνώριζαν.
Μόλις βγήκαμε από την ατμόσφαιρα της Γης και την αντικρίσαμε “στο πιάτο μας”, μαγευτήκαμε από την εικόνα της τόσο, που είπαμε να την αποτυπώσουμε. Δείτε πόσο εντυπωσιακό είναι το διαστημόπλοιο Γη, καθώς ταξιδεύει στο διάστημα!
Και μένοντας για την ώρα κοντά στη Γη διαβάσαμε τα βιβλία “Γυρίζει, γυρίζει η Γη” και “Δε φοβάμαι το σκοτάδι”, με τα οποία μάθαμε ότι η Γη μας γυρίζει γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό της, σαν μια μπαλαρίνα που χορεύει και σαν το γνωστό μύλο “γύρω, γύρω όλοι” της παιδικής χαράς! Φυσικά μάθαμε και γιατί έχουμε μέρα και νύχτα και φως και σκοτάδι!
Ζωγραφίσαμε τι κάνουμε, όταν είμαστε στην πλευρά της Γης που έχει μέρα και τι κάνουμε αντίστοιχα, όταν είμαστε από τη σκοτεινή πλευρά της γης που έχει νύχτα…
Φτιάξαμε και το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της μέρας και της νύχτας!
Και επιπλέον κατασκευάσαμε και τρισδιάστατο μοντέλο που αναπαριστά το φυσικό φαινόμενο της μέρας και της νύχτας.
Οι αστροεπιστήμονες της απέναντι τάξης το αποτύπωσαν διαφορετικά, αλλά εξίσου εντυπωσιακά ! ! !
Φυσικά παρακολουθήσαμε και σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο στον Η/Υ της τάξης μας!
Το επόμενο διαστημικό ταξίδι μας ήταν η αποστολή στο πιο κοντινό μας ουράνιο σώμα, τη Σελήνη, το δορυφόρο της Γης. Διαβάσαμε τα βιβλία “Ο φεγγαροσκεπαστής” και το “παρακαλώ μπαμπά, φέρε μου το Φεγγάρι” και μάθαμε για τις φάσεις της Σελήνης και για την αξία της φιλίας, της συνεργασίας και της πατρικής αγάπης και αφοσίωσης.
Έπειτα ζωγραφίσαμε κάποιες σκηνές τους.
Δείτε πρώτα τι ζωγραφίσαμε εμπνευσμένοι από τον φεγγαροσκεπαστή…
Δείτε και τι ζωγραφίσαμε από την ιστορία “παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι” και μέχρι που θα έφτανε η δική μας αγάπη για το δικό μας μπαμπά…
Αποτυπώσαμε εικαστικά και τις φάσεις της Σελήνης, τόσο σε ατομικά φύλλα εργασίας, όσο και σε ομαδική εργασία που κατασκευάσαμε με χάρτινα πιάτα!
Τελικά έφτασε και η στιγμή που θα τολμούσαμε να ταξιδέψουμε και πιο πέρα, σε άλλους πλανήτες μέχρι το μακρινό Πλούτωνα θα φτάναμε, στα όρια του ηλιακού μας συστήματος! Διαβάσαμε λοιπόν το βιβλίο “Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου” και γνωρίσαμε όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος!
Φυσικά ζωγραφίσαμε εμπνευσμένοι και από την υπέροχη ιστορία του Φώτη με τους εξωγήινους φίλους του!
Εννοείται πως είδαμε και πολλά εκπαιδευτικά βίντεο, με τα οποία ταξιδέψαμε στο ηλιακό μας σύστημα.
Λύσαμε και δύσκολα αινίγματα και βρήκαμε για ποια ουράνια σώματα του ηλιακού μας συστήματος μιλούν
Και αφού τους μάθαμε όλους τους πλανήτες τέλεια, τους φτιάξαμε κιόλας τέλεια σε ένα τρισδιάστατο μοντέλο του ηλιακού μας συστήματος με μπάλες από φελιζόλ.
Τέλος σκεφτόμενοι και λειτουργώντας πάντα αειφόρα και οικολογικά για την πλανήτης μας, που συνειδητοποιήσαμε πόσο μοναδικός, πολύτιμος και εύθραυστος είναι, κατασκευάσαμε τα δικά μας ατομικά πυραυλάκια, από άχρηστα υλικά, όπως ρολά από χαρτί κουζίνας και πλαστικά καπάκια μπουκαλιών.
Α! Ξεχάσαμε να σας πούμε ότι ακόμη και οι απόκριες για μας προσεγγίστηκαν διαστημικά! Μεταμφιεστήκαμε λοιπόν σε εξωγήινους πράσινους με κεραίες στο κεφάλι!
Πάντως δεν σας είπαμε το σημαντικότερο απ’ όλα. Όλα αυτά δεν τα κάναμε μόνοι μας. Είχαμε και μακρινούς συνεργάτες! Τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου Νέας Μάκρης της Ανατολικής Αττικής, αφού συμμετείχαμε, όπως και αυτοί, στο Διεθνές Δίκτυο Σχολείων “Από τη Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2Space”. Κάναμε προσπάθειες να επικοινωνήσουμε με τηλεδιασκέψεις, που όμως δυστυχώς, δεν είχαν και πολύ επιτυχία, λόγω κακής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Τελικά ένας ψηφιακός τόιχος padlet μας βοήθησε να κρατήσουμε επαφή και να ενημερώνουμε ο ένας τον άλλον για όσα κάναμε και μαθαίναμε. Μπορείτε να δείτε κι εσείς στον παρακάτω σύνδεσμο.
Και μη νομίζετε ότι οι διαστημικές μας εξερευνήσεις σταμάτησαν εδώ. Το διάστημα εξάλλου είναι απέραντο και τεράστιο, οπότε έχουμε πάρα πολλές ακόμη διαστημικές αποστολές να οργανώσουμε και να εκτελέσουμε…
«Το σύμπαν είναι σαν ένα τεράστιο ταχυδακτυλουργικό κόλπο και οι επιστήμονες προσπαθούν να καταλάβουν πώς το κάνει αυτό που κάνει.»
30 Μαρτίου 2024
από 1o Νηπιαγωγείo Κατσικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία
21 Μαρτίου 2024
από 1o Νηπιαγωγείo Κατσικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2024-25 έως 27/03/2024
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή