Επειδή τα συναισθήματά μας είναι πολύ σημαντικά και πολλές φορές σε αυτά οφείλεται η συμπεριφορά μας ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με τα συναισθήματα και μάθαμε να τα αναγνωρίζουμε αλλά και να τα διαχειριζόμαστε με σκοπό να συμπεριφερόμαστε με τρόπο κοινωνικά αποδεκτό, ακόμα και όταν βιώνουμε άσχημα συναισθήματα, πχ θυμό.
Πιο συγκεκριμένα, αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο
και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τα συναισθήματά μας, τη χαρά, τη λύπη, το φόβο, το θυμό, την ηρεμία.
Φτιάξαμε κούκλες και τυχαία το κάθε παιδί διάλεγε ένα συναίσθημα-κούκλα και έλεγε το όνομα του συναισθήματος και τι προκαλεί στο ίδιο το παιδί αυτό το συναίσθημα, πχ φόβος-φοβάμαι το σκοτάδι, χαρά-όταν με αγκαλιάζουν κλπ.
Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια με μουσική ανά ομάδες: μόλις σταματούσε η μουσική η εκπαιδευτικός έλεγε ένα συναίσθημα και τα παιδιά έπαιρναν την ανάλογη έκφραση και μουσικά στεφάνια και όταν σταματούσε η μουσική η εκπαιδευτικός έλεγε ένα συναίσθημα από τα τρία που ήταν στο δάπεδο και νικούσε όποιο παιδί έμπαινε πρώτο στο σωστό στεφάνι.
Παίξαμε και με τη μελισσούλα bee-bot: τραβούσαμε κάρτα και στη συνέχεια ανάλογα με το ποιο εικονιζόμενο τερατάκι-συναίσθημα μας τύχαινε τα παιδιά προγραμμάτιζαν τη bee-bot να φτάσει στο αντίστοιχο τερατάκι στην πίστα.
Παίξαμε παιχνίδια: 1) και κάθε παιδί προσπαθούσε να φτιάξει την εικόνα του συναισθήματος με τα κυβάκια
2) μνήμης με τα συναισθήματα
και 3) διαχωρισμού και εμπέδωσης συναισθημάτων και εκφράσεων, τοποθετώντας στο σωστό συναίσθημα τις ανάλογες πραγματικές εικόνες.
Μας επισκέφθηκε όμως και η χελώνα ”Ηρεμία” και μας περιέγραψε την εμπειρία της όταν: Μια μέρα της ήρθε μια μπάλα στο κεφάλι κατά λάθος κι εκείνη θύμωσε πολύ. Όμως σκέφτηκε σοφά, με ηρεμία και προτίμησε να μπει στο καβούκι της, να πάρει βαθιές ανασούλες από τη μύτη και να βγει ο αέρας από το στόμα και όταν ηρέμησε από το θυμό βγήκε ξανά έξω από το καβούκι της και σκέφτηκε ήρεμη τι θα μπορούσε να κάνει αντί να συμπεριφερθεί την ώρα του θυμού παρορμητικά και μπει σε μπελάδες εξαιτίας του θυμού της.
Έτσι συζητήσαμε με ποιους τρόπους μπορούμε να ηρεμούμε όταν κι εμείς νιώθουμε θυμό και φτιάξαμε και εμείς στο νηπιαγωγείο μας τη ”γωνιά της Ηρεμίας” όπου μπορούμε να πηγαίνουμε όταν νιώθουμε θυμό για να ηρεμούμε με το υλικό που υπάρχει εκεί (μαξιλάρι, μπαλάκι anti-stress, αρκουδάκια, pop-it) και όταν ηρεμούμε να επιστρέφουμε ξανά στο παιχνίδι με τους φίλους μας.
Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην τραγουδήσουμε για την αγάπη με τη βοήθεια της κας Κατερίνας και της κιθάρας της
Διαβάσαμε όμως και άλλα βιβλία και παραμύθια για τα συναισθήματα
Και μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες κατανοήσαμε ότι είναι μεν φυσιολογικό να νιώθουμε όλοι μας, μικροί μεγάλοι, όμορφα αλλά και άσχημα συναισθήματα, πρέπει όμως να τα διαχειριζόμαστε για να συμπεριφερόμαστε με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο στις σχέσεις μας στην καθημερινή μας ζωή για να συνυπάρχουμε αρμονικά με τους άλλους.






























