Το εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε αυτό το διάστημα μάς έδωσε την αφορμή να προσεγγίσουμε το πολύτιμο αγαθό, το νερό, πολύπλευρα, ώστε το κάθε παιδί να αντιληφθεί την αξία του. Σε δεύτερο επίπεδο, ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού, ώστε τα παιδιά με πολλαπλούς τρόπους να βιώσουν αυτή την αδιάκοπη διαδικασία με το νερό στις διάφορες μορφές του.
Για την εισαγωγή στο θέμα δημιουργήθηκαν εννοιολογικοί χάρτες με τις σκέψεις των παιδιών.
Επίσης, η Σταγονούλα, η μασκότ, μάς έφερε μια τσάντα, η οποία περιείχε όλα τα απαραίτητα για να ξεκινήσουμε!
Η σύνθεση της λέξης ήταν η πρώτη μας δουλειά!
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΗΧΟΣ
Στη συνέχεια, τα παιδιά διαπίστωσαν μέσα από την πράξη πώς το νερό αναλόγως της στάθμης του στο γυάλινο δοχείο παράγει άλλον ήχο. Παράλληλα δημιούργησαν και μουσικούς αυτοσχεδιασμούς ατομικά ή σε ομάδα.
Ακόμα, έκλεισαν τα μάτια και μέσα από προσεκτική ακρόαση μάντεψαν την πηγή του υδάτινου ήχου.
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Το νερό πολύτιμο στις εικαστικές δημιουργίες τόσο στην υγρή του μορφή (νερομπογιές)…
…όσο και στη στέρεη (χρωμοπαγάκια).
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ- ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
Για την αποτελεσματικότερη κατανόηση του φαινομένου, το προσεγγίσαμε ιδιαίτερα μέσω πειραμάτων που αναδείκνυαν: το λιώσιμο του πάγου μέσα από τον βρασμό, τη δημιουργία υδρατμών και την εξάτμιση τους, τη συμπύκνωση και την υγροποίηση.
Απαραίτητο στοιχείο ήταν σε όλες τις φάσεις η θερμομέτρηση και η καταγραφή των μετρήσεων.
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
Τα παιδιά αξιοποίησαν τη δραματοποίηση ως ένα ακόμα εργαλείο για να εξοικειωθούν με το φαινόμενο προς εξέταση.
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ- ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
Η δημιουργία sensory bag με αισθητηριακά υλικά και η συνέχιση του κύκλου στο σπίτι από τα παιδιά (για τη δημιουργία υδρατμών και “βροχής”) ήταν ένας ακόμα διαφορετικός τρόπος πρόσληψης του φαινομένου με την εμπλοκή της οικογένειας.
Τα παιδιά δημιούργησαν με πολλή όρεξη και μια μακέτα του κύκλου του νερού,
…όπως και μια κατασκευή που περιλάμβανε όλα τα στάδια με “το ταξίδι της σταγόνας”.
Επιπλέον, γνώρισαν το ποίημα “Από πού είσαι ποταμάκι;” του Ζαχαρία Παπαντωνίου όπου το ποτάμι εξιστορεί την πορεία του και το τραγούδι “Κύκλος του νερού” (Στίχοι: Άννα Μαντέλη Μουσική: Σπύρος Μασσαχός), στο οποίο μια σταγόνα περιγράφει με παραστατικό τρόπο την ιστορία της.
“Από πού είσαι ποταμάκι;”
(Ζαχαρίας Παπαντωνίου)
Από που είσαι, ποταμάκι;
Από `κείνο το βουνό.
Πώς τον λέγαν τον παππού σου;
Σύννεφο στον ουρανό.
Ποια είναι η μάνα σου;
Η μπόρα.
Πώς κατέβηκες στη χώρα;
Τα χωράφια να ποτίσω
και τους μύλους να γυρίσω.
Στάσου να σε ιδούμε λίγο,
ποταμάκι μου καλό.
Βιάζομαι πολύ να φύγω,
ν’ ανταμώσω το γιαλό.
ΝΕΡΟ-ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
Τα πειράματα συνεχίστηκαν με αμείωτη ένταση!
ΒΥΘΙΣΗ- ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ
Οι μαθητές συνέχισαν τα πειράματα σχετικά με τη βύθιση και την επίπλευση αντικειμένων στο νερό στη λογική της υπόθεσης- παρατήρησης- καταγραφής του αποτελέσματος σε πίνακα διπλής εισόδου.
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ
Το ξεκίνημα έγινε με την παρουσίαση του θέματος, συνεχίστηκε με τις δοκιμές των παιδιών και ολοκληρώθηκε με την καταγραφή των αποτελεσμάτων σε φύλλο εργασίας.
Τέλος, η μελισσούλα beebot έκανε την εμφάνισή της ξανά! Τα παιδιά κλήθηκαν να ανακαλέσουν και να εφαρμόσουν τη γνώση που οικοδόμησαν από τα πειράματα που προηγήθηκαν (για τη διαλυτότητα ή μη των υλικών στο νερό) οδηγώντας τη στο κατάλληλο κουτάκι.
Ήταν ένα όμορφο ταξίδι στον κόσμο του νερού! Φαίνεται πως μέσα από την πληθώρα δραστηριοτήτων τα παιδιά αισθάνθηκαν έστω και λίγο την αξία αυτού του υπέρτατου αγαθού.







































