Οι μικροί μας φίλοι του νηπιαγωγείου μας, επισκέφθηκαν την βιβλιοθήκη του Αδαμάντιου Κοραή και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Ο μικρός Κοραής¨. Τα παιδιά, συγκέντρωσαν και μάθανε πληροφορίες τόσο για τη ζωή του Κοραή όσο και για τα βιβλί που έχει γράψει.
Ακόμη, παιδιά και εκπαιδευτικοί, ξεναγηθήκαμε στον εσωτερικό χώρο της βιβλιοθήκης και παρατηρήσαμε τους πίνακες και τα βιβλία.
Τέλος, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν εμπλουτισμένο με διαδραστικά παιχνίδια μέσα από τα οποία τα παιδιά συνεργάστηκαν και διασκέδασαν.
Ήταν μία υπέροχη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους!!!
Έφτασαν οι μέρες για να χαρούμε μικροί και μεγάλοι τις πασχαλινές μας δημιουργίες, να μάθουμε πασχαλινά έθιμα, να ακούσουμε πασχαλινά τραγούδια καθώς επίσης να ακούσουμε τις ιστορίες του Χριστού.
Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε υπέροχα πασχαλινά καλάθια με την φιγούρα του λαγού!
Οι μικροί μας φίλοι με την βοήθεια των εκπαιδευτικών κατασκεύασαν πολύχρωμα πασχαλινά στεφανάκια.
Χρωμάτισαν και συναρμολόγησαν πάζλ με το σχήμα αυγού.
Κατασκεύασαν όμορφες πασχαλίτσες, κοτοπουλάκια και κοτούλες.
Μιλήσαμε και ακούσαμε την ιστορική διαδρομή του Χριστού μέχρι την Σταύρωση του, κατασκευάζοντας ένα μικρό βιβλίο.
Μάθαμε για τα έθιμα του Πάσχα καθώς επίσης και για τον ρουκετοπόλεμο της Χίου κατασκευάζοντας ομαδικό κολάζ.
Παίξαμε με την αγαπημένη μας δασκάλα των αγγλικών έξω στην αυλή του σχολείου το κυνήγι των κρυμμένων αυγών.
Πλάσαμε κουλουράκια και βάψαμε τα αυγουλάκια μας.
Κάπως έτσι όμορφα και δημιουργικά περάσαμε τις προετοιμασίες μας για την μεγάλη γιορτή του Πάσχα με τους μικρούς μας φίλους…..
Και να που έφτασαν οι μέρες να γνωρίσουμε την Κυρά Σαρακοστή.
Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα, σήμερα όμως λίγο πολύ ξεχασμένο. Χρησίμευε πάντα ως ημερολόγιο για να μετράμε τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς η κυρά-Σαρακοστή έχει 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής.
Η κυρά-Σαρακοστή, στις περισσότερες περιοχές, ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά, που απεικόνιζε μια γυναίκα, που έμοιαζε με καλόγρια, με 7 πόδια, σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται, ένα σταυρό γιατί πήγαινε στην εκκλησία και χωρίς στόμα γιατί νηστεύει. Στο τέλος κάθε εβδομάδας, αρχής γενομένης από το Σάββατο μετά την Καθαρά Δευτέρα, της έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο. Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο ή καρύδι (περιοχή της Χίου), το οποίο τοποθετούσαν μαζί με άλλα. Όποιος το έβρισκε θεωρούνταν τυχερός και γουρλής. Σε κάποιες περιοχές, το έβδομο πόδι το τοποθετούσαν μες στο ψωμί της Ανάστασης και όποιος το έβρισκε του έφερνε γούρι.
Σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η κυρά-Σαρακοστή φτιάχνεται από ζυμάρι με απλά υλικά και, κυρίως, πολύ αλάτι για να μη χαλάσει. Εξάλλου, δεν τρωγόταν, αφού χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο. Αλλού πάλι, την έφτιαχναν από πανί και τη γέμιζαν με πούπουλα.
Στον Πόντο, η κυρά-Σαρακοστή ήταν μια πατάτα ή ένα κρεμμύδι που το κρεμούσαν απ’ το ταβάνι και πάνω του είχαν καρφωμένα επτά φτερά κότας, ώστε να αφαιρούν ένα φτερό κάθε εβδομάδα. Εδώ το έθιμο ονομαζόταν “Κουκουράς”, ο οποίος ήταν και ο φόβος των παιδιών!
Για το έθιμο της κυρα-Σαρακοστής έχουν γραφτεί οι παρακάτω στίχοι:
Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν’
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν’ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.
. (Στιχουργός: Πόλυ Βασιλάκη)
Οι κατασκευές μας…..
Οι μικροί μας φίλοι φτιάξανε την κυρά Σαρακοστή με αλατοζύμη. Μία διαδικασία που όλα τα παιδιά την χάρηκαν πάρα πολύ!
Τις τελευταίες μέρες, με τους αγαπημένους μας φίλους, συζητήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα της Επανάσταση της 25ης Μαρτίου. Μάθαμε ποιοι ήταν οι ήρωες που αγωνίστηκαν για την απελευθέρωση της Ελλάδας, διαβάσαμε παραμύθια, είδαμε σχετικές εικόνες και βίντεο, ζωγραφίσαμε, παίξαμε και φτιάξαμε υπέροχες κατασκευές. Επίσης, εξηγήσαμε στα παιδιά ότι είναι διπλή γιορτή και ότι γιορτάζουμε μαζί και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ακολουθεί ένα μικρό στιγμιότυπο με τις δημιουργίες των παιδιών μας!
Μία όμορφη εικόνα αντικρίζουμε στη φύση μικροί και μεγάλοι στα μέσα του χειμώνα. Τα άνθη της αμυγδαλιάς είναι πηγή να μάθουμε για τον Μύθο της Αμυγδαλιάς, να τραγουδήσουμε αλλά και να οδηγηθούμε σε υπέροχες κατασκευές μαζί με τους μικρούς μας φίλους.
Η όμορφη αμυγδαλιά μέσα από τα μάτια των παιδιών…..
Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024-2025
Οι αιτήσεις εγγραφών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας όλης της χώρας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
Για το σχολικό έτος 2024-2025, εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές/τριες που γεννήθηκαν το 2020.
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή»της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία-βοήθεια χρειαστείτε καλέστε στο 2271031885 στις ώρες 12:00 μ.μ – 13:00μ.μ.
Για την έναρξη υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων καθώς και για κάθε πληροφορία σχετική με την φοίτηση στο 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, μπορείτε να απευθύνεστε:
Στο 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χίου (τηλ. 2271020525) και
Στη ΔΙΠΕ Χίου (Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων (τηλ. 22710 81990).
Επιτέλους, οι βροχερές μέρες έχουν υποχωρήσει και υποδεχόμαστε τον ηλιόλουστο καιρό με τον καταγάλανο καιρό και τον λαμπερό ήλιο στην καρδιά του χειμώνα. Μήπως έφτασαν οι Αλκυονίδες μέρες; Ποιες είναι αυτές; Γιατί ονομάζονται έτσι; Μαζί με τα παιδιά, ανατρέξαμε στην μυθολογία, ακούσαμε και μάθαμε πολλά για αυτές τις ημέρες αλλά και για ένα πανέμορφο πουλί, την όμορφη Αλκυόνη.
Ο Μύθος της Αλκυόνης….
Εμπνευστήκαμε από τον υπέροχο Μύθο της Ακυόνης και του Κύηκα καθώς και από το πανέμορφο πουλί και οδηγηθήκαμε σε δημιουργικά μονοπάτια….
Αγαπημένοι μας φίλοι, ο χειμώνας μας έδειξε για τα καλά τα δόντια του και μας στέρησε με τη βροχή και την παγωνιά τις βόλτες μας και τις ανακαλύψεις μας στην υπέροχη αυλή μας. Όμως εμείς, δεν το βάλαμε κάτω και οδηγηθήκαμε σε χειμωνιάτικα μονοπάτια και δημιουργικές ανησυχίες με τους μικρούς μας φίλους. Διαβάσαμε αρκετά βιβλία με θέμα τον Χειμώνα καθώς ακούσαμε και υπέροχα τραγουδάκια. Πάμε να πάρουμε μία γεύση του χειμώνα….
Μας επισκέφθηκαν και κάποια αξιολάτρευτα πολικά αρκουδάκια….για πάμε να τα γνωρίσουμε!
Στις 30 Ιανουαρίου, τιμήσαμε την γιορτή των τριών με τους μικρούς μας μαθητές. Μιλήσαμε για τους προστάτες των γραμμάτων, των δασκάλων και των μαθητών. Ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος αγάπησαν τα γράμματα και έγιναν μεγάλοι δάσκαλοι καθώς και σπουδαίοι ρήτορες. Η προσφορά των τρειών Ιεραρχών είναι μοναδική.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.