Σχέδιο Δράσης :Ανάπλαση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ  -ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24

Τίτλος: Ανάπλαση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου

Άξονας: Σχολείο και κοινότητα

Συντονιστής Δράσης: ΓΛΥΜΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑ

Ομάδα δράσης :

Γλυμή Ευσταθία (Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Καμαρούλας)

Δημοτάτση Θεοδώρα ( Νηπιαγωγός Ολοήμερου Προγράμματος)

Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ανάπλαση και η διαμόρφωση  του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου μας, ώστε να μετατραπεί σε πεδίο έκφρασης, δημιουργίας και βιωματικής εκπαίδευσης παρέχοντας σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες για τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες και προσφέροντας μαθησιακές εμπειρίες  που οδηγούν στην επίτευξη των στόχων του Προγράμματος Σπουδών

Αναγκαιότητα Η αυλή του νηπιαγωγείου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και συνέχεια της σχολικής τάξης.  Αποτελεί για εμάς προτεραιότητα να αναπλαστεί ο σχολικός κήπος και παράλληλα να εμπλουτιστεί ο υπόλοιπος χώρος της αυλής μας με επιδαπέδια παιδαγωγικά παιχνίδια και εικαστικές παρεμβάσεις. Η ανάπλαση του σχολικού κήπου μπορεί να αξιοποιηθεί για πειραματισμό, παρατήρηση της ζωής των εντόμων, της ανάπτυξης των φυτών και δράσεις που αφορούν την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Επιπλέον η δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στον υπόλοιπο χώρο της αυλής δίνει ευκαιρίες στα παιδιά για την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων φυσικής αγωγής, θεατρικού παιχνιδιού, κινητικών παιχνιδιών και εικαστικών δράσεων. Αποτελεί πεδίο ανάπτυξης δεξιοτήτων και στάσεων των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων και ενεργών πολιτών καθώς και χώρος πειραματισμού, παρατήρησης που ενισχύει την διερευνητική και παιγνιώδους μάθηση.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Ενημέρωση – Συνεργασία με γονείς και φορείς για την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου.
  • Ενέργειες ανάπλασης του σχολικού κήπου(ανθόκηπου και λαχανόκηπου).
  • Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στην αυλή του σχολείου.
  • Αξιοποίηση του αύλειου χώρου για την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

(Το σχέδιο δράσης θα ενημερώνεται καθ’όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους)

  • Στην τάξη

Η διδακτική προσέγγιση του θέματος του σχεδίου δράσης έγινε εφαρμόζοντας στην τάξη τις ρουτίνες σκέψης (thinking routines). Οι ρουτίνες σκέψης είναι οι τρόποι με τους οποίους γίνεται ορατή η σκέψη και η κατανόηση των μαθητών και το μέσο όπου ενεργά οδηγούνται στη διαδικασία εκμάθησης περιεχομένου.  Καλλιεργούν την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών, συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση του προς επεξεργασία θέματος και  δημιουργούν μία κουλτούρα μάθησης ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Κάθε Ρουτίνα Σκέψης αποτελείται από ένα σύνολο ερωτήσεων ή μια σύντομη ακολουθία βημάτων που χρησιμοποιούνται ως «σκαλωσιά» που υποστηρίζει και διευκολύνει διαδρομές εμβάθυνσης της σκέψης.

Για την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των παιδιών αξιοποιείται η δομή της ρουτίνας σκέψης «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι». Η νηπιαγωγός καταγράφει τις απόψεις των παιδιών σε χαρτάκια post it
Τα παιδιά παρατηρούν φωτογραφίες από μέρη της αυλής του σχολείου. Απαντούν στην ερώτηση: Tι βλέπω;

IMG 20240123 095821

Πληροφορίες από το διαδίκτυο :Παρατηρούμε εικόνες από αυλές άλλων σχολείων στον υπολογιστή, συζητούμε και ενεργοποιείται η σκέψη των παιδιών και ο προβληματισμός τους για τη δική μας αυλή.

Στη συζήτηση που αναπτύσσεται τα παιδιά σκέφτονται –καταγράφονται οι σκέψεις τους από τη νηπιαγωγό και στη συνέχεια αναρωτιούνται Απαντούν στο ερώτημα Τι σκέφτομαι; Οι απόψεις τους καταγράφονται από τη νηπιαγωγό Στη συνέχεια διατυπώνουν αυτά που τα προβληματίζουν (Αναρωτιέμαι)

IMG 20240123 095827

Τα παιδιά μαζί με τη νηπιαγωγό  αποφασίζουν να ενημερώσουν τους γονείς τους, ζωγραφίζουν τις προτάσεις τους για τη διαμόρφωση της αυλής μας και δημιουργούν ομαδικά κολάζ . Κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απόψεις της στην ολομέλεια και αποφασίζουμε να ενημερώσουμε τους γονείς.

IMG 20240123 110333 IMG 20240123 110842

Στην τάξη: Αξιοποίηση του ΠΙΝΑΚΑ Κ-W-L-H καθ’όλη τη διάρκεια του σχεδίου δράσης

Αξιοποιείται στην τάξη ο πίνακας Κ-W-L-H(Γνωρίζω-Τι θέλω να μάθω-Έμαθα –Πως το έμαθα) Στην 1η κ΄2η στήλη γίνεται η καταγραφή των αρχικών ιδεών των παιδιών και των ερωτημάτων τους

IMG 20240129 124439 IMG 20240129 124507

 

 

ΣΤΟΧΟΣ Α. Ενημέρωση – Συνεργασία με γονείς και φορείς για την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου.

Οργανώνονται συναντήσεις για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου και πραγματοποιούνται συνεργασίες με φορείς.

ΣΤΟΧΟΣ Β. Ενέργειες ανάπλασης του σχολικού κήπου (Ανθόκηπου και Λαχανόκηπου)

Οι γνώμες των παιδιών

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ “Πως θα ήθελες να είναι ο κήπος του σχολείου μας ;”

IMG 20231002 131910 1 IMG 20231002 131918 1 IMG 20231002 131946 1 IMG 20231002 131951 1

Οι δράσεις γίνονται το Φθινόπωρο και θα επαναληφθούν την Άνοιξη.

  • 2/10/2023 Ανάπλαση του ανθόκηπου-Συνεργασία με γονείς Οι μαθητές του νηπιαγωγείου, οι εκπαιδευτικοί και μερικοί γονείς συνεργάστηκαν στο φύτεμα των λουλουδιών για την δημιουργία του ανθόκηπου

Εθελοντική προσφορά λουλουδιών από τους γονείς

IMG 20231002 105516

IMG 20231002 121440 IMG 20231002 122021 IMG 20231002 121239 IMG 20231002 114608 IMG 20231002 115000 IMG 20231002 115428 IMG 20231002 115652 IMG 20231002 115834IMG 20231002 131541IMG 20231002 131528

Τοποθέτηση πινακίδας από τους μαθητές

IMG 20231005 103330

  • Στην τάξη μας μετά την δράση  αξιοποιήθηκε η Ρουτίνα Σκέψης:

ΧΡΩΜΑ -ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΙΚΟΝΑ

IMG 20240126 100958 IMG 20240126 101003 IMG 20240126 101013IMG 20240126 101410

 

  • 23/10/2023 Ανάπλαση του Λαχανόκηπου-Συνεργασία με κοινότητα και γονείς  Η μεταφορά χώματος στον λαχανόκηπο έγινε με τη συνδρομή του Προέδρου της τοπικής κοινότητας. Οι γονείς προσφέρθηκαν να σκάψουν τον λαχανόκηπο και να ανανεώσουν το χώμα. Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μαζί με τους μαθητές της Α τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καμαρούλας και οι εκπαιδευτικοί των δυο βαθμίδων  συνεργάστηκαν στο φύτεμα των λαχανικών για την δημιουργία του λαχανόκηπου του νηπιαγωγείου μας.-Ομαλή Μετάβαση

Εθελοντική προσφορά λαχανικών και αρωματικών φυτών από τους γονείς

IMG 20231023 101146

 

IMG 20231023 103844IMG 20231023 103653IMG 20231020 112559 1 IMG 20231023 103852 IMG 20231023 104358 IMG 20231023 104510 IMG 20231023 104652 IMG 20231023 104248 IMG 20231023 104232IMG 20231023 104917 1IMG 20231023 104652IMG 20231023 112504

  • Στην τάξη μας μετά την δράση  αξιοποιήθηκε η Ρουτίνα Σκέψης:

ΧΡΩΜΑ -ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΙΚΟΝΑ

IMG 20240124 105552 IMG 20240124 110127

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ “Πως έχει μεταμορφωθεί ο κήπος μας ;Ποιά δραστηριότητα σου άρεσε πιο πολύ;”

IMG 20231024 081916 IMG 20231024 082359 IMG 20231024 082537IMG 20231024 100834

 

ΣΤΟΧΟΣ Γ. Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στην αυλή του σχολείου

  • 6 και 7 /10/2023 Δημιουργία Επιδαπέδιων παιχνιδιών -Εικαστική παρέμβαση

Μαθητές με τους γονείς τους και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν και ζωγράφισαν επιδαπέδια παιχνίδια καθώς και τα κολονάκια της αυλής του νηπιαγωγείου.

IMG 20231006 143538 received 207626488895219 received 988117798934729 received 1525489378194302 received 1701684690317075 received 3449704825284925IMG 20231007 104542

 

IMG 20231007 111635 IMG 20231007 111616 IMG 20231007 111602 IMG 20231007 111708 IMG 20231007 111703 IMG 20231007 111644

  • 25/1/2024  Δημιουργούμε το”Παγκάκι της Φιλίας και αναδιαμορφώνουμε το οικοδομικό υλικό του λαχανόκηπου –Συνεργασία με γονείς

IMG 20240125 111551 IMG 20240125 111559 IMG 20240126 112330 IMG 20240126 112412

  • 6/2/2024  Αναδιαμορφώνουμε την υπαίθρια γωνιά μάθησης της αυλής –Συνεργασία με γονείς

IMG 20240206 112540 IMG 20240206 114452 IMG 20240206 103836 IMG 20240206 121608

  • 3/4/2024 Εικαστικές Παρεμβάσεις σε συνεργασία με γονείς               Εικαστική παρέμβαση στον πλαϊνό τοίχο του νηπιαγωγείου -Ζωγραφίζουμε σκιές των παιδιών  -Αναδιαμόρφωση της πρόσοψης και του πίσω τοίχου της αυλής του σχολείου- Δημιουργία επιδαπέδιου παιχνιδιού μίνι- τουίστερ

IMG 098c60d614ac86c14abbce1bbc71b8a9 VIMG c18673ff7feca0b7e40be44b3bb76fab V 3IMG 20240403 133022 IMG 20240403 133054 IMG 20240403 133127 IMG 20240405 114347 IMG 20240405 114427

ΣΤΟΧΟΣ Δ. Αξιοποίηση του αύλειου χώρου για την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων

  • 29/9/2023 Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού -Υλοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων και κινητικών παιχνιδιών σε συνεργασία με την Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου Καμαρούλας.-Ομαλή Μετάβαση

IMG 0dac88cb501d509a1a33a6634d52376d V IMG 1ab2c040431b3edc2a1c55b0923f8ab8 V IMG 30e477c7254d0e96063c6fad6cbd439b V IMG 66dc0b95a634b77cb8051db5aa4b5905 V IMG 7700c222976f442ea09dc6166f66a25a V IMG a5655fa644fd550fe5266e7b7e4305fa V IMG dcf163a66abb9ea587b264558c7dfd25 V IMG deebbb6fdb936585c90aaa3657e02285 VIMG b98e5bc741393e469c518cd992f34038 V

Τα βραβεία μας

IMG 20230929 120403

  • 5/10/2023 Θεατρικό παιχνίδι-Δημοσιογράφοι Στα πλαίσια του project για το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ οι μαθητές του νηπιαγωγείου χωρίζονται σε ομάδες και παίρνουν συνέντευξη από φυλλοβόλα δέντρα της αυλής. Οι ερωτήσεις είχαν  συζητηθεί στην ολομέλεια.

IMG 20231005 120859IMG 20231005 103535 IMG 20231005 103645IMG 20231005 103920

 

  • 13/10/2023 Διαχωρισμός και Φύτεμα σπόρων από τους μαθητές στον λαχανόκηπο στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για τη Σπορά

IMG 20231013 095703 IMG 20231013 101505 IMG 20231013 101506 IMG 20231013 101513 IMG 20231013 101523 IMG 20231013 102005 IMG 20231013 102018 IMG 20231013 102045

  • 13/10/2023 Αξιοποίηση επιδαπέδιων παιχνιδιών από τους μαθητές του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τους μαθητές της Α Δημοτικού στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης. Οι μαθητές και των δυο βαθμίδων συνεργάστηκαν στα επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής του νηπιαγωγείου. Το ΦΙΔΑΚΙ ,ο ΠΥΡΑΥΛΟΣ αλλά και οι ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ενθουσίασαν πολύ τους μαθητές .

IMG 20231013 110755 IMG 20231013 111101 IMG 20231013 111222 IMG 20231013 111309IMG 20231013 111536IMG 20231013 111703

IMG 20231013 112353 IMG 20231013 112401 IMG 20231013 112410 IMG 20231013 112219

  • Παιχνίδι στο μίνι Τουίστερ

IMG 20240412 113533 IMG 20240412 113608 IMG 20240412 113623 IMG 20240412 113709

  • Παιχνίδι του Κρυμμένου θησαυρού Οι μαθητές του νηπιαγωγείου με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού παίζουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού .

IMG 20231114 105023 IMG 20231114 105401 IMG 20231114 105433 IMG 20231114 105436

  • 17/10/2023 Δραματοποίηση το εθίμου της Περπερούνας Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για τη ΣΠΟΡΑ οι μαθητές του Νηπιαγωγείου δραματοποίησαν στην αυλή το έθιμο της Περπερούνας.

IMG 20231109 104057 IMG 20231109 104211 IMG 20231109 104528IMG 20231109 104216

 

  • 20 /11/2023-Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών-Συνεργασία με την Α-Β τάξη του ΔΣ Καμαρούλας 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους ,παίζουν θεατρικό δρώμενο  και ομαδικό παιχνίδι στην αυλή του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με την Α-Β τάξη του ΔΣ Καμαρούλας- Ομαλή Μετάβαση



Λήψη αρχείου

pixlr.jpg2

 

Οι μαθητές κατασκευάζουν την ομπρέλα των δικαιωμάτων των παιδιών και αφίσα με τα δικαιώματά τους

IMG 1d378dfa17bebdc69d059bf8cfbc9b7b VIMG 20231116 1254082

  • 4/12/2023 Δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία-Συνεργασία με την Α-Β τάξη του Δ.Σ Καμαρούλας

Οι μαθητές υλοποιούν δραστηριότητες στην αυλή του νηπιαγωγείου με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους για τα Άτομα με Αναπηρίες.-Ομαλή μετάβαση

Ζωγραφίζουμε με το Στόμα

pixlr 3 pixlr 4

Αναγνωρίζουμε αντικείμενα χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια μας – την  Αφή

ηηη νβνξ

Περπατάμε χωρίς να βλέπουμε χρησιμοποιώντας μόνο τα αυτιά μας- την Ακοή -ακούμε τις οδηγίες που μας λέει ο συνοδός μας.

pixlr 6pixlr 5.jpgηξη ηθξξκpixlr 7

Περπατάμε στις διαδρομές με το ένα μας πόδι ή με τη βοήθεια ενός μπαστουνιού.

pixlr 9

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ “Τι νομίζεις ότι θα ήθελε ένα παιδάκι με αναπηρία από σένα ,από τον/την δασκάλα του, τους μεγάλους , την πολιτεία”

IMG 20231208 122630

 

  • 22-1-2024 Σύνδεση  με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “ΝΕΡΟ-ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ”
Αφού προηγήθηκε η συζήτηση για τη Ρύπανση νερού μέσα στην τάξη  ακολούθησαν Πειράματα  στην αυλή του νηπιαγωγείου
Τα παιδιά πειραματίστηκαν χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά στην αυλή όπως πέτρες, χώμα, χρωματιστά χαρτιά και παρατήρησαν πως το νερό μπορεί να μολυνθεί μέσα στους αγωγούς


Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα4

“Ώρα για εξοικονόμηση νερού”
Παιχνίδι με τα κουβαδάκια στην αυλή του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με την Α-Β τάξη του ΔΣ Καμαρούλας(Ομαλή Μετάβαση)
Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες (μπλε και κόκκινη) Όποια ομάδα καταφέρει να αδειάσει τα πράσινα κουβαδάκια και να  γεμίσει  το αντίστοιχο κουβαδάκι της (μπλε ή κόκκινο) χωρίς να σπαταλάει καθόλου νερό κατά τη μεταφορά του θα είναι η νικήτρια.

Εικόνα5 Εικόνα6 Εικόνα7 Εικόνα8

 

  • 5-2-2024 Τοποθετούμε ταμπέλες στα φυτά του κήπου μας που μεγάλωσαν, μετράμε το ύψος τους και συγκρίνουμε μεγέθη(Γλώσσα-Μαθηματικά)
IMG 20240124 122938 IMG 20240124 123029 IMG 20240124 123143 IMG 20240129 114810 IMG 20240129 114823 IMG 20240124 123510
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: “Zωγραφίζω την ανάπτυξη του φυτού”
IMG 20240219 122657

Στην τάξη αξιοποιήθηκε και η ρουτίνα σκέψης:

AITIA-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ(Κριτικός στοχασμός)

IMG 20240125 093323 IMG 20240125 093416 IMG 20240125 094333 IMG 20240125 094352

  • 16/2/2024 Τα παιδιά περιποιούνται τα λουλούδια τους -κλαδεύουν τα ξερά φύλλα και τα ποτίζουν 

IMG 20240216 113511 IMG 20240216 113515 IMG 20240216 113524 IMG 20240216 115828

  • Στην τάξη οι μαθητές, κατά τη διάρκεια του σχεδίου δράσης, επανέρχονται στον πίνακα Κ-W-L-H ,συζητούν στην ολομέλεια και συμπληρώνεται η 3η και η 4η στήλη του πίνακα  (Έμαθα -Πως το έμαθα )

IMG 20240129 124553

 

  • 6-3-2024 Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού

Τα παιδιά πραγματοποιούν δραστηριότητες ευαισθητοποίησης κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού στην αυλή του σχολείου . Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες στο link https://blogs.sch.gr/nipkamar/archives/845

  • Στην τάξη

Αξιοποιείται η ρουτίνα σκέψης ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ -ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ

IMG f509e44dbe3e22901500cf44dbf46371 V

 

  • 2-4-2024 Μαζεύουμε φυτά από την αυλή μας και δημιουργούμε το φυτολόγιο της τάξης μας – πραγματοποιούμε δραστηριότητα ανάγνωσης με τις ονομασίες των φυτών (αντιστοιχία κεφαλαία -πεζά γράμματα )

IMG 20240328 121414.jpgξηξκ pixlr.jpgηγη

  • 9/4/2024 Παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής στην αυλή
                        Αυτοκίνητα –πεζοί -τροχονόμος

Σύνδεση με το εργαστήριο δεξιοτήτων “Τον ΚΟΚ αγαπώ Με ασφάλεια κυκλοφορώ”

αδαδ

IMG_20240409_122434

ββφηη

IMG_20240409_122921

ηρρυ

IMG_20240409_122721

φβφη

IMG_20240409_122925

  • 15/4/2024 Παίζουμε Παραδοσιακά παιχνίδια

«ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ-ΑΛΑΤΙ ΧΟΝΤΡΟ»

ΝΞΗΞ

«Η ΜΙΚΡΗ ΕΛΕΝΗ»

pixlr 1.jpgΛΟΠ

«ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ»

pixlr 2.jpgΚΞΛ

«ΒΑΣΙΛΙΑ-ΒΑΣΙΛΙΑ»

pixlr 3.jpgΚΚΛ

«ΠΕΡΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ»

pixlr 20240426230958316

Στην τάξη αξιοποιείται η ρουτίνα σκέψης ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ-ΣΥΝΔΕΩ-ΕΠΕΚΤΕΙΝΩ

IMG 20240424 125111 IMG 20240426 134826

  • 18/4/2024 Παιχνίδι: “Γίνομαι μικρός Αρχαιολόγος στην αυλή του σχολείου μου”
Με αφορμή την διδακτική μας επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 17/4/2024 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου η οποία έγινε σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Θέρμου  για την παρακολούθηση του προγράμματος με τίτλο “Ερευνώ και Ανακαλύπτω/ ο μικρός Αρχαιολόγος” προσπαθήσαμε να γίνουμε κι εμείς μικροί Αρχαιολόγοι στην αυλή μας.
Αφού σχεδιάσαμε ένα αρχαίο αγγείο σε χοντρό χαρτόνι, το κόψαμε σε κομμάτια, τα μετρήσαμε  και τα κρύψαμε στο χώμα της αυλής μας. Το παιχνίδι αρχίζει με μεγάλο ενδιαφέρον από τους μαθητές να βρουν τα κομμάτια του αγγείου
IMG 20240418 114246IMG 20240418 115845
IMG 20240418 115114 IMG 20240418 115150 IMG 20240418 115309 IMG 20240418 115352 IMG 20240418 115431
Στην τάξη μας συναρμολογούμε το αγγείο και αξιοποιούμε τη ρουτίνα σκέψης
ΓΝΩΡΙΖΑ-ΕΜΑΘΑ-ΠΩΣ ΤΟ ΕΜΑΘΑ
IMG 20240418 122612 IMG 20240418 122644 IMG 20240418 131256IMG 20240418 122955
  • 26/4/2024 Παίξαμε Πασχαλινά παιχνίδια στην αυλή μας

«ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΚΡΥΜΜΕΝΩΝ ΑΥΓΩΝ»

«Η ΜΠΟΥΓΑΔΑ ΤΩΝ ΠΑΣΧΑΛΙΝΩΝ ΑΥΓΩΝ»

«Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΛΑΓΟΣ»

«ΑΥΓΟΥΛΟΔΡΟΜΙΕΣ»

«ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΚΑΛΑΘΙ»

Μπορείτε να δείτε τα πασχαλινά παιχνίδια στο link https://blogs.sch.gr/nipkamar/archives/926

  • 15/5/2024 Παρατήρηση των λουλουδιών της αυλής- Μαθαίνουμε τα μέρη τους στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για τα Λουλούδια

ΛΟ

Στην τάξη -ανάλυση από το όλο στα μέρη του λουλουδιού

IMG 20240520 095151IMG 20240520 095210

Διαδραστικό κουίζ αξιολόγησης

pixlr.jpgεντ

 

  • 20/5/2024 Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για τα Έντομα                           —-Παρατηρούμε έντομα στην αυλή -Μαθαίνουμε τα μέρη του σώματός τους

pixlr.jpgΞΚΞΚ

Στην τάξη:

-O Κύκλος ζωής της πεταλούδας

pixlr.jpgΠΟΙIMG 20240520 123358IMG 20240520 123403

Η ζωή της μέλισσας

Από το λουλούδι στο μέλι

IMG 20240524 124057pixlr 20240529001115105 IMG 20240528 084751 Αξιοποίηση Ρουτίνας Σκέψης

IMG 20240528 094340 2

-Τα παιδιά προτείνουν να παίξουμε το παραμύθι :Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ

Δραματοποίηση παραμυθιού

IMG 20240522 120055 IMG 20240522 120443 IMG 20240522 120742 IMG 20240522 121354 IMG 20240522 121453 IMG 20240522 121608 IMG 20240522 121634IMG 20240522 121044

  • 5/6/2024 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Φυτεύουμε δέντρο στην αυλή μας -Προστατεύουμε τα δέντρα και το περιβάλλον

IMG 20240605 111534 IMG 20240605 111548

Φύλλο Αυτοαξιολόγησης

IMG 20240605 125945 IMG 20240605 130000

—————–                   ———————-           ——————–

Καθ’όλη τη διάρκεια του Σχεδίου Δράσης αξιοποιήθηκε στην τάξη ο πίνακας Κ-W-L-H(Γνωρίζω-Τι θέλω να μάθω-Έμαθα –Πως το έμαθα) ο οποίος εμπλουτιζόταν συνεχώς

IMG 20240426 094733

Η ΑΥΛΗ ΜΑΣ ΠΡΙΝ

IMG 20231006 081123 1 IMG 20231006 081145 1 IMG 20231020 125419IMG 20240122 111209IMG 20240122 112324IMG 20240122 112400IMG 20240122 112613IMG 20240122 112705

Η ΑΥΛΗ ΜΑΣ ΜΕΤΑ

IMG 20240126 112412 IMG 20240126 112330 IMG 20240206 121608IMG 20240126 112244IMG 20231002 131528 1 IMG 20231002 131635IMG 20231007 111602 1 IMG 20231007 111616 IMG 20231007 111635IMG 20240403 133022 1 IMG 20240403 133137 IMG 20240403 133143 IMG 20240405 114345 IMG 20240405 114427 1

 

  • ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση