Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
Υποθεματική: STEM/STEAM
Ρομποτική
«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
1ο εργαστήριο,
1) Διαβάσαμε το παραμύθι: «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα», της Σοφίας Μαντούβαλου.
Στη συνέχεια ακούσαμε το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη : «οι σταγόνες της βροχής».
2)Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά : «το ταξίδι του νερού», «ο κύκλος του νερού» αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για τον κύκλο του νερού .
3)Ακούσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από που ήρθες ποταμάκι» και το δραματοποιήσαμε. Μας άρεσε πάρα πολύ
Να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο σχετικά με τα ζώα και τα χρώματα στα αγγλικά •Να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο και φράσεις για να μαντέψουν/περιγράψουν την συναισθηματική κατάσταση άλλων Ενδεικτικές λέξεις chameleon,colours(green,brown,red,yellow,grey),zooanimals(polarbear, flamingo,fox,fish,deer,giraffe,turtle,elephant,seal),happy,sad Ενδεικτικές φράσεις What’swrongwith…, Iwanttobelikeyou!Let’sfeedthechameleon!
Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο για τον χαμαιλέοντα
Δραστηριότητες:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα μοιράσαμε τις ίδιες κάρτες με την ιστορία του χαμαιλέοντα. Τα παιδιά της κάθε ομάδας έπρεπε να συνεργαστούν και να τις βάλουν στη σωστή σειρά. Μετά έπρεπε να πουν στα Αγγλικά τι βλέπουν σε κάθε καρτέλα ( polar bear, flamingo, fox, fish, deer, giraffe, turtle, elephant, seal ,people, chameleon)
2)Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα δίνεται μία διαφανής πλαστικοποιημένη εικόνα του χαμαιλέοντα και χαρτόνια σε διάφορα χρώματα, όπως εμφανίζονται στο βιβλίο.
Η εκπαιδευτικός αγγλικών διαβάζει ξανά το βιβλίο και τα παιδιά τοποθετούν το χαμαιλέοντα πάνω στα χαρτόνια, ώστε να χρωματιστεί ανάλογα με την εξέλιξη της ιστορίας. Κάθε φορά που τοποθετούν το χαμαιλέοντα πάνω σε ένα χρωματιστό χαρτόνι, λένε το χρώμα στα αγγλικά.Σε κάθε ομάδα δίνονται, επίσης, καιflashcardsμε τα ζώα που εμφανίζονται στο ζωολογικό κήπο. Σύμφωνα με την εξέλιξη της ιστορίας, τα παιδιά τοποθετούν τον χαμαιλέοντα πάνω στοflashcardτου αντίστοιχου ζώου και το ονομάζουν στα αγγλικά.
3) Τα παιδιά και πάλι σε 3 ομάδες. Αποφασίζουν να ταΐσουν τον χαμαιλέοντα και η εκπαιδευτικός αγγλικών λέει “Let’sfeed the chameleon!”, δίνοντας τους μερικά πομπομσε διάφορα χρώματα (έντομα) , ένα μανταλάκι ,ένα γυάλινο βαζάκι, ένα μανταλάκι, ένα ζάρι και μια φωτοτυπία του χαμαιλέοντα τον οποίο τον ζωγράφισαν σε διάφορα χρώματα. Κόλλησαν τον χαμαιλέοντα στα βαζάκια και μετά ένα – ένα παιδί έριχνε το ζάρι και έπιανε με το μανταλάκι τόσα πομ-πομ( μύγες) ανάλογα με τον αριθμό που έφερνε στο ζάρι. Τα πομ-πομ τα έριχναν στο βαζάκι για να ταίσουν τον χαμαιλέοντα.
Σήμερα επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο μας οι επισκεπτήριες υγείας της 1ης ΤΟΜΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ με σκοπό την ενημέρωση των παιδιών για την στοματική υγιεινή και την υγιεινή διατροφή.
Τι πρέπει να κάνουν για να μην χαλάνε τα δοντάκια τους.
Πως λέγονται τα πρώτα δόντια των παιδιών και πόσα είναι
Πόσα είναι τα μόνιμα δόντια
Οι ονομασίες των δοντιών και γιατί λέγονται έτσι
Ποιές τροφές κάνουν καλό στα δόντια
Πως φροντίζω τα δόντια μου
Πότε πάω στον οδοντίατρο
Στο τέλος φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή: “ Το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι”
Σε κάθε δοντάκι κολλήσαμε τις αντίστοιχες τροφές
Ευχαριστούμε πολύ. Περάσαμε πολύ ωραία και μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα για τα δόντια μας
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Ινάχου σας εύχονται Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με τις καταπληκτικές δημιουργίες τους.
Πασχαλινές δημιουργίες από μικρούς καλλιτέχνες.
ΚΟΤΟΠΟΥΛΑΚΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΣΟΝ ΧΑΡΤΙ
ΦΩΛΙΤΣΕΣ- ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ ΜΕ ΣΠΑΓΚΟ ΚΑΙ ΜΠΑΛΟΝΙΑ
ΛΑΜΠΑΔΕΣ
ΑΥΓΟΥΛΟΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ
Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΑΙΩΜΕΝΟΥ ΚΑΦΕ
ΚΟΥΝΕΛΑΚΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΣΟΝ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΑΥΓΑ ΑΠΟ ΟΝΤΟΥΛΕ ΧΑΡΤΙ
Και βέβαια τα Λαζαράκια μας. Ευχαριστηθήκαμε πάρα πολύ όλη τη διαδικασία παρασκευής τους. Ζυμώσαμε, πλάσαμε, τα πήγαμε στο φούρνο να τα ψήσουμε, τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λάζαρου και βέβαια στο τέλος τα φάγαμε. Ήταν πεντανόστιμα.
Στόχος:Να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο στα αγγλικά σχετικό με Πασχαλινά έθιμα •Να χρησιμοποιούν βασικές φράσεις για να εκφράσουν χαρακτηριστικούς τρόπους εορτασμού του Πάσχα Ενδεικτικές λέξεις Easter, Easter bunny, basket, big, small, hungry
•Ναπεριγράφουν ήθη και έθιμα του Πάσχα •Να διακρίνουν κοινά στοιχεία και διαφορές στα έθιμα και στις παραδόσεις ατόμων που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα Δραστηριότητες:
1) Η κυρία Ιωάννα λέει στα παιδιά “Easter is coming! Happy Easter!” και ζητά από τηνWendy να πει στα παιδιά πώς γιορτάζουν το Πάσχα στη χώρα της, δείχνοντας παράλληλαflashcards (Bunny, dye eggs, go camping, go to festivals). 2.Η κυρία Ιωάννα ζητά από τα παιδιά να θυμηθούν όσα έχουν συζητήσει σχετικά με τον εορτασμό του Πάσχα κι άλλων θρησκευτικών εορτασμών αυτήν την περίοδο και να μοιραστούν πληροφορίες με την Wendy. Κατόπιν παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο σχετικά με τα έθιμα του Πάσχα στην Μεγάλη Βρετανία .
3)Παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο για το EASTER BUNNY
4)Wendy αφηγείταιστα παιδιά μια ιστορία και τους λέει“The Easter bunny has a surprise for you!”. Τους εξηγεί πως τοEaster bunnyέχει κρύψει (σοκολατένια) πασχαλινά αυγά μέσα στην τάξη, τα οποία πρέπει να τα ανακαλύψουν αξιοποιώντας στοιχεία που τους δίνονται στα αγγλικά. 2. Τα παιδιά λοιπόν κρατώντας από ένα καλαθάκι ( basket) προσπαθούσαν να τα βρουν. Η κυρία Ιωάννα τους έλεγε Let’s look for Easter eggs”. Καθώς τα παιδιά βρίσκουν τα αυγά και φωνάζουν χαρούμενα, η κυρία Ιωάννα επαναλαμβάνει προτρέποντας τα παιδιά να κάνουν το ίδιο“Look an Easter egg! Thank you, Easter Bunny!”.
5)Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο εμπέδωσης των αριθμών
6) Παιχνίδι μνήμης με πασχαλινά flashcards
7) Ταξινόμηση αυγών σε ομάδες με βάση : Το χρώμα, το μέγεθος, τα σχέδια
HELLO SPRING, FLOWERS EVERY WHERE( ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΝΟΙΞΗ, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΑΝΤΟΥ)
Στόχος του συγκεκριμένου σεναρίου είναι να εκθέσει τα παιδιά σε καθημερινόλεξιλόγιοσχετικά με την άνοιξη και πιο συγκεκριμένα με κάποια λουλούδια, με μια θεματολογία που άπτεται των ενδιαφερόντων των παιδιών. ●Οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται δίνουν την αφορμή για επανάληψη λεξιλογίου (χρώματα και αριθμούς) καθώς και την απόκτηση νέας γνώσης. Ενδεικτικές λέξεις red roses, white daisies, purple violets, pink tulips
Δραστηριότητες:
1)Η κυρία Ιωάννα ζήτησε από τα παιδιά να θυμηθούν τα χρώματα του Φθινοπώρου (brown, red, orange, yellow) και να βρουν μέσα στην τάξη αντικείμενα με το ίδιο χρώμα. Κάθε φορά που έλεγε “Touchsomething…red”, τα παιδιά σε ομάδες πρέπει να εντοπίσουν αντικείμενα κόκκινου χρώματος κ. από το υλικό της τάξης. Επαναλαμβάνουμε το ίδιο και για τα άλλα χρώματα
2) H Wendy λέει στα παιδιά πως λατρεύει όλα τα λουλούδια (“I love flowersin the spring!”), αλλά μερικά είναι τα πιο αγαπημένα της και για αυτό θα τους πει ένα τραγούδι “Let’ssingaflowersong!”. Η κυρία Ιωάννα τραγουδά το τραγούδι “I love flowersin thespring” συνοδεύοντας τους στίχους με συνδυασμό κινήσεων καιflashcards. Τα παιδιά ακούν το τραγούδι όσες φορές χρειαστεί, αυξάνοντας,ανάλογα με τη δυναμική της τάξης, το ρυθμό. Με την επανάληψη, η κυρία Ιωάννα κάνει παύση στις λέξεις “spring, roses, daisies, violets, tulips” και αφήνει τα παιδιά να τις πουν τα ίδια, δείχνοντάς τους τα αντίστοιχαflashcards. Στη συνέχεια, και αφού ακούσουν το τραγούδι αρκετές φορές, τα παιδιά ψηφίζουν (“Let’svote!”) για το δημοφιλέστερο λουλούδι και καταγράφουν τις ψήφους σε πίνακα διπλής εισόδου, αξιοποιώντας λεξιλόγιο στα αγγλικά (λουλούδια και αριθμοί).
3)Σε κάθε παιδί δίνεται τυχαία έναflashcardμε ένα λουλούδι (rose, daisy, violet and tulip). Τα παιδιά κινούνται στο χώρο στο ρυθμό του τραγουδιού “I love flowersin the spring” και μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά φτιάχνουν ομάδες με τα ίδια λουλούδια και λένε στα αγγλικά το όνομα του λουλουδιού.
Τραγούδι: “I love flowersinthe spring!“ I love flowers in the spring, in the spring! I love flowers in the spring, in the spring! Roses, daisies, violets and tulips, I love flowers in the spring, in the spring! IloveRoses in the spring, in the spring! I loveRoses in the spring, in the spring! Roses, daisies, violets and tulips, I loveRoses in the spring, in the spring! …… *Next verses: replace “roses” with daisies, violets and tulip
Στόχοι: Να προσεγγίσουν την έννοια της διάκρισης και της ανισότητας, να οραματιστούν ένα κόσμο χωρίς χωρίς διακρίσεις και ανισότητες.
Όπως καταλάβατε επόμενο ταξίδι μας ήταν το ΛΟΝΔΙΝΟ
Πήραμε βαλίτσες, εισιτήρια και διαβατήρια και φτάσαμε στο Λονδίνο. Το βρήκαμε βέβαια και στον χάρτη. Μέσα στην τσέπη του κυρίου 2Π βρήκαμε μια κάρτα από το Λονδίνο
Μέσα στην τσέπη του κυρίου 2Π βρήκαμε μια κάρτα από το Λονδίνο με μια ομάδα 4 παιδιών από διάφορες χώρες . Παρατηρούμε την φωτογραφία και λέμε τι μας κάνει εντύπωση. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες. Ένα παιδί βγαίνει έξω και θα προσπαθήσει να βρει κάποιο τρόπο για να μπει στην ομάδα . Τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν ένα πολύ σφιχτό κύκλο και δεν πρέπει να αφήσουν κανένα να μπει στον κύκλο. Επαναλαμβάνουμε την άσκηση ώστε να περάσουν όλα τα παιδιά από αυτό τον ρόλο.
Τέθηκε ο προβληματισμός:
Πως νιώσατε σε κάθε ρόλο?
Έχετε βρεθεί σε ανάλογο ρόλο? Ποιοί άλλοι άνθρωποι πιστεύετε ότι έχουν βρεθεί σε ανάλογη θέση? Γιατί? Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε?
Παιχνίδι: 1) Φουσκώνουμε ένα μπαλόνι και πειραματιζόμαστε πως θα παίξουμε για να μην σπάσει. Παρατηρούμε πως κινείται και πόση δύναμη θέλει από τα παιδιά για να πάει ψηλά. Φτιάχνουμε πάλι ένα κύκλο και ένα παιδί – μπαλόνι με κλειστά μάτια. Βάζουμε μουσική και τα υπόλοιπα παιδιά κουνάνε απαλά το παιδί – μπαλόνι ώστε να αισθανθεί ασφάλεια, προσπαθώντας όμως να μην σπάσει. Το πετάνε ο ένας στο άλλον και κάποια στιγμή το παιδί- μπαλόνι φεύγει και ανεβαίνει ψηλά στον ουρανό Σταματάει η μουσική και το μπαλόνι πέφτει κάτω .
2)Πιανόμαστε όλοι μαζί και ανεβαίνουμε κι εμείς ψηλά στον ουρανό προσπαθώντας να φτάσουμε το μπαλόνι. Τι είδατε όταν ήσασταν ψηλά στον ουρανό? Πως ήταν ο κόσμος? Αν το σπίτι μας, η χώρα μας ο πλανήτης μας ήταν ένας από τους δύο κύκλους που φτιάξαμε , ποιός θα θέλατε να είναι? Τι μπορούμε να κάνουμε για να κάνουμε τον κόσμο όπως θέλουμε εμείς?
Συμπέρασμα: Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας, χωρίς διακρίσεις φυλής, εθνικότητας, γλώσσας.
Να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιοσχετικό με την άνοιξη και τα δέντρα και φυτά •Να χρησιμοποιούν εκφράσειςγια να εκφράσουν τα συναισθήματά τους Ενδεικτικές λέξεις almond tree,hug,kiss,cold Ενδεικτικές φράσεις It’s cold Wendy, The almond tree/Springis here!,Be happy!,Be sad!,Give a hug!,
Η κυρία Ιωάννα διηγείται τον μύθο της αμυγδαλιάς για την Φυλλίδα και τον Δημοφώντα ( Phyllis and Demophon) χρησιμοποιώντας εικόνες .Η διήγηση επαναλαμβάνεται. Τηνδεύτερη ή και την τρίτη φορά, βοηθά τα παιδιά να συμπληρώνουν τη διήγηση, επαναλαμβάνοντας κάποιες από τις λέξεις/ φράσεις, ή σταματώντας σε συγκεκριμένες λέξεις ή και φράσεις τις οποίες ζητά από κάποιο διαφορετικό παιδί κάθε φορά να συμπληρώσει.
Δραστηριότητες
1)Χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν το παζλ της αμυγδαλιάς ( Πίνακας του VINCENT VAN GOGH)
2) Άκουσαν το τραγούδι για την αμυγδαλιά , το τραγούδησαν και το έμαθαν
Almond Tree Song
Almond tree, almond tree Look how pretty, come and see White and pink are the flowers on the tree, Almond tree, almond tree
3)Χρησιμοποιώντας τον μεγεθυντικό φακό παρατήρησαν τα λουλούδια της αμυγδαλιάς και επανέλαβαν τις λέξεις, ( pink, white leaves)
4)Σε φωτοτυπία ζωγράφισαν ένα κλαδί αμυγδαλιάς και κόλλησαν ροζ μπαλάκια από γκοφρέ χαρτί στα άνθη της αμυγδαλιάς
Στόχος:Να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο στα αγγλικά σχετικό με τα μέσα μεταφοράς
Ενδεικτικές λέξεις Bus,train,car,ship,boat,helicopter,airplane,bicycle,onfoot, van,
Η κυρία Ιωάννα ρωτά τα παιδιά με τι μεταφορικό μέσο έρχονται στο σχολείο και αν τα ίδια έχουν μπει ποτέ σε λεωφορείο. Τα παιδιά μοιράζονται τις εμπειρίες τους . Κάθε παιδί βάζει ένα αστεράκι στο μέσο που χρησιμοποιούν για να έρθουν στο σχολείο. 2. Η Wendy λέει “I’m late!”. Λέει στα παιδιά πως, όταν αγχώνεται μην τυχόν χάσει το λεωφορείο και αργήσει στο σχολείο, για να ηρεμήσει, τραγουδά ένα τραγούδι, το οποίο και θα μοιραστεί με τα παιδιά, γιατί μπορεί να τους φανεί χρήσιμο, αν βρεθούν στην ίδια κατάσταση με αυτήν. 3. Τα παιδιά ακούν το τραγούδι “The Wheels On The Bus Go Round and Round” και η κυρία ιωάννα συνοδεύει με τιςαντίστοιχες κινήσεις. Μετά προτρέπουμε τα παιδιά να ακολουθήσουν κάνοντας και αυτά τις αντίστοιχες κινήσεις. 4. Έπειτα, τα παιδιά ακούν ξανά το τραγούδι και το αναπαριστούν (κάθονται σε σχηματισμό λεωφορείου και παριστάνουν τους επιβάτες). Μπορούν να διαλέξουν διαφορετικούς ρόλους, δηλαδή κάποιο παιδί να είναι όρθιο/ καθιστό.
Δραστηριότητες:
1)Η κυρία Ιωάννα δείχνει κάρτες με μέσα μεταφοράς και τα παιδιά λένε τις λέξεις στα Αγγλικά
Bus, Van, Car, On foot, Train, Aeroplane, Bicycle
2)Παιχνίδι μνήμης με flashcards (εικόνες) από μεταφορικά μέσα.
3) Τα παιδιά ακούνε τους ήχους των μέσων μεταφοράς στον υπολογιστή και προσπαθούν να ανακαλύψουν ποιό είναι
4)Τα παιδιά παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο και έκαναν τις φωνές των ζώων στα αγγλικά.
5)Η κυρία Ιωάννα κολλάει σε μια επιφάνεια ένα χάρτη της τοπικής κοινότητας και λέει στα παιδιά “Children, thisis a town!” Μεχαρτοταινίακολλάνε πάνω στον αυτοσχέδιο χάρτη διάφοραflashcardsμε σημαντικά μέρη που έχουν σχέση και με την καθημερινότητα των παιδιών ξεκινώντας από το σχολείο τους. Δείχνει ταflashcardsστα παιδιά, λέει τη λέξη και τα ενθαρρύνει να επαναλάβουν “Look! This is our school! The park! και ζητάει να τα δείξουν στον χάρτη
6)Η κυρία Ιωάννα τοποθετεί τα flashcardsμε τα διάφορα σημαντικά μέρη που υπάρχουν σε μια κοινότητα ( school, park, zoo, supermarket, cinema) σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη και βάζει τηνWendyστο παιχνίδι. Εκείνη ζητάει δείχνοντας την ανάλογη τοποθεσία στον χάρτη“Let’sgo to the park!”. Αλλάζοντας φωνή, η κυρία Ιωάννα ρωτάει τα παιδιά: “How can we go to the park?By Taxi ? By Bus? On foot?”. Τα παιδιά προτείνουν και η κυρία Ιωάννα επιλέγει ένα παιδί για να μετακινήσει το μεταφορικό του μέσο στην τοποθεσία, μαζί και την Wendy!και έτσι συνεχίζεται η δραστηριότητα.με όλα τα παιδιά
Φύλλο εργασίας
Σε φωτοτυπία όπου απεικονίζεται ένα λεωφορείο, τα παιδιά κόβουν και κολλούν στη σωστή θέση , την πόρτα, τις ρόδες και τα παράθυρα του λεωφορείου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή