Σήμερα τα παιδιά με την κυρία Ιωάννα συζήτησαν για τις Απόκριες. Ειδαν διάφορεςς στολές και μάντεψαν τι είχε ντυθεί το κάθε παιδί.Είπαν το όνομα της στολής στα Αγγλικά και επικεντρώθηκαν στη στολή του πειρατή.
Κατόπιν άκουσαν το παρακάτω τραγούδι
Κατόπιν έπαιξαν ένα παιχνίδι
Η κυρία Ιωάννα έδειχνε στα παιδιά μια εικόνα στην οποία ήταν ζωγραφισμένο το μπαούλο του πειρατή με τα χρυσά φλουριά. Μετά τους έδειχνε κάρτες με αριθμούς και τα παιδιά έπρεπε να βάλουν μέσα στο μπαούλο τόσα χρυσά φλουριά ( πον-πον), όσα λέει ο αριθμός της κάρτας.
ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
Σήμερα τα παιδιά με την κυρία Ιωάννα συζήτησαν για τον χαρταετό. Τους μίλησε για το” festival of the winds” που γίνεται στην Αυστραλία και τους έδειξε εικόνες από το festival με τους διάφορους χαρταετούς.
Έγινε επανάληψη των χρωμάτων στα Αγγλικά . Έμαθαν ότι ο χαρταετός λέγεται kite και μετά τους διάβασε το παρακάτω παραμύθι.
Στο τέλος τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα είχε κορδέλες ( χαρταετούς) με το ιδιο χρώμα.Η κυρία Ιωάννα έλεγε ένα χρώμα και τα παιδιά της αντίστοιχης ομάδες πετούσαν ψηλά τους χαρταετούς- κορδέλες
Σήμερα όλα τα παιδιά ήρθαν στο Νηπιαγωγείο φορώντας τα Μαρτάκια που φτιάξαμε χθες. Για να μην μας κάψει ο ήλιος
Πότε βγάζουμε τον Μάρτη από το χέρι μας? Όταν δούμε το πρώτο χελιδόνι. Τότε βγάζουμε τον Μάρτη από το χέρι μας και το βάζουμε σε ένα κλαδί σε μια τριανταφυλλιά, για να το πάρουν τα χελιδόνια και να φτιάξουν τη φωλιά τους.
Διαβάσαμε το παραμύθι του Μάρτη για τις δυο γυναίκες του.Μια καλή και όμορφη και μια κακή και άσχημη. Όταν πάει στην καλή και όμορφη, είναι χαρούμενος και έχει λιακάδα και κάνει ζέστη. Όταν όμως πάει στην κακιά και άσχημη είναι θυμωμένος και τότε ο καιρός είναι χαλιά. Κάνει πολύ κρύο και βρέχει.
Μάθαμε παροιμίες για τον Μάρτη και βέβαια μάθαμε για τα χελιδονίσματα. Τα χελιδονίσματα είναι τα κάλαντα της Άνοιξης. Τα τραγουδάμε την πρώτη μέρα της Άνοιξης για να την καλωσορίσουμε. Είναι διαφορετικά σε κάθε περιοχή της Ελλάδας.
Επίσης μάθαμε ότι το χελιδόνι είναι του πουλί που μας φέρνει την Άνοιξη, και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας χελιδόνες. Τις πήραμε στο σπίτι.
Επίσης ζωγραφίσαμε μια χελιδόνα-στεφάνι
και το χελιδόνι με ζωγραφική και κολλάζ τα φτερά του
« STEAM και η ΓΗ γυρίζει....» Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Τίτλος: ” Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Υπάχει ζωή εκεί έξω;”
Στόχοι:-Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος
-Να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους
-Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο
Δραστηριότητες:
1) Ζητήσαμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν πολύ καλά τους πλανήτες στις αφίσες και μετά θέσαμε κάποια ερωτήματα για να βοηθήσουμε τα παιδιά να εξασκήσουν την προσοχή και την παρατηρητικότητά τους όπως:
Πόσοι είναι οι πλανήτες; Τι σχήμα έχουν; Τι χρώμα έχουν; Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν;
Βλέπετε ή παρατηρείτε κάτι ιδιαίτερο σε κάποιους πλανήτες που να τους διαφοροποιεί; Πως κινούνται; Που βρίσκεται ο Ήλιος; Που είναι ο δικός μας πλανήτης, η ΓΗ; Ποιος είναι ο πιο κοντινός πλανήτης στο δικό μας; Ποιος είναι ο πιο μακρυνός πλανήτης από τον δικό μας; Υπάρχει ζωή στους άλλους Πλανήτες?
2) Φορέσαμε τα μαγικά γυαλιά και κοιτάξαμε τον ήλιο. Τι χρώμα έχει πραγματικά ο Ήλιος; Αναρωτήθηκαμε…
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτό που είδαν. Κυρία, ο ήλιος είναι μια άσπρη μπάλα!!!!!!! Τέλειο!!!!!!
3)Στη συνέχεια, είδαμε βίντεο με τους πλανήτες. Αναρωτηθήκαμε πως θα πάμε στο Διάστημα? Μα φυσικά με το διαστημόπλοιο. Παρακολουθήσαμε λοιπόν βίντεο με διαστημόπλοια και αστροναύτες και την επόμενη ημέρα στο μάθημα των Αγγλικών συζήτησαν και με την κυρία Ιωάννα για το διάστημα και κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του πύραυλο για να πάει στο διάστημα . Κατόπιν όλοι έγιναν αστροναύτες φτιάχνοντας το καπέλο του αστροναύτη.
4) Διαβάσαμε το παραμύθι : ” Ο Λύκος Ζαχαρίας ταξιδεύει στο διάστημα ”
και μετά φτιάξαμε και το διαστημόπλοιο των Ουφολύκων ( οι κάτοικοι του πλανήτηΤΡΑΜΠΑΛΑ)
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ” STEAM- ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ”
Τίτλος: “ Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις”
Στόχοι:
Α)Παιχνίδι γνωριμίας που στόχο έχει τη δημιουργία ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και
φροντίδας
Β)Να γνωρίσουν τους πλανήτες με τυχαία επιλογή καρτών πλανητών Δραστηριότητες:
Μετά την ενασχόλησή μας με το θέμα » Μέρα- Νύχτα» , αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον Ήλιο και τους Πλανήτες. Αφορμή γι αυτό ήταν ο προβληματισμός μας για το πότε έχουμε μέρα και πότε έχουμε νύχτα.
Πήραμε λοιπόν 3 μπάλες. Μια κίτρινη που έγινε ο ήλιος, μια μπάλα μπλε που έγινε η Γη και μια μικρή πορτοκαλί που έγινε το Φεγγάρι. Στην μπάλα Γη σχεδιάσαμε όλες τις ηπείρους και βάλαμε ένα αυτοκόλλητο στην Ελλάδα.
Μάθαμε ότι ο Ήλιος είναι ακίνητος , η Γη κινείται γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον Ήλιο.. Το Φεγγάρι- ή αλλιώς Σελήνη- είναι δορυφόρος της Γης και κινείται γύρω από τη Γη.
Αναπαραστήσαμε λοιπόν την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο, και την κίνηση της Σελήνης γύρω από τη Γη με τις 3 μπάλες. Έτσι, κατάλαβαν ότι όταν η Ελλάδα ήταν απέναντι από τον Ήλιο έχουμε Μέρα. Όταν είναι από την άλλη πλευρά έχουμε Νύχτα.
2) Κατόπιν, μάθαμε ότι στο ηλιακό μας σύστημα υπάρχουν εννέα πλανήτες: Ερμής, Αφροδίτη, Γη , Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας, και Πλούτωνας (νάνος πλανήτης).
3) Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος.Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και όταν σταματάει η μουσική τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τους πλανήτες που τους ζητάμε
4). Συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές.
5)Βλέπουμε το παρακάτω βίντεο για το ηλιακό μας σύστημα.
Να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο συσχετίζοντάς το με τις καθημερινές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας •Να αναπαράγουντραγούδιστην αγγλική γλώσσασχετικάμε τη μέρα και τη νύχτα Ενδεικτικές λέξεις day, night, earth, sun, moon, Greece, Australia, good morning, goodnight Ενδεικτικές φράσεις Is it day or night?, In Australia/Greece, the earth goes round and round, it’s day/night, I can see the sun/moon, What can you see?, Good morning/Goodnight, I can see the sun/moon •Να συσχετίσουν την κίνηση της Γης γύρω από τον εαυτό της με την εναλλαγή μέρας–νύχτας •Να προβλέπουν, να κάνουν υποθέσεις γύρω από φυσικά φαινόμενα (εναλλαγή ημέρας–νύχτας) •Να διεξάγουν απλά «πειράματα» και να εξάγουν συμπεράσματα •Να ταξινομούν καθημερινές συνήθειες που αντιστοιχούν στη μέρα και τη νύχτα •Να μιμούνται και να δημιουργούν ρόλους (Γη–ήλιος) με την κίνηση •Να εξασκήσουν τη μουσική τους ικανότητα μέσα από το τραγούδι •Να χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές και να τις εφαρμόζουν για να σχεδιάζουν και να ζωγραφίζουν •Να γνωρίζουν τις καθημερινές συνήθειες των συμμαθητών/τριών τους ή άλλων πολιτισμών κατά τη διάρκεια της ημέρας και νύχτας Καλλιέργεια στάσεων•Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες •Να συνειδητοποιούν τη σημασία της κίνησης της Γης στο πλανητικό σύστημα, για τη ζωή και την ανθρώπινη δραστηριότητα •Να σέβονται τις διαφορετικές προτιμήσεις των συμμαθητών/τριών τους
ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΕΣ:
ΗWendyέρχεται στην τάξη και χαιρετίζει τα παιδιά λέγοντας ότι το πρωί πριν έρθει στο σχολείο επικοινώνησε με τoνφίλoτηςKyle the kangaroo,που μένει στην Αυστραλία και συζήτησαν πώς πέρασαν τη μέρα τους. ΗWendy είπε ότι μόλις έφαγε πρωινό και ετοιμάζεται να πάει στο σχολείο, ενώo Kyleότι μόλις γύρισε από το σχολείο και ετοιμάζεται να φάει το απογευματινό του φαγητό. Η ίδια ξαφνιάζεται με αυτήν τη διαφορά και αναρωτιέται πώς είναι δυνατόν στην Ελλάδα να είναι πρωί ενώ στην Αυστραλία να είναι απόγευμα!
Για να μπορέσουν να καταλάβουν πότε έχουμε μέρα και πότε νύχτα παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο
2)Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τον Ήλιο ( The Sun) , τη Γη (The Earth) και το Φεγγάρι ( The Moon)
3)Εντοπίζουν στην υδρόγειο σφαίρα την Ελλάδα και την Αυστραλία και κολλούν από ένα μικρό χαρτάκι (post–it) στην κάθε χώρα. Πειραματιζόμαστε περιστρέφοντας τη Γη (υδρόγειο σφαίρα) γύρω από τον εαυτό της αλλά και από τη φωτεινή πηγή (φωτιστικό ήφακό που κρατάμε σε σταθερό σημείο). Ρωτάμε τα παιδιά: “Is it day or night in Greece/Australia?” και τα παιδιά απαντούν με τη βοήθεια της Wendy :“It’s day/ It’s night”, ανάλογα με το πού είναι στραμμένη η φωτεινή πηγή αιτιολογώντας την απάντησή τους. Κατόπιν ένα παιδί αναπαριστά τη Γη και γυρίζει γύρω από τον εαυτό της
4)ΠΑΙΧΝΙΔΙ:
Δυο παιδιά–Γη γίνονται ζευγάρια γυρισμένα πλάτη–πλάτη, όπου το ένα παιδί είναι η Ελλάδα και το άλλο η Αυστραλία. Το παιδί–ήλιος και το παιδί– φεγγάρι τοποθετούνται μπροστά από κάθε ζευγάρι, αναλόγως. Η κυρία Ιωάννα λέει τη φράση: “TheEarth goes round and round”και τα ζευγάρια Γη (ΕλλάδαΑυστραλία) περιστρέφονται με πολύ αργά βήματα γύρω από τους εαυτούς τους.“It’s day in Australia. What can you see?”και τα παιδιά που είναι η Αυστραλία θα πρέπει να γυρίσουν, να βλέπουν τον ήλιο και να απαντήσουν:“I can see the sun. Good morning, Australia!”.Στα παιδιά που είναι Ελλάδα η κυρία Ιωάννα κάνει την ερώτηση:“It’s night in Greece. What can you see?”και τα παιδιά απαντούν:“I can see the moon. Goodnight, Greece!
5) Kατηγοριοποίησημε καρτέλες που απεικονίζουν δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα και. Τα παιδιά σε ζευγάρια θα πρέπει να σύρουν την καρτέλα που περιγράφει αν είναι μέραήνύχτα.
Σήμερα επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο μας οι επισκεπτήριες υγείας της 1ης ΤΟΜΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ με σκοπό την ενημέρωση των παιδιών για την στοματική υγιεινή και την υγιεινή διατροφή.
Τι πρέπει να κάνουν για να μην χαλάνε τα δοντάκια τους.
Πως λέγονται τα πρώτα δόντια των παιδιών και πόσα είναι
Πόσα είναι τα μόνιμα δόντια
Οι ονομασίες των δοντιών και γιατί λέγονται έτσι
Ποιές τροφές κάνουν καλό στα δόντια
Πως φροντίζω τα δόντια μου
Πότε πάω στον οδοντίατρο
Στο τέλος φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή: « Το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι»
Σε κάθε δοντάκι κολλήσαμε τις αντίστοιχες τροφές
Ευχαριστούμε πολύ. Περάσαμε πολύ ωραία και μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα για τα δόντια μας
Συζητήσαμε για τις Αλκυονίδες ημέρες. Γιατί ονομάζονται έτσι? Από που πήραν το όνομά τους?
Από το πουλί την Αλκυόνα. Μάθαμε τι πουλί είναι( θαλασσοπούλι) , που γεννάει τα αυγά της( στα βράχια).
Παρακολουθήσαμε τον μύθο της Αλκυόνης και του Κύηκα
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε την Αλκυόνη
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023
Σήμερα ασχοληθήκαμε με την αμυγδαλιά. Την τρελή Αμυγδαλιά που ανθίζει μες στα κρύα του χειμώνα. Μάθαμε ότι είναι φυλλοβόλο δέντρο, έχει λουλούδια με ροζ χρώμα. Οι καρποί της είναι τα αμυγδαλάκια. Φάγαμε αμύγδαλα ωμά και ψημένα. Μιλήσαμε για τους ξηρούς καρπούς, τραγουδήσαμε, διαβάσαμε μύθους για την αμυγδαλιά και φυσικά φτιάξαμε τις δικές μας αμυγδαλιές.
Μάθαμε το αίνιγμα για την Αμυγδαλιά και το ζωγραφίσαμε
Αίνιγμα
Πάντα πρώτη εγώ ανθίζω
και την Άνοιξη καλωσορίζω
Τι είναι? ( Η Αμυγδαλιά)
Διαβάσαμε τον μύθο της Φυλλίδας και του Δημοφώντα και μετά παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο.
1) Ασχοληθήκαμε με την θεματική ενότητα- ΧΕΙΜΩΝΑΣ και γνωρίσαμε τα ζώα των πάγων, μέσα από εκπαιδευτικές ταινίες που παρακολουθήσαμε , παραμύθια που διαβάσαμε. Τα ζωγραφίσαμε ,κάναμε κατασκευές ,παίξαμε παιχνίδια γλώσσας , μάθαμε παροιμίες και τραγούδια για τους μήνες, και τις εποχές παιχνίδια μαθηματικών και παιχνιδοτράγουδα !!!
Η Μηλιά στις 4 εποχές
Πιγκουινάκια με καρδιές
Βιβλιαράκι για την πολική αρκούδα
Χιονισμένα δέντρα. Φόντο με τέμπερες και δέντρο με χαρτοταινία
Κολλάζ πολική αρκούδα με εφημερίδες
Ζωγραφική χιονάνθρωπος
Διαβάσαμε το παραμύθι: ” Ο Πολικός και η Μελένια” και μετά το απεικονίσαμε στο χαρτί
Γάντια ζωγραφική
Μάθαμε το τραγούδι του χειμώνα, το ζωγραφίσαμε και το κάναμε βιβλιαράκι
2)Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.Μάθαμε ποιά είναι , που κοιμούνται και πως τρέφονται κατά την διάρκεια της χειμερίας νάρκης.
Κάναμε χειροτεχνίες
και δραματοποιήσαμε το παιχνιδοτράγουδο: “ Θα πάω για αρκούδες”
Διαμορφώσαμε την τάξη μας σε δάσος. Φτιάξαμε δέντρα, λίμνη, βουνό, σπηλιά αρκούδας. Ένα παιδί ντύθηκε αρκούδα, μπήκε μέσα στη σπηλιά και αρχίσαμε το σαφάρι της αρκούδας. Περάσαμε τέλεια!!!!! Η αναπαράσταση του κυνηγιού αρκούδας, αποτελώντας έναν βιωματικό τρόπο μάθησης μέσω οργανωμένου παιχνιδιού, εξελίσσει την αδρή κινητικότητα, τις ακουστικές εντολές, τον συντονισμό κινήσεων καθώς και την ομαδική εργασία για την επίτευξη ενός αποτελέσματος των μικρών μας μαθητών ! Σίγουρα τέλος γεμίζει τα παιδιά χαρά και τα ψυχαγωγεί ! Σας δείχνουμε μερικές χαρακτηριστικές εικόνες της τάξης μας όπως διαμορφώθηκε για το σαφάρι :
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή