ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ- ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ 5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΔΕΚΑΤΙΑΝΟΥ
Δεκατιανό εναντίον σνακ: 1-0
Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021
Είμαστε έτοιμοι για το πέμπτο μας ταξίδι? Ξεκινάμε λοιπόν. Πήραμε εισιτήρια και βαλίτσες και μπήκαμε στο αεροπλάνο. Φτάσαμε!
Στη χώρα του Δεκατιανού
Κολατσίζοντας μαζί. Γιορτινό κολατσιό στην τάξη, μουσική, στατιστικά, καταιγισμός ιδεών.Παρουσιάζει ο καθένας αυτό που έφερε από το σπίτι.
Κάνουμε απλές κατηγοριοποιήσεις του κολατσιού (φρούτα, συσκευασμένες τροφές, τοστ, αυγό, κλπ.). Τι φέραμε να πιούμε; Νερό, αναψυκτικό, χυμό, ; Φτιάχνουμε έναν απλό πίνακα με «στατιστικά» ως εξής: Μία στήλη με ονόματα των παιδιών, μία με φωτογραφία ή σκίτσο από το κολατσιό που έφεραν, μία με το ρόφημα και μία στήλη που δηλώνει ποιος ετοίμασε το κολατσιό. Συζητάμε γιατί είναι καλύτερο να φέρνουμε φαγητό που ετοιμάστηκε στο σπίτι, παρά κάτι αγοραστό. Συνοψίζουμε τον χρυσό κανόνα: όσο λιγότερο επεξεργασμένη και βιομηχανοποιημένη είναι η τροφή μας, τόσο καλύτερη για την υγεία μας και το περιβάλλον.
Εμφανίζω την μπανάνα που έχω φέρει. Ποιος άλλος έχει φέρει μπανάνα; Από πού είναι; Η δική σας δεν είναι από την Κρήτη, αλλά εισαγόμενη, από την Αφρική ή τη Λατινική Αμερική. Λέμε την ιστορία της μπανάνας και βάζουμε στη σειρά τις εικόνες.
Βλέπουμε και την εικόνα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις για να μετρήσουμε τα τροφοχιλιόμετρα της μπανάνας.

Στην υδρόγειο σφαίρα βρίσκουμε τη χώρα προέλευσης της μπανάνας. Με μια κλωστή «μετράμε» την απόσταση ως την Ελλάδα. Έτσι οπτικοποιούμε με απλό τρόπο τα τροφοχιλιόμετρα. Κάνουμε καταιγισμό ιδεών πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε τις επιλογές μας, ώστε το κολατσιό μας να είναι πιο υγιεινό και να έχει μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα? Τοποθετήσαμε τα πατουσάκια μας με βάση την χώρα προέλευσης της κάθε μπανάνας
Μας άνοιξε η όρεξη.Φάγαμε το δεκατιανό μας , ακούσαμε μουσική και τραγουδήσαμε. Με αφορμή την μπανάνα ζωγραφίσαμε και φρούτα με την μέθοδο του στένσιλ.
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ
































































































