Υγιή παιδιά-Υγιής πλανήτης Στο Σούπερ Μάρκετ

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

Το ταξίδι μας στον υπέροχο κόσμο του προγράμματος: “ ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ-ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ” έφτασε στο τέλος του. Σήμερα πήραμε βαλίτσες και εισιτήρια και ξεκινήσαμε για το τελευταίο ταξίδι μας: ” ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ”

InkedIMG 4959 LI

Αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το Σούπερ Μάρκετ του χωριού μας . Η κυρία Σούλα και η κυρία Γεωργία μας ξενάγησαν σε όλους τους χώρους του Σούπερ Μάρκετ . Είδαμε τι εμπορεύματα υπάρχουν σε κάθε διάδρομο.Ποιά προιόντα μπαίνουν στα ψυγεία και γιατί.  Που κρύβεται η ημερομηνία λήξης και η κυρία Γεωργία μας  εξήγησε τι σημαίνει.  Επίσης  ποιες άλλες πληροφορίες μπορεί να αναγράφονται στη συσκευασία του προϊόντος που κρατάνε.  Μας έδειξε  ατομικές και οικογενειακές συσκευασίες. Ποιες προτιμάμε και γιατί;Κατόπιν μας ξενάγησαν στο μανάβικο του Σούπερ Μάρκετ. Εκεί είδαμε πολλά φρούτα και λαχανικά. Μας εξήγησε τον τόπο προέλευσης κάθε προιόντος  και εμείς είπαμε ότι πρέπει να προτιμάμε τα ελληνικά προιόντα γιατί έχουν μικρό οικολογικό αποτύπωμα ( Τα μικρά μου το έχουν εμπεδώσει πάρα πολύ καλά).Επίσης μάθαμε ότι σε όλα τα προιόντα υπάρχουν καρτελάκια με την τιμή. Στο τέλος πήραμε τα καλαθάκια μας και ψωνίσαμε κι εμείς τα προιόντα που είχαμε γράψει στη λίστα μας.  Τα πήγαμε στο ταμείο, πληρώσαμε , τα βάλαμε στις σακούλες και ετοιμαστήκαμε να φύγουμε. Όμως η κυρία Γεωργία μας είχε μια έκπληξη. Μας έδωσε δωράκια. Την ευχαριστήσαμε πολύ  για όλα και επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο μας

 

InkedIMG 4950 LI InkedIMG 4951 LI InkedIMG 4953 LIIMG 4952InkedIMG 4966 LI

Μείνετε συντονισμένοι!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Αυριο έχουμε ΠΑΡΤΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ : ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

Υγιή παιδιά- Υγιής πλανήτης, 7ο εργαστήριο:” Εδώ τα καλά πορτοκάλιαααααααα!!!!

Εδώ τα καλά πορτοκάλιααααααα  !!!
 Στη λαϊκή αγορά

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Είμαστε έτοιμοι για το προτελευταίο ταξίδι μας? ΞΕΚΙΝΑΜΕ!!!!!!  Πήραμε βαλίτσες και εισιτήρια και φτάσαμε στη χώρα της λαικής αγοράς.

IMG 4906 1

Ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν πάει ποτέ σε λαική αγορά και τι είναι βέβαια η λαική αγορά. Τα περισσότερα απάντησαν ότι έχουν πάει με τη μαμά τους και ότι οι γονείς μερικών παιδιών είναι πωλητές σε λαική αγορά. Κατόπιν ρωτήσαμε τι πουλάνε στην λαική αγορά. Απάντησαν : Λαχανικά, φρούτα, ψάρια, ρούχα, λουλούδια

Στη λαϊκή. Παιχνίδι ρόλων

Μουσική υπόκρουση η «Λαϊκή Αγορά». Τοποθετούμε τα θρανία σε σχήμα Π. Οι μισοί μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο του πωλητή πίσω από τους πάγκους. Χωρίζονται σε τρεις ομάδες πωλητών ανάλογα με τα εμπορεύματα που πωλούν ( Λαχανικά, φρούτα, ψάρια).  Μοιράζουμε τα καλαθάκια  με τα φρούτα , τα λαχανικά και τα ψάρια. Γράφουμε σε χαρτάκια  τις τιμές των προϊόντων τους και τον τόπο παραγωγής τους. Μπορούν να αφήσουν τη φαντασία τους ελεύθερη. Αν δεν ξέρουν πραγματικές ονομασίες τόπων προέλευσης, μπορούν να επινοήσουν τοπωνύμια, όπως την Πορτοκαλία, τις Μηλιές, την Φραουλόπολη κ.ο.κ. Οι υπόλοιποι μαθητές κάνουν τους αγοραστές. Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ αυτό το παιχνίδι

InkedIMG 4945 LI InkedIMG 4946 LI

Στον κύκλο συζητάμε με τι κριτήρια αγόρασαν οι καταναλωτές, με τι επιχειρήματα τους έπεισαν οι πωλητές.Ήταν το προϊόν φρέσκο, ήταν νόστιμο; Ήταν από μία συγκεκριμένη και γνωστή, για το προϊόν, περιοχή (π.χ. μήλα Τριπόλεως);Μήπως οι πωλητές έδιναν κάποιο δώρο ή προνόμιο (δικαίωμα δοκιμής ή μια ποσότητα προϊόντος δώρο);

Στη συνέχεια δείχνουμε στους μαθητές τρία μήλα. Ένα ολοστρόγγυλο, ένα κακοφτιαγμένο κι ένα σάπιο. Τους ρωτάμε τι γεύση νομίζουν ότι έχει το καθένα; Θα τα τρώγαμε και τα τρία; Πώς καταλαβαίνουμε αν κάτι έχει σαπίσει; Ποιο θα προτιμούσαν; Στη συνέχεια χωρίζουμε τα φρούτα και τα λαχανικά σε δύο ομάδες: Ωραία προιόντα και χαλασμένα προιόντα

IMG 4961

Τα λαχανικά και τα φρούτα μεταμορφώνονται

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ανθρωπάκια με τα φρούτα και τα λαχανικά. Το διασκεδάσαμε πάρα πολύ. Θαυμάστε τις δημιουργίες μας

IMG 4970

Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά έμαθαν ότι πρέπει να προτιμάμε τα τοπικά εποχικά προιόντα .

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: THE NUMBERS

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Σήμερα η WENDY η μασκότ κούκλα των αγγλικών μας έφερε  μαζί της  καρτέλες με αριθμούς .Τα παιδιά έμαθαν τους αριθμούς στα αγγλικά και έπαιξαν παιχνίδια εμπέδωσης των αριθμών και των χρωμάτων. Κατόπιν παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο

IMG 4897 IMG 4898

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021: WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS

IMG 4942 1

Σήμερα η WENDY μίλησε στα παιδιά για τα χριστούγεννα. Έφερε μαζί της κάρτες με χριστουγεννιάτικες εικόνες και έμαθαν πως λέγονται στα αγγλικά. Μετά έπαιξαν παιχνίδια με τη κυρία Ιωάννα με τις κάρτες  και  μετά τραγούδησαν . Στο τέλος είδαν ένα  χριστουγεννιάτικο παραμύθι στα αγγλικά στον υπολογιστή

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΤΣΙΡΗ

 

 

 

Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ

Σήμερα πρώτη μέρα ενασχόλησης με την ελιά , το ευλογημένο δέντρο.Γνωρίσαμε το δέντρο της ελιάς παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής. Τι χρώμα έχει ο καρπός της ελιάς( πράσινο αρχικά, πράσινο- μωβ μετά, μωβ κατόπιν, και μαύρο στο τέλος). Τι χρώμα και τι σχήμα έχουν τα φύλλα της ελιάς ( πράσινο και μακρουλά). Τι μας δίνει ο καρπός της ελιάς? ( Το λάδι. Το υγρό χρυσάφι όπως το αποκαλούν). Μάθαμε για το μάζεμα της ελιάς. Τι χρησιμοποιούμε? ( χτένια ) . Τι στρώνουμε κάτω από την ελιά? ( Λιόπανα). Κατόπιν στρώσαμε κι εμείς πανιά στο πάτωμα πήραμε το χτένι και αρχίσαμε να τινάζουμε κλαδιά ελιάς τα οποία είχα φέρει μαζί μου. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Για τα περισσότερα ήταν η πρώτη φορά .

InkedIMG 4887 LI InkedIMG 4886 LI InkedIMG 4885 LI

Μετά φάγαμε κουλουράκια με λάδι και λαδόπιτα. Ευχαριστούμε πολύ τις μανούλες για την παρασκευή τους. Ήταν όλα πεντανόστιμα.

InkedIMG 4819 LI

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2021

Δεύτερη μέρα ενασχόλησης με την ελιά. Σήμερα μάθαμε  ότι οι ελιές έχουν πικρή γεύση και δεν τρώγονται αμέσως. Τις πλένουμε , τις ξεπικρίζουμε (αλλάζουμε το νερό ) για 10 μέρες και μετά τις βάζουμε σε μπουκάλια με αλάτι, νερό , λίγο ξύδι και λίγο λάδι. Μετά από μερικούς μήνες είναι έτοιμες να τις φάμε.Κατόπιν  μυρίσαμε το φρέσκο λάδι και δοκιμάσαμε ψωμί με λάδι.  Κόψαμε μπουκίτσες  από φρέσκο ζεστό ψωμί και τις βουτήξαμε στο λάδι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Τους άρεσε πάρα πολύ. Ζητούσαν συνέχεια να φάνε κι άλλο. Επίσης δοκιμάσαμε κουλουράκια με λάδι σε χριστουγεννιάτικα σχέδια. Ήταν πεντανόστιμα.

IMG 4860

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

Σήμερα δοκιμάσαμε πεντανόστιμα μελομακάρονα, και είδαμε βίντεο για το λιομάζωμα. 

IMG 4867

Κατασκευή: Η ελιά -μάγειρας

IMG 4872

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Ελιάς συνέχεια

Σήμερα δοκιμάσαμε πεντανόστιμη  σπανακόπιτα.  Μας άρεσε πάρα πολύ

IMG 4889

Δραστηριότητες για την ελιά

Σε φύλλο  εργασίας ζωγραφίσαμε το αίνιγμα για την ελιά

ΑΙΝΙΓΜΑ

Από κλαδάκι κρέμεται στην αγορά πουλιέται

το εσωτερικό της τρώγεται, το κόκκαλο πετιέται.

Τί είναι? ( Η ΕΛΙΑ)

Ομαδοποίηση

Ταξινομούμε τις ελιές σε ομάδες με βάση την ποσότητα: Λίγες- πολλές -πάρα πολλές και το εμπεδώσαμε σε φύλλο εργασίας

IMG 4905

 

 

ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ

1) Απο ποιό γράμμα αρχίζει η λέξη ΕΛΙΑ  ( από το Ε) . Βρίσκουμε λέξεις από  Ε

2)Σε φύλλο εργασίας κυκλώνουμε το γράμμα (ε)

Παραμύθι

Διαβάσαμε το παραμύθι για την ΕΛΙΑ  και είδαμε τις εικόνες σε βίντεο. Η ΕΛΙΑ ήθελε να βλέπει  τους ανθρώπους να είναι χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. Γι αυτό κι η καλή νεράιδα την μεταμόρφωσε στο ευλογημένο δέντρο

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Επίσκεψη σε ελαιώνα

Σήμερα επισκεφθήκαμε ένα ελαιώνα κοντά στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά είδαν από κοντά πως γίνεται το λιομάζωμα, είδαν τα ελαιοραβδιστικά μηχανήματα, φάγαμε ζεστό ψωμάκι με λάδι . Περάσαμε πολύ ωραία.

InkedIMG 4938 LIIMG 4935IMG 4937

Εικαστική αποτύπωση του πίνακα του Μίλτου Παρασκευαίδη

IMG 4943

Παιχνιδοτράγουδο για την ελιά

“Δυο σταγόνες λάδι, δυο σταγόνες ξύδι”του Γιώργου Σακελλαρίδη

Δυο σταγόνες ξύδι

δυο σταγόνες λάδι

γνωριστήκαν σε σαλάτα

ένα ωραίο βράδυ.

Σφιχταγγαλιαστήκανε

πάνω σ’ ένα αγγουράκι

στων πηρουνιών τη μουσική

χορέψανε βαλσάκι!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: THE RAINBOW

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Σήμερα τα παιδιά στο μάθημα των Αγγλικών με την κυρία Ιωάννα ασχολήθηκαν με τα επτά  χρώματα του ουράνιου τόξου. Έμαθαν τις λέξεις στα Αγγλικά παρακολούθησαν  το παρακάτω σχετικό βίντεο

και έκαναν δύο ομαδικές εργασίες για το ουράνιο τόξο ( THE RAINBOW). Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ζωγράφισε το ουράνιο τόξο με πινέλα σε χαρτόνι κανσόν . Η δεύτερη ομάδα έφτιαξε το ουράνιο τόξο σε χαρτόνι κανσόν με κομματάκια από γλασέ χαρτί και έγινε ένα ψηφιδωτό. Το αποτέλεσμα ήταν  ΤΕΛΕΙΟ .

IMG 4810 InkedIMG 4811 LI

 

IMG 4848 InkedIMG 4847 LI

InkedIMG 4870 LI IMG 4871

 

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

THE LEAVES AND THE COLORS( TΑ  ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ)

Σήμερα  τα παιδιά με την κυρία Ιωάννα ασχολήθηκαν με το φθινόπωρο, τα χρώματα που έχουν τα φύλλα το φθινόπωρο. Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο: ” Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα?”

Μετά έπαιξαν ένα παιχνίδι. Μέσα σε κάθε καλαθάκι η κυρία Ιωάννα έβαλε καρτέλες χρωμάτων. Πέντε χρώματα , πέντε καλαθάκια. Στο πάτωμα σκόρπισε καρτέλες με εικόνες φύλλων στα αντίστοιχα χρώματα ( RED, YELLOW, ORANGE, GREEN, BROWN). Κάθε παιδί πήρε  δύο καρτέλες με φύλλα και ανάλογα με το παράγγελμα της κυρίας Ιωάννας  τις  τοποθετούσε στο καλάθι με το αντίστοιχο χρώμα.

IMG 4852

 

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ: ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΤΣΙΡΗ

 

υγιή Υγιή παιδιά υγιής πλανήτης, Στη Χώρα του Βραδινού: το κρέας

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Όλος ο πλανήτης μέσα σε ένα χάρμπουγκερ

Έτοιμοι για άλλο ένα ταξίδι ? Παίρνουμε βαλίτσες και εισιτήρια και ξεκινάμε Αυτή τη φορά για τη χώρα του βραδυνού φαγητού

InkedIMG 4865 LI

Κρυφτό με το κρέας. Συζήτηση

Ξεκινάμε ρωτώντας τους μαθητές τι έφαγαν για βραδινό. Ποια παιδιά έφαγαν κρέας; Τώρα ονομάζουμε ορισμένα φαγητά. Αν έχουν κρέας, τα παιδιά πρέπει να σηκώνονται όρθια. Ονομάζουμε τροφές με «κρυμμένο» κρέας όπως αυγά με μπέικον, παστίτσιο, τοστ ζαμπόν τυρί, μακαρόνια με κιμά, σουφλέ μακαρόνια με ζαμπόν, χάμπουργκερ κλπ. Εστιάζουμε στο χάμπουργκερ. Δείχνουμε το χάμπουργκερ και ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν από τι είναι φτιαγμένο. Καταγράφουμε τα υλικά που προτείνουν σε χαρτί του μέτρου (ψωμί, μπιφτέκι, τυρί, ντομάτα, κρεμμύδι).  Μοιράζουμε στα παιδιά το Φύλλο Εργασίας με το λαβύρινθο για να βρουν τις άκρες του
. Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν από ποιο στοιχείο της φύσης/ζωντανό οργανισμό παίρνουμε τα υπόλοιπα υλικά και τα καταγράφουμε  στο χαρτί του μέτρου. Κατόπιν αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα χάμπουργκερ με  λαχανικά και τυρί. Μας άρεσε πάρα πολύ. Ήταν πεντανόστιμο
IMG 4866

Πώς έφτασα στο πιάτο σας.

Κινητικό παιχνίδι, αφήγηση.

Γινόμαστε σπορείς και σπέρνουμε στο χωράφι. Γινόμαστε οι σπόροι που κοιμούνται στο χώμα. Το αυτόματο ποτιστικό που ποτίζει τα χωράφια. Γεωργοί που φοράμε προστατευτικές μάσκες και ψεκάζουμε τις καλλιέργειες. Θεριστικές μηχανές που αλωνίζουν. Αγελάδες που βόσκουν. Οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν τρόφιμα. Κρεοπώλες που τεμαχίζουν κρέας. Ψήστης που ψήνει το κρέας. Άνθρωποι που τρώνε ένα χάμπουργκερ». Δίνουμε και άλλα παραγγέλματα που θα εμπνευστούμε από την αλυσίδα παραγωγής. Άραγε τι θα προτιμήσουμε για το βραδινό μας, χάμπουργκερ ή φακή;

Είδαμε το video και το σχολιάσαμε το. Πώς επηρεάζει τελικά τον πλανήτη και την υγεία μας το χάμπουργκερ και η υπερβολική κρεατοφαγία; Φυσικά δεν καταργούμε το κρέας. Καταναλώνουμε όμως με μέτρο. Συμβουλευόμαστε πάλι την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Και γινόμαστε πιο συνειδητοποιημένοι καταναλωτές.

Δεν πετάμε φαγητό, δεν υπερβάλλουμε, δε σπαταλάμε.

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

Του χάμπουργκερ και της φακής

Με καρτέλες είδαμε, την αλυσίδα παραγωγής του χάμπουργκερ και της φακής αντίστοιχα.

Στη συνέχεια συγκρίναμε τις δύο αλυσίδες παραγωγής της φακής και του χάμπουργκερ μεταξύ τους , και φτιάξαμε το ντόμινο του χάρμπουργκερ και το ντόμινο της φακής Τα παιδιά παρατηρούν ποια από τις δύο αλυσίδες έχει πιο πολλές κάρτες και διατυπώνουν τις σκέψεις τους για το οικολογικό αποτύπωμα των δυο τροφών.

IMG 4880 IMG 4881

Άραγε τι θα προτιμήσουμε για το βραδινό μας, χάμπουργκερ ή φακή;

Ωρα για παιχνίδι

ΠΑΤΑΤΟΔΡΟΜΙΕΣ

Κάθε παιδί κρατούσε στο χέρι του ένα κουτάλι με μια πατάτα. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Κάθε φορά που ακουγόταν το σύνθημα ξεκινούσαν δύο παιδιά  από κάθε ομάδα προσέχοντας να μην τους πέσει η πατάτα. Περάσαμε τέλεια. Μας άρεσε πάρα πολύ!!!!!!!!

InkedIMG 4883 LI InkedIMG 4884 LI

Κι από φακή … στολίδι.

Με αφορμή τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν , σκεφτήκαμε να κάνουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια με ζυμαρικά και όσπρια. Θα  σας αρέσουν πάρα πολύ

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

Υγιή παιδιά- Υγιής πλανήτης. Στη χώρα του Απογευματινού

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Στη χώρα του Απογευματινού

Τρέξε, τρέξε  μικρούλη

Σ΄αυτό το εργαστήρι θα μάθουμε  για την αξία της άσκησης και του υγιεινού σνακ μετά την άσκηση, να προτιμάμε νερό ή φυσικό χυμό έναντι αναψυκτικού

Πήραμε λοιπόν και πάλι βαλίτσες και εισιτήρια και ξεκινήσαμε για  άλλο ένα ταξίδι. Αυτή τη φορά στη χώρα του Απογευματινού 

InkedIMG 4758 LI

Κινητικό παιχνίδι, καταγραφή ιδεών

Το ταξίδι αυτό ξεκινά με παιχνίδι στην αυλή. Όμως επειδή ο καιρός δεν ήταν καλός αποφασίσαμε να παίξουμε μέσα στην αίθουσα. Διαμορφώσαμε κατάλληλα το χώρο , τοποθετήσαμε εμπόδια και το παιχνίδι ξεκίνησε.

InkedIMG 4809 LIInkedIMG 4808 LI

InkedIMG 4807 LI

Όταν το παιχνίδι τελείωσε , ρωτήσαμε τα παιδιά  αν πεινάνε ή διψάνε και τι ακριβώς …ορέγονται περισσότερο.  Όλα είπαν ότι δίψασαν. Τους αφήνουμε να πιούν νερό

InkedIMG 4791 LI

Στη συνέχεια τα ρωτήσαμε πως περνάνε τα απογεύματα και αν κάνουν κάποια φυσική δραστηριότητα .Κάποια παιδιά  πηγαίνουν σε οργανωμένες δραστηριότητες (κολυμβητήριο, ταε κβο ντο, χορός κ.λ.π). Τα  περισσότερα παιδιά  πηγαίνουν καθημερινά στην παιδική χαρά  στην πλατεία του χωριού.  Συζητήσαμε πόσο καλό μας κάνει η άσκηση, το παιχνίδι, το τρέξιμο, η μπάλα, το παιχνίδι με φίλους.

Μετά ρωτήσαμε τα παιδιά τι τρώνε ή πίνουν συνήθως μετά από αυτήν τη δραστηριότητα.  Μερικά είπαν πως τρώνε διάφορα σνακ (κουλουράκια, μπισκότα, πατατάκια, τοστ, κέικ) και πίνουν νερό, χυμούς συσκευασμένους και κόκα κόλα). Ξανακοιτάξαμε όλοι μαζί την πυραμίδα της διατροφής και θυμηθήκαμε την οριζόντια «μπάρα» που τη συμπληρώνει (σωματική άσκηση, φαγητό στο τραπέζι με παρέα, συμμετοχή στη μαγειρική κλπ).

Σχολιάσαμε τις τροφές που προτιμούν τα παιδιά. Ποιες από αυτές τις τροφές έχουν ετοιμάσει  οι γονείς τους στο σπίτι και ποιες τις αγοράζουν; Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Ένας ουρακοτάγκος στο μπισκότο μας

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και προβληματιστήκαμε

Δείξαμε δύο εικόνες του ουρακοτάγκου. Ποιο συναίσθημα αναγνωρίζουν;

Τα παιδιά εύκολα απάντησαν: Χαρούμενος και  Λυπημένος

Μοιράσαμε κάρτες με τρόφιμα στα παιδιά. Βάλαμε μουσική και τα παιδιά χόρευαν στην αίθουσα. Όταν η μουσική σταματούσε τα παιδιά τοποθετούσαν τις κάρτες στον χαρούμενο ή λυπημένο ουρακοτάγκο . Με λύπη διαπιστώσαμε ότι πολλά σνακ που τρώμε περιέχουν φοινικέλαιο. Θυμηθήκαμε τα λόγια του ουρακοτάγκου από το βίντεο:

ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΣΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ”

  1. IMG 4805

Μετά την άσκηση, τι πίνω;

Ρωτάμε τους μαθητές πόσα ποτήρια νερό πίνουν την ημέρα. Όποιος πίνει τα πιο πολλά ανακηρύσσεται Σούπερ-Νεροφίδας και  θα λαμβάνει ειδικό μετάλλιο.  Δίνουμε στα παιδιά την πληροφορία ότι για την ηλικία τους, 4-8 ετών, συνιστώνται 6-7 ποτήρια την ημέρα. Πώς πίνουν το νερό; Σε ποτήρια; Σε παγούρια; Αγοράζουν μπουκαλάκια; Ποια τα πλεονεκτήματα του παγουριού; Ποια τα πλεονεκτήματα του νερού της βρύσης; Τι θα συνέβαινε αν συγκεντρώναμε όλα τα άδεια πλαστικά μπουκάλια από το νερό μας στην αυλή του σχολείου; Πόσο ψηλός θα ήταν ο πύργος που θα φτιάχναμε; Πόσα χρόνια θα χρειαζόταν η Γη για να διαλύσει το πλαστικό;

Η άσκηση λοιπόν  μαζί με την σωστή  διατροφή  συμβάλλουν  στην καλή υγεία και στην καλή ποιότητα ζωής.

Το εργαστήριο αυτό λοιπόν είχε κίνηση, νερό και ζώα  του δάσους που μας ζητάνε να  προσέχουμε τι τρώμε γιατί διαφορετικά θα καταστραφεί το σπίτι τους.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

 

Υγιή παιδιά- Υγιής πλανήτης, 6ο εργαστήριο, Κάθε πράγμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο; Στη χώρα του Μεσημεριανού

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟΥ

ΤΑ ΚΑΝΑΜΕ ΣΑΛΑΤΑ

Έτοιμοι για το 6ο ταξίδι μας? Πήραμε εισιτήρια και βαλίτσες και ξεκινήσαμε

Στο πίνακα της τάξης έχουμε πάντα το Διατροφικό Κοσμικό Ρολόι για να θυμόμαστε σε ποιο σταθμό του ταξιδιού μας βρισκόμαστε!

 

InkedIMG 4742 LI

Ανακαλούμε με τους μαθητές μας τη θέση των λαχανικών στις δύο πυραμίδες διατροφής. Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο . Στο κέντρο τοποθετούμε εικόνες από διάφορα λαχανικά και τα παιδιά διαλέγουν όποια λαχανικά τους αρέσουν για να φτιάξουν την αγαπημένη τους σαλάτα και τα τοποθετούν στο πιάτο τους.. .Στη συνέχεια όλη η τάξη βραβεύει την πιο νόστιμη σαλάτα, την πιο υγιεινή και την πιο πολύχρωμη! Και στο τέλος τρώμε όλοι μαζί μια υγιεινή σαλάτα.

InkedIMG 4738 1 LIIMG 4739

IMG 4740

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

Το παιχνίδι των τεσσάρων εποχών 

Κινητικό παιχνίδι και ανάκληση γνώσεων

Τοποθετούμε στις τέσσερις γωνίες της τάξης από ένα χρωματιστό πανί, ένα για κάθε εποχή του χρόνου. Μουσική υπόκρουση οι Τέσσερις Εποχές του Βιβάλντι. Οι μαθητές, όταν η μουσική σταματήσει, πρέπει να σταθούν στο σωστό πανί/εποχή που αντιστοιχεί στο λαχανικό της προτίμησής τους. Παρατηρούμε όλοι μαζί πού έχει σταθεί το κάθε παιδί. Σωστά ή λάθος; Σχολιάζουμε συνολικά τα λαχανικά της κάθε εποχής του χρόνου. Γιατί βρίσκουμε πια όλα τα λαχανικά όλες τις εποχές του χρόνου; Τι συνέπειες έχει αυτό; Πώς λειτουργεί ένα θερμοκήπιο και τι μπορεί να «κοστίζει» στο περιβάλλον και στην υγεία μας (περισσότερα φυτοφάρμακα, ενέργεια, κλπ.); Τι μπορεί να σημαίνει ένα προϊόν που εισάγεται από άλλες χώρες;

IMG 4747

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Ψαρόσουπα Παιχνίδι ρόλων 

Επιστρέφουμε στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.Πού βρίσκονται τα ψάρια σε σχέση με το κρέας; Γιατί μας είναι απαραίτητα;Στήνουμε μαζί  με τα παιδιά  το σκηνικό στην τάξη.Μία γωνιά, ορίζεται ως θάλασσα.Τα παιδιά  παίρνουν θέσεις  και το παιχνίδι ξεκινάει Είναι Ιούνιος! Πετάμε όλα τα ψάρια της ημέρας στη θάλασσα και καλούμε τους ψαράδες να ψαρέψουν χωρίς να τους δώσουμε καμία άλλη οδηγία.Όσα ψάρια δεν έχουν το επιτρεπόμενο μέγεθος τα επιστρέφουμε στη θάλασσα.

InkedIMG 4752 LIInkedIMG 4754 LI

. Κάθε ψάρι πρέπει να ψαρεύετε στον καιρό του. Απαγορεύετε να ψαρεύουν τα ψάρια πριν αναπαραχθούν. Τα αφήνουμε να μεγαλώσουν, να γεννήσουν και μετά τα ψαρεύουμε.

«Αφήνουμε το γόνο να γίνει γονιός»

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ : ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΦΟΥΓΑΡΟ

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Σημαδιακή ημέρα. Μετά από ενάμισυ χρόνο πήγαμε την πρώτη μας εκπαιδευτική επίσκεψη.  Μπήκαμε στο λεωφορείο ( Τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν ταξιδέψει πάλι με λεωφορείο) και επισκεφθήκαμε τον πολυχώρο  ΦΟΥΓΑΡΟ στο ΝΑΥΠΛΙΟ  όπου παρακολουθήσαμε παράσταση κουκλοθέατρου με θέμα: ” ΜΠΛΟΥΜ ΣΤΑ ΦΡΟΥΤΑ”

Μαζί μας στην επίσκεψη ήταν και η δασκάλα της Α΄τάξης του Δημοτικού σχολείου Ινάχου μαζί με τους μαθητές της Α΄τάξης  στα πλαίσια της συνεργασίας μας στο σχέδιο δράσης: ” Η Μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο” Περάσαμε τέλεια!!!!!!!!!!!

IMG 4709IMG 4737

InkedIMG 4716 1 LIInkedIMG 4725 LI

InkedIMG 4733 LIIMG 4723

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ