5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Κένυα, Γκάνα, Ρουάντα

Κένυα, Γκάνα, Ρουάντα. Ενώνοντας τα κομμάτια της τροφής

Επόμενο ταξίδι μας  όπως θα καταλάβατε στην ΑΦΡΙΚΗ. Πήραμε βαλίτσες , διαβατήρια εισιτήρια και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας.Μαζί μας φυσικά και ο κύριος 2Π.

IMG 5380

ΣΤΟΧΟΙ: Να αντιληφθούν την άνιση κατανομή του φαγητού και να προσεγγίσουν την έννοια: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΤΩΧΕΙΑ

Δραστηριότητες:

  • Στο χάρτη παρατηρήσαμε το σχήμα της Αφρικής και  είπαμε με τι μοιάζει ( με όπλο, με πόδι). Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το περίγραμμα της Αφρικής στο πάτωμα  χρησιμοποιώντας χαρτοταινίες.
  • Μέσα στην τσέπη του ο 2Π είχε 3 κάρτες. Τις παρατηρήσαμε και τις περιγράψαμε.
  • Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες . Μέσα στην βαλίτσα του 2Π υπήρχαν 3 παζλ. Κάθε ομάδα έφτιαξε ένα παζλ και μετά μας είπαν τι απεικονίζει κάθε ένα.

IMG 5386

1: ζουν σε σπίτια από χαρτόνια και κάτω  υπάρχειχώμα . Ανάβουν φωτιά για
να φάνε φαγητό, αλλά δεν έχει φαγητό … μάλλον νερό…

εμείς όμως; ….. Ζούμε αλλιώς… έχουμε κουζίνα για να τρώμε.. . Να μαγειρεύουμε

  είναι χαρούμενοι γιατί βρήκαν μπανάνες..

  τα παιδιά φοράνε σαγιονάρες , είναι σχισμένες .Τρώνε με τα χέρια , ένα  παιδί κρατάει
ένα βρώμικο μπουκάλι νερού άδειο..

Ενα άλλο παιδί είναι ξυπόλητο γιατί είναι φτωχό .. Όλοι οι άνθρωποι έχουν χρώμα
μαύρο γιατί ζουν στην Αφρική.

  • Τι μπορεί να σκέφτονται οι άνθρωποι στις φωτογραφίες ( δεν έχουν φαγητό,  δεν έχουν καθαρό νερό , δεν έχουν λεφτά)
      Να έχουν  σπίτια , ρούχα και παπούτσια σαν τα δικά μας  για να μην μπαίνουν χώματα.

      Να έχουν  κρεβάτι να κοιμηθούν
  • Τι μπορεί να νοιώθουν (Στενοχωριούνται γιατί πάρα πολλοί δεν έχουν φαγητό και νερό)

Προβληματιστήκαμε πάρα πολύ με αυτά που είδαμε.

Δυστυχώς παρατηρήσαμε ότι υπάρχει έλλειψη τροφής.  Γιατί άραγε κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν φαγητό, ενώ  υπάρχει φαγητό για όλους . Τι μπορούμε  να κάνουμε εμείς. ? ( να μαζέψουμε φαγητά κυρία και να τους τα στείλουμε. Να μην πετάμε το φαγητό που περισσεύει. Να πούμε στους μεγάλους να βοηθήσουν τα παιδάκια στην Αφρική)

Επιτραπέζιο παιχνίδι “Ο Γύρος του Κόσμου με την ActionAid“. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και παίξαμε το παιχνίδι ” Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”

IMG 5465 InkedIMG 5464 LI

Το παράδοξο στο φαινόμενο της πείνας είναι πως παρότι υπάρχει τεράστιο ποσό περίσσιων τροφίμων, το οποίο δεν αξιοποιείται , εκατομμύρια από τους φτωχότερους ανθρώπους στον κόσμο στερούνται επαρκών τροφίμων

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

4ο Εργαστήριο: Βραζιλία : όλος ο κόσμος μέσα σε ένα μπουκάλι νερό

Βραζιλία, όλος ο κόσμος  μέσα σε ένα μπουκάλι νερό

Έτοιμοι για το πρώτο μας ταξίδι? Πήραμε τα διαβατήρια μας, τις βαλίτσες μας μπήκαμε στο αεροπλάνο και φύγαμε για ΒΡΑΖΙΛΙΑ. Μαζί μας βέβαια ήρθε και ο κύριος 2Π

IMG 5380 InkedIMG 5383 LI

Σκοπός:

  • Να  αντιληφθούν ότι το νερό είναι πολύτιμο αγαθό του πλανήτη για όλους τους ανθρώπους
  • Να προβληματιστούν γύρω από τη μη πρόσβαση των ανθρώπων στο νερό και τις συνέπειες στις ζωές των ανθρώπων.
  • Να αντιληφθούν τη σημασία του δικαιώματος πρόσβασης σε καθαρό νερό

Δραστηριότητες:

1)Μέσα στη βαλίτσα βρήκαμε ένα αδειανό μπουκάλι νερού. Γιατί το μπουκάλι νερού είναι άδειο;
• -γιατί το ήπιε, γιατί του χύθηκε. Μπορεί να πότισε ένα λουλούδι για να
μεγαλώσει. Μπορεί να το έδωσε σε κάποιον που δεν είχε νερό για να το πιεί ( Είπαν τα παιδιά).

Σε μια από τις τσέπες του ο κύριος 2Π είχε μια κάρτα από ένα χωριό της Βραζιλίας  το Περναμπούκο .  Πήγαμε στο χάρτη και βρήκαμε την Βραζιλία.

InkedIMG 5382 LI IMG 5370

Στην κάρτα απεικονίζεται ένα αγοράκι  ο Μιγκέλ ο οποίος  μεταφέρει νερό από μακριά με το
γάιδαρο του μέσα σε βαρέλια. .. Παρ΄όλο που στη Βραζιλία υπάρχει ο Αμαζόνιος το μεγαλύτερο ποτάμι της γης, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν . Και εμείς το  σπαταλάμε, αφήνουμε τη βρύση ανοιχτή.. ΕΙΡΩΝΕΙΑ! ΑΔΙΚΟ!
Κάτι πρέπει να κάνουμε. Τι όμως?
να μοιράσουμε το νερό ( είπαν τα παιδιά) . Να φτιάξουμε μεγάλες σωλήνες να
μεταφέρουμε νερό σε αυτούς που δεν έχουν

να μη χύνουμε το νερό , να μην αφήνουμε τη βρύση ανοιχτή. Να βάλουμε
βαρέλια μικρά σε ένα λεωφορείο και να τα στείλουμε .

2)Τέθηκε ο προβληματισμός: Γιατί είναι σημαντικό το νερό στη ζωή μας?

Που μπορούμε να βρούμε νερό?

Σε ποιόν ανήκει το νερό?

Πόση ποσότητα νερού μπορεί να χρησιμοποιήσει ο άνθρωπος για να πιεί, να φάει, να ποτίσει?

Τι μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη νερού?

3)Δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας στο οποίο ήταν σχεδιασμένη μια μεγάλη σταγόνα. Μέσα σε αυτή υπήρχαν πολλές μικρές σταγόνες. Για κάθε χρήση του νερού που ονοματίζουν τα παιδιά ζωγραφίζουν μια μικρή σταγόνα. Σε περίπτωση που τελειώσουν οι σταγόνες ζωγραφίζουν και άλλες.

InkedIMG 5385 LI

4)Γινόμαστε υδραυλικοί . Με καλαμάκια φτιάχνουμε τις σωληνώσεις της παγκόσμιας πολυκατοικίας για να έχουν νερό , όλοι οι κάτοικοι της.

5) Αναρωτηθήκαμε: Υπάρχουν προβλήματα με το νερό στην περιοχή μας? Τι πρέπει να κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα?

ΜΗ ΣΠΑΤΑΛΑΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ. ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

Η βαλίτσα του κυρίου 2Π: ” Η Παγκόσμια Πολυκατοικία”

3ο Εργαστήριο : ” Η Παγκόσμια Πολυκατοικία”

Στόχος: “Να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ανθρώπων”

Σήμερα ξεκινήσαμε την συζήτηση μας ρωτώντας τα παιδιά σε τι σπίτι μένουν( μονοκατοικία, πολυκατοικία). Τα περισσότερα μας είπαν ότι ζουν σε μονοκατοικία . Κάποια παιδιά μας είπαν ότι μένουν σε διώροφο σπίτι και ένα ότι ζει σε τριώροφο.

Τέθηκε το ερώτημα: Τι είναι η πολυκατοικία?

Μερικές απαντήσεις παιδιών: -Ένα μεγάλο σπίτι, έχει πολλά σπίτια , ζουν πολλοί άνθρωποι, έχει πολλές σκάλες, έχει ασανσέρ. Μάθαμε ότι μια πολυκατοικία μπορεί  έχει  πολλούς ορόφους και σε κάθε όροφο μπορεί να υπάρχουν 1 ή 2 ή 3 διαμερίσματα. Επίσης ότι στην πολυκατοικία μπορεί να ζουν άνθρωποι από διάφορες χώρες του κόσμου. Πως μπορούμε να ονομάσουμε αυτή  την πολυκατοικία ?

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ( Να τα πάλι τα 2Π)

Μπορούμε να φτιάξουμε κι εμείς μια πολυκατοικία? Με τι υλικά? Απαντήσεις: (τούβλα, πέτρες, σίδερα, ξύλα,  κουτιά). Αποφασίσαμε λοιπόν να ζητήσουμε από τους γονείς μας να φέρουν διάφορα κουτιά και  να  φτιάξουμε την πολυκατοικία μας . Ντύσαμε όλα τα κουτιά με χαρτί του μέτρου, ζωγραφίσαμε πόρτες, παράθυρα, γλάστρες, λουλούδια ,  κολλήσαμε  ανθρωπάκια  και στο τέλος στην ταράτσα τοποθετήσαμε μπαλόνια, φυτά λουλούδια και βέβαια τον κύριο 2Π  να βλέπει τον κόσμο από ψηλά

InkedIMG 5313 LIInkedIMG 5316 LIIMG 5318IMG 5321

Στην πολυκατοικία μας τοποθετήσαμε ανθρώπους από διάφορες χώρες της Γης. Φανταστήκαμε  τι ρούχα φοράνε, τι γλώσσα μιλάνε, τι τραγούδια ακούν, τι φαγητά μαγειρεύουν κ.λ.π Τι μπορεί να συζητούν οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας? Τι προβλήματα υπάρχουν? Πως μπορούν να τα λύσουν? ( Με συζήτηση ). Πολλές φορές οι ένοικοι της πολυκατοικίας ανεβαίνουν στην ταράτσα , κοιτούν τα αστέρια και ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο για όλους τους ανθρώπους της Γης. Έναν κόσμο όπου θα υπάρχει  ΕΙΡΗΝΗ, ΑΓΑΠΗ, ΧΑΡΑ, ΕΛΠΙΔΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΥΓΕΙΑ , ΦΙΛΙΑ, ΦΑΓΗΤΟ , ΝΕΡΟ ,για όλους

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

 

 

Η Βαλίτσα του κυρίου 2Π : 2ο εργαστήριο

2ο εργαστήριο : Ένας κόσμος , μα ποιός κόσμος?

Στόχος: Να αντιληφθούν τον εαυτό τους ως μέρος του κόσμου

Πριν όμως ξεκινήσουμε το ταξίδι μας για την Βραζιλία,  συνεχίσαμε  να διαβάζουμε το ημερολόγιο του κυρίου 2Π. Μάθαμε λοιπόν  ότι μια μέρα βρήκε στην πόρτα του ένα κουτί. Το άνοιξε και βρήκε μέσα ένα σημείωμα που έγραφε:

ΣΤΑΣΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΞΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΨΑΞΕ ΚΑΙ ΒΡΕΣ ΤΗ ΘΕΣΗ  2Π

ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΞΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙ

Τον κόσμο? Θέση  2Π? Πήγε κατευθείαν στο παράθυρο, κοίταξε έξω και είδε την γειτονιά του. Μα αυτός είναι ο κόσμος? Ανέβηκε στην ταράτσα. Είδε το λιμάνι του Βόλου, τα καράβια, τη θάλασσα, πολυκατοικίες. Μόνο αυτά είναι? Αναρωτήθηκε . Θα ανέβω επάνω σε ένα σύννεφο,. Αλλά πως? Τότε βρήκε ένα βιβλίο και είδε  μέσα πως είναι ο κόσμος από ψηλά. Αυτό το ζωγράφισε και στο γιλέκο του. Αν το κοιτάξετε  προσεχτικά θα δείτε ότι είναι ζωγραφισμένες οι πέντε ήπειροι της Γης.

Πουθενά όμως δεν βρήκε την θέση 2Π. Μήπως είναι κάτι που δεν βλέπει. Και τι με νοιάζει εμένα ειπε τι γίνεται στον κόσμο? Όμως όχι, πρέπει να μάθω.Γι αυτό θα ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο

Δραστηριότητες

1) Ζητήσαμε τα παιδιά  να κλείσουν τα μάτια για λίγα λεπτά  και να μας πουν  τις εικόνες που τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη ” ΚΟΣΜΟΣ” και καταγράψαμε τις απαντήσεις.

Που  μένουμε ? (σπίτι)

Που βρίσκετε το σπίτι μας? ( χωριό, πόλη)

Που ανήκει το χωριό μας ή η πόλη μας? ( Ελλάδα)

Που ανήκει η Ελλάδα ? ( Ευρώπη)

Που ανήκει η Ευρώπη?  ( πλανήτης Γη)

2) Κόβουμε πέντε κύκλους διαφορετικού χρώματος  και μεγέθους και ζωγραφίζουμε σε κάθε  ένα ξεκινώντας από τον μικρότερο κύκλο : το σπιτι μας , το χωριό, την Ελλάδα, την Ευρώπη, τον πλανήτη Γη. Τρυπάμε τους κύκλους και τους περνάμε σε μια κλωστή.

Άραγε ποιός είναι ο δικός μας ρόλος σε κάθε έναν από τους κύκλους?

Πως νοιώθουμε όταν συμβαίνει κάτι άσχημο ή ευχάριστο στο σπίτι μας?

Ποιός είναι υπεύθυνος για ότι συμβαίνει σε μια πόλη, ένα χωριό, στη χώρα μας στην Ευρώπη , στον πλανήτη. Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς?

IMG 5319 1

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ: WINTER CLOTHES ( ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΡΟΥΧΑ)

Δευτέρα 14 και Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου

Αυτή την εβδομάδα  το θέμα μας ήταν τα  ρούχα του χειμώνα. Παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο έμαθαν τις λέξεις: Παλτό, κασκόλ, γάντια, καπέλο ,μπότες κ.λ.π και έμαθαν το τραγούδι

 

Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο και μετά δραματοποίησαν το τραγούδι μόνοι τους. Τους άρεσε πάρα πολύ

Δραστηριότητες

1) Τυφλόμυγα: Κλείνουμε τα μάτια σε κάθε παιδί και προσπαθούν να βάλουν τη μύτη καρότο στο πρόσωπο του χιονάνθρωπου στη σωστή θέση .

IMG 5289 IMG 5292

2)Κατασκευή βιβλίου:Μετρώντας τους χιονάνθρωπους. Σε κάθε σελίδα του βιβλίου ζωγραφίζουν τόσα αντικείμενα με βάση τον αριθμό που είναι γραμμένος

3)Τα παιδιά ακολουθώντας τις εντολές της κυρίας Ιωάννας φοράνε ( put on) το κασκόλ ( scarf), τα γάντια (gloves), το kap;elo ( hat), το μπουφάν (jacket). Μετά ακολουθώντας πάλι τις εντολές τα βγάζουν ( take off).

InkedIMG 5301 LI InkedIMG 5302 LI InkedIMG 5303 LI

4) Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο και απάντησαν στις ερωτήσεις της κυρίας Ιωάννας: Τι είχε ξεχάσει να φορέσει το βατραχάκι

5)Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Στο πάτωμα τοποθετήσαμε καρτέλες με τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ.  Βάζουμε μουσική και τα παιδιά κινούνται στο χώρο και λένε τη φράση : IT΄S COLD ( ΚΑΝΕΙ ΚΡΥΟ). Όταν η μουσική σταματήσει κάθε παιδί κάθεται σε μια καρτέλα και μας λέει ποιό αντικείμενο είναι στην εικόνα.

InkedIMG 5320 LI

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΤΣΙΡΗ

ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

3ος Άξονας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: ” ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ”

Η ΒΑΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 2Π ( ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ACTION AID)

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : Γνωριμία με τον κύριο 2Π ( ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ)

Σήμερα είμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι γιατί  στο σχολείο μας ήρθε ένας παράξενος ταξιδιώτης μέσα σε μια βαλίτσα. Μέσα στην βαλίτσα υπήρχε μια μεγάλη κούκλα, ένα ημερολόγιο, τρία μεγάλα παζλ, ένα άδειο μπουκάλι νερού μια κόκκινη καρδιά ένα γραμματόσημο , ένα βιβλίο και ένα σημείωμα

Αγαπημένοι μου φίλοι του Νηπιαγωγείου Ινάχου

Είμαι πολύ χαρούμενος που ήρθα στο νηπιαγωγείο σας.Το όνομά μου, για όσους δεν με ξέρουν, είναι 2Π. Τι σημαίνει; Αυτό θα το ανακαλύψετε σε λίγο. Συνήθιζα να κάνω πολλά ταξίδια σε Ελλάδα και εξωτερικό για να γνωρίσω τα θαυμαστά και τα περίεργα του κόσμου, να καταλάβω πώς λειτουργεί αλλά και ποιος είναι ο ρόλος μου μέσα σ’ αυτόν. Από το 2013 επισκέπτομαι τακτικά σχολεία της Ελλάδας και μοιράζομαι με τα παιδιά τις εμπειρίες μου. Τον τελευταίο, όμως, διάστημα σταμάτησα να ταξιδεύω, προσπαθώντας να προφυλάξω τον εαυτό μου και τους άλλους.

Σήμερα, μετά από πολύ καιρό, άνοιξα την ταξιδιωτική μου βαλίτσα μου και σκέφτηκα ότι οι εμπειρίες του καθενός μας είναι πολύτιμες και δεν πρέπει να είναι κλεισμένες σε μια βαλίτσα ή σ’ ένα συρτάρι γι’ αυτό τι θα λέγατε να γίνουμε συνταξιδιώτες σ’ ένα ιδιότυπο ταξίδι ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών; Είμαστε έτοιμοι? Ξεκινάμε το  ταξίδι μας

1)Διαβάσαμε το ημερολόγιο του κυρίου 2Π και μάθαμε ότι ζει στο Βόλο. Βρήκαμε στο χάρτη που βρίσκεται ο Βόλος και πόσο μακριά  είναι από τον Ίναχο, το χωριό μας. Παρατηρήσαμε ότι στο γιλέκο που φορούσε ήταν σχεδιασμένος ο χάρτης της Γης και είχε τσέπες μέσα στις οποίες υπήρχαν κάρτες από τα μέρη που είχε ταξιδέψει.

2)Προβληματιστήκαμε για το τι σημαίνει το όνομά του 2Π. Τα παιδιά είπαν διάφορα ονόματα:

ΠΗΤΕΡ- ΠΑΝ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-ΠΑΠΟΥΤΣΙ, ΠΟΛΗ- ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ, ΠΡΑΣΙΝΟΣ-ΠΟΝΤΙΚΟΣ και γελάσαμε πάρα πολύ. Τελικά μάθαμε ότι λέγεται : ΠΟΛΙΤΗΣ- ΠΑΠΑΠΟΛΙΤΗΣ. Διαβάσαμε επίσης ότι ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να δει τα προβλήματα που έχουν οι άνθρωποι όσον αφορά το φαγητό και το νερό.Μάθαμε ότι στον Βόλο έχουν πρόβλημα στο νερό. Άραγε αναρωτιέται ο 2Π έχουν και άλλες χώρες αυτό το πρόβλημα? Είμαστε έτοιμοι να το μάθουμε ? Ξεκινάμε !!!!!!! Πήραμε τα διαβατήρια μας, τις βαλίτσες μας και πήραμε  το αεροπλάνο  για ΒΡΑΖΙΛΙΑ!!!!!!!!!! Τι είδαμε εκεί θα το μάθατε στο επόμενο εργαστήριο. Υπομονή

InkedIMG 5274 LI InkedIMG 5288 LI

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

 

ΑΓΓΛΙΚΑ: THE LIFE CYCLE OF A BUTTERFLY

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΜΙΑΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ ( THE LIFE CYCLE OF A BUTTERFLY)

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για τον κύκλο ζωής μιας πεταλούδας. Τα παιδιά έμαθαν τις λέξεις: ΦΥΛΛΟ, ΑΒΓΟ, ΚΑΜΠΙΑ, ΚΟΥΚΟΥΛΙ, ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ στα αγγλικά.

 

Δραστηριότητες

1)Σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν έκοψαν και κόλλησαν  στη σωστή σειρά εικόνες με τον κύκλο  ζωής της πεταλούδας.

2)Αναπαράσταση του κύκλου ζωής της πεταλούδας με το σώμα μας: Τα παιδιά έγιναν αβγά, κάμπιες, πεταλούδες

3) Παιχνίδι μνήμης με πεταλούδες σε διάφορα χρώματα

4)Χειροτεχνία: Πεταλούδα ζωγραφική με πατονέτες

IMG 5247 IMG 5255 IMG 5256 IMG 5264

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΤΣΙΡΗ

ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ

Το καλάθι του Πικ-Νικ: 6ο εργαστήριο

Y76ejsDb 1024x747

6ο Εργαστήριο: ΔΕΝ ΠΕΤΩ ΦΑΓΗΤΟ

Στόχος του εργαστηρίου είναι:

Να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της σπατάλης τροφίμων και να αρχίσουν να επινοούν απλούς τρόπους  για να το επιτύχουν. Μέσα από το παιχνίδι θα μάθουν  ότι όταν πετάμε το φαγητό, στην πραγματικότητα δεν πετάμε μόνο μερικές μπουκιές αλλά και τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια που χρειάστηκε για να παραχθεί. Πέρα από περιβαλλοντικό, αυτό είναι και ένα ηθικό θέμα καθώς, αν και αναγκαία, η τροφή δεν είναι δεδομένη για όλους..

Δραστηριότητα: Παιχνίδι ” Δεν πετάω φαγητό” με κάρτες

Τέθηκε ο προβληματισμός:  Εσείς τρώτε πάντοτε όλο το κολατσιό και το γεύμα σας;
. Τι μπορείτε να κάνετε με τα αποφάγια;
. Ποιος μοιράστηκε το κολατσιό του με ένα φίλο/η;
. Ποιος σταμάτησε κάποιον άλλο από το να πετάξει φαγητό;
. Ποιος είδε αποφάγια στους κάδους του σχολείου;
. Μπορείτε να σκεφτείτε 4 λόγους που δεν είναι καλό να πετάμε φαγητό;
. Σχετίζεται κάποιος από αυτούς τους λόγους με το περιβάλλον;
. Τραβήξτε μια τυχαία κάρτα κολατσιού. Πόσος ήλιος, έδαφος, βροχή και ανθρώπινη δουλειά κρύβεται
μέσα σε αυτό το κολατσιό;
. Κοιτάξτε στις κάρτες που βρίσκονται στους κάδους.
Υπάρχουν φυσικοί πόροι κρυμμένοι μέσα τους;
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για την σπατάλη της τροφής

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα επεξεργαστεί ως εμπέδωση και αξιολόγηση του προγράμματος, με την εμπλοκή μας στον  3ο άξονα των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα: Το  πρόγραμμα της Action Aid « Η βαλίτσα του 2Π» .

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022

Σήμερα ο φίλος μας ο Τσέστερ  το ρακούν μας είχε μια έκπληξη. Μας έφερε μια καινούρια φίλη μας την ΜΕΛΕΝΙΑ  το ρομποτάκι  BEE BOT. Τα  μικρά μου αστεράκια ξετρελλάθηκαν. Αφού πρώτα μάθαμε τι είναι και  πως κινείται ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της  και να σκεφτούμε πολύ.

Παιχνίδι: Τι θέλεις να βάλεις μέσα στο καλάθι του πικ νικ? Σκέψου ποιά  διαδρομή θα ακολουθήσεις

IMG 5221 InkedIMG 5226 1 LI

Παραμύθι: ” Το αγόρι που ότι άγγιζε γινότανε γλυκό”  του Ευγένιου Τριβιζά

Το εργαστήριο μας τελείωσε φτιάχνοντας μπάρες με γιαούρτι, μέλι, δημητριακά, φρούτα ( Μας άρεσαν πάρα πολύ. Ήταν πολύ νόστιμες) και χορεύοντας. Δώσαμε όμως την υπόσχεση ότι θα συνεχίσουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού   από το καλάθι του πικ νικ

IMG 5236

Δευτέρα: Σπιτικό φαγητό, Τετάρτη: Ημέρα του φρούτου: Παρασκευή: Δεν πετώ φαγητό

 

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ