«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

Β΄Εργαστήριο δεξιοτήτων

Στόχοι:

 Να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
 Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας πυρηνικής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες,  αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
Δραστηριότητες:

 Με αφορμή το παραμύθι του Ελφυ  που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, λέμε στα παιδιά  ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του!

4 1024x738
 Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας,  παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»

 Στη συνέχεια συζητήσαμε  για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε  στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.
 Οι μαθητές χωρίστηκαν  σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και τη συμφωνία όλων των μελών της.
 Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να
συναντήσει μια πυρηνική οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές
που μπορούν να έχουν τα μέλη της.

zAO1G3GjMyY PA

Πως νοιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του?

συν 768x873

Κατασκευή: Πιγκουίνος με καρδιές

IMG 6921
  Στη συνέχεια  σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τον πιγκουίνο και την οικογένειά του.

IMG 6924

 

3ο εργαστήριο δεξιοτήτων

«Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

Στόχοι:

Να γνωρίσουν τον τύπο της εκτεταμένης οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας εκτεταμένης οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).

Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας εκτεταμένης οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου,  ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.

Λ

Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρακολουθήσαμε το  σχετικό βίντεο με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας. Οι μαθητές χωρίζονται σε εξαμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία εκτεταμένη οικογένεια με γονείς, παιδιά και παππούδες σε όποια αναλογία επιθυμούν. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.  Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν  λύσεις στα  προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

.png

Πως νοιώθει ο Λύκος στην οικογένειά του?

Λ

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ