“Δημιουργώ και καινοτομώ – STEM και εκπαιδευτική ρομποτική” – “Μικροί Αστροναύτες”

Ένα φανταστικό ταξίδι

Με την ομάδα μας γίναμε αστροναύτες και ταξιδέψαμε στο διάστημα. Έπειτα διατυπώσαμε τις σκέψεις και τα ερωτήματά μας σε έναν εννοιολογικό χάρτη.

IMG 20230308 124455

Γνωριμία των πλανητών μέσα από εικόνες

IMG 20230308 124506

Τραγούδι-Εικονόλεξο με τους πλανήτες

IMG 20230308 124518

Το Ηλιακό μας σύστημα

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με το ηλιακό μας σύστημα (βλ. συνδέσμους παρακάτω)

Τέλος κατασκευάσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα με τη χρήση πλαστελίνης.

20230315 120152

Πλανήτες και bee-bot

Αρχικά γνωρίσαμε καλύτερα τους 4 πρώτους πλανήτες Ερμής, Αφροδίτη, Γη και Άρης.

 

20230315 124549

Με τη βοήθεια της bee-bot γνωρίσαμε και παρουσιάσαμε τα χαρακτηριστικά των προαναφερθέντων πλανητών, οι οποίοι αποτελούνται από στεριά.

Έπειτα γνωρίσαμε τους άλλους 4 πλανήτες, οι οποίοι αποτελούνται από αέρια Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας

20230315 130431

Ο Ήλιος, το αστέρι της ζωής

Παρακολουθήσαμε το διαδραστικό βίντεο με το μύθο του Φαέθωντα

Τα παιδιά κλήθηκαν να αφηγηθούν τμηματικά (αρχή, μέση, τέλος) την ιστορία που παρακολουθήσαμε και να την αποτυπώσουν στο χαρτί ώστε να δημιουργήσουμε το ψηφιακό μας βιβλίο με το ψηφιακό εργαλείο story jumper


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τη κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο  και το αναπαραστήσαμε βιωματικά με τη χρήση φακού και υδρόγειου σφαίρας.

 

20230316 110930

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο:

Δημιουργήθηκε προβληματισμός σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα γι’αυτό ακολούθησε συζήτηση σχετικά με δραστηριότητες που κάνουμε την ημέρα/νύχτα και ακολούθησε ψυχοκινητικό παιχνίδι με στεφάνια.

20230316 114926

20230316 114653

20230316 114323

Η Σελήνη

Κατασκευή ατομικών πυραύλων ώστε να απογειωθούμε στη Σελήνη.

20230315 123831

Ακολούθησε αφήγηση παραμυθιού “Φεγγαροσκεπαστή” και παίξαμε διάφορα online παιχνίδια σχετικά με το παραμύθι.

Παρακολούθηση βίντεο προσομοίωσης  από την παρακάτω ιστοσελίδα και συζητήσαμε για τις φάσεις της σελήνης.

https://moon.nasa.gov/moon-in-motion/moon-phases/

Δώσαμε φύλλο εργασίας σχετικά με τις φάσεις της σελήνης για εμπέδωση των όσων ειπώθηκαν.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Βιωματική αναπαράσταση της κυκλικής τροχιάς πλανητών αλλά και της Σελήνης

20230320 104431

Ανατρέξαμε στον αρχικό εννοιολογικό χάρτη και ελέγξαμε αν απαντήθηκαν όλα μας τα ερωτήματα. Τέλος συζητήθηκαν οι νέες γνώσεις που προέκυψαν και δόθηκε ατομικό φύλλο αυτοαξιολόγησης του προγράμματος στα παιδιά.

20230327 125438

Ομαδική κατασκευή  ηλιακού συστήματος

“Καλή Σαρακοστή!!!”

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Η κυρά Σαρακοστή ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά, η οποία απεικόνιζε μια γυναίκα με τα χέρια σταυρωμένα, σαν καλόγρια-λόγω προσευχής,  χωρίς στόμα – λόγω νηστείας, και με εφτά πόδια που αντιστοιχούν στις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν από ένα πόδι. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο πόδι.

 

Τα παιδιά “έγραψαν” τις λέξεις ΝΗΣΤΕΙΑ και ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ τοποθετώντας τα γράμματα στη σειρά.

20230228 110357

20230228 104619

 

Έπειτα γνωρίσαμε τα νηστίσιμα φαγητά και τα ξεχωρίσαμε από τα μη νηστίσιμα. 

20230228 123731         20230228 125915

 

Η Συνταγή για την κυρά Σαρακοστή με ζυμάρι:

  • 500 γρ. αλεύρι
  • 1 κούπα νερό
  • 2 κουταλιές αλάτι

Πώς θα τη φτιάξετε:

  • Βάζουμε σε μία λεκάνη το αλεύρι και το αλάτι. Ανοίγουμε μια λακουβίτσα στο κέντρο και ρίχνουμε σιγά σιγά το νερό, ζυμώνοντας ταυτόχρονα ώστε να γίνει μια μαλακή ζύμη.
  • Απλώνουμε με τον πλάστη τη ζύμη και σχηματίζουμε την κυρά Σαρακοστή, χαράζουμε τα μάτια και τη μύτη με ένα μαχαίρι και κάνουμε μια τρύπα στο κεφάλι για να την κρεμάσουμε όταν ψηθεί. Φτιάχνουμε και τα 7 ποδαράκια.
  • Αλείφουμε το ταψί με λίγο λάδι και τοποθετούμε τη ζύμη.
  • Ψήνουμε την κυρά Σαρακοστή για 40-60 λεπτά στο φούρνο, στους 200ο Κελσίου.

 

 

Επιστολή προς τους γονείς σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών



Λήψη αρχείου

Σας παραθέτουμε την επιστολή της ΔΟΕ προς ενημέρωση των γονέων.

 

Πολλές ευχές για Καλές απόκριες

Ο Κρυμμένος αποκριάτικος Θησαυρός

Το παιχνίδι ξεκινά!!! Μια έκπληξη κρύβεται παιδιά!!!

20230224 084203

Ψάξαμε τον κρυμμένο θησαυρό…

20230224 0842093

Βρήκαμε τα στοιχεία που μας οδηγούν σε εκείνον (γρίφοι που οδηγούν στο επόμενο σημείο)

20230224 084446

Μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά!!! Έτοιμοι να μασκαρευτούμε λοιπόν!!!

20230224 085918120230224 0850472

Τίγρης                                            Γατούλα

Έπειτα φτιάξαμε τον δικό μας χαρταετό με υλικά που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά…

20230224 090904

20230224 093534

Έτοιμος να πετάξει λοιπόν!!!! Καλή καθαρά Δευτέρα και καλή Σαρακοστή!!!!

“Το καρναβάλι του Αρλεκίνου” του Joan Miro

20230223 123102

 

Παρακολουθήσαμε το βίντεο που δίνει ζωή στον πίνακα του Miro  https://www.youtube.com/watch?v=SQuawi12u5M ) και σχεδιάσαμε ομαδικά τον δικό μας πίνακα.

20230223 123810

Έτοιμος ο πίνακας! Μπράβο στους μικρούς μας Miro !

Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας του παραμυθιού της Ζωρζ Σαρη “Αρλεκίνος”

“Βάζω στη σειρά τα γεγονότα της ιστορίας”

20230223 105317

“Δραστηριότητα μέσω STEM- ακολουθώ τη διαδρομή και αφηγούμαι την ιστορία με τη βοήθεια της μελισσούλας”

20230223 10515220230223 105237

 

“Η αρκούδα τον χειμώνα δεν αντέχει για ύπνο αμέσως πέφτει”

“Η αρκούδα ροχαλίΖΖΖΖΖΖει..”

20230210 123116 1

Τι είναι η χειμερία νάρκη; Γιατί τα ζωάκια κοιμούνται τόσο πολύ; Δεν πεινάνε, δεν διψάνε;

Αυτές ήταν μερικές από τις απορίες των παιδιών μετά από το βίντεο που παρακολουθήσαμε. Και φυσικά απαντήθηκαν αμέσως. Συλλέξαμε πληροφορίες και ψηφίσαμε ποιο ζώο θα “κατασκευάσουμε”.

Και ΝΑΙ!  Νίκησε ο σκαντζόχοιρος!!!!!

 

Και επειδή είμαστε μια δυνατή και ενωμένη ομάδα  φτιάξαμε το δικό μας κολάζ!

20230210 125455