ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
“Δημιουργώ και καινοτομώ – STEM και εκπαιδευτική ρομποτική” – “Μικροί Αστροναύτες”
Ένα φανταστικό ταξίδι
Με την ομάδα μας γίναμε αστροναύτες και ταξιδέψαμε στο διάστημα. Έπειτα διατυπώσαμε τις σκέψεις και τα ερωτήματά μας σε έναν εννοιολογικό χάρτη.
Γνωριμία των πλανητών μέσα από εικόνες
Τραγούδι-Εικονόλεξο με τους πλανήτες
Το Ηλιακό μας σύστημα
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με το ηλιακό μας σύστημα (βλ. συνδέσμους παρακάτω)
Τέλος κατασκευάσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα με τη χρήση πλαστελίνης.
Πλανήτες και bee-bot
Αρχικά γνωρίσαμε καλύτερα τους 4 πρώτους πλανήτες Ερμής, Αφροδίτη, Γη και Άρης.
Με τη βοήθεια της bee-bot γνωρίσαμε και παρουσιάσαμε τα χαρακτηριστικά των προαναφερθέντων πλανητών, οι οποίοι αποτελούνται από στεριά.
Έπειτα γνωρίσαμε τους άλλους 4 πλανήτες, οι οποίοι αποτελούνται από αέρια Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας
Ο Ήλιος, το αστέρι της ζωής
Παρακολουθήσαμε το διαδραστικό βίντεο με το μύθο του Φαέθωντα
Τα παιδιά κλήθηκαν να αφηγηθούν τμηματικά (αρχή, μέση, τέλος) την ιστορία που παρακολουθήσαμε και να την αποτυπώσουν στο χαρτί ώστε να δημιουργήσουμε το ψηφιακό μας βιβλίο με το ψηφιακό εργαλείο story jumper
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τη κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και το αναπαραστήσαμε βιωματικά με τη χρήση φακού και υδρόγειου σφαίρας.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο:
Δημιουργήθηκε προβληματισμός σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα γι’αυτό ακολούθησε συζήτηση σχετικά με δραστηριότητες που κάνουμε την ημέρα/νύχτα και ακολούθησε ψυχοκινητικό παιχνίδι με στεφάνια.
Η Σελήνη
Κατασκευή ατομικών πυραύλων ώστε να απογειωθούμε στη Σελήνη.
Ακολούθησε αφήγηση παραμυθιού “Φεγγαροσκεπαστή” και παίξαμε διάφορα online παιχνίδια σχετικά με το παραμύθι.
Παρακολούθηση βίντεο προσομοίωσης από την παρακάτω ιστοσελίδα και συζητήσαμε για τις φάσεις της σελήνης.
https://moon.nasa.gov/moon-in-motion/moon-phases/
Δώσαμε φύλλο εργασίας σχετικά με τις φάσεις της σελήνης για εμπέδωση των όσων ειπώθηκαν.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Βιωματική αναπαράσταση της κυκλικής τροχιάς πλανητών αλλά και της Σελήνης
Ανατρέξαμε στον αρχικό εννοιολογικό χάρτη και ελέγξαμε αν απαντήθηκαν όλα μας τα ερωτήματα. Τέλος συζητήθηκαν οι νέες γνώσεις που προέκυψαν και δόθηκε ατομικό φύλλο αυτοαξιολόγησης του προγράμματος στα παιδιά.
Ομαδική κατασκευή ηλιακού συστήματος
“Καλή Σαρακοστή!!!”
Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Η κυρά Σαρακοστή ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά, η οποία απεικόνιζε μια γυναίκα με τα χέρια σταυρωμένα, σαν καλόγρια-λόγω προσευχής, χωρίς στόμα – λόγω νηστείας, και με εφτά πόδια που αντιστοιχούν στις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν από ένα πόδι. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο πόδι.
Τα παιδιά “έγραψαν” τις λέξεις ΝΗΣΤΕΙΑ και ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ τοποθετώντας τα γράμματα στη σειρά.
Έπειτα γνωρίσαμε τα νηστίσιμα φαγητά και τα ξεχωρίσαμε από τα μη νηστίσιμα.
Η Συνταγή για την κυρά Σαρακοστή με ζυμάρι:
- 500 γρ. αλεύρι
- 1 κούπα νερό
- 2 κουταλιές αλάτι
Πώς θα τη φτιάξετε:
- Βάζουμε σε μία λεκάνη το αλεύρι και το αλάτι. Ανοίγουμε μια λακουβίτσα στο κέντρο και ρίχνουμε σιγά σιγά το νερό, ζυμώνοντας ταυτόχρονα ώστε να γίνει μια μαλακή ζύμη.
- Απλώνουμε με τον πλάστη τη ζύμη και σχηματίζουμε την κυρά Σαρακοστή, χαράζουμε τα μάτια και τη μύτη με ένα μαχαίρι και κάνουμε μια τρύπα στο κεφάλι για να την κρεμάσουμε όταν ψηθεί. Φτιάχνουμε και τα 7 ποδαράκια.
- Αλείφουμε το ταψί με λίγο λάδι και τοποθετούμε τη ζύμη.
- Ψήνουμε την κυρά Σαρακοστή για 40-60 λεπτά στο φούρνο, στους 200ο Κελσίου.
Επιστολή προς τους γονείς σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Πολλές ευχές για Καλές απόκριες
Ο Κρυμμένος αποκριάτικος Θησαυρός
Το παιχνίδι ξεκινά!!! Μια έκπληξη κρύβεται παιδιά!!!
Ψάξαμε τον κρυμμένο θησαυρό…
Βρήκαμε τα στοιχεία που μας οδηγούν σε εκείνον (γρίφοι που οδηγούν στο επόμενο σημείο)
Μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά!!! Έτοιμοι να μασκαρευτούμε λοιπόν!!!
Τίγρης Γατούλα
Έπειτα φτιάξαμε τον δικό μας χαρταετό με υλικά που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά…
Έτοιμος να πετάξει λοιπόν!!!! Καλή καθαρά Δευτέρα και καλή Σαρακοστή!!!!
“Το καρναβάλι του Αρλεκίνου” του Joan Miro
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας του παραμυθιού της Ζωρζ Σαρη “Αρλεκίνος”
” Σ’αγαπώ, I love you, Ich liebe dich, Je t’aime, Te amo “
“Η αρκούδα τον χειμώνα δεν αντέχει για ύπνο αμέσως πέφτει”
“Η αρκούδα ροχαλίΖΖΖΖΖΖει..”
Τι είναι η χειμερία νάρκη; Γιατί τα ζωάκια κοιμούνται τόσο πολύ; Δεν πεινάνε, δεν διψάνε;
Αυτές ήταν μερικές από τις απορίες των παιδιών μετά από το βίντεο που παρακολουθήσαμε. Και φυσικά απαντήθηκαν αμέσως. Συλλέξαμε πληροφορίες και ψηφίσαμε ποιο ζώο θα “κατασκευάσουμε”.
Και ΝΑΙ! Νίκησε ο σκαντζόχοιρος!!!!!
Και επειδή είμαστε μια δυνατή και ενωμένη ομάδα φτιάξαμε το δικό μας κολάζ!


































