Α-Α-Α Αρχίζει η παγωνιά! Χειμώνας!

Έχοντας κάνει ήδη μια αναφορά στα χαρακτηριστικά του Χειμώνα από τον Δεκέμβρη καθώς είναι το πρώτο παιδί του Χειμώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαμε πει. Για εμπλουτισμό των γνώσεων, είδαμε το παρακάτω βίντεο.

Έπειτα, ρωτήσαμε τους μαθητές “Αν ο Χειμώνας ήταν: άνθρωπος…χρώμα…ζώο…φαγητό…φυτό…παιχνίδι… μουσικό όργανο…” και καταγράψαμε τις απόψεις τους.

thumbnail 18

Aνάγνωση παραμυθιού «Λιγουλάκι Χειμώνας». Συζήτηση και Ζωγραφική Παραμυθιού.

0

Μάθαμε και το τραγούδι “Ααα Αρχίζει η Παγωνιά”

Τα φρούτα του χειμώνα

Έπειτα, πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τα φρούτα και τα λαχανικά του χειμώνα δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Τους ρωτήσαμε αν έχουν φάει κάποια από αυτά τα φρούτα και λαχανικά και ποιο είναι το αγαπημένο τους. Ακολούθησαν και κάποια αινίγματα σχετικά με τα φρούτα και τα λαχανικά του Χειμώνα.

Στην συνέχεια, στη παρεούλα  πραγματοποιήθηκε ένα παιχνίδι με τα φρούτα του Χειμώνα με στόχο την εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας αλλά και την εξάσκηση των μαθητών με τους αριθμούς. Πιο συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός έδειχνε ένα φρούτο του χειμώνα στον μαθητή. Αφού αναγνωρίζε ο μαθητής το φρούτο και τι χρώμα έχει, έπειτα τοποθετούνταν πάνω στο φρούτο ένας ξύλινος αριθμός. Αφού αναγνώριζε τον αριθμό έβαζε τόσες μπάλες όσες και ο αριθμός (οι μπάλες του κάθε φρούτου είχαν το ίδιο χρώμα με το φρούτο).

thumbnail 1 1 thumbnail 2 1

thumbnail 3 1 thumbnail 4 2 thumbnail

Πραγματοποιήθηκε ακόμα μια δραστηριότητα με θέμα τα μαθηματικά “Βάλε τόσα σπόρια στο ρόδι όσα δείχνει ο αριθμός”.

thumbnail 5 1  thumbnail 7 1

thumbnail 6 1

Τραγούδι “γύρω- γύρω μήλα, στην μέση πορτοκάλι”

Τα ρούχα του χειμώνα!

Συζήτηση για τα ρούχα του χειμώνα δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Συζήτηση από τι φτιάχνονται και παρουσίαση εποπτικού υλικού (βαμβακερά= βαμβάκι, Λινά= Λινάρι, Μάλλινα= Από πρόβατο και παλιά τα έγνεθαν στον αργαλειό, τα μεταξωτά από τον μεταξοσκώληκα). Τονίζουμε ότι τον Χειμώνα φοράμε περισσότερο μάλλινα ρούχα γιατί είναι πιο ζεστά και παρουσιάζουμε εικόνα που μας δείχνει την διαδικασία «από το πρόβατο στο μαλλί».

 Ανάγνωση παραμυθιού «το κόκκινο γάντι» και συζήτηση.

0 1

Ατομική κατασκευή σκουφάκι και γάντια

thumbnail 19 thumbnail 1 2

thumbnail 2 2 thumbnail 3 2

thumbnail 8 1 thumbnail 9 1

Χρειάζεται να προστεθεί, πως και στο μάθημα των Αγγλικών μίλησαν για τα ρούχα του χειμώνα και αφού έμαθαν πως λέγεται ο σκούφος, τα γάντια και το κασκόλ στα αγγλικά, τα ζωγράφισαν και έντυσαν έναν χιονάνθρωπο.

αγγλικά thumbnail 4 3 thumbnail 5 3

Χειμερία Νάρκη!

Με αφορμή το παραπάνω παραμύθι (“το γάντι”) αναφέρουμε τι είναι Χειμερία Νάρκη, γιατί υπάρχει, ποια ζώα πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη, πως ετοιμάζονται τα ζώα αυτά και πόσο καιρό διαρκεί δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Έπειτα, μαθαίνουμε πληροφορίες για το κάθε ζωάκι ξεχωριστά.

Παρουσίαση παραμυθιού «Το αρκουδάκι που νοιάζεται»

Ατομική κατασκευή «Νυσταγμένο αρκουδάκι».

thumbnail 5 2 thumbnail 6 2 thumbnail 7 2

thumbnail 9 2 γουδ

thumbnail 11 1 thumbnail 12 1

Τραγούδι «Χειμερία Νάρκη»

Επιπροσθέτως, έμαθαν τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και στα αγγλικά και αφού είδαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο έφτιαξαν μια μακέτα με τις φωλιές των ζώων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σπηλιά της αρκούδας, η οποία “χτίστηκε” από πέτρες από πλαστελίνη.

αγγλικά 1 thumbnail 13 1 thumbnail 14 1

thumbnail 15 1 thumbnail 17 1