Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια συζήτηση με τα ημερήσια γεύματα των μαθητών. Ο κάθε μαθητής περιγράφει τι τρώει καθημερινά, τι πιο συχνά, τι λιγότερο συχνά. Ανάγνωση παραμυθιού “Η κυρά Διατροφή πρώτη στην μαγειρική”, μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά, να μάθουν κανόνες σωστής διατροφής. Είναι ένα καλό εφόδιο για να μπουν τα θεμέλια για σωστές διατροφικές συνήθειες, οι οποίες είναι σημαντικές για την υγεία μας.
Συζήτηση για το παραμύθι και ζωγραφική.
Τραγούδι “Ο μάγειρας”
Έπειτα, αφού παρουσιάσαμε στα παιδιά την διατροφική πυραμίδα και συζητήσαμε για το ποια τρόφιμα είναι καλό να τρώμε συχνά και ποια λιγότερο συχνά, μάθαμε πληροφορίες για τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά και τα ζυμαρικά. Εν συνεχεία, πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα εξάσκησης της λεπτής κινητικότητας. “Ποιο παιδί θα καταφέρει να “φάει όλο το πιάτο μακαρόνια;””.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως μετά μάθαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά και πόσο σημαντικά είναι για την υγεία μας. Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα θυμωμένα Λαχανικά”.
Πραγματοποιήθηκε δραματοποίηση παραμυθιού.
Ατομική Κατασκευή “Ξύλο κοπής με φρούτα και λαχανικά”.
Τραγούδι “Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω”
Αφού είδαμε πόσο σημαντική είναι η καλή διατροφή για την υγείας μας, θελήσαμε να μάθουμε και για το αν η διατροφή μας επηρεάζει και τα δοντάκια μας. Είδαμε ένα κομμάτι από το παρακάτω βίντεο “Μια φορά και έναν καιρό ήταν η ζωή: Tα δόντια”. Συζητήσαμε με αφορμή αυτό για τα μικρόβια, την ζάχαρη και τις τρύπες που δημιουργούνται στα δόντια από τα μικρόβια. Προβληματιστήκαμε σχετικά με το πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα δόντια μας.
Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» και διδακτική αξιοποίησή του για να μιλήσουμε για τις τροφές που βλάπτουν τα δόντια.
Ατομική κατασκευή με χαρούμενο και στεναχωρημένο δόντι.
Ατομική Κατασκευή φιγούρα αγόρι- κορίτσι και δόντια από φασόλια.
Ρίχνω τα ζάρι και ζωγραφίζω τον αριθμό που μου δείχνει.
Ανάγνωση παραμυθιού «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» και διδακτική αξιοποίησή του για να μιλήσουμε για την κυρία Τερηδόνα και τη βλάβη που προκαλεί στα δόντια.
Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να βουρτσίζουμε τα δόντια μας μετά από κάθε γεύμα και δείξαμε τον ορθό τρόπο βουρτσίσματος. Οι μαθητές είχαν φέρει την δική τους οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα. Επομένως μετά το δεκατιανό βουρτσίσαμε τα δόντια μας.
Γράφω “δόντια αστραφτερά” και βουρτσίζω τα δόντια να καθαρίσουν.
Αναφέραμε και την ύπαρξη του οδοντικού νήματος και πως το χρησιμοποιούμε. Έπειτα, τοποθετούμε κλωστή (οδοντικού νήματος) σε πλαστικά τουβλάκια (τα οποία θα αποτελούν τα δόντια) και προσπαθούμε να αφαιρέσουμε την πλαστελίνη που υπάρχει ανάμεσα στα δόντια, με το οδοντικό νήμα.
Κλείνοντας το 1ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων μάθαμε για το γράμμα Δ των Δοντιών και της Διατροφής! Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Δ, κάποια στιγμή ακούσαμε το «Ένα γράμμα, μια ιστορία “O Δακρυσμένος Δράκος”.
Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Δ και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.