“Παγκόσμια Μέρα Αποταμίευσης”. Αφού αναλύσαμε τι σημαίνει η λέξη αποταμίευση και είπαν τα παιδιά που αποταμιεύουν τα δικά τους χρήματα (δηλαδή στους κουμπαράδες), ήρθαμε σε επαφή με χαρτονομίσματα, κέρματα και κάρτες τραπέζης.
Προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε πόση μικρή αξία έχουν τα 0,50 λεπτά μπροστά στα 50 Ευρώ όπως και τα υπόλοιπα.
Στην συνέχεια, τοποθετήσαμε τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
Διαβάσαμε το Παραμύθι “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας” και συζητήσαμε το ηθικό δίδαγμα που μας αφήνει αυτό το παραμύθι. Με αφορμή το παραμύθι μάθαμε και την παροιμία “Των φρονίμων τα παιδιά… πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”.
Κατασκευάσαμε τους δικούς μας κουμπαράδες για να αποθηκεύουμε τα χρήματά μας με βάση το παραμύθι και την παροιμία!
Έπειτα, πήραμε τους κουμπαράδες και πήγαμε στην Α, Γ και Δ τάξη του Δημοτικού να τους δείξουμε και να τους εξηγήσουμε την αξία της αποταμίευσης.
Αφού μιλήσαμε για την αξία της αποταμίευσης και τι μπορούμε να αγοράσουμε με χρήματα (συμμετείχαν και οι μικροί και οι μεγάλοι μαθητές), ρωτήσαμε αν μπορούμε να αγοράσουμε τα πάντα με χρήματα. Αφού οι μαθητές απάντησαν όχι, είπαν ιδέες για το τι δεν αγοράζεται με χρήματα, όπως η αγάπη, η φιλία, οι αγκαλιές, τα φιλιά, οι καλοί τρόπο! Στην συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα…”
Μόλις τελείωσε η ιστορία και πραγματοποιήθηκε και η συζήτηση, ζητήσαμε από τους μαθητές να έρθουν στην δική μας τάξη του Νηπιαγωγείου, ώστε χωρισμένοι σε ομάδες να ζωγραφίζουν κάποια σκηνή του Παραμυθιού. Κάθε ομάδα είχε 2 παιδιά Δημοτικού και 1 παιδί Νηπιαγωγείου.
Αφού τελείωνε η κάθε ομάδα παρουσίαζε το έργο της.
Έπειτα κολλήθηκαν οι εργασίες όλων των ομάδων σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
Το ομαδικό αποτέλεσμα!