Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο, το οποίο παρουσίαζε τα γεγονότα της 28η Οκτωβρίου του 1940. Ακολούθησε συζήτηση βλέποντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό.
Έπειτα, παρατηρήσαμε την ελληνική σημαία και την σχολιάσαμε (από ποια χρώματα αποτελείται, πόσες γραμμές έχει, τι συμβολίζει).
Ατομική κατασκευή με Στρατιώτη και τα χρώματα της ελληνικής σημαίας.
Εν συνεχεία, με αφορμή και τις εικόνες του πολέμου που βλέπουμε αυτές τις μέρες, κουβεντιάσαμε με τους μαθητές και τους ζητήσαμε να μας πούνε «Αν ο πόλεμος ήταν… Χρώμα, Συναίσθημα, Φαγητό, Μουσική, Πόλη » πως θα ήταν…. οι ιδέες τους αποτυπώθηκαν σε ένα χαρτί.. Το ίδιο πραγματοποιήθηκε και με την Ειρήνη «Αν η Ειρήνη ήταν… Χρώμα, Συναίσθημα, Φαγητό, Μουσική, Πόλη» πως θα ήταν….
Παραλλήλως, γνωρίσαμε τον Ζωγράφο Paul Klee. Παρατηρήσαμε τον πίνακα “Το κάστρο και ο Ήλιος”. Οι μαθητές διαπίστωσαν πως σε αυτό το κάστρο σίγουρα βασιλεύει η Ειρήνη γιατί έχει χαρούμενα χρώματα και το φωτίζει ο ήλιος.
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς την πόλη της Ειρήνης βασισμένη στον πίνακα και την τεχνική του Paul Klee. Παρακολουθήσαμε, λοιπόν, το παρακάτω βίντεο για να κατανοήσουμε καλύτερα την τεχνική.
Έπειτα, φτιάξαμε την δική μας πόλη της Ειρήνης! Οι μικροί καλλιτέχνες τα πήγαν περίφημα 🙂 !
Η διαδικάσια:
To αποτέλεσμα:
Αφού ολοκληρώσαμε την πόλη της Ειρήνης, παρακολουθήσαμε μια Χρωματοϊστορία με τον Paul Klee. Οι μαθητές παρατήρησαν ότι σε αυτό το βίντεο χρησιμοποιούνται ψυχρά χρώματα και θα μπορούσαμε με αυτά τα χρώματα και την τεχνική του Paul Klee να κάνουμε την πόλη του Πολέμου.
Έτσι, με ψυχρά χρώματα και κομμάτια από εφημερίδες (δική μας προσθήκη) φτιάξαμε την πόλη του Πολέμου!
Η διαδικασία:
Το αποτέλεσμα:
H πόλη της Ειρήνης και του Πολέμου σύμφωνα με την τεχνική του Paul Klee.
Τέλος, με αφορμή το κάστρο του Paul Klee, διαβάσαμε το παραμύθι “Οι καλοί και οι κακοί ιππότες”.
Καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά των δύο κάστρων και των καλών και κακών ιπποτών.
Πηγή Popi-it
Δώσαμε έμφαση στα ευγενικά λογάκια. Ο κάθε μαθητής μας είπε από μια ευγενική λέξη, τις οποίες καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Έπειτα, φτιάξαμε μια σκάλα από γλωσσοπίεστρα με ευγενικά και γλυκά λόγια.
Τέλος, κατασκευάσαμε το κάστρο των καλών ιπποτών σύμφωνα με την τεχνική του Paul Klee και γράψαμε «Ψηλά στο κάστρο θα ανεβώ, στους φίλους μου γλυκά αν μιλώ!»
Η διαδικασία:
To αποτέλεσμα:
Αξίζει να αναφερθεί, πως δραστηριότητες σχετικές με την 28η Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν και στο μάθημα των Αγγλικών.
Oι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το BeeBot, το οποίο είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Οι μαθητές έπρεπε να προγραμματίσουν το BeeBot ώστε να το κατευθύνουν στην εικόνα της Αγάπης (love), του Πολέμου (War) ή της Ειρήνης (Peace), ανάλογα με την οδηγία που έδινε η δασκάλα Αγγλικών. Oι μαθητές ενθουσιάστηκαν 🙂 !
Aτομική Χειροτεχνία με το σήμα της Ειρήνης, η οποία πραγματοποιήθηκε επίσης στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών.
Την ημέρα της 28ης Οκτωβρίου, πήγαμε εκκλησία, καταθέσαμε στεφάνια και έπειτα πραγματοποιήθηκε η παρέλαση!
Χρειάζεται να αναφερθεί, πως την επόμενη μέρα μάθαμε για το γράμμα O του ‘Οχι! Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Ο, κάποια στιγμή ακούσαμε το «Ένα γράμμα, μια ιστορία “O Ονειροπαρμένος Ορειβάτης”.
Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Ο και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.