15 Οκτωβρίου 2025: Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

Γιορτάζοντας την υγιεινή διατροφή στο Νηπιαγωγείο μας παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο youtube για τις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες, τις υγιεινές τροφές και τα οφέλη τους στον οργανισμό καθώς και την κατάταξη τους στη διατροφική πυραμίδα.

https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” της Λητώς Τσακίρη- Παπαθανασίου

και μάθαμε για τη Διατροφική Πυραμίδα και τραγουδήσαμε το γνωστό τραγούδι <<Στις σαλάτες λέμε Ναι-Στο ψωμάκι λέμε ΝΑΙ>>.

Αφού μιλήσαμε για την αξία των τροφών , φτιάξαμε μια νόστιμη φρουτοσαλάτα!

GridArt 20251017 083909179GridArt 20251017 084047568

Δραστηριότητες κώδικα προγραμματισμού ενταγμένες στην Codeweek 2025

Τα παιδιά συμμετέχουν στην εβδομάδα κώδικα προγραμματισμού με δραστηριότητα με τίτλο :”Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μας!” Η δραστηριότητα εντάσσεται στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού(Codeweek)

GridArt 20251014 094134019

Εκπαίδευση στις πρώτες Βοήθειες από τη Σ.Α.Ε.Κ.Γ.Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Μια πολύ  ενδιαφέρουσα  επιμόρφωση παρακολούθησαν  οι  εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς  του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Γοργογυρίου Τρικάλων  την  Πέμπτη  9 Οκτωβρίου 2025 .

Η Διεύθυνση  του  σχολείου σε  συνεργασία με  τη Διεύθυνση του Σ.Α.Ε.Κ  του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων, οργάνωσαν   δράση – ενημέρωσης  σχετικά με  την  αντιμετώπιση  ατυχήματος ή απρόοπτου περιστατικού  υγείας  στο  χώρο  του σχολείου.

Την  ενημέρωση, η οποία  περιελάμβανε  τόσο  αντιμετώπιση  απλών περιστατικών  όπως  λιποθυμία, πνιγμός, ρινορραγία, τραυματισμός  όσο  και πιο δύσκολων  όπως  αντιμετώπιση  καρδιακής  ανακοπής  με  εφαρμογή  ΚΑΡΠΑ και χρήση απινιδωτή, παρουσίασαν  με  εξαιρετικό τρόπο  η Εκπαιδεύτρια  Msc  του ΣΑΕΚ  του ΓΝ Τρικάλων κ. Αγγέλη Ευδοκία και ο καταρτιζόμενος του ΣΑΕΚ κ. Αλεξίου Διονύσης .

Ευχαριστούμε  θερμά  τον Διευθυντή  του ΣΑΕΚ του ΓΝ Τρικάλων κ Κατσουγιάννη για  την  άμεση  απόκριση  στο αίτημά μας  και  ιδιαίτερα  την  κυρία  Αγγέλη και τον κύριο Αλεξίου, για  την  εξαιρετική και πλήρη παρουσίαση του θέματος.

 

GridArt 20251010 084149796

Μαθαίνω για το σταφύλι και τον τρύγο

Το θέμα του σταφυλιού μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο νηπιαγωγείο ως μέρος μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας που συνδυάζει διασκέδαση και μάθηση. Το σταφύλι, καρπός του αμπελιού, έχει μεγάλη διατροφική αξία, καθώς είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, B και  C, καθώς επίσης και σε κάλιο. Το σταφύλι καλλιεργείται από τους αμπελουργούς σε αμπέλια. Με ειδική επεξεργασία, κι αφού τρυγήσουν τα ώριμα σταφύλια και τα βάλουν σε βαρέλια , τα πατάνε με γυμνά πόδια και στη συνέχεια, αφού περάσει αρκετός καιρός, τα πηγαίνουν στα οινοποιεία, για να γίνει το τσίπουρο ή το κρασί. Το σταφύλι μας δίνει τη σταφίδα, το κρασί, το ξίδι, τον μούστο,   το τσίπουρο, το ούζο, την τσικουδιά ή ρακή, τα κληματόφυλλα ή αμπελόφυλλα όπου γίνονται και τα ντολμαδάκια.

Το σταφύλι αποτελεί από τα αρχαία χρόνια, το δημοφιλέστερο ίσως φρούτο στη χώρα μας. Σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές, ο Διόνυσος διέδωσε στον κόσμο την καλλιέργεια του αμπελιού και τα χαρακτηριστικότερα σύμβολά του ήταν εκτός από τον κισσό, το κλήμα, το σταφύλι και το κρασί. Το αμπέλι και το κρασί έχουν άρρηκτα συνδεθεί και με τη χριστιανική μας παράδοση: από τα γνωστότερα θαύματα του Ιησού είναι αυτό στον γάμο στην Κανά, όπου ευλόγησε το νερό για να μετατραπεί σε κρασί. Ας μην ξεχνάμε πως στη Θεία Μετάληψη κοινωνούμε  κρασί……. 

394406736 2123953507953504 256700900411849572 n

Φθινόπωρο και πάλι!!!

Φθινόπωρο φθινοπωράκι καλώς μας ήρθες πάλι….Τα θέματα πολλά, οι απορίες ακόμη περισσότερες, τα ενδιαφέροντα των παιδιών ποικίλα…
Τι να πρωτοσυζητήσουμε…ειδικά όταν είμαστε μακριά από το όμορφο περιβάλλον της σχολικής μας τάξης και πρέπει όλα να τα πούμε μέσα από την οθόνη του υπολογιστή μας.
Για τον κύκλο των εποχών, για τον καιρό και κοντά σ’ αυτόν και για τον κύκλο του νερού, τα πρωτοβρόχια και τον άνεμο, για τις αλλαγές στη φύση ( στα δέντρα, τα φύλλα, τη ζωή των ζώων ), για τα αποδημητικά πουλιά, για τα νόστιμα φρούτα του, για τις αγροτικές εργασίες; Προσπαθήσαμε λοιπόν να βρούμε απαντήσεις στις πολλές τις ερωτήσεις με τρόπο παιγνιώδη και απλό.
Είχαμε ήδη συζητήσει για την όμορφη εποχή του φθινοπώρου και τη θυμηθήκαμε με τη Ρούλα τη Φθινοπωρούλα και το κείμενο της Στέλλας Ντίνου.

Παίξαμε παιχνίδια.
Προσπαθούσα να βρω ένα παιχνίδι που τα παιδιά να μπορούν να παίξουν και να απαντούν όλα μαζί παράλληλα. Σκέφτηκα λοιπόν το παιχνίδι με το κόκκινο και πράσινο χεράκι που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα θέματα που θα επεξεργαζόμουν διαδικτυακά (για όσο καιρό θα κάναμε μάθημα εξ αποστάσεως). Πρόκειται για το απλό παιχνίδι ερωτοαπαντήσεων τύπου σωστού λάθους.Έτσι λοιπόν εάν αυτό που έλεγα ήταν σωστό σηκώναμε το πράσινο χεράκι, εάν ήταν λάθος σηκώναμε το κόκκινο χεράκι.

Ήρθε η ώρα όμως για Φρούτα και Λαχανικά ζουμερά και δυναμωτικά.

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου παίζοντας.

Αρχικά επικοινώνησα με τους γονείς των παιδιών και τους ζήτησα να τοποθετήσουν στο τραπέζι της κουζίνας φρούτα και  λαχανικά του φθινοπώρου έτσι ώστε στο παιχνίδι της αναζήτησης τα παιδιά να μπορούν να τα βρουν εύκολα. Τα παιδιά παίζανε όλα μαζί και κάθε φορά που έβλεπαν ένα φρούτο ή λαχανικό , φώναζαν δυνατά το όνομά του και έπρεπε να το βρουν και να μας το δείξουν. Στη συνέχεια συζητούσαμε για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες (χρώμα εξωτερικά -εσωτερικά, γεύση, σχήμα, υφή, βιταμίνες, καρπός ποιου δέντρου, ιστορία π.χ το νησί των Λωτοφάγων) του κάθε φρούτου και λαχανικού και προχωρούσαμε στην αναζήτηση του επόμενου.

Φ και φ τι ώραιο γραμματάκι απο το Φθινοπωράκι!!!
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, σκεφτήκαμε λέξεις απο Φ.φ και αφού εντοπίσαμε στο σπίτι μας αντικείμενα που ξεκινάνε απο τη φωνούλα  Φ,φ προσπαθήσαμε να τα ζωγραφίσουμε και να γράψουμε τα ονόματά τους.

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία, που γιορτάζεται την πρώτη μέρα του Οκτώβρη, έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τη σημαντική θέση που κατέχουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες στη ζωή μας, καλλιεργώντας παράλληλα το σεβασμό που τους αρμόζει. Ο σημαντικός τους ρόλος στη λειτουργία της οικογένειας αποτελεί κοινή παραδοχή, καθώς προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια στην ανατροφή/φροντίδα των εγγονιών τους, μεταφέρουν πλούτο εμπειριών και γνώσεων γεφυρώνοντας το παρελθόν με το παρόν, ενώ παράλληλα ανοίγουν μια τεράστια αγκαλιά αστείρευτης αγάπης! Ήταν τόσα αυτά που είχαν να καταθέσουν τα μικρά μας από τη συναναστροφή και την αλληλεπίδραση με τον παππού και τη γιαγιά, όλα τους τόσο γλυκά και τρυφερά!

Αποφασίσαμε να τους χαρίσουμε σε μια καρτούλα την καρδούλα μας, που μέσα της κλείνει όλα αυτά τα όμορφα συναισθήματα που μας γεννούν! 

Χρόνια πολλά παππού! Χρόνια πολλά γιαγιά!

 

GridArt 20251002 085756004

Τα γλυκά λογάκια!

Ένας από τους βασικούς κανόνες που μάθαμε και εστιάσαμε αυτές τις μέρες είναι να είμαστε ευγενικοί. Γράψαμε λοιπόν όμορφες και ευγενικές λέξεις και τις βάλαμε στο βάζο της τάξης και τις άσχημες τις βάλαμε στο τσουβάλι. Συγκεκριμένα, φτιάξαμε πολύχρωμες καραμέλες και τα παιδιά έγραψαν ή ζωγράφισαν μέσα σε αυτές «γλυκά λογάκια».

Τέλος, τοποθετήσαμε το βάζο και το τσουβάλι με τα γλυκά και τα άσχημα λογάκια σε εμφανές σημείο της τάξης μας.IMG 20251002 091903

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΔΥΝΑΤΗ

Οι κανόνες είναι απαραίτητοι για την καλή λειτουργία κάθε τάξης. Συνεπώς ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνουμε τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι να μιλήσουμε για τους κανόνες. Έτσι μαζί με τα παιδιά ξεκινήσαμε να αναζητούμε σωστές και λάθος συμπεριφορές. Συγκεκριμένα σε αυτό μας βοήθησαν οπτικοποημένες καρτέλες με καταστάσεις θετικές ή αρνητικές. Τα παιδιά παρατηρούν τις εικόνες, περιγράφουν τι βλέπουν και το χωρίζουν σε σωστή (χαρούμενη φατσούλα) ή λάθος συμπεριφορά (λυπημένη φατσούλα). Ακούσαμε τραγούδι για τους κανόνες της τάξης και τοποθετήσαμε τις εικόνες σωστής και λάθος συμπεριφοράς στην ανάλογη πλευρά του πίνακα.

     Παίξαμε διάφορα παιχνίδια με τους κανόνες προκειμένου να τους μάθουμε όλοι καλύτερα και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας κανόνα. Και φυσικά τους  τοποθετήσαμε σε  εμφανές  σημείο της αίθουσας, για  να  τους θυμόμαστε…

Παιχνίδι στην τάξη με τους κανόνες για εμπέδωση. Σύρω την κάθε εικόνα στην σωστή ή λάθος συμπεριφορά που ταιριάζει.

Είπαμε ότι θα είμαστε μια ομάδα ενωμένη και δυνατή όπου ο ένας θα βοηθάει τον άλλον! Ενωθήκαμε λοιπόν όλοι μαζί και φτιάξαμε το παζλ της καρδιάς της τάξης μας. Για να είμαστε μια ομάδα ενωμένη συμφωνήσαμε να τηρούμε τους κανόνες της τάξης μας και χρησιμοποιώντας το συμβόλαιο, το  ζωγραφίσαμε και βάλαμε την υπογραφή μας. Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι το «Το αστέρι της φιλίας», ζωγραφίσαμε τον φίλο μας και κάτι που μας αρέσει να κάνουμε μαζί.

GridArt 20251002 090225387 1

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και με κοινό σύνθημα “Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή”, συζητήσαμε για την αξία του αθλητισμού στη ζωή μας και την υγεία μας, ποια αθλήματα γνωρίζουμε και μας αρέσουν,παρακολουθήσαμε video με τα Ολυμπιακά αθλήματα, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και τα αποτυπώσαμε στο χαρτί.

GridArt 20251002 085913177 1