6 Μαρτίου…Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού.

Προσπαθήσαμε με τις δράσεις μας να ευαισθητοποιήσουμε τους μικρούς μας μαθητές για το φαινόμενο της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού.Κατασκευάσαμε αφίσα με το σύνθημα <<Μίλα Τώρα>>, σπάσαμε μπαλόνια φωνάζοντας δυνατά το σύνθημα <<Σπάμε τη σιωπή>>, κολήσσαμε τσιρότα με γλυκές κουβέντες στην ραγισμένη καρδιά, όταν αυτή πληγώνεται από βία και εκφοβισμό και κατασκευάσαμε ένα κόκκινο μπαλόνι αφού παρακολουθήσαμε την Γαλλική ταινία << Το κόκκινο μπαλόνι>> του Άλμπερτ Λαμορίς ,στο οποίο ενώσαμε λέξεις από παζλ που γράψαμε , όπως σπάσε, μίλα, stop κ.ά.

Οι δράσεις μας έλαβαν χώρο μπροστά στο κοινοτικό γραφείο της τοπικής κοινόυητας Γαϊτανίου, με καλεσμένους τους γονείς των μαθητών μας.

ΒΙΑ 1

ΒΙΑ 2

ΒΙΑ 4

ΒΙΑ 5

ΒΙΑ 6

ΒΙΑ 7

<>

Ο κόσμος των συναισθημάτων είναι ατελείωτος στο Νηπιαγωγείο!!! Με τους μαθητές μας, διαβάσμε βιβλία, όπως το << The colour Monster >>, την ώρα του μαθήματος των Αγγλικών, κάναμε κατασκευές και παίξαμε πολλά- πολλά παιχνίδια με τεράστιο ενθουσιασμό.

Κατασκευάσαμε φατσούλες με συναισθήματα και αφού τα μιμηθήκαμε ,αντιστοιχίσαμε την κατάλληλη λέξη στο κάθε συναίσθημα.

σ 1σ 2σ 3

σ 4σ 5σ 6

Μιλήσαμε και βρήκαμε τρόπους για να <<ηρεμούμε >, όταν θυμώνουμε……….

θ 1θ 2θ 3θ 4θ 5θ 6

θ 7

Τοποθετούμε τις φατσούλες με τα συναισθήματα, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που μας δίνονται (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστρά).

π 1π 2π 3π 4

π 5π 6π 7

Τοποθετούμε σε πλαστικοποιημένα πρόσωπα,τα κατάλληλα χαρακτηριστικά, ώστε να δημιουργήσουμε το συναίσθημα,σύμφωνα με την οδηγία που μας δίνεται….

Α 1Α 2Α 3Α 4Α 5Α 6

Α 7Α 9Α 10Α 11Α 13

Τέλος με αλάτι και τα δαχτυλάκια μας ,σχεδιάζουμε το συναίσθημα που βλέπουμε, ζωγραφισμένο σε ρολό από χαρτί υγείας…..

en 1en 2en 3en 4en 5

en 6en 7en 8en 9

 

<>

Διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη << Ο Γλεντζοφλέβαρος>>…..διαβάσαμε το βιβλίο, καταλάβαμε γιατί ένοιωθε διαφορετικός ο Φλεβάρης, πόσο τον στήριξαν οι υπόλοιποι μήνες και κατάλαβε πως πρέπει να νιώθει περήφανος για τον εαυτό του και την διαφορετικότητά του και αποτυπώσαμε στο χαρτί γιατί στο τέλος ένιωσε περήφανος αλλά και γιατί είμαστε περήφανοι και εμείς για τον εαυτό μας!!!

φ 1 1

φ 2 1

φ 3 1φ 4 1

φ 5 1φ 6 1

φ 7 1φ 8

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας-Στη Ζάκυνθο με τον Διονύσιο Σολωμό.

Μιας και πρόκειται για το νησί στο οποίο ο εθνικός ποιητής έγραψε τα πρώτα του Ελληνικά ποιήματα καθώς και τον εθνικό ύμνο της χώρας, μιλήσαμε για την σημασία και την χρήση της γλώσσας , ακούσαμετην λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ , συγκρίναμε το ελληνικό αλφάβητο με άλλων χωρών και τέλος φτιάξαμε <<το δέντρο της ελληνικής γλώσσας>> το οποίο καρποφορεί ελληνικές λέξεις, κάτω από το οποίο ο Διονύσιος Σολωμός παρέα με τον Χαρίλαο Τρικούπη γιο του Σπυρίδωνα Τρικούπη τον προέτρεψε να γράψει στα ελληνικά <<κόβουν>>ελληνικές λέξεις και μαθαίνει την ελληνική γλώσσα!

Κόψαμε λοιπόν και εμείς λέξεις από εφημερίδες και φτιάξαμε το δικό μας δέντρο μεταφέροντας την τάξη στην αυλή του σχολείου μας καθώς η φύση μας φτιάχνει πάντα τη διάθεση!!!

Δ 1

Δ 2

Δ 3

Δ4

Δ5

Δ6

Το φεγγάρι του Γενάρη…μοιάζει με μαργαριτάρι!!!

Μεταφέροντας τα παιδιά την εμπειρία τους από την πανσέληνο του Γενάρη, μιλήσαμε και είδαμε στον υπολογιστή τις φάσεις του φεγγαριού, μάθαμε την γνωστή παροιμία << Το φεγγάρι του Γενάρη μοιάζει με μαργαριτάρι>> και κατασκευάσμε τα δικά μας ολοστρόγγυλα φεγγάρια με χρυσά και ασημένια χαρτόνια για να λάμπουν σαν μαργαριτάρια και μέσα στην τάξη μας.

φ 1

φ 2

φ 3

φ 4φ 5

φ 6φ 7

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ….Σςςςς κοιμόμαστε!!!

Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη….τα γνωρίσαμε βλέποντας βίντεο στον υπολογιστή…διαβάσαμε το βιβλίο << Η αρκούδα ροχαλίζει>>, τα ζωγραφίσαμε, αντιστοιχίσαμε τις ονομασίες τους με τη σωστή εικόνα, τα κόψαμε, τα βάλαμε στην κατάλληλη φωλιά τους και τέλος σε ένα κουτί πίτσας που έφεραν οι γονείς, τα βάλαμε να κοιμηθούν μέχρι την Άνοιξη.ζωα 1 1

ζωα 2 1ζωα 3 1ζωα 4 1ζωα 5 1

ζωα 6ζωα 7ζωα 8ζωα 9ζωα 10

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ…ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΑΜΕΑ

Συζητώντας στην παρεούλα για άτομα ΑΜΕΑ ( μέσα από οικογενειακό ή φιλικό τους περιβάλλον), είπαμε τις δυσκολίες που συναντάνε τα άτομα με αναπηρία και το πόσο έχουν ανάγκη να τα αγαπάμε και να μην τα ξεχωρίζουμε. Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Είναι καλό να είμαι ο εαυτός μου¨, είδαμε την εξαιρετική ταινία μικρού μήκους ¨Ο Νικόλας  ένα <<αλλιώτικο >> αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι ¨και προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση ατόμων ΑΜΕΑ, περπατώντας με κλειστά μάτια και ζωγραφίζοντας με το στόμα , χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας.

ΑΜΕΑ 1

ΑΜΕΑ 2ΑΜΕΑ 3

ΑΜΕΑ 4