¨Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ¨

Με αφορμή των βροχερών ημερών στο νησί μας , ασχοληθήκαμε με τον ¨κύκλο του νερού.Αναρωτηθήκαμε <<πως γίνεται η βροχή>>,καταθέσαμε προηγούμενες γνώσεις, κάναμε το πείραμα με τους υδρατμούς (με γκαζάκι και μπρίκι, είδαμε το νερό να κοχλάζει και οι υδρατμοί , να ανεβαίνουν προς τα πάνω), διαβάσαμε το παραμύθι της Κατερίνας Γιαννίκου <<Δεν φοβάμαι το νερό>>, και καταλάβαμε όχι μόνο τον κύκλο του νερού , αλλά ΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΖΩΗ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ!.Κατακτήσαμε δύσκολες λέξεις (για την ηλικία μας), όπως συγκέντρωση, εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και τις αποτυπώσαμε στις εργασίες μας. Τέλος μάθαμε πως προστατευόμαστε από τη βροχή (ομπέλα, αδιάβροχο,γαλότσες) και το ζωγραφίσαμε.

βροχη 1βροχη 2

βροχη 3

ομπ 1ομπ 2ομπ 3

ομπ 4ομπ 5ομπ 6

Make – a wish Greece (Κάνε – Μια -ευχή Ελλάδος)

Τα φετινά αστέρια του Make a wish έφτασαν στο σχολείο μας με το μήνυμα ¨Τόσο ο ήλιος όσο και τα αστέρια φωτίζουν τον ουρανό! Τι και αν είναι διαφορετικά!¨Διαβάσαμε για τα αστέρια που έπεφταν μέρα μεσημέρι στην τάξη της Αλίκης στο βιβλίο <<Η αγκαλία που ψήλωνε>>, συζητήσαμε για τα διαφορετικά ξεχωριστά χαρακτηριστικά που μοιάζουνμε τα κομμάτια από τα παζλ που φτιάχνουν μια εικόνα σαν του αστεριού και ευχηθήκαμε σε όλα τα παιδιά ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ !

αστερι 1 1

αστερι 2

αστερι 3

αστερι 4

αστερι 5

αστερι 6

αστερι 7αστερι 8

αστερι 9

11 Νοεμβρίου….Ημέρα Δικαιωμάτων των παιδιών

Στην παρεούλα κουβεντιάσαμε για το τι χρειάζεται κάθε παιδί , για να είναι ευτυχισμένο και ποια είναι τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΏΝ…Στην συνέχεια είδαμε στον υπολογιστή φωτογραφίες παιδιών από την Αφρική που δεν έχουν νερό, φαγητό, υγεία αλλά και παιδιών που δεν έχουν σπίτι, σχολείο και πολλές φορές οικογένεια εξαιτίας των πολέμων.

Τέλος κατασκευάσαμε λουλούδια, όπου σε κάθε πέταλο ήταν γραμμένα τα δικαιώματα των παιδιών, (φαγητό, νερό, υγεία, σχολείο, οικογένεια, αγάπη), τα χρωματίσαμε και τα βάλαμε σε βάζο.!!!!!

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ 1

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ…50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ!!!

Όλη την εβδομάδα ασχοληθήκαμε και μιλήσαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου…Καταλάβαμε και διαχωρίσαμε τις έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη, Στο δάσος, την Κυρά Δημοκρατία, τραγουδήσμε Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο, Ένα το χελιδόνι, Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία και κάναμε και τις κατασκευές μας (οι ιδέες είναι από το διαδίκτυο: Νηπιαγωγείο Αγίου Βασιλείου, Νηπιαγωγείο από τα πέντε).

Πολυτεχνειο 1

πολυτεχνειο 2

Μικροί σεφ….κάνουν Μηλόπιτα

Με τα αγαπημένα μας φθινοπωρινά Μήλα, αποφασίσαμε να κάνουμε Μηλόπιτα,για να γλυκαθούμε και λίγο.

Παρατηρήσαμε τα υλικά που έφεραν οι γονείς, τα μετρήσαμε, τα γράψαμε, τα ανακατέψαμε και έτοιμη η Μηλόπιτά μας.

Την ψήσαμε στον φούρνο του σχολείου και μετά το διάλλειμα την απολαύσαμε…στην κυριολεξία δεν έμεινε ούτε ψίχουλο.

Ευχαριστούμε θερμά την συνάδερφο Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, για την εύκολη και νόστιμη συνταγή.

Συνταγή 1

συν 2

συν 3

συν 4συν 5

συν 6

συν 7

συν 8συν 9συν 10συν 11συν 12συν 13συν 14

συν 15

συν 16

Μαθαίνουμε τα σχήματα με τη βοήθεια του ζωγράφου Kandinsky

Είδαμε έργα του ζωγράφου με τους κύκλους στον υπολογιστή και αποφασίσαμε να κάνουμε και άλλα δέντρα με τα βασικά σχήματα που βρίσκονται στην τάξημας…..

Σχήματα 1

Σχήματα 2

Φθινόπωρο…συνέχεια….

Με αφορμή ενός φθινοπωρινού φυτού, που έχουμε στην αυλή μας, μαζέξαμε φθινοπωρινά φύλλα, διαβάσαμε το βιβλίο << Άουτς >> και στολίσαμε με αυτά τον δικό μας σκαντζόχειρο , πριν πέσει σε χειμερία νάρκη…

ΦθΙΝΌΠΩΡΟ 1

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 3

31/10… Ημέρα Αποταμίευσης

Μιλήσαμε για τα χρήματα..που μας χρειάζονται, που τα ξοδεύουμε και με ποιον τρόπο τα αποταμιεύουμε και γιατί.

Διαβάσαμε το βιβλίο << Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε >>, μάθαμε παροιμίες όπως  <<Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι >>και τέλος γεμίσαμε την κοιλιά του πεινασμένου Γρουτς, του κουμπαρά μας με χρήματα.

Αποταμίευση