4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ste(a)m και εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού…

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της τέταρτης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα: Ste(a)m και εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού, θα θέλαμε να σας προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες.

Ο κύκλος του νερού – Εκπαιδευτική ρομποτική

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αποτελεί ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο που σιγά σιγά αρχίζει να εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών των δημόσιων σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως και στο δικό μας φέτος μέσω του προγράμματος του κύκλου του νερού. Η Εκπαιδευτική Ρομποτική, αφενός είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με δράση στην κατανόηση μιας επιστήμης του παρόντος και του μέλλοντος, αφετέρου μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για την κατανόηση και κυρίως την εμπέδωση, βασικών  εννοιών κυρίως των θετικών επιστημών και άλλων γνωστικών αντικειμένων.

Τα οφέλη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη μαθησιακή διαδικασία είναι πολλά, καθώς βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, όπως:

  • Ομαδικότητα και συνεργασία: κατά τη διάρκεια ενασχόλησης τους με δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής μαθαίνουν να συνυπάρχουν σε ομάδες και να συνεργάζονται όλοι αρμονικά.
  • Αφοσίωση σε έναν σκοπό: αντιλαμβάνονται ότι για να πετύχουν την επίλυση ενός προβλήματος πρέπει να συγκεντρωθούν και να αφοσιωθούν στο έργο που τους έχει ανατεθεί.
  • Δοκιμή και λάθος: τα παιδιά μέσα από τις δραστηριότητες της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής πειραματίζονται, δοκιμάζουν λύσεις, ελέγχουν αν είναι σωστό ή όχι το αποτέλεσμα και έτσι το λάθος γίνεται μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που μελλοντικά τους βοηθά να ξεπεράσουν το άγχος της αποτυχίας.
  • Αυτοπεποίθηση/Αυτονομία: όταν τα παιδιά κατασκευάζουν και προγραμματίζουν κάτι δικό τους από το μηδέν η χαρά και η πίστη στον εαυτό τους είναι κάτι που τους ενδυναμώνει, τους γεμίζει αυτοπεποίθηση και παράλληλα τους διασκεδάζει.

Πέρα όμως από τις κοινωνικές δεξιότητες, η Εκπαιδευτική Ρομποτική προσφέρει στα παιδιά σύγχρονες επιστημονικές και τεχνολογικές ικανότητες,  όπως:

  • Προγραμματισμός: μαθαίνουν τις αρχικές έννοιες του προγραμματισμού, κατανοώντας έτσι ότι κάθε πρόβλημα για να επιλυθεί πρέπει να έχει σειρά, δομή και μεθοδολογία.
  • Υπολογιστική σκέψη: με την κατασκευή και τον προγραμματισμό των ρομπότ οι μαθητές προτείνουν λύσεις, δίνουν οδηγίες και διαιρούν το πρόβλημα σε μικρότερα μέρη για την καλύτερη επίλυσή του.
  • Επιστημονική στάση: μέσα από την περιέργεια, την ανάλυση και την έρευνα καταφέρνουν να αναζητούν, να διαχειρίζονται και να αξιοποιούν σωστά τις πληροφορίες για την επίτευξη ενός στόχου.
  • Τεχνολογική κουλτούρα: η ενασχόληση με δραστηριότητες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής εξοικειώνει τα παιδιά με τις νέες τεχνολογίες και τα εισάγει με έναν ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο σε ένα επιστημονικό πεδίο που μέχρι πριν ίσως να τους φαινόταν δυσνόητο.
  • Δημιουργικότητα/ Καινοτομία: αρχίζουν και αντιλαμβάνονται ότι για την επίλυση ενός προβλήματος δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, γεγονός που προάγει την φαντασία και την δημιουργικότητά τους.

(Πηγές: time4kids, xanthi news)

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Παιχνιδοκαμώματα & Ανθρώπινα δικαιώματα…

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της τρίτης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, θα θέλαμε να σας προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες.

ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΑΜΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά, μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.

Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά δεσμευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας την ως την πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία.

Μέσω των 54 άρθρων της, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού θέτει τα πρότυπα για την ευημερία των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους. Ισχύει για όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών (ο ορισμός του παιδιού), ανεξαρτήτως φύλου, προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας.

Η Σύμβαση καθοδηγείται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές που ισχύουν για κάθε παιδί:

  • Όχι στις Διακρίσεις (άρθρο 2).
  • Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού (άρθρο 3).
  • Επιβίωση, ανάπτυξη και προστασία (άρθρο 6).
  • Ελευθερία γνώμης και συμμετοχή (άρθρο 12).

Όπως οι μεγάλοι, έτσι και τα παιδιά έχουν δικαιώματα που προστατεύονται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού (Unicef) .Τα κυριότερα δικαιώματα των παιδιών είναι:

α. Το δικαίωμα για ζωή, δηλαδή για στέγη, φαγητό και γιατρό αν αρρωστήσουν.
β.Το δικαίωμα να είναι ασφαλή, δηλαδή να μην τα κακοποιούν, να μην τα αμελούν, να μην τα εκμεταλλεύονται.
γ. Το δικαίωμα για εκπαίδευση και παιχνίδι.
δ. Το δικαίωμα να σκέφτονται και να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους.
ΠΗΓΕΣ: (Unicef.org),(ebooks.edu.gr)

 

 

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Φροντίζω το περιβάλλον ” Aνακύκλωση θα πει… γίνομαι από την αρχή”

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα: Ανακύκλωση θα πει γίνομαι από την αρχή, θα θέλαμε να σας προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό.

Η Σημασία Της Ανακύκλωσης.

Να ανακυκλώσω; Μα γιατί να ανακυκλώσω; Προστατεύει άραγε όσο λένε το περιβάλλον και την υγεία μας; Βοηθά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας;

Ερωτήματα λογικά και άκρως κατανοητά. Aς πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ανακύκλωση είναι η διαδικασία δημιουργίας νέων προϊόντων από ένα προϊόν που έχει εξυπηρετήσει τον αρχικό σκοπό του.

Παραδείγματος χάριν, εάν ανακυκλώσουμε πλαστικά μπουκάλια μπορούμε να κατασκευάσουμε νέα πλαστικά μπουκάλια, ή να δημιουργήσουμε την εσωτερική επένδυση ενός μπουφάν.

Η Ανακύκλωση στις μέρες μας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την προστασία του περιβάλλοντος και του μέλλοντος μας. Είναι υποχρέωση κάθε πολιτισμένης κοινωνίας και κάθε πολίτη που σέβεται και εκτιμά τον εαυτό του. Κάθε κοινωνίας και κάθε πολίτη που έχει ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του.

Οφέλη Ανακύκλωσης

  • Προστασία του Περιβάλλοντος

Η ανακύκλωση βοηθά στην προστασία του περιβάλλοντος από χημικές και επικίνδυνες ουσίες που μπορεί να διαφύγουν στην ατμόσφαιρα, στο νερό και στο έδαφος από απορρίμματα που δεν τα έχουμε διαχειριστεί σωστά. Οι ουσίες αυτές μπορεί να εισέλθουν στην τροφική αλυσίδα και να δημιουργήσουν πολύ σοβαρά προβλήματα τόσο στα ζώα όσο και στον άνθρωπο ο οποίος αποτελεί τον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας αυτής.Επίσης, η ανεξέλεγκτη απόθεση των απορριμμάτων μπορεί να αποτελέσει εστία μικροβίων και παθογόνων μικροοργανισμών.

  • Βελτίωση Ποιότητας Ζωής – ΕΥ ΖΗΝ

Η Ανακύκλωση και κυρίως η σωστή ανακύκλωση συμβάλλει στη δημιουργία ενός καθαρού και υγιούς περιβάλλοντος τόσο σήμερα όσο και αύριο, προστατεύοντας την υγείας μας και συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής τη δική μας και των παιδιών μας.

Αποφόρτιση του Περιβάλλοντος από μεγάλες ποσότητες αποβλήτων

Η Ανακύκλωση βοηθά σημαντικά στην αποφόρτιση του περιβάλλοντος από μεγάλες ποσότητες αποβλήτων αφού μεγάλο ποσοστό των απορριμμάτων που παράγουμε καθημερινά μπορεί να ανακυκλωθεί.

 Εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας

Η Ανακύκλωση βοηθά στην εξοικονόμηση πρώτων υλών. Δεν χρειάζεται επομένως να κόψουμε νέα δέντρα για την παραγωγή χαρτιού ή να εξορύξουμε εκ νέου ορυκτά όπως το βωξίτη για την παραγωγή αλουμινίου.Επίσης, η ανακύκλωση βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας αφού η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή προϊόντων από πρωτογενείς πρώτες ύλες είναι πολλαπλάσια από αυτήν που απαιτείται, όταν η παραγωγή γίνεται από χρησιμοποιημένα υλικά.

Παραδείγματα:

  • Με ένα τόνο ανακυκλωμένου γυαλιού εξοικονομούμε ενέργεια αντίστοιχη με 135 λίτρα πετρελαίου
  • Με την ανακύκλωση ενός τόνου χαρτιού σώζουμε τη ζωή 17 δέντρων
  • Για να κατασκευαστεί ένα αλουμινένιο κουτί χρειάζεται τόση ενέργεια όση για να ακούσουμε ραδιόφωνο για 4 ώρες ή να δούμε τηλεόραση για 3 ώρες
  • Καθαρίζουμε το περιβάλλον από το πλαστικό αφού το πλαστικό χρειάζεται 450 χρόνια για να αποσυντεθεί στη φύση

Εκπαιδευτικό υλικό https://www.eoan.gr/%cf%80%cf%81%cf%8c%ce%bb%ce%b7%cf%88%ce%b7-%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bd%ce%b1/%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ba%cf%8c/

Πηγές https://kallistos-oaka.gr/h-shmasia-ths-anakuklwshs/

https://efpalio08.blogspot.com/2013/02/blog-post_26.html

https://free-recycle.gr/ofeli-anakyklosis.html

 

Τμήμα 1

https://el.padlet.com/matinafilippou1971/hi36j7ae1vffumv2

https://www.storyjumper.com/book/read/125833102/622b3dc7bbbbf

Τμήμα 2

https://padlet.com/dimitra_fili/pa3zxkg240dkbufx

https://www.storyjumper.com/book/read/124403602/—–

Τμήμα 3

https://padlet.com/elenilioli/8dc5qusahk48590y

https://www.powtoon.com/embed/d4aw21tR6Li/

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 3/θ Νηπιαγωγείου Παξών



Λήψη αρχείου

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Η ρούλα η διατροφούλα και το μαγικό ταξίδι στον κόσμο της υγιεινής διατροφής.

Two young children picket for the ILGWU carrying placards including 'I Need a Healthy Diet!'outside the Kolodney and Myers Employment Office

“Two young children picket for the ILGWU carrying placards including ‘I Need a Healthy Diet!’outside the Kolodney and Myers Employment Office” από Kheel Center, Cornell University Library διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-2.0

Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ!

Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες!

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της πρώτης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα την υγιεινή διατροφή, θα θέλαμε συμπληρωματικά να σας προσφέρουμε ορισμένες οδηγίες και χρήσιμες συμβουλές αναφορικά με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών ηλικίας μεταξύ τεσσάρων και πέντε ετών.

 

Σωστό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο:

  • Ο βασικός κανόνας είναι πέντε γεύματα πρωτεΐνης που χωρίζονται ως εξής: 1 φορά κόκκινο κρέας, 2 φορές κοτόπουλο, 2 φορές ψάρι, 2 φορές όσπρια.
  • Το συνοδευτικό στις πρωτεΐνες καλό είναι να είναι ζυμαρικά με αλεύρι ολικής άλεσης ή και λαδερό φαγητό
  • Στο βραδινό φαγητό τους έχουν την ευκαιρία να φάνε αβγά, γιαούρτι με μέλι, σαλάτες με τυρί.
  • Γάλα, φυσικά, μπορούν να πιουν το απόγευμα ή και πριν τον ύπνο τους.
  • Γλυκό τα παιδιά πρέπει να συνηθίσουν σε 1 ή το πολύ 2 φορές την εβδομάδα και αυτό να είναι σπιτικό.

 

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Διατροφής οι διατροφικές επιλογές για παιδιά αυτής της ηλικίας οφείλουμε να περιλαμβάνουν:

 

  • Ψωμί, δημητριακά, ρύζι και ζυμαρικά (τουλάχιστον 4-5 μερίδες/ ημέρα)

Ισοδυναμίες για 1 μερίδα: 1 φέτα ψωμί σικάλεως ή ολικής αλέσεως, ¾ κούπας δημητριακά πρωινού χωρίς προσθήκη ζάχαρης, 1/3 κούπας μαγειρεμένο ρύζι ή μακαρόνια, 3 κράκερς σικάλεως ή ολικής αλέσεως. Άλλες καλές επιλογές: καλαμποκόψωμο, κουλούρι Θεσσαλονίκης, μπισκότα με φυτικές ίνες (τύπου Digestive), ριζογκοφρέτες, κριτσίνια ολικής αλέσεως.

  • Λαχανικά (τουλάχιστον 2 μερίδες/ ημέρα)

Ισοδυναμίες για 1 μερίδα: ½ κούπα βρασμένα λαχανικά, 1 κούπα ωμά λαχανικά
Καλές επιλογές: μαρούλι, λάχανο, σπαράγγια, μπρόκολο, καρότο, καλαμπόκι, κουνουπίδι, πιπεριές, πράσινα φασολάκια, ντομάτα, κολοκύθι

  • Φρούτα (τουλάχιστον 2 μερίδες/ ημέρα)

Ισοδυναμίες για 1 μερίδα:1 φρούτο, ½ ψημένο φρούτο, ½ κούπα φρέσκος φυσικός χυμός φρούτων. Καλές επιλογές: μήλο, ροδάκινο, μπανάνα, ακτινίδιο, grapefruit, νεκταρίνι, πορτοκάλι, μανταρίνι, φράουλες, καρπούζι

 

  • Γαλακτοκομικά (3-4 μερίδες/ ημέρα)

Ισοδυναμίες για 1 μερίδα: 3/4 κούπας γάλα, 25 γρ. τυρί, ¾ κούπας γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά

  • Κρέας, ψάρι, πουλερικά και όσπρια (2-3 μερίδες/ ημέρα)

Ισοδυναμίες για 1 μερίδα: 45 γρ. κρέας ή πουλερικά ή ψάρια χαμηλά σε λιπαρά
1 αυγό, ¼ κούπας φασόλια μαγειρεμένα, 1/3 κούπας φακές
Άλλες καλές επιλογές: αρακάς, ρεβίθια, βραστή γαλοπούλα, οστρακοειδή

Προσοχή! Σε αυτήν την ηλικία επίσης οφείλουμε να:

προσέχουμε ώστε οι φυτικές ίνες να είναι πλούσιες στα γεύματα των παιδιών (με σαλάτες σε καθημερινή βάση και ψωμί ή φρυγανιές σικάλεως στα πρωινά και στα ενδιάμεσα γεύματα). Επίσης θυμόμαστε πως τα παιδιά ηλικίας 4 ετών και άνω χρειάζονται 800 mg ασβεστίου την ημέρα.

 

Συμβουλές για τους γονείς                                                              

  • Προσφέρουμε στα παιδί ποικιλία από υγιεινά τρόφιμα.  Με αυτό τον  τρόπο λαμβάνουν τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζονται. Για παράδειγμα:  φρέσκα φρούτακαι λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί) ή υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων, κοτόπουλο, όσπρια, ψάρι, γαλοπούλα, μπιφτέκι από άπαχο κρέας, αυγά, δημητριακά ολικής αλέσεως και ψωμί. 
  • Δεν περιμένουμε από το παιδί «να αδειάσει εντελώς το πιάτο του».Ενθαρρύνουμε το παιδί να έχει στο πιάτο από όλες τις ομάδες τροφών. Αν το επιθυμεί μπορούμε να το αφήσουμε να επιλέξει την μερίδα του.  Τα παιδιά δεν χρειάζονται τόσο φαγητό όσο οι ενήλικες.  Σε αυτή την ηλικία αρχίζουν να μαθαίνουν το αίσθημα ότι χόρτασαν.  Στην ηλικία των 4 ετών πολλά παιδιά τρώνε επιλεκτικά. Καλό είναι να μην τα πιέζουμε να φάνε κάτι που δε θέλουν αλλά με το δικό μας τρόπο να δώσουμε το έναυσμα να αρχίσει το παιδί να δοκιμάζει. 
  • Τακτικά και σταθερά γεύματα και σνακ είναι ο βασικός κανόνας. Προτείνεται να έχουμε σταθερά ωράρια για τα γεύματα.  Τρία βασικά γεύματα που περιλαμβάνουν: πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και 2-3 ενδιάμεσα σνακ είναι ικανοποιητικά. 
  • Καθόμαστε να φάμε μαζί με το παιδί.  Η συντροφιά μας αρέσει στα παιδιά και βλέποντας εμάς να δοκιμάζουμε και να τρώμε όλα τα είδη τροφών τα παιδιά θα μας μιμηθούν διότι από τη φύσητους μιμούνται αυτά που βλέπουν.
  • Δημιουργούμε ένα ήρεμο περιβάλλον την ώρα του φαγητού. Κλείνουμε την τηλεόραση, απομακρύνουμε κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικά παιγνίδια που αποσπούν την προσοχή του παιδιού.  Η ώρα του φαγητού πρέπει να διέπετε από κανόνες που εμείς θα τους θέσουμε προκειμένου να υπάρχει ησυχία και συγκέντρωση. Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση αποτελούν μεγάλη πρόκληση για τη διατροφή του παιδιού. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας επηρεάζονται πολύ από τα εντυπωσιακά τραγούδια, χρώματα και σκηνικά των διαφημίσεων ανθυγιεινών επιλογών φαγητού. 
  • Αποφεύγουμε να δίνουμε στα παιδιά σακχαρούχα ποτά και έτοιμα φαγητά (fastfood) έχουν αυξημένη συχνότητα παχυσαρκίας και τερηδονισμό των δοντιών.
  • Τα καλύτερα ποτά είναι το νερόκαι το γάλα.  Το γάλα προσφέρει στο παιδί ασβέστιο και βιταμίνη D που είναι απαραίτητα συστατικά για γερά κόκκαλα. Οι χυμοί φρούτων με 100% συμπυκνωμένο χυμό χωρίς ζάχαρη καλό θα ήταν να περιορίζονται σε ένα φλυτζάνι την ημέρα.  
  • Μικρές μερίδες για τα μικρά παιδιά.  Δίνουμε προσοχή στο μέγεθος της μερίδας φαγητού που προσφέρουμε στο παιδί μας. Προσφέρουμε το φαγητό σε μικρό πιάτο και με μικρό πιρούνι/κουτάλι. Δεν αναμένουμε ότι ένα παιδί θα φάει όσο ένας ενήλικας. Ενδεικτικά να αναφερθεί πως το παιδί αυτής τηε ηλικίας χρειάζεται τόσο κρέας ή ψάρι όσο είναι η γροθιά του!
  • Εντάσσουμε το παιδί στη διαδικασία του μαγειρέματος αλλά και στο στρώσιμο του τραπεζιού για ένα όμορφο, γαλήνιο οικογενειακό γεύμα.
  • Μαθαίνουμε στα παιδιά τρόπους συμπεριφοράς στο τραπέζι. Στην ηλικία των 4-5 ετών τα παιδιά είναι έτοιμα να μάθουν σωστούς τρόπους όταν τρώνε στο τραπέζι.  Μπορεί να χρησιμοποιεί το κουτάλι και το πιρούνι σαν ενήλικας και με τη δική μας βοήθεια να του διδάξουμε πώς να χρησιμοποιεί το μαχαίρι. Παράλληλα μπορούμε να διδάξουμε στο παιδί να μη μιλά με το στόμα γεμάτο φαγητό, να χρησιμοποιεί την πετσέτα και να κάθεται σωστά στην καρέκλα.

 

 

Μερίδες

 ανά

 ηλικία

Φρούτα:
π.χ. 1μήλο, 6 φράουλες, 12 κεράσια
Λαχανικά: 

π.χ.1-2 φλιτζάνια ωμά ή φυλλώδη λαχανικά αντίστοιχα

Δημητριακά:

π.χ 30 γρ ψωμί ,2 φρυγανιές, 1 μικρό παξιμάδι, 1 μέτρια πατάτα

Γαλακτοκομικά: π.χ 1 ποτήρι  γάλα φρέσκο, 1 κεσεδάκι γιαούρτι, 30 γρ. Τυρί
4 ετών και άνω 1-2 μερίδες/ημέρα 1-2 μερίδες/ημέρα 4-5 μερίδες/ημέρα 2-3 μερίδες/ημέρα

 

Τέλος:

  • Θυμόμαστε σε κάθε περίπτωση να καταναλώνουν τα παιδιά μας περίπου μόνο 5 γρ. αλάτι ανά ημέρα (περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού).
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να αθλούνται! Από τη φύση τους σε αυτή την ηλικία τα παιδιά βρίσκονται σε μόνιμη κίνηση. Ας τα βοηθήσουμε να μετατρέψουν αυτήν την ενέργεια σε μια συνήθεια σωματικής άσκησης με μέτρια προς έντονη φυσική δραστηριότητα καθημερινά. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουν από μικρή ηλικία τις ευεργετικές ιδιότητες της σωματικής άσκησης και πιθανότατα θα την υιοθετήσουν ως διαδικασία και στην υπόλοιπη ζωή τους.
  • Φροντίζουμε, ώστε τα παιδιά να παραμένουν ενυδατωμένα καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας. Συνήθως τα μικρά παιδιά ξεχνούν να καταναλώσουν νερό, επομένως, οφείλουμε συχνά να τους υπενθυμίζουμε να πίνουν νερό! Έχουμε υπόψη πως οι μαθητές ηλικίας από 4 ετών και άνω χρειάζονται περίπου 960-1200 ml νερό ημερησίως (4-5 ποτήρια των 240ml).

 

Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες,

 

τα παιδιά σας έχουν ασχοληθεί ενδελεχώς το προηγούμενο διάστημα με το ζήτημα της υγιεινής διατροφής. Προτείνουμε να συζητήσετε μαζί τους περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος ή/και να υιοθετήσετε από κοινού κάποιον επιπλέον κανόνα υγιεινής διατροφής! Μπορεί να σας εκπλήξουν με τις γνώσεις τους!

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από τις 1 έως 20 Μαρτίου 2022. Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στο Νηπ/γείο εγγράφονται για την σχολική χρονιά 2022 – 2023 όσα παιδιά έχουν γεννηθεί από 1-1-2017 έως 31-12-2017 ( νήπια – Α’ ηλικίας ) και από 1-1-2018 έως 31-12-2018 ( προνήπια – Β΄ ηλικίας ).

Επισημαίνεται ότι, κατά την περίοδο των εγγραφών, αποτελεί ευθύνη των Προϊσταμένων – Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων η μέριμνα για την τήρηση των απαιτούμενων μέτρων αποφυγής διασποράς του κορονοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) Η εγγραφή προνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

                                         

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή

Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του

την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων

που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

 δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης  ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία << Πρώτη Εγγραφή >>  της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης ( gov.gr ) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή ( A.Δ.Υ.Μ. ).

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις νηπίων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.

Μετά την υποβολή της αίτησης ο γονέας /κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτηση του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπ/γείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται « αποδεκτή ».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊσταμένοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. Πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

 

 ΠΡΟΩΡΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΝΗΠΙΩΝ/ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ.

 Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας , η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Προϊστάμενος/η  του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία « Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr ) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας ( παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 – ΦΕΚ 1767 Β΄).

 Εγγραφές θα γίνονται μετά από τηλεφωνικό ραντεβού με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου  στο    2662032613

MAIL ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ:mail@nip-gaiou.ker.sch.gr

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές νηπίων για το Σχολικό Έτος 2020-2021 θα πραγματοποιηθούν από τις 15 έως τις 30 Μαΐου 2020, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Για το λόγο αυτό θα σας παρακαλούσαμε να έχετε μαζί σας το username καθώς και τον κωδικό taxisnet.

Για το σχολικό έτος 2020-2021 εγγράφονται τα παιδιά που είναι γεννημένα από την 1/1/2016 έως τις 31/12/2016 (προνήπια) και από  1/1/2015 έως τις 31/12/2015 (νήπια)

Οι γονείς/κηδεμόνες των παιδιών μπορούν να προσέρχονται στο Νηπιαγωγείο καθημερινά από τις 11:00 μέχρι τις 13:00 αποκλειστικά και μόνο κατόπιν ραντεβού (τηλέφωνο επικοινωνίας : 26620 32613).

Απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να έχετε μαζί

  • Αποδεικτικό διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας (λογαριασμός ΔΕΗ ,νερό, τηλέφωνο κτλ)
  • Βιβλιάριο εμβολίων του παιδιού
  • Βεβαίωση εργασίας και των δύο γονέων ή ανεργίας (ΟΑΕΔ) σε περίπτωση εγγραφής του παιδιού στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13:00-16:00)
  • Πιστοποιητικό Γέννησης-Ληξιαρχική πράξη γέννησης επίσημα μεταφρασμένο από δικηγόρο για Αλλοδαπούς μαθητές

Αλήθεια παιδιά… Πώς μεγαλώνουν τα φυτά;;

-Η ρίζα είναι τα καλαμάκια του φυτού με την οποία το φυτό πίνει νερό.
-Ο βλαστός είναι το ασανσέρ που χρησιμοποιούν το νερό και η τροφή για να πάνε σε όλα τα μέρη του φυτού.
-Τα φύλλα είναι οι μάγειρες του φυτού που φτιάχνουν την τροφή γι’αυτό.
Τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν;;
Αλήθεια παιδιά…Πως μεγαλώνουν τα φυτά;;
Μα μαγειρεύουν και τρώνε φυσικά!
Φωτοσύνθεση- Τα φυτά μαγειρεύουν!

To ξέρετε ότι και τα φυτά μαγειρεύουν ; Ποια υλικά χρειάζονται για να φτιάξουν το φαγητό τους;

(Φως από τον ήλιο, διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα και νερό από τη γη)

Πώς το λένε το φαγητό τους; (γλυκόζη)

Διαβάστε την παρακάτω ιστορία

H Iστορία της Φωτοσύνθεσης(Παραμύθι-δραματοποίηση)
Mια ακόμη υπέροχη μέρα .Ο ήλιος λάμπει ψηλά στον ουρανό και ρίχνει το φως του στον κήπο μας! Κάπου εκεί λοιπόν σε κάποια γωνιά, μέσα στο υγρό χώμα είχε το σπίτι του ένα φυτό. Το φυτό βλέποντας την τέλεια μέρα σκέφτηκε να την εκμεταλλευτεί. Ήταν η καλύτερη  μέρα για μαγείρεμα!!!
Πρώτα έπρεπε να συγκεντρώσει τα υλικά του. Έτσι θα έφτιαχνε ένα θρεπτικό  και νόστιμο φαγητό που θα το βοηθούσε να αναπτυχθεί.  Πως το λένε; …..γλυκόζη.
Τεντώθηκε λοιπόν το φυτό μας, άπλωσε τα φυλλαράκια του στον ήλιο και μάζεψε όσο περισσότερο φως μπορούσε. Θα χρειαζόταν πολύ φως για να φτιάξει το φαγητό του.
Έπειτα πήρε μερικές πολύ βαθιές ανάσες. Δεν ήθελε όμως όλο τον αέρα. Α να το!!! Αυτό ζητούσε. Tο διοξείδιο του άνθρακα. Μάζεψε μπόλικο από αυτό στα φυλλαράκια του.
Και τώρα το τελευταίο υλικό. Νεράκι δροσερό από το χώμα . Έψαξε με τις ρίζες του και ρούφηξε το νερό.Το έστειλε και αυτό στα φύλλα , όπου περίμεναν το φως και το διοξείδιο του άνθρακα.
Ήρθε η ώρα για το μαγείρεμα της γλυκόζης. Το φυτό ανακάτεψε το φως , το διοξείδιο του άνθρακα και το νερό . Ήταν τόσο υπέροχη η μέρα που το φαγητό δεν θα αργούσε. Σε λίγο θα είχε αρκετή τροφή για να προσθέσει ακόμη ένα φυλλαράκι στο σώμα του. Έτοιμο!!!
Αφού τελείωσε με το μαγείρεμα ήρθε η ώρα για καθάρισμα. Χρησιμοποίησε όλα τα υλικά, αλλά το οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα του ήταν περιττό. <<Θα το αφήσω στον αέρα. Θα είναι το δώρο μου για όλα τα πλάσματα αυτού του πλανήτη>> σκέφτηκε και άπλωσε πάλι τα φύλλα του αφήνοντας το οξυγόνο να αναμειχθεί με τον αέρα.
Ελεύθερη μετάφραση
Ζωή Παπαλάμπρου
Δείτε εδώ  πως ένα μικρό σποράκι μεγαλώνει και γίνεται φυτό!
Πατήστε επάνω στα μπλε γράμματα για να το δείτε!
Ακούστε και ένα παραμυθάκι για ένα  ξεχωριστό ηλιοτρόπιο που δεν ήθελε να κοιτάξει τον ήλιο..
Πατήστε επάνω στα μπλε γράμματα για να το ακούσετε!
Μπορείτε και ‘σεις να μεγαλώσετε ένα φυτό στο σπίτι!
Φυτέψτε ό,τι σποράκια θέλετε( π.χ. φασόλια, φακές, ρεβύθια κτλ.), φροντίστε τα και παρατηρήστε την ανάπτυξή τους!
Περιμένουμε φωτογραφίες από τα δικά σας φυτά!
Ώρα για  παιχνίδι!
Και τώρα που τα μάθαμε όλα αυτά
ας παίξουμε ένα παιχνίδι για να γίνουμε πιο σοφά!!!
Θα πειραματιστούμε με την ανάπτυξη του φυτού,
δώστε φως και ρίξτε νερό στο φυτό
για να δούμε πόσο είναι αρκετό!
Πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα για να μεταφερθείτε στο Φωτόδεντρο
και καλή σας διασκέδαση!