Φροντίζω το περιβάλλον-φως…

Σήμερα είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την κα Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη που έχει σχεδιάσει εργαστήρια για το φως με την μορφή διαδραστικών παιχνιδιών. Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Φροντίζω το περιβάλλον-φως” οι μαθητές μας  έπαιξαν με το φως και την σκιά, ενημερώθηκαν για  το ρόλο και τη σημασία του φωτός , για τη  φωτορύπανση και τις επιπτώσεις της  στο περιβάλλον. Έμαθαν  για  τους  τρόπους  περιορισμού της φωτορύπανσης , καθώς και για την ανακύκλωση.
Με τις  γνώσεις μας , βοηθήσαμε την ηρωίδα της ιστορίας μας – μια υπέροχη πυγολαμπίδα- να λάμψει ξανά.

Περάσαμε υπέροχα, μάθαμε πολλά, εμπνευστήκαμε  και θα λάβουμε μέρος στον Διαγωνισμό Ζωγραφικής που διοργανώνει εθελοντικά η  Δρ. Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη.

Ο Διαγωνισμός Ζωγραφικής διοργανώνεται με σκοπό τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Φωτός, όπως έχει οριστεί η 16η Μαΐου από την UNESCO.

 

Τα εγκαίνια της “ψαρογωνιάς” μας…

Στα ελληνικά νηπιαγωγεία ο εσωτερικός χώρος της κάθε τάξης διαμορφώνεται σε επιμέρους χώρους, σε περιοχές διαφορετικών ενδιαφερόντων, στις γωνιές/κέντρα ενδιαφέροντος. Οι γωνιές ενοποιούν τη μάθηση με τον καλύτερο τρόπο και επιτρέπουν να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα που επιτρέπει και σέβεται τις δυνατότητες και τον προσωπικό ρυθμό του κάθε παιδιού. Υπάρχουν σταθερές γωνιές-κέντρα ενδιαφέροντος (π.χ. ζωγραφική, οικοδομικό υλικό) και γωνιές-κέντρα ενδιαφέροντος που προκύπτουν κατά την επεξεργασία ενός θέματος ή από τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριων. Συχνά, με το παιχνίδι σε κατάλληλα διαμορφωμένες γωνιές υποστηρίζεται η ανάπτυξη ενός θέματος. Στο νηπιαγωγείο μας και στα πλαίσια της υλοποίησης  του εργαστηρίου “Θάλα-sos-α χωρίς πλαστικά”  προέκυψε από τους μαθητές μας η ιδέα της «ψαρογωνιάς». Η γωνιά  διαμορφώθηκε  αρχικά, σαν υπαίθρια ψαραγορά με την καθοδήγηση της κ Άννας Φαλαγκά και την συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου μας.  

Οι εκπαιδευτικοί με τη βοήθεια των μαθητών οργάνωσαν: 

  • θεατρικό παιχνίδι,
  • παιχνίδια μνήμης 
  • τρίλιζα
  • σκυταλοδρομίες,
  • θαλασσινά τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς.

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς των μαθητών μας που πρόσφεραν ψαροκεράσματα  και άλλες λιχουδιές, για τα εγκαίνια της “ψαρογωνιάς” μας. 

Τα νέα της 28ης Οκτωβρίου… σε βιβλίο.

Μία από τις αγαπημένες ρουτίνες του Νηπιαγωγείου είναι” τα νέα του Σαββατοκύριακου”.

Η ρουτίνα, είναι μια δραστηριότητα που επαναλαμβάνεται σταθερά στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

“Τα νέα του Σαββατοκύριακου”: 

  •  σχετίζονται με γλωσσικές δραστηριότητες  όπως παραγωγή λόγου
  •  συμβάλλουν  στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μέσα από την έκφραση συναισθημάτων και εμπειριών
  •  ενισχύουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργία διαλόγου και επικοινωνίας.

Τα νέα του Σαββατοκύριακου μπορούν να γίνουν αφήγηση,ζωγραφιά, παιχνίδι μνήμης ή ακόμη και βιβλίο.

Οι μαθητές μας επέστρεψαν ενθουσιασμένοι από την αργία της 28ης Οκτωβρίου και κάποιοι αποφάσισαν να παρουσιάσουν τα νέα τους με τη μορφή βιβλίου.

1 31 3

Code week…”κοίτα τη γη από ψηλά”

Το Νηπιαγωγείο Φιλοθέης συμμετέχει στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με ένα διαστημικό ταξίδι γύρω από τη γη…code week

Στη διάρκεια του ταξιδιού οι μαθητές μας παρατήρησαν πως όταν απομακρυνόμαστε από τη γη μπορούμε να δούμε:

  • το Μάτσου Πίτσου
  • τον Αμαζόνιο
  • τα Ιμαλάϊα
  • το νησί φοίνικας
  • τις πυραμίδες
  • και τα φώτα των μεγάλων πόλεων που μας εντυπωσίασαν πολύ!

Τα παιδιά έγιναν αστροναύτες και με τις κατάλληλες οδηγίες προγραμματισμού προσέγγισαν τα παραπάνω  αξιοθέτα.

Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το ρομποτικό ποντίκι και το βοήθησαν να ταξιδέψει στα σημεία ενδιαφέροντος.

3 2

 

Τέλος κατασκεύασαν το δικό τους ρομπότ, το προγραμμάτισαν για τη μετακίνηση του στην πίστα του robotic kinematic και φυσικά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις του διαστημικού τους ταξιδιού.

 

Η ζαχαρένια ανέμη…μας ταξιδεύει στη χώρα των παιχνιδιών

Σήμερα επισκέφθηκαν το σχολείο μας οι ήρωες της Ζαχαρένιας Ανέμης και μας ταξίδεψαν με το παραμυθοσύννεφο τους στη χώρα των παιχνιδιών …όπου είχε πέσει πολύ δουλειά!
Όσα παιχνίδια και αν έφτιαχνε η νεράιδα των παιχνιδιών, ποτέ δεν έφταναν! Συνέχεια τα παιδιά θέλανε άλλα! Για να καταλάβει ποιος ήταν ο λόγος που τα παιδιά χάλαγαν τα παιχνίδια τους, αποφάσισε να μεταμφιεστεί και να μπερδευτεί ανάμεσά τους για να δει από κοντά τι συμβαίνει!
Αυτό που ανακάλυψε όμως ήταν πολύ τρομερό…

Τα παιδιά δεν ήταν απλοί θεατές.

Έγιναν παραμυθοήρωες,  συμμετείχαν στις δράσεις της παράστασης και διασκέδασαν με τους ρόλους τους.

Η θεατρική παράσταση που ήταν αφιερωμένη στην  ομαδικότητα , το μοίρασμα και την φιλία,  σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές του  θεατρικού παιχνιδιού και της Commedia dell’arte.

Οι μαθητές μας απόλαυσαν την την παράσταση  και συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διαδικασία.

 

3 13

Όταν η τελεία…συνάντησε τον κύκλο.. και τον Herve Tullet

Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Φιλοθέης συμμετείχαν στο  δια δραστικό live streaming εικαστικό εργαστήριο ” I Waahoo” που οργάνωσε ο  συγγραφέας-εικονογράφος  παιδικών βιβλίων Herve Tullet, για να μας “συστήσει” το νέο του βιβλίο “Dot!  Scribble! Go! 

Ο κ.Tullet  κατάφερε να ενορχηστρώσει με επιτυχία και να συντονίσει δια δικτυακά πάνω από 300 σχολικές τάξεις ταυτόχρονα από τη Γαλλία, την Κορέα, την Αυστραλία, την Αγκόλα και όλο τον κόσμο, χωρίς να πει ούτε μια λέξη, μόνο με  νεύματα

Δουλέψαμε ομαδικά και “γεμίσαμε” το σχολείο μας  με τελείες, κύκλους, “ορνιθοσκαλίσματα”, που με τις οδηγίες του κ.Herve Tullet μεταμορφώθηκαν σε ….. λουλούδια!

Στη δράση συμμετείχαν σχολεία από όλο τον κόσμο και η εμπειρία μας φανταστική!!!

1 2 1

 

Ενημέρωση Γονέων

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 2η  παιδαγωγική συνάντηση στο Νηπιαγωγείο Φιλοθέης  μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Λένα  Σάββα  ενημέρωσε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του Νηπιαγωγείου για θέματα που αφορούν:

  • τους αναπτυξιακούς στόχους του Νηπιαγωγείου
  • το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου
  • την Οργάνωση και Λειτουργία των τμημάτων του.q 1

 

 

Ο παπαγάλος Πελοπίδας και το αηδονάκι…

Ο παπαγάλος Πελοπίδας ήρθε στο νηπιαγωγείο Φιλοθέης για να μας αφηγηθεί την ιστορία του, για το πως απέκτησε τόσα χρώματα στα φτερά του. 
Χρησιμοποιώντας τη δύναμη του λαϊκού παραμυθιού και τεχνικές από το κουκλοθέατρο, τη μουσικοκινητική και τη σωματική έκφραση, τα παιδιά ταξίδεψαν πίσω στο χρόνο, στη Δημιουργία του κόσμου, όπου τα στοιχεία της φύσης, τα ζώα και τα πουλιά, αφηγήθηκαν  τις ιστορίες τους,  αναδείχνοντας  πώς, το κάθε ένα από αυτά, είναι μοναδικό μέσα από τη διαφορετικότητα του.

 

q

Παιχνίδια στην αυλή με το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού…

Σήμερα επισκέφθηκαν το σχολείο μας οι οδηγοί  Ξανθίππη και η Μιχαέλα, από το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού Φιλοθέης.

Συστηθήκαμε, παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και συντονισμού ομάδας και φυσικά ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας …

“σταγόνες βροχής¨” και “καραμέλα”. 1 2png