Απόκριες και Χαρταετοί στο Νηπιαγωγείο!

Ίσως από τις πιο ωραίες θεματικές για τα παιδιά!

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, χρωματίσαμε τους δικούς μας και φτιάξαμε έναν μεγάλο σχεδιάζοντας σε χαρτί του μέτρου το περίγραμμα ενός παιδιού. Κόψαμε πολλούς ρόμβους για τη στολή του και ζωγραφίσαμε με τέμπερα τα άκρα και το κεφάλι του.

1 3

Μετατραπήκαμε οι ίδιοι σε κλόουν, στολίζοντας ανάλογα τη φωτογραφία μας!

2 3

Γνωρίσαμε το εξάγωνο, κόψαμε τα δικά μας, τα βάψαμε με τέμπερες και τα στολίσαμε με πολύχρωμες ουρές από γκοφρέ, δημιουργώντας τους δικούς μας μικρούς διακοσμητικούς χαρταετούς για το δωμάτιό μας!

3 3

Την Παρασκευή, πριν την Καθαρά Δευτέρα, πραγματοποιήσαμε το αποκριάτικο πάρτι μας μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Φέρμων! Εκείνη την ημέρα, κάθε παιδί ήρθε στο σχολείο φορώντας την αγαπημένη του αποκριάτικη στολή. Η τάξη μας γέμισε με νεράιδες, πριγκίπισσες, σούπερ ήρωες, στρατιώτες, αλεπούδες, γατούλες, πεταλούδες, μονόκερους και τρία μεγάλα κουτιά ποπ-κορν, που ήταν ντυμένες οι κυρίες! 😊

4 1

Αφού χορέψαμε σε ρυθμούς καρναβαλιού, παρουσιάσαμε τις στολές μας κάνοντας πασαρέλα και παίρνοντας μία πόζα για τη φωτογράφιση! Θαυμάστε τις υπέροχες στολές μας!

5 1

Στη συνέχεια, μαζί με τα κεράσματα που φέραμε στο νηπιαγωγείο, μεταφερθήκαμε στο Δημοτικό Σχολείο Φέρμων για να γιορτάσουμε όλοι μαζί τις Απόκριες! Φάγαμε από τον υπέροχο μπουφέ που δημιουργήσαμε, χορέψαμε, παίξαμε και κάναμε διαγωνισμό αποκριάτικης στολής!

7

Ήταν μια αξέχαστη ημέρα! Ευχαριστούμε πολύ το Δημοτικό Σχολείο Φέρμων για τη φιλοξενία του.

Καλές Απόκριες σε όλους!!! 😉

Γιορτάσαμε και εμείς την Τσικνοπέμπτη!

Η λέξη “Τσικνοπέμπτη” προέρχεται από τη λέξη “τσίκνα” (η μυρωδιά του ψημένου κρέατος) και τη λέξη “Πέμπτη”. Γιορτάζεται 11 ημέρες πριν την Καθαρά Δευτέρα και είναι μια μέρα προετοιμασίας για τη μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής πριν από το Πάσχα. Μιλήσαμε με τα παιδιά για το Τριώδιο, τις τρεις εβδομάδες πριν την έναρξη της Σαρακοστής, τη σημασία του εθίμου αυτού αλλά και το γεγονός ότι η Τσικνοπέμπτη αποτελεί, ουσιαστικά, την απαρχή των εκδηλώσεων για την Αποκριά, αφού την επόμενη εβδομάδα ακολουθούν το Καρναβάλι και η Καθαρά Δευτέρα.

Τη φετινή Τσικνοπέμπτη το νηπιαγωγείο μας μύρισε σουβλάκια και πίτες στα κάρβουνα! Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την προσφορά τους, τόσο στα παιδιά όσο και στις νηπιαγωγούς!

1 2

Και φυσικά δεν μπορούσαμε να μην ντυθούμε! Κατασκευάσαμε αυτοσχέδιες στολές στα πλαίσια του τρίτου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που αφορά στον ΚΟΚ και ντυθήκαμε φανάρια-τροχονόμοι! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις στολές και έπαιξαν στην αυλή με τα οχήματα και τα σήματα οδικής κυκλοφορίας που είχαν δημιουργήσει τις προηγούμενες ημέρες!

2 2

3 2

Βιωματική Δράση από τον Σύλλογο Ατόμων με Αναπηρίες

Μία πολύ σημαντική βιωματική δράση από τον Σύλλογο Ατόμων με Αναπηρίες, Γονέων & Φίλων Ιεράπετρας «Γεώργιος Σουργιαδάκης», πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας στις 11/3.

Η κοινωνική λειτουργός του Συλλόγου κ. Παπαδάκη Δέσποινα μαζί με τον κ. Σωτήρη, που βρίσκεται σε ηλεκτρικό αμαξίδιο, επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας προκειμένου να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους/τις μαθητές/τριες μας για τα άτομα με αναπηρίες.

0 1

Η δράση έλαβε χώρα στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου, καθώς δεν υπάρχει αναπηρική πρόσβαση (ράμπα), ένα πρόβλημα που συζητήθηκε αρκετά με τα παιδιά και καταγράφηκε από την κ. Δέσποινα.

Σημαντική λέξη για αυτή τη μέρα ήταν η «Διαφορετικότητα». Τα παιδιά παρατήρησαν πόσο διαφορετικά είναι μεταξύ τους∙ τα μάτια τους, το στόμα τους, τα μαλλιά τους, τα ρούχα τους, ακόμα και οι κοτσίδες των κοριτσιών 😊. Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ», από τον Τριγωνοψαρούλη και συνειδητοποιήσαμε ότι όλοι είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ!

1 1

Η κ. Δέσποινα και ο κ. Σωτήρης μάς έδωσαν πληροφορίες για διάφορες κατηγορίες αναπηρίας, όπως η αισθητηριακή (τύφλωση, κώφωση), η κινητική και η νοητική. Μιλήσαμε για τα λευκά μπαστούνια των τυφλών, τους σκύλους οδηγούς, τους ανθρώπους-συνοδούς, για τη νοηματική, τις πατερίτσες και τα διάφορα είδη αμαξιδίων (ανάλογα με το βαθμό αναπηρίας). Παράλληλα με τη συζήτηση, δοκιμάσαμε να περπατήσουμε με δεμένα μάτια με ή χωρίς βοήθεια, η κ. Δέσποινα μάς έδειξε πώς χρησιμοποιούνται οι πατερίτσες και δοκιμάσαμε να οδηγήσουμε ένα αναπηρικό αμαξίδιο.

2 1

Αναρωτηθήκαμε τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει ο κ. Σωτήρης και με αφορμή απορίες μας μάς εξήγησε πώς κολυμπάει στη θάλασσα, πώς οδηγάει αυτοκίνητο αλλά και πού παρκάρει. Τονίσαμε έτσι τον σεβασμό που πρέπει να δείχνουν οι οδηγοί στις αναπηρικές θέσεις στάθμευσης και τις ράμπες όταν παρκάρουν το αυτοκίνητό τους.   

Φυσικά, στο τέλος της δράσης αποχαιρετήσαμε την κ. Δέσποινα και τον κ. Σωτήρη με μία τεράστια αγκαλιά!!!

3 1

6 Μαρτίου – Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού. Δόθηκε, έτσι, αφορμή να ανταλλάξουμε σκέψεις, πληροφορίες, ιδέες, να ευαισθητοποιηθούμε και να προβληματιστούμε πάνω σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης του σοβαρού αυτού φαινομένου.

Το κείμενο «Ξ…όπως ξιφίας» από το Ανθολόγιο Α’-Β’ Δημοτικού μάς έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να καταγράψουμε τους λόγους που ο Ξέρξης ο ξιφίας ήταν στεναχωρημένος και δεν ήθελε να επιστρέψει στο σχολείο του. Πριν ολοκληρώσουμε την ιστορία, τα παιδιά εξέφρασαν ιδέες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον Ξέρξη και να λύσουν το πρόβλημα που αντιμετώπιζε.

Στη συνέχεια, η παρακολούθηση ενός βίντεο από το Χαμόγελο του Παιδιού για την εκστρατεία «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», αποτέλεσε κίνητρο για ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα του bullying στο σχολικό περιβάλλον, καταγράφοντας τους λόγους που δεν μας άρεσε το βίντεο αλλά και τις σκέψεις μας για την ΠΡΟΛΗΨΗ ή ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ αυτού.

4

Εξηγώντας στα παιδιά τη σημαντικότητα αυτής της πανελλαδικής εκστρατείας, είδαμε στον υπολογιστή τρόπους που άλλα σχολεία αποτύπωσαν το ηχηρό αυτό μήνυμα και κατόπιν διαλόγου, καταλήξαμε στη δικιά μας ιδέα! Αφού συναρμολογήσαμε τη φράση και επιλέξαμε το χρώμα πλαστελίνης για κάθε γράμμα, τα κατασκευάσαμε.

Στη συνέχεια, εφαρμόζοντας την τεχνική “stop motion video” δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο, το οποίο στείλαμε στο Χαμόγελο του Παιδιού και εκείνοι το δημοσίευσαν!

Με αυτόν τον τρόπο, ελπίζουμε και εμείς ότι βάλαμε ένα μικρό λιθαράκι στην καταπολέμηση αυτού του σοβαρού φαινομένου.

Και μη ξεχνάς! Μη περιμένεις ούτε λεπτό! ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!!!

Καλώς ήρθες Μάρτη! Καλώς ήρθες Άνοιξη!

Υπάρχει μία παροιμία που λέει: Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει.

Ο Μάρτιος κατέφθασε και η πρώτη του ημέρα ξεκίνησε με ήλιο και αέρα, ενώ συνέχισε με σύννεφα και βροχή…

Αφού ακούσαμε και τραγουδήσαμε, λοιπόν,το ποίημα «Ο Μάρτης και η μάνα του» που μπορείτε να ακούσετε εδώ, αποτυπώσαμε την παροιμία σε ένα φύλλο εργασίας.

2

Επίσης, συζητήσαμε για τα μαρτάκια, τη σημασία τους, φορέσαμε τα δικά μας και υποσχεθήκαμε στο τέλος του μήνα να τα αφήσουμε στο δέντρο της αυλής για τα χελιδονάκια που επιστρέφουν 😉.

1

Φυσικά, ανοιξιάτικα ντύθηκαν και τα τζάμια της εισόδου μας!

5

Καλό μήνα σε όλους!!!

Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολ. έτος 2024-25

Από την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 πραγματοποιούνται οι εγγραφές μαθητών/τριών για το νέο σχολικό έτος 2024-25.

Η διαδικασία αίτησης εγγραφής
Ο γονέας – κηδεμόνας, αφού αυθεντικοποιηθεί με τους κωδικούς στο Taxisnet, θα επιλέξει το νηπιαγωγείο που αντιστοιχεί στην διεύθυνση κατοικίας του και θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του νηπίου καθώς και τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται, μέσω της πλατφόρμας proti-eggrafi.services.gov.gr.
Η ίδια πλατφόρμα αυτοματοποιεί και τους μηχανισμούς διαχείρισης των αιτήσεων από τους διευθυντές των νηπιαγωγείων και από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την τελική κατανομή των νηπίων σε σχολικές μονάδες.

Οι αιτούντες γονείς ενημερώνονται μέσω SMS για την εξέλιξη της αίτησής τους, καθώς και για κάθε πιθανή διόρθωση που θα διαπιστώνεται ότι αυτή χρειάζεται Παράλληλα, από 1 έως και 20 Μαρτίου 2024 θα ξεκινήσει, σύμφωνα με τον νόμο, και η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή των μαθητών και μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025.

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά θα κατατίθενται στη σχολική μονάδα με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή ταχυδρομείου.

Παρακαλούμε όπως ενημερωθείτε από τα συνημμένα.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ώρα για Προγραμματισμό με το Robot Mouse!

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που ανταποκρίθηκε στην ανάγκη του νηπιαγωγείου μας για ένα εκπαιδευτικό ρομπότ!

robotmouse

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν μαζί του και η πρώτη τους επαφή με τον κόσμο της ρομποτικής και του προγραμματισμού έγινε! Καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να προγραμματίζουν, αναπτύσσουν βασικές δεξιότητες της σύγχρονης εποχής αλλά και της μετέπειτα σχολικής τους ζωής που περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, την επίλυση προβλήματος, την αλληλουχία και τις βασικές αρχές προγραμματισμού.

0

Επίσκεψη στο Ράδιο Λασίθι 92,3 !

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου (13 Φεβρουαρίου) ανακαλύψαμε τι είναι το ραδιόφωνο και επισκεφτήκαμε τον Ραδιοφωνικό Σταθμό ‘‘Ράδιο Λασίθι 92,3’’ στην Ιεράπετρα (15 Φεβρουαρίου).

Γνωρίσαμε από κοντά ένα ραδιόφωνο, καταγράψαμε τις γνώσεις μας σχετικά με τη χρήση του

1 2

και δημιουργήσαμε το δικό μας προκειμένου να το προσφέρουμε ως δώρο στους ανθρώπους του Ραδιοφωνικού Σταθμού.

2 2

Η επίσκεψη στον Ραδιοφωνικό Σταθμό ήταν μοναδική! Είδαμε από κοντά πώς είναι ένα ραδιοφωνικό στούντιο, τι χρειάζεται για να λειτουργήσει, ενθουσιαστήκαμε με τα τεράστια μικρόφωνα και κάναμε την πρώτη μας ραδιοφωνική εμφάνιση!

Αφού προσφέραμε το δώρο που ετοιμάσαμε, η ραδιοφωνική εκπομπή ξεκίνησε! Η κ. Κατερίνα Μαρκάκη ρώτησε τα ονόματά μας, πώς περνάμε στο σχολείο, τι μαθαίνουμε αυτή την περίοδο και εμείς της τραγουδήσαμε το αγαπημένο τραγούδι για το διάστημα, «Στη γειτονιά του Ήλιου», που μάθαμε την προηγούμενη εβδομάδα με αφορμή την επίσκεψη στο πλανητάριο. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κ. Κατερίνα, αλλά και όλους τους συνεργάτες της στον σταθμό, για την υπέροχη φιλοξενία στον χώρο τους!

3 2

Πατώντας εδώ μπορείτε να ακούσετε την εμφάνισή μας στη ραδιοφωνική εκπομπή μέσα από το site του Ράδιο Λασίθι 92,3. Συγκεκριμένα, θα μας ακούσετε στην εκπομπή ‘‘2024-02-15 Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου’’ με την κ. Κατερίνα Μαρκάκη στο 01:40:34 λεπτό! 😉

Την επόμενη ημέρα στο σχολείο αποτυπώσαμε κάτι που μας άρεσε από την επίσκεψή μας στον ραδιοφωνικό σταθμό και ακούσαμε ενθουσιασμένοι την εκπομπή και εμείς!

4 2

Επίσκεψη στο Κινητό Πλανητάριο Κρήτης!

Στις 13 Φεβρουαρίου το Κινητό Πλανητάριο Κρήτης επισκέφτηκε το Δημοτικό Σχολείο Φέρμων, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα μας. Με αφορμή αυτό, όλη την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το διάστημα!

Ένας εξωγήινος φίλος μάς έστειλε γράμμα από το διαστημικό του ταξίδι και μας ρωτούσε αν γνωρίζουμε τι είναι το διάστημα. Αφού καταγράψαμε τις γνώσεις μας, παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες  που περιλάμβανε το γράμμα του και παρακολουθήσαμε το βίντεό του από το ταξίδι αυτό 😊. Μπορείτε και εσείς να το δείτε εδώ.

1 1

Γνωρίσαμε έτσι τους πλανήτες, μιλήσαμε για τα ονόματά τους, τους συγκρίναμε, παρατηρήσαμε τα χρώματά τους και κατασκευάσαμε το δικό μας Ηλιακό Σύστημα,

3 1

συμπληρώνοντας παράλληλα και διάφορα σχετικά φύλλα εργασίας.

7 1

Επικεντρωθήκαμε στο φεγγάρι, συζητήσαμε για τους αστροναύτες, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικό με την προσσελήνωση και μεταμορφωθήκαμε και εμείς σε αστροναύτες, μέσα από μάσκες που δημιουργήσαμε αλλά και από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που παίξαμε. Ευτυχώς κατάφεραν και τα τέσσερα διαστημόπλοια να επιστρέψουν στη Γη σώα και αβλαβή 😉.

5 1

2 1

Ακόμη, αφού παρατηρήσαμε τα χρώματα κάθε πλανήτη, δημιούργησε ο καθένας το δικό του πλανητικό καπέλο!

4 1

Έτσι, η ώρα της επίσκεψης έφτασε! Εφόσον θυμηθήκαμε τους κανόνες που ακολουθούμε όταν πραγματοποιούμε κάποια εκπαιδευτική επίσκεψη εκτός σχολείου, μεταφερθήκαμε στον κλειστό χώρο του Δημοτικού Σχολείου Φέρμων, όπου και μας περίμενε το Πλανητάριο.

Εντυπωσιαστήκαμε από το μέγεθος αυτού του ‘‘μπαλονιού’’, όπως το παρομοιάσαμε, αλλά και από τις περιπέτειες του Captain Schnuppes που παρακολουθήσαμε μέσα! Όλα φαίνονταν τόσο κοντά! Επιστρέψαμε στο σχολείο μας ενθουσιασμένοι, με μία αφίσα στο χέρι (δώρο από το Πλανητάριο) και αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας σε ένα φύλλο εργασίας.

6 1

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που ανέλαβε τα έξοδα για την είσοδο των παιδιών στο Πλανητάριο, το Δημοτικό Σχολείο Φέρμων για την φιλοξενία του αλλά και τον κ. Μάνο στο Πλανητάριο που μας ‘‘ταξίδεψε’’ και μας χάρισε αφίσες ως ενθύμιο της επίσκεψής μας!

Εις το επανιδείν 😊

2η Ενημερωτική – Παιδαγωγική Συνάντηση Γονέων

Την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου και ώρα 18:00 θα πραγματοποιηθεί η 2η ενημερωτική – παιδαγωγική συνάντηση γονέων στο σχολείο μας. Θα παρουσιαστούν τα όσα έχουν πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας μέχρι τώρα, θα συζητηθούν μελλοντικές δράσεις και θα γίνει έναρξη της δανειστικής παιδικής βιβλιοθήκης. Σας περιμένουμε!

news copy