Σήμερα το πρωί, οι μαθητές/τριες είχαν μια ευχάριστη έκπληξη! Βρήκαν στην αυλή του σχολείου ένα κουτί! Έτρεξαν αμέσως να δουν τι κρύβει, και όταν το άνοιξαν δεν μπόρεσαν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους!
Ήταν ένα γράμμα από τον Αϊ Βασίλη, και μαζί με αυτό ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης! Ο Αϊ Βασίλης εξηγούσε τα πάντα στο γράμμα:
κάθε μέρα θα πρέπει να εκτελούν και μία αποστολή, ναι ναι σαν αυτές του Ντεντέκτιβ Βανς, μόνο που τώρα θα ήταν Χριστουγεννιάτικες αποστολές.
Δεν χάσαμε χρόνο και ανοίξαμε το πρώτο κουτάκι:
Η πρώτη αποστολή είναι ο στολισμός του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου μας, έτσι δεν χάσαμε χρόνο και τα τααααν:
Μια νέα αποστολή που μας δόθηκε από το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης ήταν να γράψουμε γράμμα στον Αϊ Βασίλη. Ζωγραφίσαμε τι δώρο θέλουμε να μας φέρει ο Άγιος Βασίλης, το βάλαμε σε φάκελο με γραμματόσημο και το ρίξαμε στο Χριστουγεννιάτικο μας γραμματοκιβώτιο.
Ο πίνακας του Θεόφιλου, “Το λιομάζωμα” ήταν η αφορμή να ξεκινήσουμε την επόμενη θεματική μας:
Τι είναι ελιά;
Τι μας δίνει το δέντρο;
Πως χρησιμοποιούμε το λάδι;
Πως λέγεται ο χώρος που κάνουμε την ελιά, λάδι;, είναι μερικές από τις ερωτήσεις που συζητήσαμε.
Ο πίνακας μας έδωσε την ευκαιρία και για λίγα μαθηματικά:
Πόσοι άνθρωποι είναι στον πίνακα;
Πόσοι κρατάνε καλάθια;
Πόσοι είναι όρθιοι;
Πόσα δέντρα υπάρχουν;
Στη συνέχεια, για να μας λυθούν όλες οι απορίες που μας γεννήθηκαν, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο:
ΕΛΙΑ & ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Μιλήσαμε για την σημασία της ελιάς στην αρχαιότητα. Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο που μας εξηγεί από που πήρε η Αθήνα το όνομα της:
Με στεφάνι από κλαδιά ελιάς που το ονόμαζαν κότινο
στεφάνωναν τους νικητές στους Ολυμπιακούς αγώνες…
αλλά και το παναθηναϊκό λάδι μοιραζόταν στους
νικητές μέσα σε μεγάλα και
ζωγραφισμένα πήλινα αγγεία που τα
ονόμαζαν παναθηναϊκούς αμφορείς.
Έτσι, λοιπόν και εμείς μεταφερθήκαμε νοητά στην Αρχαία Αθήνα, φτιάξαμε τους δικούς μας αμφορείς και στεφθήκαμε με στεφάνι ελιάς, μετά από παιχνίδια στην αυλή.
Στη συνέχεια, ήρθαμε στο σήμερα, και περιεργαστήκαμε τα κλαδιά ελιάς, το χρώμα των φύλλων, κάποιες μικρές ελίτσες που είχαν πάνω τους, για το χρώμα και το σχήμα τους.
και τα κάναμε κατασκευή
Καταγράψαμε τις σύνθετες λέξεις της ελιάς και του λαδιού
Σε επόμενη δραστηριότητα με τα παιδιά, κάναμε «ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ» και στη συνέχεια τα παιδιά με ενδιαφέρον, συμμετείχαν σε διαδραστικές ασκήσεις εμπέδωσης των αποτελεσμάτων του πειράματος!!!
Στόχος ήταν, να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το λάδι, δεν αναμιγνύεται με το νερό και ότι το νερό ως βαρύτερο κάθεταιστον πυθμένα του ποτηριού, ενώ το λάδι επιπλέει!!!
και στη συνέχεια το καταγράφαμε σε φύλλο εργασίας:
Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να ζυμώσουμε τα δικά μας ελιόψωμα! Αφού, πρώτα καταγράψαμε τα υλικά που χρειαζόμαστε:
φτιάξαμε το ζυμάρι, και στη συνέχεια στα ελιόφωμα:
Στις αρχές έως τα μέσα του Νοεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, έλαβαν μέρος στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ με τίτλο: Νηπίων Παιδεία, ένα βήμα προς τη Δημοκρατία. Σκοπός του Εργαστηρίου ήταν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τα συναισθήματά τους, με πανανθρώπινες αξίες και με έννοιες όπως η συνεργασία, η ομαδικότητα, η φιλία, η ενσυναίσθηση, η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα.
Περιγράφοντας τον εαυτό τους αλλά και την οικογένειά τους, προέκυψε ενδιαφέρον για το θεσμό της οικογένειας. Μέσα από το παραμύθι της Ιωάννας Μανάφη ΄΄Η μοναδική μου οικογένεια΄΄ οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως η αγάπη, η αποδοχή, η στοργή, η ζεστασιά, η δύναμη και η συνεργασία. Δραματοποίησαν καθημερινές στιγμές της οικογένειας και κατασκεύασαν το δικό τους σπίτι με τα μέλη της οικογένειάς τους και τις αξίες που θεωρούν σημαντικές.
Τα διαδικτυακά παραμύθια της Όλγας Χλη, “Η Λούνα η αλεπού”, “Ο Ρακούνης και ο Άσβος”,”Η ευθύνη της Τέρυ της χελώνας”, “Η Λίνα η λαγουδίνα μαθαίνει να μοιράζεται”, “Η πίστη του Λίνο”, ενέπνευσαν τους μαθητές σε νέες δραστηριότητες με σκοπό να έρθουν σε επαφή και να εφαρμόσουν αξίες όπως η υπομονή, η ενσυναίσθηση, η επανόρθωση στο λάθος, το μοίρασμα και η πίστη στον εαυτό μας. Ενθουσιάστηκαν με την Τέρυ τη χελώνα και αποφάσισαν να δραματοποιήσουν το παραμύθι.
Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της ψυχικής ενδυνάμωσης, έγινε αναφορά στην πίστη προς τον εαυτό μας και στο όφελος της υπερνίκησης των εμποδίων που συναντάμε στην υλοποίηση των στόχων μας. Ο ήρωας Λίνο, από το ομώνυμο παραμύθι, μας βοήθησε ώστε να ανεβεί ο καθένας το δικό του ‘’βουνό΄΄. Ο μαθητές αναζήτησαν υλικά μέσα από την τάξη όπως πλαστελίνη, τουβλάκια, βιβλία, χρώματα και παρουσίασαν στην ολομέλεια τις ιδέες τους για το βουνό τους. Στο τέλος, άκουσαν το παραμύθι ΄΄Το αστέρι της μηλιάς΄΄ και ανακάλυψαν στο μήλο, το αστέρι της πίστης που έχουμε όλοι μέσα μας και μας δίνει δύναμη σε κάθε δυσκολία!
Με αφορμή τη 10η Νοεμβρίου, ημέρα διαφορετικών καλτσών, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να αναρωτηθούν για την έννοια της διαφορετικότητας αλλά και τη σημαντικότητα της αποδοχής. Το παραμύθι “Ο Μαυρούλης “, μας έδωσε την έμπνευση για παιχνίδι και χορό φορώντας στεφανάκια με άσπρα και μαύρα προβατάκια και αναζητώντας το ΄΄διαφορετικό΄΄ αλλά συμπληρωματικό μας!
Με το ενδιαφέρον των μαθητών να κινείται γύρω από τη σύσφιξη των σχέσεων και την αξία της φιλίας, προέκυψαν νέες δραστηριότητες. Αρχικά, αποφάσισαν να φτιάξουν μια σούπα, τη σούπα της φιλίας, προσθέτοντας ο καθένας το συστατικό που θεωρεί απαραίτητο για την εδραίωση της φιλίας. Συνεχίζοντας τις ομαδικές δραστηριότητες, ζωγράφισαν μια παιδική φιγούρα η οποία κόπηκε μετά σε 3 τμήματα. Οι μαθητές σχημάτισαν εκ νέου τις φιγούρες, φτιαγμένες από όλους και έδωσαν το όνομα “γίνε το κομμάτι μου, να γίνω το δικό σου”. Ζωγράφισαν χωρισμένοι σε 3 ομάδες με την τεχνική του “messy play”, ανακατεύοντας χρώματα, 3 φθινοπωρινά δέντρα.
Αναζητώντας τη φιλία στην τέχνη, οι μαθητές στάθηκαν στο έργο της Sylvia D.R ΄΄Φιλία΄΄ και αναρωτήθηκαν για τον πιθανό προορισμό των παιδιών που απεικονίζονται στο έργο. Ζωγράφισαν αυτό που πίστευε ο καθένας χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους.
Ως επιστέγασμα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, ήρθε η δημιουργία ενός τραγουδιού για τη φιλία τους! Οι μαθητές επέλεξαν τους στίχους που ήθελαν να έχει το τραγούδι και πληκτρολόγησαν τα αρχικά των λέξεων που είχαν επιλέξει, στον υπολογιστή. Η εφαρμογή Suno δημιούργησε την μουσική και έτοιμο!
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε μια σύντομη παρουσίαση. Συναφή φύλλα εργασίας που εκπονήθηκαν από τους μαθητές, βρίσκονται στο ατομικό portfolio κάθε μαθητή.
Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων του πρώτου θεματικού κύκλου “Ζω Καλύτερα – Ευ ζην” ξεκίνησε με αφορμή το παραμύθι “Ο Ωραίος Δαρείος”.
Ο ωραίος Δαρείος, ο γατούλης της ιστορίας μας, με την περιπέτεια του, μας έδωσε το ερέθισμα για να μιλήσουμε για την διατροφή. Αφού διαβάζαμε το παραμύθι, προσπαθήσαμε να χωρίσουμε τις τροφές που έφαγε ο Δαρείος σε Υγιεινές και μη. Ποιες τροφές έφαγε στο σπίτι και ποιες στο δρόμο;
Λίγες μέρες αργότερα, στο σχολείο μας βρήκαμε ένα φάκελο!
Ο φάκελος αυτός, περιείχε ένα γράμμα από κάποιον Ντεντέκτιβ Βανς και ταυτότητες Ντεντέκτιβ για κάθε μαθητή/τρια. Ο Ντεντέκτιβ Βανς, μας ανάθεσε μία αποστολή, μιας και ο ίδιος δεν έχει χρόνο να την πραγματοποιήσει. Μας ζήτησε να βρούμε στοιχεία για την σωστή διατροφή και τη σωματική άσκηση. Ο ίδιος για να μας βοηθήσει θα μας στέλνει γρίφους που θα μας βοηθήσουν στην έρευνά μας και κάθε φορά που θα βρίσκουμε τη λύση θα κερδίζουμε ένα γράμμα. Θα πρέπει να βρούμε μία λέξη πολύ σημαντική!”
Η αποστολή μας είναι μεγάλη! Για αυτό το λόγο προσπαθήσαμε να μπούμε σε ρόλο ντεντέκτιβ. Παίξαμε ένα παιχνίδι:
Οι μαθητές κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία της παραπάνω μουσικής. Εναλλαγή ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων», «έχουμε φάει καλό πρωινό, περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», «είμαστε νηστικοί, περπατάμε με γυρτούς ώμους σαν άρρωστοι» κλπ. Στον κύκλο γίνεται συζήτηση εστιάζοντας στο γεγονός ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε.
Στην προέκταση του παιχνιδιού βρήκαμε στοιχεία σχετικά με το φαγητό στην γωνιά της κουζίνας και χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα πρέπει να πει χαρακτηριστικά κάποιου φρούτου ή λαχανικού και οι ντεντέκτιβ πρέπει να το ανακαλύψουν!
Εννοείται, πως τα καταφέραμε περίφημα αφού είμαστε γεννημένοι Ντεντέκτιβ.
Σε συνέχεια, του εργαστηρίου, οι μαθητές/τριες, μίλησαν για τα αγαπημένα τους φαγητά. Στη συνέχεια κλήθηκαν να τα ζωγραφίσουν.
Ο πρώτος γρίφος έφτασε! Οι Ντεντέκτιβ είναι έτοιμοι για δράση!
Δεν άργησαν να καταλάβουν με την αφορμή του πρώτου γράμματος του Ντεντέκτιβ Βανς ψάχνουμε για την πυραμίδα της σωματικής άσκησης!
Παρουσιάσαμε τα αθλήματα, παίξαμε παντομίμα και σαν γνήσιοι Ντεντέκτιβς τα μαντέψαμε. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας δραστηιότητα που αυξάνει την σωματική άσκηση.
¨Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού”
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 4 ομάδες! Κάθε ομάδα πρέπει να βρει ένα από τα τέσσερα επίπεδα της πυραμίδας της σωματικής άσκησης.
Αφού βρήκαμε όλα τα κομμάτια προσπαθήσαμε μέσω της ολομέλειας να την συνθέσουμε!
Δημιουργία της δικής μας Πυραμίδας της Φυσικής Άσκησης
Περιγραφή δραστηριοτήτων και ομαδοποίηση αυτών με κριτήριο τον αντίκτυπο στην σωματική άσκηση. Γυμνάζει το σώμα ή το ξεκουράζει; Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να ζωγραφίσουν δραστηριότητες οι οποίες γυμνάζουν το σώμα και μπαίνουν στην βάση η οποία έχει πράσινο χρώμα και δραστηριότηtες οι οποίες έχουν αρνητικό αντίκτυπο μπαίνουν και στην κορυφή της πυραμίδας η οποία έχει κόκκινο χρώμα.
Αφού ολοκληρώσαμε τον πρώτο στόχο, στο σχολείο μας έφτασε το δεύτερο γράμμα:
Ο Ντεντέκτιβ Βανς μας αποκάλυψε το πρώτο γράμμα της λέξης που ψάχνουμε, και είναι το Υ. Μέσα στο φάκελο έιχεκαι τον δεύτερο γρίφο: Να βρούμε τα οφέλη της σωματικής άσκησης! Δεν χάσαμε ευκαιρία, και για αυτό καλέσαμε τον κ. Γιώργο, καθηγητή Φυσικής Αγωγής! Οι μαθητές μέσα από μια συνέντευξη που του πήραν έμαθαν γιατί είναι σημαντικό να γυμναζόμαστε και πόσο καλό κάνει στην υγεία μας. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και κάναμε πράξη όσα είπαμε.
Το πιο διασκεδαστικό ήταν το περνά πέρνα η μέλισσα που παίξαμε όλοι μαζί!
Για την καλύτερη κατανόηση της σημασίας της σωματικής άσκησης παίξαμε το παρακάτω κινητικό παιχνίδι. Ανάλογα με την άσκηση που τους ζητούνταν να κάνουν γύμναζαν και κάποιο όργανό τους:
για κόκκαλα γερά – αρκούδα περπατά
για δύναμη μυϊκή – βάτραχοι πηδηχτοί
για καρδούλα δυνατή – καγκουρό εδώ και εκεί
τους πνεύμονες γυμνάζω – αέρα βάζω, αέρα βγάζω
το μυαλό μου εξασκείται – σαν δεντράκι που κινείται
σώμα γυμνασμένο – παιδάκι ευτυχισμένο
Οι μαθητές/τριες αφού κατανόησαν τα οφέλη της σωματικής άσκησης τα κατέγραψαν με τον δικό τους τρόπο:
και ύστερα δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλιαράκι με τις ζωγραφιές όλων! Με αυτό τον τρόπο κερδίσανε και το τρίτο γράμμα της λέξης το “Ε”!
Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης αποστολή μας, ο Ντεντέκτιβ Βανς δεν έχασε χρόνο και μας έστειλε τον επόμενο γρίφο:
Για τους μικρούς μαθητές ήταν πολύ εύκολο να βρουν το γρίφο, η πυραμίδα της διατροφής είπαν με μια φωνή! Αλλά δεν έφτανε αυτό έπρεπε να συλλέξουν περισσότερες πληροφορίες! Για αυτό το λόγο διαβάσαμε το παραμύθι:
Το βιβλίο «Η Κυρά Διατροφή Πρώτη στην Μαγειρική» της Λητώς Τσακίρη-Παπαθανασίου είναι ένα παιδικό βιβλίο που εξηγεί με χιούμορ και φαντασία τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής. Η ιστορία επικεντρώνεται σε έναν καβγά μεταξύ φρούτων, λαχανικών, ζυμαρικών και γλυκών, τον οποίο έρχεται να λύσει η Κυρά Διατροφή, δημιουργώντας μια σωστή διατροφική πυραμίδα.
Τις πληροφορίες του παραμυθιού συμπλήρωσε το παρακάτω βίντεο “Η Πυραμίδα των τροφών”!
Για να επιβεβαιώσουμε όλες τις πληροφορίες που είχαμε συλλέξει μέχρι τώρα, προσκαλέσαμε στην τάξη μας την κυρία Χαρά Προβατάκη, διατροφολόγο διαιτολόγο! Μαζί της μιλήσαμε για το τι πρέπει να τρώμε σε κάθε γεύμα, κάθε μέρα, και λιγότερο μέσα στην εβδομάδα! Μαζί της φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής και τοποθετήσαμε τα τρόφιμα στο σωστό επίπεδο:
Για την καλύτερη κατανόηση της διατροφικής πυραμίδας και να την έχουμε σύμβουλο μέσα στην τάξη μας οι μαθητές ζήτησαν να φτιάξουμε και την δική μας πυραμίδα. Έτσι λοιπόν, δεν χάσαμε χρόνο:
Ολοκληρώνοντας και αυτό τον γρίφο χορέψαμε και τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι και κερδίσαμε και το επόμενο γράμμα “Ι”!
Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης αποστολής, οι μαθητές/τριες έλαβαν τον επόμενο και τελευταίο γρίφο:
Ύστερα από συζήτηση, οι μαθητές/τριες κατέληξαν να φτιάξουν μια Φρουτοσαλάτα.
Μιλήσαμε για τα Φθινοπωρινά Φρούτα και καταγράψαμε τα αγαπημένα μας:
Νικητής Φθινοπωρινού Φρούτο βγήκε το Μήλο, για αυτό το λόγο αποφασίσαμε να το ζωγραφίσουμε…
..μα και φυσικά να το τραγουδήσουμε και να το χορέψουμε!
Την επόμενη ημέρα, μαθητές/τριες μπήκαν στην κουζίνα και να έφτιαξαν την πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα με τα χεράκια τους!
…και ύστερα την γεύτηκαν!
Τέλος, κατέγραψαν τη συνταγή για να την στείλουν στο Ντεντέκτιβ Βανς.:
Τα φρούτα ήταν η αφορμή για να οδηγηθούμε στον Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο. Έναν Ιταλό ζωγράφο (1526-1593), γνωστό για τη δημιουργία φανταστικών πορτρέτων που σχηματίζονται από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά. Οι μαθητές περιεργάστηκαν τους πίνακες του, μίλησαν για τα φρούτα και τα λαχανικά που είδαν σε κάθε πίνακα:
Ύστερα, δημιούργησαν τα δικά τους πορτρέτα με την τεχνική του Giuseppe Arcimboldo!
Μετά τα φρούτα, ήρθαν τα Λαχανικά! Για αυτό διαβάσαμε το παραμύθι “Θυμωμένα Λαχανικά”, μιλήσαμε για τα λαχανικά που δεν έτρωγε ο ήρωας της ιστορίας μας και ψάξαμε να τα βρούμε στην κουζίνα μας:
και προσπαθήσαμε να τα ζωγραφίσουμε:
Για την ολοκλήρωση του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες . Κάθε ομάδα ανέλαβε να διερευνήσει ένα σενάριο:
Τι συμβαίνει:
αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές,
αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι καθόλου,
αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών,
αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι.
Οι ομάδες καταγράφουν τα συμπεράσματά τους στο φύλλο εργασίας και μας τα παρουσιάζουν
Οι Ντεντέκτιβ έφεραν εις πέρας όλες τις αποστολές για αυτό το λόγο κέρδισαν και το τελευταίο γράμμα του γρίφου, το “Α”.
Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν το τελευταίο γράμμα του γρίφου και η λέξη που αποκαλύπτεται είναι “Υγεία”!
Γιατί η σωστή διατροφή και η σωματική άσκηση μπορούν να μας κρατούν υγιείς και σωματικά και ψυχικά!!
Καθώς τo εργαστήριo δεξιοτήτων πλησίαζε στο τέλος, οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να εξετάσουμε το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του. Αρχικά σχεδιάστηκε το σώμα με τη βοήθεια ενός μαθητή. Ανάμεσα σε άλλα, έγινε αναφορά στα ζωτικά όργανα και τις λειτουργίες τους. Οι μαθητές ζωγράφισαν και τοποθέτησαν τα όργανα στον ΄΄Σωματούλη΄΄. Έπειτα, έβαλαν σ ένα σακουλάκι ψωμί, νερό και λεμόνι και παρατήρησαν το αποτέλεσμα αυτής της ένωσης. Εξέτασαν τη διαδικασία της πέψης του στομάχου και έπαιξαν ένα παιχνίδι αναπαριστώντας τη λήψη τροφής. Στη συνέχεια, ανακάλυψαν μέσα από μια κατασκευή τη διαδικασία της αναπνοής. Τέλος, βρέχοντας το φύλλο εργασίας τους αποκάλυψαν τον ανθρώπινο σκελετό!
Αφόρμηση για να μιλήσουμε στα παιδιά για την επέτειο του Πολυτεχνείου είναι το παραμύθι “Η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνα Αρμενάκη. Είναι ένα παραμύθι για να μιλήσουμε στα παιδιά για την έννοια της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι “όλοι μαζί, όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”!
Συζητήσαμε για τις διαφορές της Κυρά Δημοκρατίας και της Ρίας, της Δικτατορίας:
Η κυρά Δημοκρατία :
Ήταν χαμογελαστή
Οι άνθρωποι τραγουδούσαν και ήταν χαρούμενοι
Πάντα άκουγε όλους τους ανθρώπους
Μιλούσε γλυκά
Η Ρία, η Δικτατορία:
Ήταν κακιά
Δεν την αγαπούσε κανείς
Απαγόρευε τα πάντα
Αποφάσιζε μόνη της
Τραγουδήσαμε το τραγούδι:
και το κάναμε χειροτεχνία:
Την Ημέρα του Εορτασμού του Πολυτεχνείου, οι μαθητές παρακολούθησαν την Τενεκεδούπολη σε κουκλοθέατρο από τις δύο εκπαιδευτικούς.
Έκαναν παραλληλισμό μεταξύ των δύο ιστοριών ,και των ηρώων της Κυρά Δημοκρατίας και των ηρώων της Τενεκεδούπολης.
Ο Εορτασμός της επετείου ολοκληρώθηκε στην αυλή του σχολείου με τραγούδια και ζωγραφιές στους τοίχους!
Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάναμε ένα αίτημα στον οργανισμό Library4All για δωρεά παραμυθιών με σκοπό τον εμπλουτισμό της σχολικής μας βιβλιοθήκης. Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Φέρμων θέλουμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για τη γενναιόδωρη δωρεά παραμυθιών στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας . Τα καινούρια αυτά βιβλία γέμισαν τη γωνιά της βιβλιοθήκης μας με χρώματα, φαντασία και μαγεία, χαρίζοντας στους μαθητές/τριες μας νέες ευκαιρίες για ταξίδια στον κόσμο των ιστοριών.
Η αγάπη για το βιβλίο είναι ένα πολύτιμο δώρο που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, τη σκέψη και τη χαρά της ανακάλυψης. Σας ευχαριστούμε που στηρίζετε με την πράξη σας το έργο του σχολείου μας και συμβάλλετε στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας από τις μικρές αυτές ηλικίες.
Τέλος να ευχαριστήσουμε, την Αθηναϊκή Μεταφορική που στηρίζει το έργο αυτό, μεταφέροντας δωρεάν τα βιβλία σε όλη την Ελλάδα.
Την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου γιορτάσαμε την ημέρα Αταίριαστων καλτσών. Είναι μια ημέρα για να γιορταστεί η μοναδικότητα και η ατομικότητα κάθε ατόμου. Για αυτό το λόγο, αυτή την ημέρα ενθαρρύναμε τους μαθητές/τριες να φορέσουν αταίριαστες κάλτσες, και να προωθήσουμε το μήνυμα ότι «είναι εντάξει να είσαι διαφορετικός».
Στην παρεούλα μας, λοιπόν κάθε παιδί μίλησε για τις κάλτσες του και τις περιέγραψε.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Τριγωνοψαρούλης “, ο οποίος είναι ένας ήρωας που ξεχωρίζει για το σχήμα του. Η ιστορία που διαβάσαμε περιλαμβάνει τον Τριγωνοψαρούλη” να σώσει το σχολείο του από το δίχτυ ενός ψαρά, αποδεικνύοντας ότι είναι ήρωας παρά τις προσπάθειες των άλλων ψαριών να τον υποτιμήσουν για την διαφορετικότητά του.
Μέσα από τα παραμύθι, ακούστηκαν και συζητήθηκαν οι έννοιες “διαφορετικότητα, αλληλοσεβασμός, αποδοχή” καθώς επίσης μας έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθούμε και με το σχήμα του τριγώνου.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες ζωγράφησαν σε φύλλο εργασίας.
Για την καλύτερη κατανόηση της διαφορετικότητας οι μαθητές/τρις κλήθηκαν να παρατηρήσουν την εξωτερική εμφάνιση των συμαθητών/τριών τους. Παρατηρήσαμε τα διαφορετικά μαλλιά μας και σε χρώμα και σε σχήμα, το διαφορετικό χρώμα των ματιών μας αλλά και του δέρματός μας, και τα καταγράφαμε.
Τέλος, αφού συμφωνήσαμε όλοι πως “είναι εντάξει να είσαι διαφορετικός” χορέψαμε και τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι:
Στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στην ευρωπαϊκή εβδομάδα CodeWeek, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έννοιες της ρομποτικής (beebot), του προγραμματισμού και να ενισχύσουν τη μαθηματική τους σκέψη. Με αφορμή την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940, μια κούκλα στρατιώτης εξιστορεί σημαντικά γεγονότα που στιγμάτισαν την περίοδο του Οκτωβρίου 1940 και στέλνει γράμμα στο σχολείο.
α) Οι μαθητές κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του γράμματος και στη συνέχεια διαβάζοντάς το, συζητούν για τις ανάγκες που μπορεί να έχει ένας στρατιώτης. Αναζητούν πράγματα που χρειάζεται όπως τροφή, νερό, αγάπη, αγκαλιά με την οικογένεια, ειρήνη κλπ. Χρησιμοποιούν τηbeebot για να τα βρουν.
β) Στη συνέχεια, ο στρατιώτης ψάχνει να βρει το σπίτι του μετά το πέρας του πολέμου. Οι μαθητές αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν τη beebot για να το αναζητήσουν σύμφωνα με τις οδηγίες του στρατιώτη.
Με την συμμετοχή μας, λάβαμε και το πιστοποιητικό μας!
Το πρωί της Δευτέρας κάποιοι μαθητές ήρθαν στο σχολείο γεμάτοι χαρά: “Κυρίαααα, είδαμε το ουράνιο τόξο!”
Αυτό ήταν η αφορμή για να διαβάσουμε το “Παραμύθι με τα χρώματα”!! Αφού κάναμε ανάγνωση του παραμυθιού, προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε την χαρούμενη και την λυπημένη πόλη, όπως περιγράφονται στο παραμύθι!
Συνεχίσαμε την δραστηριότητα ζωγραφίζοντας κάθε παιδί την χαρούμενη και την λυπημένη πόλη!
Κάναμε αντιστοίχιση χρωμάτων, παίζοντας το παιχνίδι της “Μάγισσα Χρωματέλας”!
Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου τιμήσαμε και εμείς αυτή την ημέρα! Αφού πρώτα μιλήσαμε για την σημασία της σωματικής άσκησης και τα είδη της, είδαμε βίντεο με αθλήματα που επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές. Στη συνέχεια αφού κάναμε ένα ζέσταμα, παίξαμε παιχνίδια ισορροπίας, στόχου και δημιουργήσαμε την δική μας πίστα διαδρομής. Τέλος, απονεμήθηκε σε όλους τους μαθητές/τριες βραβείο συμμετοχής στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή