Χριστουγεννιάτικη Μαγεία

Σήμερα το πρωί, οι μαθητές/τριες είχαν μια ευχάριστη έκπληξη! Βρήκαν στην αυλή του σχολείου ένα κουτί! Έτρεξαν αμέσως να δουν τι κρύβει, και όταν το άνοιξαν δεν μπόρεσαν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους!

Ήταν ένα γράμμα από τον Αϊ Βασίλη, και μαζί με αυτό ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης! Ο Αϊ Βασίλης εξηγούσε τα πάντα στο γράμμα:

κάθε μέρα θα πρέπει να εκτελούν και μία αποστολή, ναι ναι σαν αυτές του Ντεντέκτιβ Βανς, μόνο που τώρα θα ήταν Χριστουγεννιάτικες αποστολές.

eikona Viber 2025 12 01 19 15 01 572 eikona Viber 2025 12 01 19 15 02 097 eikona Viber 2025 12 01 19 15 02 478

Δεν χάσαμε χρόνο και ανοίξαμε το πρώτο κουτάκι:

eikona Viber 2025 12 01 19 15 02 842Η πρώτη αποστολή είναι ο στολισμός του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου μας, έτσι δεν χάσαμε χρόνο και τα τααααν:

eikona Viber 2025 12 01 19 37 35 334 eikona Viber 2025 12 01 19 37 36 913 eikona Viber 2025 12 01 19 37 37 141 eikona Viber 2025 12 01 19 37 37 414 eikona Viber 2025 12 01 19 37 37 692   eikona Viber 2025 12 01 19 37 37 929 eikona Viber 2025 12 01 19 37 38 167

 

 

Μια νέα αποστολή που μας δόθηκε από το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης ήταν να γράψουμε γράμμα στον Αϊ Βασίλη. Ζωγραφίσαμε τι δώρο θέλουμε να μας φέρει ο Άγιος Βασίλης, το βάλαμε σε φάκελο με γραμματόσημο και το ρίξαμε στο Χριστουγεννιάτικο μας γραμματοκιβώτιο.

eikona Viber 2025 12 09 16 39 15 977 eikona Viber 2025 12 09 16 39 33 005

eikona Viber 2025 12 09 16 39 33 461 eikona Viber 2025 12 09 16 39 33 845 eikona Viber 2025 12 09 16 39 34 243 eikona Viber 2025 12 09 16 39 35 089eikona Viber 2025 12 09 16 39 34 666

Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ

Ο πίνακας του Θεόφιλου, “Το λιομάζωμα” ήταν η αφορμή να ξεκινήσουμε την επόμενη θεματική μας:

b5a768e4

  • Τι είναι ελιά;
  • Τι μας δίνει το δέντρο;
  • Πως χρησιμοποιούμε το λάδι;
  • Πως λέγεται ο χώρος που κάνουμε την ελιά, λάδι;, είναι μερικές από τις ερωτήσεις που συζητήσαμε.

Ο πίνακας μας έδωσε την ευκαιρία και για λίγα μαθηματικά:

  • Πόσοι άνθρωποι είναι στον πίνακα;
  • Πόσοι κρατάνε καλάθια;
  • Πόσοι είναι όρθιοι;
  • Πόσα δέντρα υπάρχουν;

Στη συνέχεια, για να μας λυθούν όλες οι απορίες που μας γεννήθηκαν, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο:

ΕΛΙΑ & ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Μιλήσαμε για την σημασία της ελιάς στην αρχαιότητα. Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο που μας εξηγεί από που πήρε η Αθήνα το όνομα της:

Με στεφάνι από κλαδιά ελιάς που το ονόμαζαν κότινο
στεφάνωναν τους νικητές στους Ολυμπιακούς αγώνες…

images

αλλά και το παναθηναϊκό λάδι μοιραζόταν στους
νικητές μέσα σε μεγάλα και
ζωγραφισμένα πήλινα αγγεία που τα
ονόμαζαν παναθηναϊκούς αμφορείς.

Έτσι, λοιπόν και εμείς μεταφερθήκαμε νοητά στην Αρχαία Αθήνα, φτιάξαμε τους δικούς μας αμφορείς και στεφθήκαμε με στεφάνι ελιάς, μετά από παιχνίδια στην αυλή.

eikona Viber 2025 12 05 12 29 01 321  eikona Viber 2025 12 05 12 29 01 769 eikona Viber 2025 12 05 12 29 02 176

eikona Viber 2025 12 05 12 29 31 760 eikona Viber 2025 12 05 12 29 00 827 eikona Viber 2025 12 05 12 28 58 761

Στη συνέχεια, ήρθαμε στο σήμερα, και περιεργαστήκαμε τα κλαδιά ελιάς, το χρώμα των φύλλων, κάποιες μικρές ελίτσες που είχαν πάνω τους, για το χρώμα και το σχήμα τους.

eikona Viber 2025 12 05 12 37 19 443 eikona Viber 2025 12 05 12 37 19 893 eikona Viber 2025 12 05 12 37 20 294

eikona Viber 2025 12 05 12 37 20 775 eikona Viber 2025 12 05 12 37 21 346

και τα κάναμε κατασκευή

eikona Viber 2025 12 05 12 40 12 821

 

Καταγράψαμε τις σύνθετες λέξεις της ελιάς και του λαδιού

eikona Viber 2025 12 05 12 45 18 630 eikona Viber 2025 12 05 12 47 05 101 eikona Viber 2025 12 05 12 47 05 657 eikona Viber 2025 12 05 12 47 06 403 eikona Viber 2025 12 05 12 47 06 801 eikona Viber 2025 12 05 12 47 07 234 eikona Viber 2025 12 05 12 48 24 330 eikona Viber 2025 12 05 12 48 29 116 eikona Viber 2025 12 05 12 48 30 700eikona Viber 2025 12 05 12 57 27 034

Σε επόμενη δραστηριότητα  με τα παιδιά, κάναμε «ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ» και στη συνέχεια τα παιδιά με ενδιαφέρον, συμμετείχαν σε διαδραστικές ασκήσεις εμπέδωσης των αποτελεσμάτων του πειράματος!!!

Στόχος ήταν, να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το λάδι, δεν αναμιγνύεται με το νερό και ότι το νερό ως βαρύτερο κάθεται στον πυθμένα του ποτηριού, ενώ το λάδι επιπλέει!!!

eikona Viber 2025 12 05 13 05 40 798 eikona Viber 2025 12 05 13 05 41 521 eikona Viber 2025 12 05 13 05 42 393 eikona Viber 2025 12 05 13 05 43 256  eikona Viber 2025 12 05 13 05 42 796 

και στη συνέχεια το καταγράφαμε σε φύλλο εργασίας:

eikona Viber 2025 12 05 13 08 07 391

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να ζυμώσουμε τα δικά μας ελιόψωμα! Αφού, πρώτα καταγράψαμε τα υλικά που χρειαζόμαστε:

eikona Viber 2025 12 09 17 09 25 220 eikona Viber 2025 12 09 17 09 25 731 eikona Viber 2025 12 09 17 09 26 390 eikona Viber 2025 12 09 17 09 26 884 eikona Viber 2025 12 09 17 09 30 545 eikona Viber 2025 12 09 17 09 31 157

φτιάξαμε το ζυμάρι, και στη συνέχεια στα ελιόφωμα:

eikona Viber 2025 12 09 17 06 26 578 eikona Viber 2025 12 09 17 06 30 279 eikona Viber 2025 12 09 17 06 30 986 eikona Viber 2025 12 09 17 06 31 917 eikona Viber 2025 12 09 17 09 24 756eikona Viber 2025 12 09 17 07 26 808 eikona Viber 2025 12 09 17 06 31 497 eikona Viber 2025 12 09 17 07 27 164 eikona Viber 2025 12 09 17 06 32 335 eikona Viber 2025 12 09 17 06 32 747 eikona Viber 2025 12 09 17 07 26 445

“Νηπίων Παιδεία, ένα βήμα προς τη Δημοκρατία”

Στις αρχές έως τα μέσα του Νοεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, έλαβαν μέρος στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ με τίτλο: Νηπίων Παιδεία, ένα βήμα προς τη Δημοκρατία. Σκοπός του Εργαστηρίου ήταν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τα συναισθήματά τους, με πανανθρώπινες αξίες και με έννοιες όπως η συνεργασία, η ομαδικότητα, η φιλία, η ενσυναίσθηση, η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα.

Περιγράφοντας τον εαυτό τους αλλά και την οικογένειά τους, προέκυψε ενδιαφέρον για το θεσμό της οικογένειας. Μέσα από το παραμύθι της Ιωάννας Μανάφη ΄΄Η μοναδική μου οικογένεια΄΄ οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως η αγάπη, η αποδοχή, η στοργή, η ζεστασιά, η δύναμη και η συνεργασία. Δραματοποίησαν καθημερινές στιγμές της οικογένειας και κατασκεύασαν το δικό τους σπίτι με τα μέλη της οικογένειάς τους και τις αξίες που θεωρούν σημαντικές.

1  2  3 1

Τα διαδικτυακά παραμύθια της Όλγας Χλη, “Η Λούνα η αλεπού”, “Ο Ρακούνης και ο Άσβος”,”Η ευθύνη της Τέρυ της χελώνας”, “Η Λίνα η λαγουδίνα μαθαίνει να μοιράζεται”, “Η πίστη του Λίνο”, ενέπνευσαν τους μαθητές σε νέες δραστηριότητες με σκοπό να έρθουν σε επαφή και να εφαρμόσουν αξίες όπως η υπομονή, η ενσυναίσθηση, η επανόρθωση στο λάθος, το μοίρασμα και η πίστη στον εαυτό μας. Ενθουσιάστηκαν με την Τέρυ τη χελώνα και αποφάσισαν να δραματοποιήσουν το παραμύθι.

4  6 7 g h  ty

t 1 5 1 h 1 k

Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της ψυχικής ενδυνάμωσης, έγινε αναφορά στην πίστη προς τον εαυτό μας και στο όφελος της υπερνίκησης των εμποδίων που συναντάμε στην υλοποίηση των στόχων μας. Ο ήρωας Λίνο, από το ομώνυμο παραμύθι, μας βοήθησε ώστε να ανεβεί ο καθένας το δικό του ‘’βουνό΄΄. Ο μαθητές αναζήτησαν υλικά μέσα από την τάξη όπως πλαστελίνη, τουβλάκια, βιβλία, χρώματα και παρουσίασαν στην ολομέλεια τις ιδέες τους για το βουνό τους. Στο τέλος, άκουσαν το παραμύθι ΄΄Το αστέρι της μηλιάς΄΄ και ανακάλυψαν στο μήλο, το αστέρι της πίστης που έχουμε όλοι μέσα μας και μας δίνει δύναμη σε κάθε δυσκολία!

34 etyer eyr thkgkh ssrt t46

Με αφορμή τη 10η Νοεμβρίου, ημέρα διαφορετικών καλτσών, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να αναρωτηθούν για την έννοια της διαφορετικότητας αλλά και τη σημαντικότητα της αποδοχής. Το παραμύθι “Ο Μαυρούλης “, μας έδωσε την έμπνευση για παιχνίδι και χορό φορώντας στεφανάκια με άσπρα και μαύρα προβατάκια και αναζητώντας το ΄΄διαφορετικό΄΄ αλλά συμπληρωματικό μας!

ithloi ytthxtythx

Με το ενδιαφέρον των μαθητών να κινείται γύρω από τη σύσφιξη των σχέσεων και την αξία της φιλίας, προέκυψαν νέες δραστηριότητες. Αρχικά, αποφάσισαν να φτιάξουν μια σούπα, τη σούπα της φιλίας, προσθέτοντας ο καθένας το συστατικό που θεωρεί απαραίτητο για την εδραίωση της φιλίας. Συνεχίζοντας τις ομαδικές δραστηριότητες, ζωγράφισαν μια παιδική φιγούρα η οποία κόπηκε μετά σε 3 τμήματα. Οι μαθητές σχημάτισαν εκ νέου τις φιγούρες, φτιαγμένες από όλους και έδωσαν το όνομα “γίνε το κομμάτι μου, να γίνω το δικό σου”. Ζωγράφισαν χωρισμένοι σε 3 ομάδες με την τεχνική του “messy play”, ανακατεύοντας χρώματα, 3 φθινοπωρινά δέντρα.

hl   hkl ilkhilk

Αναζητώντας τη φιλία στην τέχνη, οι μαθητές στάθηκαν στο έργο της Sylvia D.R ΄΄Φιλία΄΄ και αναρωτήθηκαν για τον πιθανό προορισμό των παιδιών που απεικονίζονται στο έργο. Ζωγράφισαν αυτό που πίστευε ο καθένας χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους.

yxgx gkxgh gxgx gyx yxdx

Ως επιστέγασμα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, ήρθε η δημιουργία ενός τραγουδιού για τη φιλία τους! Οι μαθητές επέλεξαν τους στίχους που ήθελαν να έχει το τραγούδι και πληκτρολόγησαν τα αρχικά των λέξεων που είχαν επιλέξει, στον υπολογιστή. Η εφαρμογή Suno δημιούργησε την μουσική και έτοιμο!

 

ghkfk gkfgk hkthxhfk kthgk

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε μια σύντομη παρουσίαση. Συναφή φύλλα εργασίας που εκπονήθηκαν από τους μαθητές, βρίσκονται στο ατομικό portfolio κάθε μαθητή.

3ο Εργαστηριο Δεξιοτήτων

“Οι ντεντέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για γερό σώμα και μυαλό δυνατό”

Το  Εργαστήριο Δεξιοτήτων του πρώτου θεματικού κύκλου “Ζω Καλύτερα – Ευ ζην” ξεκίνησε με αφορμή το παραμύθι “Ο Ωραίος Δαρείος”. eikona Viber 2025 10 29 19 19 38 456

Ο ωραίος Δαρείος, ο γατούλης της ιστορίας μας, με την περιπέτεια του, μας έδωσε το ερέθισμα για να μιλήσουμε για την διατροφή. Αφού διαβάζαμε το παραμύθι, προσπαθήσαμε να χωρίσουμε τις τροφές που έφαγε ο Δαρείος σε Υγιεινές και μη. Ποιες τροφές έφαγε στο σπίτι και ποιες στο δρόμο;

eikona Viber 2025 10 29 19 23 51 151 eikona Viber 2025 10 29 19 24 03 293 eikona Viber 2025 10 29 19 24 04 910 eikona Viber 2025 10 29 19 24 07 373 eikona Viber 2025 10 29 19 24 07 890 eikona Viber 2025 10 29 19 24 08 405

 

Λίγες μέρες αργότερα, στο σχολείο μας βρήκαμε ένα φάκελο! eikona Viber 2025 10 29 19 34 17 766

Ο φάκελος αυτός, περιείχε ένα γράμμα από κάποιον Ντεντέκτιβ Βανς και ταυτότητες Ντεντέκτιβ για κάθε μαθητή/τρια. Ο Ντεντέκτιβ Βανς, μας ανάθεσε μία αποστολή, μιας και ο ίδιος δεν έχει χρόνο να την πραγματοποιήσει. Μας ζήτησε να βρούμε στοιχεία για την σωστή διατροφή και τη σωματική άσκηση. Ο ίδιος για να μας βοηθήσει θα μας στέλνει γρίφους που θα μας βοηθήσουν  στην έρευνά μας και κάθε φορά που θα βρίσκουμε τη λύση θα κερδίζουμε ένα γράμμα. Θα πρέπει να βρούμε μία λέξη πολύ σημαντική!”

 

Η αποστολή μας είναι μεγάλη! Για αυτό το λόγο προσπαθήσαμε να μπούμε σε ρόλο ντεντέκτιβ. Παίξαμε ένα παιχνίδι:

Οι μαθητές κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία  της παραπάνω μουσικής. Εναλλαγή ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων», «έχουμε φάει καλό πρωινό, περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», «είμαστε νηστικοί, περπατάμε με γυρτούς ώμους σαν άρρωστοι» κλπ. Στον κύκλο γίνεται συζήτηση εστιάζοντας στο γεγονός ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε.

Στην προέκταση του παιχνιδιού βρήκαμε  στοιχεία σχετικά με το φαγητό στην γωνιά της κουζίνας και χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα πρέπει να πει χαρακτηριστικά κάποιου φρούτου ή λαχανικού και οι ντεντέκτιβ πρέπει  να το ανακαλύψουν!

eikona Viber 2025 10 29 19 52 14 059 eikona Viber 2025 10 29 19 52 14 987 eikona Viber 2025 10 29 19 52 16 727

Εννοείται, πως τα καταφέραμε περίφημα αφού είμαστε γεννημένοι Ντεντέκτιβ.

Σε συνέχεια, του εργαστηρίου, οι μαθητές/τριες, μίλησαν για τα αγαπημένα τους φαγητά. Στη συνέχεια κλήθηκαν να τα ζωγραφίσουν.

eikona Viber 2025 10 29 19 34 18 639

Ο πρώτος γρίφος έφτασε! Οι Ντεντέκτιβ είναι έτοιμοι για δράση!

eikona Viber 2025 11 04 17 42 47 517

Δεν άργησαν να καταλάβουν με την αφορμή του πρώτου γράμματος του Ντεντέκτιβ Βανς ψάχνουμε για την πυραμίδα της σωματικής άσκησης!


PYRAMIDA DRASTHRIOTHTON

Παρουσιάσαμε τα αθλήματα, παίξαμε παντομίμα και σαν γνήσιοι Ντεντέκτιβς τα μαντέψαμε. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας δραστηιότητα που αυξάνει την σωματική άσκηση.

eikona Viber 2025 11 04 17 55 42 420 eikona Viber 2025 11 04 17 55 42 885 eikona Viber 2025 11 04 17 55 45 699 eikona Viber 2025 11 04 17 55 46 398 eikona Viber 2025 11 04 17 55 50 910 eikona Viber 2025 11 04 17 56 00 177 eikona Viber 2025 11 04 17 56 00 789 eikona Viber 2025 11 04 17 56 02 927 eikona Viber 2025 11 04 17 56 16 247

eikona Viber 2025 11 04 17 56 16 139

¨Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού”

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 4 ομάδες! Κάθε ομάδα πρέπει να βρει ένα από τα τέσσερα επίπεδα της πυραμίδας της σωματικής άσκησης.

eikona Viber 2025 11 04 18 09 50 521 eikona Viber 2025 11 04 18 09 51 142 eikona Viber 2025 11 04 18 09 51 625 eikona Viber 2025 11 04 18 09 52 156 eikona Viber 2025 11 04 18 09 52 495 eikona Viber 2025 11 04 18 09 59 301  eikona Viber 2025 11 04 18 10 02 506

Αφού βρήκαμε όλα τα κομμάτια προσπαθήσαμε μέσω της ολομέλειας να την συνθέσουμε!

eikona Viber 2025 11 04 18 17 04 399 eikona Viber 2025 11 04 18 17 04 782 eikona Viber 2025 11 04 18 17 05 128 1 eikona Viber 2025 11 04 18 17 07 137

“Το ΝΑΙ και το ΟΧΙ της φυσικής δραστηριότητας”

Παίξαμε  ψηφιακό παιχνίδι.

 

Δημιουργία της δικής μας Πυραμίδας της Φυσικής Άσκησης

Περιγραφή δραστηριοτήτων και ομαδοποίηση αυτών με κριτήριο τον αντίκτυπο στην σωματική άσκηση. Γυμνάζει το σώμα ή το ξεκουράζει; Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να ζωγραφίσουν  δραστηριότητες οι οποίες γυμνάζουν το σώμα  και μπαίνουν στην βάση η οποία έχει πράσινο χρώμα και  δραστηριότηtες οι οποίες έχουν αρνητικό αντίκτυπο μπαίνουν  και στην κορυφή της πυραμίδας η οποία έχει κόκκινο χρώμα.

eikona Viber 2025 11 05 17 47 52 369

Αφού ολοκληρώσαμε τον πρώτο στόχο, στο σχολείο μας έφτασε το δεύτερο γράμμα:

eikona Viber 2025 11 05 17 48 10 356 Ο Ντεντέκτιβ Βανς μας αποκάλυψε το πρώτο γράμμα της λέξης που ψάχνουμε, και είναι το Υ. Μέσα στο φάκελο έιχεκαι τον δεύτερο γρίφο: Να βρούμε τα οφέλη της σωματικής άσκησης! Δεν χάσαμε ευκαιρία, και για αυτό καλέσαμε τον κ. Γιώργο, καθηγητή Φυσικής Αγωγής! Οι μαθητές μέσα από μια συνέντευξη που του πήραν έμαθαν γιατί είναι σημαντικό να γυμναζόμαστε και πόσο καλό κάνει στην υγεία μας. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και κάναμε πράξη όσα είπαμε.

eikona Viber 2025 11 05 17 48 10 247 eikona Viber 2025 11 05 17 48 10 289

Το πιο διασκεδαστικό ήταν το περνά πέρνα η μέλισσα που παίξαμε όλοι μαζί!

Για την καλύτερη κατανόηση της σημασίας της σωματικής άσκησης παίξαμε το παρακάτω κινητικό παιχνίδι. Ανάλογα με την άσκηση που τους ζητούνταν να κάνουν γύμναζαν και κάποιο όργανό τους:

  • για κόκκαλα γερά – αρκούδα περπατά
  • για δύναμη μυϊκή – βάτραχοι πηδηχτοί
  • για καρδούλα δυνατή – καγκουρό εδώ και εκεί
  • τους πνεύμονες γυμνάζω – αέρα βάζω, αέρα βγάζω
  • το μυαλό μου εξασκείται – σαν δεντράκι που κινείται
  • σώμα γυμνασμένο – παιδάκι ευτυχισμένο

eikona Viber 2025 11 13 17 03 41 581 eikona Viber 2025 11 13 17 03 43 489

eikona Viber 2025 11 13 17 03 45 379 eikona Viber 2025 11 13 17 03 45 717

Οι μαθητές/τριες αφού κατανόησαν τα οφέλη της σωματικής άσκησης τα κατέγραψαν με τον δικό τους τρόπο:

eikona Viber 2025 11 18 17 46 26 357

και ύστερα δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλιαράκι με τις ζωγραφιές όλων! Με αυτό τον τρόπο κερδίσανε και το τρίτο γράμμα της λέξης το “Ε”!

eikona Viber 2025 11 18 17 46 31 440eikona Viber 2025 11 18 17 46 26 934 eikona Viber 2025 11 18 17 46 27 720 eikona Viber 2025 11 18 17 46 30 889

Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης αποστολή μας, ο Ντεντέκτιβ Βανς δεν έχασε χρόνο και μας έστειλε τον επόμενο γρίφο:

eikona Viber 2025 11 18 17 52 40 899

Για τους μικρούς μαθητές ήταν πολύ εύκολο να βρουν το γρίφο, η πυραμίδα της διατροφής είπαν με μια φωνή! Αλλά δεν έφτανε αυτό έπρεπε να συλλέξουν περισσότερες πληροφορίες! Για αυτό το λόγο διαβάσαμε το παραμύθι:

ka. Diatrofh Lhto 3 1 645x600 1

Το βιβλίο «Η Κυρά Διατροφή Πρώτη στην Μαγειρική» της Λητώς Τσακίρη-Παπαθανασίου είναι ένα παιδικό βιβλίο που εξηγεί με χιούμορ και φαντασία τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής. Η ιστορία επικεντρώνεται σε έναν καβγά μεταξύ φρούτων, λαχανικών, ζυμαρικών και γλυκών, τον οποίο έρχεται να λύσει η Κυρά Διατροφή, δημιουργώντας μια σωστή διατροφική πυραμίδα. 

Τις πληροφορίες του παραμυθιού συμπλήρωσε το παρακάτω βίντεο “Η Πυραμίδα των τροφών”!

Για να επιβεβαιώσουμε όλες τις πληροφορίες που είχαμε συλλέξει μέχρι τώρα, προσκαλέσαμε στην τάξη μας την κυρία Χαρά Προβατάκη, διατροφολόγο διαιτολόγο! Μαζί της μιλήσαμε για το τι πρέπει να τρώμε σε κάθε γεύμα, κάθε μέρα, και λιγότερο  μέσα στην εβδομάδα! Μαζί της φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής και τοποθετήσαμε τα τρόφιμα στο σωστό επίπεδο:

eikona Viber 2025 11 18 17 56 07 382 eikona Viber 2025 11 18 17 56 07 938 eikona Viber 2025 11 18 17 56 08 344

Για την καλύτερη κατανόηση της διατροφικής πυραμίδας και να την έχουμε σύμβουλο μέσα στην τάξη μας οι μαθητές ζήτησαν να φτιάξουμε και την δική μας πυραμίδα. Έτσι λοιπόν, δεν χάσαμε χρόνο:

eikona Viber 2025 11 18 18 02 45 549 eikona Viber 2025 11 18 18 02 47 494 eikona Viber 2025 11 18 18 02 47 891 eikona Viber 2025 11 18 18 02 48 267

eikona Viber 2025 11 18 18 02 48 667

Ολοκληρώνοντας και αυτό τον γρίφο χορέψαμε και τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι και κερδίσαμε και το επόμενο γράμμα “Ι”!

Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης αποστολής, οι μαθητές/τριες έλαβαν τον επόμενο και τελευταίο γρίφο:

eikona Viber 2025 11 25 17 35 26 095 1

Ύστερα από συζήτηση, οι μαθητές/τριες κατέληξαν να φτιάξουν μια Φρουτοσαλάτα.

Μιλήσαμε για τα Φθινοπωρινά Φρούτα και καταγράψαμε τα αγαπημένα μας:

eikona Viber 2025 11 25 17 34 17 513

Νικητής Φθινοπωρινού Φρούτο βγήκε το Μήλο, για αυτό το λόγο αποφασίσαμε να το ζωγραφίσουμε…

eikona Viber 2025 11 25 17 34 19 229..μα και φυσικά να το τραγουδήσουμε και να το χορέψουμε!

Την επόμενη ημέρα, μαθητές/τριες μπήκαν στην κουζίνα και να έφτιαξαν την πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα με τα χεράκια τους!

eikona Viber 2025 11 25 18 08 14 832    eikona Viber 2025 11 25 18 08 15 610     eikona Viber 2025 11 25 18 08 15 860   eikona Viber 2025 11 25 18 08 16 126 eikona Viber 2025 11 25 18 08 16 379 eikona Viber 2025 11 25 18 08 16 623 eikona Viber 2025 11 25 18 08 16 888 eikona Viber 2025 11 25 18 08 17 150

…και ύστερα την γεύτηκαν!

eikona Viber 2025 11 25 18 09 50 890 eikona Viber 2025 11 25 18 09 51 470  eikona Viber 2025 11 25 18 09 52 220 eikona Viber 2025 11 25 18 09 52 465 eikona Viber 2025 11 25 18 09 52 703 eikona Viber 2025 11 25 18 09 52 938

Τέλος, κατέγραψαν τη συνταγή για να την στείλουν στο Ντεντέκτιβ Βανς.:

eikona Viber 2025 11 25 18 09 53 174

Τα φρούτα ήταν η αφορμή για να οδηγηθούμε στον Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο. Έναν Ιταλό ζωγράφο (1526-1593), γνωστό για τη δημιουργία φανταστικών πορτρέτων που σχηματίζονται από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά. Οι μαθητές περιεργάστηκαν τους πίνακες του, μίλησαν για τα φρούτα και τα λαχανικά που είδαν σε κάθε πίνακα:

 14f3a18fc59d4d8fb5cde9054e2852b0  687d88d530064776b4220be929d69efb  images

Ύστερα, δημιούργησαν τα δικά τους πορτρέτα με την τεχνική του Giuseppe Arcimboldo!

eikona Viber 2025 11 25 18 40 39 330

Μετά τα φρούτα, ήρθαν τα Λαχανικά! Για αυτό διαβάσαμε το παραμύθι “Θυμωμένα Λαχανικά”, μιλήσαμε για τα λαχανικά που δεν έτρωγε ο ήρωας της ιστορίας μας και ψάξαμε να τα βρούμε στην κουζίνα μας:

eikona Viber 2025 11 25 18 47 25 820και προσπαθήσαμε να τα ζωγραφίσουμε:

eikona Viber 2025 11 25 18 47 26 436

Για την ολοκλήρωση του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες . Κάθε ομάδα ανέλαβε να διερευνήσει ένα σενάριο:

Τι συμβαίνει:

  • αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές,
  • αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι καθόλου,
  • αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών,
  • αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι.

Οι ομάδες καταγράφουν τα συμπεράσματά τους στο φύλλο εργασίας και μας τα παρουσιάζουν

eikona Viber 2025 12 01 18 33 44 307 eikona Viber 2025 12 01 18 33 45 944 eikona Viber 2025 12 01 18 33 50 989 eikona Viber 2025 12 01 18 33 51 766

Οι Ντεντέκτιβ έφεραν εις πέρας όλες τις αποστολές για αυτό το λόγο κέρδισαν και το τελευταίο γράμμα του γρίφου, το “Α”.

Οιeikona Viber 2025 12 01 18 33 52 638

Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν το τελευταίο γράμμα του γρίφου και η λέξη που αποκαλύπτεται είναι “Υγεία”!

Γιατί η σωστή διατροφή και η σωματική άσκηση μπορούν να μας κρατούν υγιείς και σωματικά και ψυχικά!!

eikona Viber 2025 12 01 18 49 22 636 eikona Viber 2025 12 01 18 49 23 864

Καθώς τo εργαστήριo δεξιοτήτων πλησίαζε στο τέλος, οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να εξετάσουμε το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του. Αρχικά σχεδιάστηκε το σώμα με τη βοήθεια ενός μαθητή. Ανάμεσα σε άλλα, έγινε αναφορά στα ζωτικά όργανα και τις λειτουργίες τους. Οι μαθητές ζωγράφισαν και τοποθέτησαν τα όργανα στον ΄΄Σωματούλη΄΄. Έπειτα, έβαλαν σ ένα σακουλάκι ψωμί, νερό και λεμόνι και παρατήρησαν το αποτέλεσμα αυτής της ένωσης. Εξέτασαν τη διαδικασία της πέψης του στομάχου και έπαιξαν ένα παιχνίδι αναπαριστώντας τη λήψη τροφής. Στη συνέχεια, ανακάλυψαν μέσα από μια κατασκευή τη διαδικασία της αναπνοής. Τέλος, βρέχοντας το φύλλο εργασίας τους αποκάλυψαν τον ανθρώπινο σκελετό!

d1be13df 7a1b 4066 81c0 578130d547341131df3f e35e 43a3 bbf6 e1986d8ca9dd 6f8ba1c6 25a5 406d ac47 e4a9164c29fc 7657b70e c5d0 43c1 89d5 2e969e130ce1 3d2fa1c8 65d4 4ced 8d7e 45dda027c02a d629c926 c5d0 44bb b416 8ba9e6adf7b3 510f775a 6ffa 4603 9ca4 d71e04c4d674 1 fe22bc0c d0b7 4ede 98b3 721a6014e967d32cf896 d93d 4bf5 91bb 40e348221625

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

Αφόρμηση για να μιλήσουμε στα παιδιά για την επέτειο του Πολυτεχνείου είναι το παραμύθι  “Η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνα Αρμενάκη. Είναι ένα παραμύθι για να μιλήσουμε στα παιδιά για την έννοια της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι “όλοι μαζί, όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”! ARMENIAKOU H KURA DHMOKRATIA

Συζητήσαμε για τις διαφορές της Κυρά Δημοκρατίας και της Ρίας, της Δικτατορίας:

 

Η κυρά Δημοκρατία :

  • Ήταν χαμογελαστή
  • Οι άνθρωποι τραγουδούσαν και ήταν χαρούμενοι
  • Πάντα άκουγε όλους τους ανθρώπους
  • Μιλούσε γλυκά
Η Ρία, η Δικτατορία:

  • Ήταν κακιά
  • Δεν την αγαπούσε κανείς
  • Απαγόρευε τα πάντα
  • Αποφάσιζε μόνη της

 

Τραγουδήσαμε το τραγούδι:

και το κάναμε χειροτεχνία:

eikona Viber 2025 11 17 17 16 44 211

Την Ημέρα του Εορτασμού του Πολυτεχνείου, οι μαθητές παρακολούθησαν την Τενεκεδούπολη σε κουκλοθέατρο από τις δύο εκπαιδευτικούς.

eikona Viber 2025 11 17 17 08 16 496 Έκαναν παραλληλισμό μεταξύ των δύο ιστοριών ,και των ηρώων της Κυρά Δημοκρατίας και των ηρώων της Τενεκεδούπολης.

Ο Εορτασμός της επετείου ολοκληρώθηκε στην αυλή του σχολείου με τραγούδια και ζωγραφιές στους τοίχους!

eikona Viber 2025 11 17 17 16 11 301 eikona Viber 2025 11 17 17 16 24 928 eikona Viber 2025 11 17 17 16 29 324 eikona Viber 2025 11 17 17 16 31 022 eikona Viber 2025 11 17 17 16 31 087

Ακούστηκαν τα τραγούδια:

Δωρεά Παραμυθιών από το Library4All

Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάναμε ένα αίτημα στον οργανισμό Library4All για δωρεά παραμυθιών με σκοπό τον εμπλουτισμό της σχολικής μας βιβλιοθήκης. Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Φέρμων θέλουμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για τη γενναιόδωρη δωρεά παραμυθιών στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας . Τα καινούρια αυτά βιβλία γέμισαν τη γωνιά της βιβλιοθήκης μας με χρώματα, φαντασία και μαγεία, χαρίζοντας στους μαθητές/τριες μας νέες ευκαιρίες για ταξίδια στον κόσμο των ιστοριών.

Η αγάπη για το βιβλίο είναι ένα πολύτιμο δώρο που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, τη σκέψη και τη χαρά της ανακάλυψης. Σας ευχαριστούμε που στηρίζετε με την πράξη σας το έργο του σχολείου μας και συμβάλλετε στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας από τις μικρές αυτές ηλικίες.

Τέλος να ευχαριστήσουμε, την Αθηναϊκή Μεταφορική που στηρίζει το έργο αυτό, μεταφέροντας δωρεάν τα βιβλία σε όλη την Ελλάδα.

eikona Viber 2025 11 13 17 30 25 667

Ημέρα Αταίριαστων Καλτσών (Odd Socks Day)

Την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου γιορτάσαμε την ημέρα Αταίριαστων καλτσών. Είναι μια ημέρα για να γιορταστεί η μοναδικότητα και η ατομικότητα κάθε ατόμου. Για αυτό το λόγο, αυτή την ημέρα ενθαρρύναμε τους μαθητές/τριες  να φορέσουν  αταίριαστες κάλτσες, και να προωθήσουμε το μήνυμα ότι «είναι εντάξει να είσαι διαφορετικός». 

Στην παρεούλα μας, λοιπόν κάθε παιδί μίλησε για τις κάλτσες του και τις περιέγραψε.

eikona Viber 2025 11 13 16 23 25 223

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι  “Ο Τριγωνοψαρούλης “, ο οποίος είναι ένας ήρωας που ξεχωρίζει για το σχήμα του. Η ιστορία που διαβάσαμε περιλαμβάνει τον Τριγωνοψαρούλη” να σώσει το σχολείο του από το δίχτυ ενός ψαρά, αποδεικνύοντας ότι είναι ήρωας παρά τις προσπάθειες των άλλων ψαριών να τον υποτιμήσουν για την διαφορετικότητά του.

eikona Viber 2025 11 13 16 36 26 653Μέσα από τα παραμύθι, ακούστηκαν και συζητήθηκαν οι έννοιες “διαφορετικότητα, αλληλοσεβασμός, αποδοχή” καθώς επίσης μας έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθούμε και με το σχήμα του τριγώνου.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες ζωγράφησαν σε φύλλο εργασίας. eikona Viber 2025 11 13 16 23 28 667

Για την καλύτερη  κατανόηση της διαφορετικότητας οι μαθητές/τρις κλήθηκαν να παρατηρήσουν την εξωτερική εμφάνιση των συμαθητών/τριών τους. Παρατηρήσαμε τα διαφορετικά μαλλιά μας και σε χρώμα και σε  σχήμα, το διαφορετικό χρώμα των ματιών μας αλλά και του δέρματός μας, και τα καταγράφαμε.

Τέλος, αφού συμφωνήσαμε όλοι πως “είναι εντάξει να είσαι διαφορετικός” χορέψαμε και τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι:

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα CodeWeek

Στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στην ευρωπαϊκή  εβδομάδα CodeWeek, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έννοιες της ρομποτικής (beebot), του προγραμματισμού και να ενισχύσουν τη μαθηματική τους σκέψη. Με αφορμή την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940, μια κούκλα στρατιώτης εξιστορεί σημαντικά γεγονότα που στιγμάτισαν την περίοδο του Οκτωβρίου 1940 και στέλνει γράμμα στο σχολείο.

α) Οι μαθητές κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του γράμματος και στη συνέχεια διαβάζοντάς το, συζητούν για τις ανάγκες που μπορεί να έχει ένας στρατιώτης. Αναζητούν πράγματα που χρειάζεται όπως τροφή, νερό, αγάπη, αγκαλιά με την οικογένεια, ειρήνη κλπ. Χρησιμοποιούν τηbeebot για να τα βρουν.

β) Στη συνέχεια, ο στρατιώτης ψάχνει να βρει το σπίτι του μετά το πέρας του πολέμου. Οι μαθητές αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν τη beebot για να το αναζητήσουν σύμφωνα με τις οδηγίες του στρατιώτη.

0b90a5e5 19d1 4473 88b8 056bdd952e64 94eb8034 ada5 4ef3 89e1 1b9cae6f05a6 c0dc497b 4952 4c02 be28 3dc080932f5b ef1a2593 a9c5 4357 a62e 056f861eb596 feb99fcd 1012 4bf2 82df e64670976b34 7fa8845e 9836 4507 863c 316fbeba6ffb  

Με την συμμετοχή μας, λάβαμε και το πιστοποιητικό μας!

CodeWeek

Το link της δραστηριότητας:

https://codeweek.eu/view/1339135/code-week-kai-28-oktovrioy-1940

 

Ουράνιο τόξο απλώνει μπροστά μου…

 

Το πρωί της Δευτέρας κάποιοι μαθητές ήρθαν στο σχολείο γεμάτοι χαρά: “Κυρίαααα, είδαμε το ουράνιο τόξο!”

eikona Viber 2025 10 07 19 42 03 816Αυτό ήταν η αφορμή  για να διαβάσουμε το “Παραμύθι με τα χρώματα”!! Αφού κάναμε ανάγνωση του παραμυθιού, προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε την χαρούμενη και την λυπημένη πόλη, όπως περιγράφονται στο παραμύθι!

eikona Viber 2025 10 07 19 42 01 742 eikona Viber 2025 10 07 19 42 02 296 eikona Viber 2025 10 07 19 42 02 947 eikona Viber 2025 10 07 19 43 25 787

Συνεχίσαμε την δραστηριότητα ζωγραφίζοντας κάθε παιδί  την χαρούμενη και την λυπημένη πόλη!
eikona Viber 2025 10 07 19 42 03 374 eikona Viber 2025 10 07 19 43 28 041

Κάναμε αντιστοίχιση χρωμάτων, παίζοντας το παιχνίδι της “Μάγισσα Χρωματέλας”!

eikona Viber 2025 10 07 19 42 01 224 eikona Viber 2025 10 07 19 42 00 766 eikona Viber 2025 10 07 19 41 57 734

 

12η Παννελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

eikona Viber 2025 10 01 20 31 38 022 1 eikona Viber 2025 10 01 20 31 38 384

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου τιμήσαμε και εμείς αυτή την ημέρα! Αφού πρώτα μιλήσαμε για την σημασία της σωματικής άσκησης και τα είδη της, είδαμε βίντεο με αθλήματα που επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές. Στη συνέχεια αφού κάναμε ένα ζέσταμα, παίξαμε  παιχνίδια ισορροπίας, στόχου και δημιουργήσαμε την δική μας πίστα διαδρομής. Τέλος, απονεμήθηκε σε όλους τους μαθητές/τριες βραβείο συμμετοχής στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.