Διαβάσαμε ηλεκτρονικά το βιβλίο που υπάρχει στην πλατφόρμα του Saferinternet4kids, με τίτλο
“Ο Διάσημος φίλος του @Παπάκη”
, συζητήσαμε σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, δημιουργήσαμε ένα φύλλο εργασίας όπου καταγράψαμε και το δικό μας σύνθημα για αυτή την μέρα και είναι:
“Για διαδίκτυο ασφαλές… Πρόσεχε πού και τι δείχνεις και λες!”
Στο πλάισιο του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας, με θέμα τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών και τίτλο “Ας γίνουμε μια αγκαλιά”, αφού συζητήσαμε για τις έννοιες της αγάπης, της φιλίας, της συνεργασίας, της αλληλοβοήθειας , της χαράς, της ενσυναίσθησης, αναρτήσαμε στην αίθουσά μας, την “Αλφαβήτα της τάξης μας” που περιέχει αυτές τις έννοιες και πολλές άλλες ακόμη. Τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν κι άλλες λέξεις που να ξεκινούν από τα γράμματα της Αλφαβήτα και περιέχουν έννοιες για να χτίζουμε καλές σχέσεις μεταξύ μας, όπως αγκαλιάζω, νιώθω, προστατεύω…
Οργανώσαμε δραστηριότητες για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση. Δραματοποιήσαμε μικρές ιστορίες που περιγράφουν καταστάσεις με σχολικό εκφοβισμό. Τα παιδιά βίωσαν τα συναισθήματα που πιθανώς νιώθει ένα θύμα εκφοβισμού και προβληματίστηκαν για τις αντιδράσεις όσων βλέπουν ένα τέτοιο περιστατικό και πώς θα μπορούσαν τα ίδια να βοηθήσουν.
Παρακολουθήσαμε βίντεο με μια χελώνα που βρίσκεται σε δύσκολη θέση και αμέσως οι άλλες χελώνες σπεύδουν να τη βοηθήσουν, δείχνοντας έτσι την αγάπη και τη φιλία τους έμπρακτα. Τα παιδιά παρατήρησαν πόσο σημαντική είναι η αλληλοβοήθεια και τον ρόλο της στη ζωή μας και πώς η συνεργασία και η ομαδικότητα φέρνουν θετικά αποτελέσματα!
Κάναμε ένα πείραμα:
Πήραμε ένα μήλο κόκκινο. Το δώσαμε στα παιδιά και του συμπεριφερότανε σαν να ήταν ένα πρόσωπο/παιδί: Κάθε παιδί παίρνει το μήλο και του λέει λόγια άσχημα π.χ. είσαι άσχημο, δεν σε θέλω στην παρέα μου κ.α. και το πετά κάτω με ορμή. Αυτό το κάνουν όλα τα παιδιά. Μετά παρατηρούν το μήλο το οποίο μπορεί να έχει σημάδια από τα χτυπήματα αλλά μπορεί και όχι. Σε κάθε περίπτωση λέμε πως τώρα θα αφήσουμε το μήλο στην ησυχία του και θα ασχοληθούμε μαζί του σε 2-3 μέρες πάλι. Τότε θα πάρουμε το μήλο και θα το επεξεργαστούμε . Πώς φαίνεται μετά από από την άσχημη συμπεριφορά μας απέναντί του; Μετά τα χτυπήματά μας; Έχει έντονα εμφανή σημάδια;(συνήθως όχι) Το κόβουμε σε κομμάτια και παρατηρούμε το εσωτερικό του, το οποίο φαίνεται χτυπημένο αρκετά και μαυρισμένο εσωτερικά. Αφήνουμε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τι έχει γίνει με το μήλο και αν αυτό θα μπορούσαμε να το παραλληλίσουμε με όσα βιώνει ένα παιδί που δέχεται σχολικό εκφοβισμό και βία. Συζητάμε με τα παιδιά τι θα μπορούσαν να κάνουν όσοι απλά βλέπουν ένα τέτοιο περιστατικό.
Είδαμε βίντεο με τη ζωή στον Βόρειο Πόλο/Αρκτική και στον Νότιο Πόλο/Ανταρκτική.
https://youtu.be/5qX5VFrOtWc
Διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι:
Με ζωγραφική και χαρτοκοπτική τα παιδιά έκαναν μια κατασκευή σε ένα κομμάτι φελιζόλ (αντί για πάγο) που δείχνει τη ζωή στον Βόρειο Πόλο (έναν εσκιμώο, ένα ιγκλού και μια πολική αρκούδα).
Μιλήσαμε για τη ζωή στο Νότιο Πόλο και με ζωγραφική και χαρτοκοπτική φτιάξαμε έναν πιγκουίνο.
Έπαιξαν παιχνίδια αρίθμησης και ταξινόμησης με τα ζώα των πάγων.
Κάθε χρόνο, στις 30 Ιανουαρίου, η Χριστιανική Εκκλησία τιμά από κοινού τους τρεις Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Δασκάλους, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Στην Ελλάδα τιμώνται ως προστάτες της εκπαίδευσης και των γραμμάτων.
Η εορτή των Τριών Ιεραρχών, εκτός από τον εκκλησιαστικό χαρακτήρα, έχει και εκπαιδευτικό. Θεωρείται ως η εορτή των ελληνικών γραμμάτων, καθόσον οι Τρεις Ιεράρχες συνετέλεσαν στην ανάπτυξη της χριστιανικής διδασκαλίας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων. Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της εορτής των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στις 9 Αυγούστου του 1841 από το ακαδημαϊκό συμβούλιο του Οθωνείου Πανεπιστημίου (νυν Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και πρωτογιορτάστηκε στις 30 Ιανουαρίου του 1842. Τα επόμενα χρόνια, ο εορτασμός επεκτάθηκε σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Βρισκόμαστε στο κέντρο του Χειμώνα και τι πιο φυσικό να ζωγραφίσουμε χιονάνθρωπους. Οι μαθητές ζωγράφισαν με τέμπερες χρησιμοποιώντας τα δαχτυλάκια τους!
Και επειδή αυτές τις ημέρες του Ιανουαρίου είχαμε ένα υπέροχο ολόγιομο φεγγάρι, ζωγραφίσαμε με τέμπερες και χρυσόσκονη, Το φεγγάρι του Γενάρη, που μοιάζει με μαργαριτάρι!
Την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024 μοιράσαμε τη βασιλόπιτα του σχολείου μας. Ο τυχερός που βρήκε το φλουρί ήταν μαθητής του Δημοτικού Σχολείου. Πάντα τυχερός να είναι , όπως φυσικά και όλα τα παιδιά!
Ο Πέτρος και ο Λύκος του Sergei Prokofiev – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης
Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου παρακολουθήσαμε, μαζί με τους μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου, ζωντανά και διαδικτυακά, για ακόμη μια χρονιά το μουσικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, που φέτος είχε τίτλο “Ο Πέτρος και ο Λύκος” τουSergei Prokofiev.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσίασε στο νέο της εκπαιδευτικό πρόγραμμα το δημοφιλέστερο ίσως μουσικό παραμύθι στην ιστορία της κλασσικής μουσικής εργογραφίας. Το μουσικό παραμύθι “Ο Πέτρος και ο Λύκος” γράφτηκε από τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της συμφωνικής ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά αντιστοιχώντας κάθε χαρακτήρα του παραμυθιού με κάποιο συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Καθώς οι χαρακτήρες του παραμυθιού αλληλεπιδρούν, συνδυάζονται αντίστοιχα και τα όργανα της ορχήστρας μέσα από την αριστοτεχνική γραφή του Προκόφιεβ. Η Κ.Ο.Θ. θα παρουσίασε την σπουδαία αυτή μουσική ιστορία μαζί με πρωτότυπη εικονογράφηση σε συνεργασία με τo “The Comic- con”. Στην ιστορία του παραμυθιού, ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνα) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, μαζί με τα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.
Διεύθυνση ορχήστρας: Μιχάλης Οικονόμου Αφήγηση: Ανθή Σαββάκη Εικονογράφηση/εικαστική επιμέλεια: Μανώλης Φραγγίδης Μετάφραση κειμένου: Νίκος Κυριακού Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνθηκε στο σύνολο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.
Η ώρα των Αγγλικών είναι μια αγαπημένη ώρα για τα παιδιά!
Η κυρία Μαρίνα, με πολύ διάθεση και αγάπη για τα παιδιά, τους παίζει παιχνίδια με λεξιλόγιο στα Αγγλικά και τα παιδιά μαθαίνουν έτσι με ευκολία, αγγλικές λέξεις και εκφράσεις! Δευτέρα και Παρασκευή είναι οι ώρες των Αγγλικών και οι μαθητές τις περιμένουνε με ανυπομονησία και χαρά!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή