Ο πρώτος κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε στα τέλη Νοεμβρίου, με Θεματική “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία” και υποθεματική: STEM/STEAM.
Ο τίτλος του Προγράμματος:
«STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική»
Μάθαμε το τραγουδάκι “Από πού είσαι ποταμάκι” και είδαμε το εικονόλεξό του.
Τα παιδιά κατασκεύασαν ένα συννεφάκι με τις σταγόνες της βροχής.
Διαβάσαμε το βιβλίο ” Πέφτει, πέφτει η σταγόνα”
Μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και τις 4 φάσεις που περνά, την εξάτμιση, τη βροχόπτωση, τη συγκέντρωση και τη συμπύκνωση. Τα παιδιά κατασκεύασαν με χαρτοκοπτική και ζωγραφική τον δικό τους κύκλο του νερού.
Μάθαμε πως το νερό έχει τρεις μορφές, την υγρή, τη στερεή και την αέρια και τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας που πήραμε από το διαδίκτυο.
Πειραματιστήκαμε με το νερό και τη μορφή που παίρνει ανάλογα τις συνθήκες που βρίσκεται.
Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με τη μορφή σταγόνας και πολλές πληροφορίες γύρω από το νερό: Ο χημικός συμβολισμός του νερού, ο κύκλος του νερού, οι μορφές του, γραφή και μαθηματικά. Την ιδέα την πήραμε από εδώ.
Κατασκευάσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τον κύκλο του νερού. Το παιχνίδι παίζεται προγραμματίζοντας ένα ρομπότ δαπέδου (π.χ. Beebot ή άλλο) να ακολουθήσει μια διαδρομή π.χ. μιας σταγόνας. Στο Νηπιαγωγείο μας όμως δεν έχουμε ρομπότ κι έτσι εμείς παίξαμε το παιχνίδι μας χειροκίνητα και τα καταφέραμε τέλεια! Τα παιδιά κωδικοποίησαν και αποκωδικοποίησαν τις διαδρομές μιας σταγόνας με τη βοήθεια βελών (Ρομποτική).
Συμμετείχαμε με αυτή τη δραστηριότητα κωδικοποίησης του παιχνιδιού στο Code Week για άλλη μια φορά!