Υποδεχτήκαμε τον Φεβρουάριο σήμερα στην τάξη μας…φτιάξαμε το ημερολόγιο του μήνα …γράψαμε τους μήνες του Χειμώνα ..τον ζωγραφίσαμε…..
Συζητήσαμε τι μας φέρνει ο Φεβρουάριος
και συμπληρώσαμε το σταυρόλεξό του:
Διαβάσαμε και αυτό το πολύ όμορφο ποίημα:
Μια φορά κι ένα καιρό
σε πανύψηλο βουνό
μια περήφανη γριά
έβοσκε τριάντα αρνιά.
Το Μάρτη κοροϊδεύει.
Και τ’ αρνάκια της χαϊδεύει.
«Μάρτη» γδάρτη και κακέ παλουκοκαύτη
τ’ αρνιά μου ξεχειμώνιασα
και καθόλου δεν σε λόγιασα».
Ο Μάρτης βιαστικά
Τον Φλεβάρη ικετεύει
και του λέγει σιγανά
«Η γριά κοροϊδεύει!
Σε παρακαλώ πολύ,
Δάνεισέ μου δυό μερούλες
να σκορπίσω στη στιγμή
χιόνια σ’ όλες τις ραχούλες,
να παγώσω τη γριά
και όλα της τ’ αρνιά.
Ο Φλεβάρης ο κουτός
δυο μερούλες του δανείζει,
κι απόμεινε «Κουτσός»
στους δρόμους να γυρίζει.
«Κουτσοφλέβαρο» τόνε φωνάζουν
την καρδούλα του σπαράζουν
- αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και άλλες ονομασίες του Φεβρουαρίου, όπως Κουτσοφλέβαρος, Κουτσομηνάς, Κουτσός, Ληψομηνάς, Κούτσουρος, Κουτσούκης και Κούντουρος.
- και τις παροιμίες του Φεβρουαρίου:
- αναφερθήκαμε σε όλα τα προτερήματα του Γλεντζοφλέβαρου, αλλά και στην αδυναμία του..
- ανακαλύψαμε τις δύο λέξεις από τις οποίες σχηματίζεται.
- μιλήσαμε για όλα όσα μας κάνουν να νιώθουμε περήφανοι.
Στο τέλος μπήκαμε στην θέση του Φλεβάρη και ζωγραφίσαμε: Αν ήμουν ο Φλεβάρης θα ήμουν περήφανος για…..