Συμμετρία

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Ελεώνα | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 24-11-2021

Κάπου,  μία φορά
Μια μπάλα στέκεται ακίνητη στο γιαλό, γιατί της λείπει το άλλο της μισό.
Ο Μιχάλης δεν βλέπει καθαρά. Που πήγε το άλλο μισό απ’ τα γυαλιά;
Το Α θέλει να φωνάξει με θαυμασμό, μα άφωνο μένει, χωρίς το άλλο του μισό.
Βλέπουν να έρχεται κάποια κοντά, ¨φορώντας” έναν άξονα στα μαλλιά.
Τα κοιτά και τους μιλά:
-Συμμετρία το όνομά μου και Αρμονία λένε τη μαμά μου.
Θα ψάξω να σας βρω το άλλο μισό,
 που είναι ίδιο με το χαμένο που ψάχνετε από κει κι από δω.
Μετά από ψάξιμο αρκετό, μια μπάλα κυλά στο γιαλό.
Σε ένα βιβλίο οι σελίδες γυρίζουν μαγικά
 και το Α φωνάζει δυνατά, έχοντας δίπλα του πολλά θαυμαστικά.
Συμμετρία, βασική έννοια των μαθηματικών…Τι είναι συμμετρία;
Κοίταξε προσεκτικά το έργο τέχνης. Τι παρατηρείς;
Σκέψου ότι θα μπορούσες να διπλώσεις το έργο αυτό στη μέση (κάθετα και οριζόντια), τι θα συνέβαινε; Τι παρατηρείς; Τι διαφορά εντοπίζεις;
.png
Θα μπορούσες να δημιουργήσεις το δικό σου έργο τέχνης, που αν το δίπλωνες στη μέση κάθετα ή οριζόντια, ότι έχεις φτιάξει στη μια πλευρά του χαρτιού θα ακουμπά ακριβώς στην άλλη….
Τα παιδιά προσπάθησαν. Παρακάτω μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα….
259530329 276418977760978 5109246902324750894 n 259535127 1710575259136066 7795349746830726589 n 259692323 1806574896217979 592265213205149046 n 260087085 312918513989200 5646314638172342714 n
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικά με την έννοια της αξονικής συμμετρίας. Τα παιδιά ενθαρρύνονται με τη βοήθεια των ερωτήσεων που έχουν ενσωματωθεί, να συζητήσουν, να εκφράσουν απόψεις και να διατυπώσουν τις απορίες τους.

Έπειτα προσπάθησαν να βρουν αν το πρώτο γράμμα από το όνομά τους είναι συμμετρικό, βρίσκοντας τον άξονα συμμετρίας.

259411421 3159970547572692 1050223978329570714 n 259450842 1063189231180622 5656653686007390092 n 259564364 320787362900562 5771201499442578154 n 259947197 629872108026452 3437184718405033407 n

Διαπίστωσαν ότι κάποια δεν είναι συμμετρικά, κάποια είναι και έχουν έναν άξονα συμμετρίας….ενώ κάποια έχουν δύο άξονες συμμετρίας (κάθετο και οριζόντιο).

Ήρθε η ώρα να παίξουμε με τη μελισσούλα μας….τα σχήματα κόπηκαν στη μέση….θα μας βοηθήσει το ρομποτάκι μας να βρούμε το άλλο τους μισό…

259117760 317181703316487 7762724767861467320 n 259346895 3113051695685698 31449096189055344 n 259812105 689863158595776 2686862678830663217 n

Παίξαμε με συμμετρικά σχήματα στον διαδραστικό αλλά και στην παρεούλα μας

259047278 313163673975305 2541156840419296883 n 259515633 3096730607249155 8044958406179500312 n260217122 1041538026420759 4102732609227428259 n 1 259816018 643943520098684 5528271441503443802 n

Η κ. Συμμετρία έχει και άλλα πράγματα να μας πει…ας την ακούσουμε….

Διπλώνουμε το χαρτί στη μέση….στην κάθετη γραμμή συμμετρίας βάζουμε διάφορα χρώματα…..διπλώνοντας τη σελίδα και πιέζοντας με τα δάχτυλα, σχηματίζεται μια συμμετρική δημιουργία….τα παιδιά είπαν πως σχηματίστηκε μια πεταλούδα, ένα κοχύλι, ένας άνθρωπος κ.α

259642687 1095021717736168 12505651146731188 n 259683456 280918963970076 1077641888981258640 n 260116854 2188709117947459 217432286885366753 n 260816114 260225482815157 5439638788628168829 n

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση