Δράση σχετικά με την διατροφική αγωγή

Tην Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 το Α’ Βασικό Υποχρεωτικό Τμήμα συμμετείχε σε ενδοσχολική βιωματική δράση, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας που εκπονείται στο συγκεκριμένο τμήμα, σε συνεργασία με το Κ. Υ. Βορείου Τομέα Πατρών, Τμήμα Αγωγής Υγείας, με θέμα «Διατροφική Αγωγή». Ειδικότερα,  η κοινωνική λειτουργός κ. Γκόβαρη Κωνσταντίνα ενημέρωσε τους/τις μαθητές/μαθήτριες για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και πραγματοποιηθήκαν σχετικές βιωματικές δράσεις που επικεντρώθηκαν στην υιοθέτηση  υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

1 2 3 4 5

 

 

Δράση κατά του Σχολικού Εκφοβισμού: Σπάστε τη σιωπή!

Το Α’ Πρωϊνό Υποχρεωτικό Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας, στο πλαίσιο της συμμετοχής στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το οποίο αποσκοπεί στη μελέτη και την έρευνα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, προτείνοντας, παράλληλα, τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισής τους, , συμμετείχε ενεργά στην Πανελλήνια δράση για την ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού  με τίτλο: «Σπάμε τη Σιωπή, Ενώνουμε τις Φωνές μας Ενάντια στη Βία και στον Εκφοβισμό».

Διαφάνεια1 Διαφάνεια2 Διαφάνεια3 Διαφάνεια4 Διαφάνεια5 Διαφάνεια6 Διαφάνεια7 Διαφάνεια8 Διαφάνεια9 Διαφάνεια10 Διαφάνεια11 Διαφάνεια12

 

Εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου 1821 αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική ημέρα για την Ελλάδα και για όλους εμάς που ζούμε σε αυτήν την όμορφη χώρα. Είναι μια ημέρα που γιορτάζουμε την Εθνική Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, τιμώντας τους  προγόνους μας που αγωνίστηκαν για την ανεξαρτησία και την ελευθερία της πατρίδας μας.

Φέτος, η γιορτή της 25ης Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους. Τα παιδιά μας, φορώντας παραδοσιακές ενδυμασίες, ετοίμασαν μια υπέροχη εορταστική εκδήλωση, η οποία περιελάμβανε ποιήματα, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, τα οποία παρουσίασαν στους γονείς και στους συγγενείς τους.

Πέρα από την εορταστική πλευρά της ημέρας, η 25η Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας αποτέλεσε, επίσης, μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά μας για τις αξίες της ελευθερίας, της ειρήνης και της δημοκρατίας. Παράλληλα, επιδιώχθηκε να μάθουν να εκτιμούν την ιστορία της Ελλάδας και να γνωρίσουν  τους ήρωες που θυσιάστηκαν για την ελευθερία της χώρας μας.

IMG 20240321 111347 viber image 2024 03 25 14 03 52 365 viber image 2024 03 25 14 05 20 270viber image 2024 03 22 21 19 48 510

viber image 2024 03 25 13 18 55 437viber image 2024 03 22 21 19 48 556viber image 2024 03 22 21 19 48 887viber image 2024 03 22 21 19 49 320viber image 2024 03 22 21 19 49 246viber image 2024 03 22 21 19 45 695 viber image 2024 03 25 15 23 04 616viber image 2024 03 22 21 19 48 510

viber image 2024 03 25 14 28 34 087 viber image 2024 03 25 15 19 03 681IMG 20240321 111355viber image 2024 03 22 21 19 49 137 ευαγγελισμοςπορτρεταευαγγελισμος 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας!

Τις απόκριες το νηπιαγωγείο μας μεταμορφώθηκε σε ένα μαγικό μέρος, με τα παιδιά να είναι μεταμφιεσμένα με τις αγαπημένες τους στολές. Τις μέρες αυτές οι μικροί μας μαθητές διασκέδασαν με παιχνίδια, χορό, κατασκευές, τραγούδια και πολλά γέλια!

viber image 2024 03 25 14 28 06 707 viber image 2024 03 25 14 29 26 681 viber image 2024 03 25 14 30 21 009 viber image 2024 03 25 14 31 06 198 viber image 2024 03 25 14 31 53 934 viber image 2024 03 25 14 33 29 485 viber image 2024 03 25 14 34 39 759 viber image 2024 03 25 14 35 49 931viber image 2024 03 25 14 39 11 373 viber image 2024 03 25 14 41 06 643 viber image 2024 03 25 14 42 36 688 καπελα μασκεςχαρταετοι

 

Αριθμός εισακτέων μαθητών/τριών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025



Λήψη αρχείου

Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία.



Λήψη αρχείου

14-03-2024. Επίσκεψη του συγγραφέα Μάνου Κοντολέων στο Νηπιαγωγείο μας

Δημιουργήσαμε ιστορία με τον συγγραφέα στη τάξη.

Χαρίσαμε βιβλίο στο συγγραφέα με εικόνες από το βιβλίο του <<Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει>>.

IMG 20240314 090758 IMG 20240314 090834 IMG 20240314 090843 IMG 20240314 090848

 

IMG 20240314 084334IMG 20240314 082733

 

Από το βιβλίο  <<Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει>> εντοπίσαμε τα σημεία που θέλαμε να προσθέσουμε εικόνες.

Γίναμε εικονογράφοι και προσθέσαμε τις δικές μας εικόνες στο βιβλίο.

Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας.

Μια ακόμη αξέχαστη γιορτή πραγματοποιήθηκε φέτος στο Νηπιαγωγείο μας την Τσικνοπέμπτη! Τα παιδιά μεταμφιέστηκαν, χόρεψαν και διασκέδασαν με τους  ξυλοπόδαρους. Θερμές ευχαριστίες στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που συνέβαλε στη δημιουργία μιας τόσο ξεχωριστής ημέρας,  προσφέροντας στα παιδιά σουβλάκια,  χυμούς και σοκολάτες. Σας ευχαριστούμε για τη στήριξή σας και τη συνεχή σας προσφορά στην εκπαίδευση και την ευημερία των παιδιών μας.

τσ τσ2 τσ3τσ1

 

06-03-2024. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργαστήριο αρχαιολογίας και τέχνης Archaeolab.

  ok2

Οι μαθητές/τριες του Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πατρών, σήμερα, ημέρα Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2024, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με αντικείμενο την αρχαιολογία και την τέχνη. Ειδικότερα, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Προσομοίωση ανασκαφής Μυκηναϊκής οικίας» σε υπαίθριο χώρο ειδικά διαμορφωμένο από αρχαιολόγο, ώστε να προσομοιάζει σε πραγματικές συνθήκες ανασκαφής. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσομοίωσης ανασκαφής, διαρθρώθηκε σε 4 στάδια. Στο πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το έργο των αρχαιολόγων και τον μινωικό πολιτισμό, με τη βοήθεια εποπτικών μέσων και προβολή βίντεο. Στη συνέχεια τα παιδιά πραγματοποίησαν ανασκαφή, κοσκίνισμα χώματος, πλύσιμο κεραμικής, διαλογή και ταξινόμηση των ευρημάτων. Τέλος, τα παιδιά   κατασκεύασαν το δικό τους αγγείο με πηλό. 

      ok4

Έγιναν αρχαιολόγοι και πραγματοποίησαν ανασκαφές σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο προσομοίωσης από αρχαιολόγο.

Κατασκεύασαν και διακόσμησαν αγγείο.

Συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας με το έργο των αρχαιολόγων .

Σεμινάριο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο

Τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024  και ώρα:18:00-19:30 θα πραγματοποιηθεί επιμορφωτική συνάντηση-σεμινάριο με θέμα «Ασφάλεια στο διαδίκτυο για γονείς Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου» που διοργανώνουμε στο πλαίσιο του δικτύου Πειραματικών Σχολείων, στο οποίο συμμετέχει η σχολική μας μονάδα, σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ITE).
To σεμινάριο  έχει ως στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων σχετικά με θέματα που αφορούν στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά.
Ειδικότερα, θα εστιαστεί στον τρόπο που πρέπει να μιλήσουμε στα μικρά παιδιά για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς και ποια εργαλεία υπάρχουν και μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των παιδιών από διαδικτυακούς κινδύνους.

Εισηγητής του Webinar θα είναι ο κ.  Γιώργος Κορμάς – Υπεύθυνος Γραμμής Βοηθείας Help-line.gr Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ.

Ενδοσχολική δράση σε συνεργασία με τη Δημοτική Μουσική του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων (Μπάντα του Δήμου Πατρέων)

Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές του Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πατρών είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν σε ενδοσχολική βιωματική δράση σε συνεργασία με τη Δημοτική Μουσική του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων (Μπάντα του Δήμου Πατρέων).

Ειδικότερα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να περιεργαστούν τα μουσικά όργανα και να παρακολουθήσουν συναυλία, κατά την οποία παρουσιάστηκε ρεπερτόριο καρναβαλικών και αποκριάτικων οργανικών σκοπών.

μπ μπ1 μπ2

Διαδικτυακή συνάντηση την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024 με θέμα τις Μαθησιακές Δυσκολίες

Στο πλαίσιο του δικτύου της σχολικής μας μονάδας με άλλα πειραματικά σχολεία, σας προσκαλούμε σε διαδικτυακή συνάντηση την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024  και ώρα 18.30-20.30, με θέμα τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Εισηγήτριες θα είναι:

– Η Σχολική Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια των Ραλλείων ΠΕΙ.Σ. κ. Βασιλική Καρακατσάνη, με θέμα «Μαθησιακές Δυσκολίες: Δυσλεξία – Συνεργασία Εκπαιδευτικών, Γονέων και Παιδιών»

– Η Λογοθεραπεύτρια κ. Κωνσταντίνα Γεωργίου, με θέμα «Πρώιμα στάδια που χρήζουν περαιτέρω διευρεύνησης (ηλικία 4+)»

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

 

Εγγραφές στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025



Λήψη αρχείου

Ανακαλύπτοντας τα μυστικά του Διαστήματος!

Η προσέγγιση της θεματικής του διαστήματος αποτελεί έναν συναρπαστικό και πολυδιάστατο κόσμο που προσφέρει πολλές ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο, καθώς προάγει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα και διδάσκει τη σημασία της εξερεύνησης και της ανακάλυψης. Διαμέσου της αστρονομίας και της εξερεύνησης του διαστημικού χώρου, τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία της περιέργειας και της διάρκειας στην αναζήτηση γνώσης. Επιπλέον , η εξοικείωση με το διάστημα αποτελεί μια βάση για μελλοντικές μαθησιακές εμπειρίες, όπως η φυσική, η χημεία, η τεχνολογία και η μηχανική. Ως εκ τούτου, τα παιδιά ενεπλάκησαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στην συγκεκριμένη θεματική που προέκυψε από τα ενδιαφέροντά τους και υλοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες.

Διαμορφώσαμε το κέντρο μάθησης του διαστήματος, το οποίο περιελάμβανε βιβλία, εικόνες, παιχνίδια με πλανήτες, αστροναύτες και διαστημόπλοια και άλλα εκπαιδευτικά υλικά σχετικά με το διάστημα όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αντλήσουν πληροφορίες για το διάστημα και το ηλιακό σύστημα, να πειραματιστούν και να αναστοχαστούν.

κι      ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ          κ2     2 3  4 Gv

Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά έμαθαν για τις ιδιότητες, τα χαρακτηριστικά, τα μεγέθη, τις κινήσεις των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, 

α1 α2 γ1

Παρακολούθησαν σχετικά εκπαιδευτικά video, προκειμένου να διευρυνθούν οι γνώσεις τους και τα αξιοποιήσαμε διδακτικά. Ενδεικτικά:

 

Αξιοποιήσαμε  διδακτικά παραμύθια και ιστορίες σχετικά με το διάστημα και τους πλανήτες, τις οποίες τα παιδιά αποτύπωσαν με ζωγραφιές. Ένα από αυτά ήταν το παραμύθι “Δεν είμαι μόνη” του Stuart Scott, όπου Η Γη αισθάνεται μοναξιά στην ουράνια πορεία της και ψάχνει να βρει ένα φίλο ή μια φίλη. Βλέπει κι ακούει πολλά που την κάνουν να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό της και να αναμετρηθεί με τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της. Και τότε… … μέσα απ’ την πιο μεγάλη δυσκολία γεννιέται μια βαθειά κι αληθινή φιλία… Η Γη χαρίζει απλόχερα τα δώρα της ζωής και περιμένει από εμάς να σεβαστούμε τις ανάγκες της.

 

μ1    plμ3 μ4μ2μ9μ5μ6 μ8

 

Οι μαθητές δημιούργησαν ένα λεξικό με όρους και έννοιες που σχετίζονται με το διάστημα και ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες γλώσσας και γραφής.

λ1 λ2        2 2            λ3  1 3

 

Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν το δικό τους πλανητικό σύστημα, αξιοποιώντας χαρτόνια, τέμπερες, ψαλίδια, χρυσόσκονη, αστεράκια, μαρκαδόρου

 

1 2

ΟΜΑΔΙΚΗ 1 ΟΜΑΔΙΚΗ 2 δ1 1 ΟΜΑΔΑ 3ΟΜΑΔΙΚΗ 6 α1 1

α2 1 α α3

α4

Μάθαμε να βάζουμε τους πλανήτες στη σωστή σειρά, ανάλογα με την απόσταση που έχουν από τον Ήλιο!

π1 1 πλ2 πλ3

Χορέψαμε τον “χορό” των πλανητών γύρω από τον ‘Ηλιο με το τραγούδι “η γιορτή  των αστεριών” από τον δίσκο του τεμπέλη δράκου

χ1 χ2 χ3

χ4

Τα παιδιά. αξιοποιώντας ποικίλα υλικά, κατασκεύασαν τους δικούς τους μοναδικούς πυραύλους, τους οποίους διακόσμησαν με βάση τις δικές τους επιλογές, για να πραγματοποιούν φανταστικά ταξίδια στο διάστημα!

Α β γ π1 π2 π3δ

Η θεματική του διαστήματος στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης  αποτέλεσε το επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας και στο μάθημα των αγγλικών, όπου οι μαθητριες/μαθητές παρακολούθησαν σχετικά videos, έπαιξαν παιχνίδια με τους πλανήτες και έμαθαν τα ονόματα τους  και λέξεις που σχετίζονται με το διάστημα στην αγγλική γλώσσα, χόρεψαν και τραγούδησαν σχετικά τραγούδια, μαθαίνοντας για το διάστημα με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο.

αα αα1 αα2

Συνδυάσαμε το διάστημα με την διαχείριση των συναισθημάτων και ειδικά του συναισθήματος του θυμού, τον οποίο αποφασίσαμε να βάζουμε σε έναν πύραυλο και να τον εκτοξεύουμε στο διάστημα, αξιοποιώντας το εξαιρετικό “Τραγούδι του θυμού” που συνέθεσε η εκπαιδευτικός Μουσικής κ. Ευαγγελία Μητρογιάννη.

 

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του Φορητού Ψηφιακού Πλανηταρίου, τα παιδιά παρατήρησαν με τηλεσκόπιο τον ήλιο 

ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ1        IMG 20240216 124501                     ΤΗΛΕΣΚΟΠΕΙΟ 2

Συζητήσαμε για το διαστημόπλοιο, τα μέρη που το αποτελούν, τον εξοπλισμό του, τη διαδικασία της εκτόξευσης. Επίσης τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικά videos και τέλος αποφάσισαν να φτιάξουν το δικό τους διαστημόπλοιο από ανακυκλωμένα υλικά, όπως κουτιά, χαρτόνι, αλουμινόχαρτο, καπάκια. Αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο, εργάστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα αποφάσισε σε ποιο στάδιο θα εμπλακεί και ποια υλικά χρειάζονται προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή. Κάθε ομάδα διακόσμησε το διαστημόπλοιο  με χρώματα και σχέδια. Μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία επισημάνθηκε η σημασία της ανακύκλωσης και της δημιουργικότητας.

 

13δ            9                12δ      DIAST     1δ 2δ 3δ 4δ 5δ6δ  7δ8δ 9δ 10δ

11δ DIASTD2D1 

Το διαστημόπλοιο και το κέντρο μάθησης του διαστήματος αποτέλεσαν το ιδανικό σκηνικό προκειμένου οι μαθητές/μαθήτριες να εμπλακούν σε συνεχή παιχνίδια ρόλων υποδυόμενοι τους αστροναύτες και τους εξωγήινους και πραγματοποιώντας ανεξάντλητα φανταστικά  ταξίδια στο Διάστημα.

σ1 σ2 σ3 σ4σ5σ7

Και φυσικά μιλήσαμε για την διαδικασία της εκτόξευσης κα παρακολουθήσαμε σχετικά videos

 

Με τη χρήση ξυδιού και σόδας, τα παιδιά πραγματοποίησαν μια εκτόξευση πυραύλου στην αυλή του σχολείου, παρακολουθώντας έτσι ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό πείραμα.

ε2 ε1 ε311

 

Μετά την ολοκλήρωση του πειράματος τα παιδιά αποτύπωσαν τις σκέψεις τους με ζωγραφική

ζ1 ζ2 ζ3ζ4ζ5

 

ζ6 ζ7 ζ8ζ9ζ10

Βοηθήσαμε τον Τάκη τον Ταξιδάκη να ολοκληρώσει το ταξίδι του, επιστρέφοντας στον αρχικό του προορισμό, ταξιδεύοντας πάντα προς την ίδια κατεύθυνσητα1 τα2 τα3

Φτιάξαμε τους δικούς μας χάρτες, τους οποίους στη συνέχεια τους κολλήσαμε σε μπαλόνια και φτιάξαμε τους δικούς μας πλανήτες

χ11 χ22 χ33

χ44 χ55 χ66

 

χ77 χ88 χ99

χ10 χ12 χ13

χ14 χ15

Οι φωτογραφίες μπερδεύτηκαν! Βοηθήσαμε τους φωτογράφους να βρουν τις φωτογραφίες τους, εξετάζοντας από ποιο σημείο τραβήχτηκε η κάθε φωτογραφία, με κριτήρια την απόσταση και τις λεπτομέρειες που απεικονίζονται σε κάθε φωτογραφία

φ

 

 

Τέλος φτιάξαμε τη Γη με πλαστελίνη πριν και μετά την παρέμβαση

πλ

 

08-02-2024. Εκπαιδευτική δράση. Φορητό ψηφιακό πλανητάριο

Την Πέμπτη, 08 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές/τριες του Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο ενδοσχολικής βιωματικής δράσης, είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες εξοικείωσης και ανακάλυψης αναφορικά με την εξερεύνηση του διαστήματος, την επιστήμη της αστρονομίας και της ανακάλυψης του κόσμου γύρω μας σε συνεργασία με το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο.

    Παρατήρησαν με τηλεσκόπιο τον ήλιο και “ταξίδεψαν “ στο διάστημα μαζί με τον εξωγήινο/ ξεναγό τους, μέσα από το διαστημόπλοιό του.

  

Τα παιδιά μέσω διαδραστικών εικόνων προσομοίωσης και οπτικοακουστικών υλικών γνώρισαν νέα στοιχεία, επαλήθευσαν τα ήδη γνώριμά τους από σχετικές δραστηριότητες στην τάξη τους και ετοιμάστηκαν για ανάλογες προεκτάσεις του θέματος του διαστήματος.

 

01-02-2024. Ενδοσχολική δράση: Εγώ και Εσύ…Δυναμώνουμε Μαζί.

Σήμερα, 01-02-2024, υποδεχτήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας μέλη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας <<Καλλίπολις>>.

    OK2

Δόθηκε η δυνατότητα στους/τις μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις ενίσχυσης της αυτοπεποίθησής τους σε καταστάσεις επίλυσης προβλημάτων και αντιμετώπισης δυσκολιών που αφορούν στις κοινωνικές δεξιότητες και να παίρνουν πρωτοβουλία σε θέματα που τα αφορούν.

Καταλήγοντας στην αξία της ομάδας και της συνεργασίας.

 

 

καλ2                          καλ3

καλ4                                           καλλιπολις

To μαγικό γάντι! Θεματική: Xειμώνας!

Στο πλαίσιο της θεματικής προσέγγισης για τον Χειμώνα και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, επεξεργαστήκαμε το παραδοσιακό  ουκρανικό παραμύθι “Το μαγικό Γάντι”. Διαβάσαμε την ιστορία και παρακολουθήσαμε το σχετικό video.

το μαγικό γάντι   παρακολουθηση γαντι

Στη συνέχεια, τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία, απαρίθμησαν και σειροθέτησαν τα ζώα που μπήκαν στο γάντι για να προστατευτούν από το κρύο (εξοικείωση με μαθηματικές έννοιες), έπαιξαν παιχνίδια μνήμης, όπου ένα παιδί έκρυβε κάποιο από τα ζώα και τα υπόλοιπα παιδιά καλούνταν να ανακαλύψουν ποιο λείπει και ζωγράφισαν τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.

γαντι απαριθμηση   γαντι μνημηγαντι ζωγραφια

Η δραματοποίηση των παραμυθιών αποτελεί αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών και δεν θα μπορούσε να μην συμπεριληφθεί και στη  διδακτική προσέγγιση του αγαπημένου παραμυθιού!

δραματοποιηση1 δραματοποίηση2 δραματοποιηση3

Επίσης, τα παιδιά  συμμετείχαν σε διάφορες ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που περιελάμβαναν αντιστοιχίσεις, κουιζ, σειροθετήσεις, αναγραμματισμούς, παιχνίδια μνήμης και παιχνίδια λέξεων, τα οποία αντλήθηκαν από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του worldwall.net

1 1  ΓΑΝΤΤΤΤ 2

Τα παιδιά έβαλαν στη σειρά τα γράμματα και έγραψαν τη λέξη γάντι

σειροθετηση

Και εκαναν μία κατασκευή προσπαθώντας να θυμηθούν τα ζωάκια που μπήκαν στο γάντι για να ζεσταθούν

1 1 2 2 3 κατασκευη5 τα παιδια ζωγραφιζουν

 

30 Ιανουαρίου 2024. Εορτή των Tριών Ιεραρχών

8 2

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών, συμμετείχαν σε δραστηριότητες προσεγγίζοντας τις έννοιες της κοινωνικής προσφοράς, της συνεργασίας, της προστασίας/αυτοπροστασίας, του σεβασμού στον συνάνθρωπό μας, στον αυτοσεβασμό και την ενσυναίσθηση, μέσα από γλωσσικές και λογικομαθηματικές δραστηριότητες.

Κατασκεύασαν εικόνα με τους Τρεις Ιεράρχες και πήραν άρτο από τον ιερό ναό των Τριών Ιεραρχών της Πανεπιστημιούπολης Πατρών.

 

 

 

Χειμερία νάρκη

Ξεκινώντας την προσέγγιση της θεματικής ενότητας “Χειμερία Νάρκη”, μια παρουσίαση με εξαιρετικό εποπτικό υλικό και βίντεο για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία. Με  βασικό κριτήριο την αγάπη των παιδιών για τα ζώα ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε την φωλιά μιας αρκούδας σε χειμερία νάρκη

εικόνα Viber 2024 01 27 21 23 20 054        εικόνα Viber 2024 01 27 21 08 15 321    εικόνα Viber 2024 01 27 21 08 15 251

Ένα από τα παραμύθια που αξιοποιήθηκαν από τα παιδιά και ζωγραφίζοντας αλλά και μέσω της δραματοποίησης ήταν το παραμύθι “‘Αουτς!” του συγγραφέα Ranghild Scamell 

    Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 27 220919

Αρχικά αφού έγινε με μεγάλη προσήλωση των παιδιών η διήγηση του παραμυθιού, ακολούθησε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από το συγκεκριμένο παραμύθι

εικόνα Viber 2024 01 27 21 08 07 405              εικόνα Viber 2024 01 27 21 08 07 244            εικόνα Viber 2024 01 27 20 54 54 052      εικόνα Viber 2024 01 27 21 07 18 236

 

εικόνα Viber 2024 01 27 20 39 35 265         εικόνα Viber 2024 01 27 20 36 43 537        σκαντζοχοιρος        εικόνα Viber 2024 01 27 20 35 27 420

αουτσ            αουτσ1

αουτσ2        αουτσ3

Μία από τις πιο ευχάριστες και απολαυστικές εκπαιδευτικές τεχνικές των παιδιών είναι η δραματοποίηση και εμείς σε κάθε παραμύθι τους δίνουμε την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά. Τα παιδιά λοιπόν “ζωντάνεψαν” με κίνηση και διαλόγους την ιστορία ενός σκαντζόχοιρου

 

αννα

 

σπυρος

 

μ

 

Στη συνέχεια τα παιδιά μέσα από το εικονόλεξο έμαθαν το τραγούδι “Ένα σπουργιτάκι” και σε ομάδες έπαιξαν κάνοντας αναγραμματισμό τις λέξεις χειμερία νάρκη και χειμώνας.

 

σπ        σπ2

 

σπ3        σπ4

 

 

“Αφήστε με να κοιμηθώ……”

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 11 202124

 

Σειρά στα παραμύθια που αναφέρονται στη χειμερία νάρκη είχε το “Αφήστε με να κοιμηθώ” της συγγραφέας Kaxy Hudson. Τα παιδιά αφού διαβάσαμε το παραμύθι, ζωγράφισαν και αποτύπωσαν αρκετά παραστατικά την αγαπημένη τους σκηνή.

αφηστε με          αφ2

 

αφ3        αφ4

 

αφ5

αφη            αφη2

 

αφη3      αφη4

 

αφη5    αφη6

 

αφη7      αφ8

 

αφη9      αφη10

 

 

 

Ολοκληρώνοντας την θεματική ενότητα της Χειμερία Νάρκης δεν θα μπορούσε να λείψει και η ομαδική κατασκευή! Τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν και χρωμάτισαν ζωάκια που κοιμούνται στην φωλίτσα τους!

ομ          ομ2

 

 

ομ3          ομ4

 

 

ομ5

Κοπή βασιλόπιτας στο σχολείο μας!

 

Τα παιδιά του Πειραματικού Νηπιαγωγείου του Πανεπιστημίου Πατρών με  ιδιαίτερη χαρά πραγματοποίησαν μία μικρή εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας για το νέο έτος 2024.

Εκφράζουμε τις θερμότερές μας ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της σχολικής μας μονάδας, ο οποίος, υποστηρίζοντας πάντα τις σχολικές μας εκδηλώσεις,  προσέφερε την  υπέροχη βασιλόπιτα,  καθώς και ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι στους «τυχερούς» μαθητές μας που βρήκαν το φλουρί, δημιουργώντας μια αξέχαστη εμπειρία για τα παιδιά μας.

Καλή και δημιουργική χρονιά για ολόκληρη τη σχολική μας κοινότητα!

βασιλόπιτα 1            βασιλοπιτα2

       

βασιλοπιτα 3       

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους στα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με τη ΄΄δημιουργία΄΄ της δικής τους βασιλόπιτας

Kαι αντευχήθηκαν  ένα υγιές και δημιουργικό 2024!