ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΠΕΙ.Σ.)

Από την εγκύκλιο Φ.6/24732/Δ1/ 6 – 3 – 2025 του  Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων  και Αθλητισμού

“Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία και Πειραματικά Νηπιαγωγεία διέπεται από τις διατάξεις των παρ. 5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/2020 (Α΄111). Η παρ. 5 του άρθρου 18 ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών.».

Για τα νήπια που φοιτούν κατά το σχολικό έτος 2024-25 σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο, συνδεδεμένο με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού οι οποίοι το σχολικό έτος 2024- 25 φοιτούν σε Πειραματικό Δημοτικό και επιθυμούν να φοιτήσουν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο, ισχύει η παρ. 6 του άρθρου 18 που ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 13, γίνεται χωρίς να διενεργηθεί νέα κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας.» Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισχύουν τα ακόλουθα για την εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων κατά περίπτωση: α) Μαθητές/τριες, που φοιτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο και οι γονείς/κηδεμόνες/ έχοντες/ουσες την επιμέλειά τους επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α’, Β ‘ και Γ’ της παρούσας κατά το χρονικό διάστημα 6-26 Μαρτίου 2025. Στη συνέχεια, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, (Αρχικήà Εκπαίδευση à Εγγραφή σε σχολείο à Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία) προκειμένου να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια στη δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή σε Πειραματικό Δημοτικό της προτίμησής του. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης,το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων καθώς και η ημερομηνία κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση η οποία θα εκδοθεί κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr/ και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολείο, βαθμίδα και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2025-26. β) Μαθητές/τριες που προέρχονται από το συνδεδεμένο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου με αυτό Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου. Οι παραπάνω μαθητές/τριες εγγράφονται αυτοδίκαια, χωρίς κλήρωση, στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109). γ) Μαθητές/τριες που προέρχονται από Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια δεν επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α’ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού σχολείου. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο φοίτησης ότι δεν επιθυμούν την εγγραφή του/της μαθητή/τριας στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό το αργότερο μέχρι και τη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025. Ακολούθως, εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α, Β, και Γ της παρούσας, μέχρι και την 26η Μαρτίου 2025. Μετά τη διεξαγωγή της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή σε Πειραματικά Δημοτικά, η  οποία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 και την έκδοση των αποτελεσμάτων ανά σχολική μονάδα, οι επιτυχόντες/ούσες μαθητές/τριες εγγράφονται στο Πειραματικό Δημοτικό επιτυχίας τους. Τα επιμέρους θέματα και διαδικασίες ρυθμίζονται με σχετική εγκύκλιο που εκδίδεται και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες (επιλαχόντες/ούσες) θα εγγραφούν στο Δημοτικό σχολείο που ανήκουν χωροταξικά και στο οποίο έχουν ήδη καταθέσει αίτηση και δικαιολογητικά εγγραφής. Οι επιλαχόντες/ούσες οι οποίοι/ες καλούνται να εγγραφούν στα Πειραματικά Δημοτικά προκειμένου να καλύψουν κενούμενες θέσεις μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, ακολουθούν τη διαδικασία της μετεγγραφής (κεφ. Η’ της παρούσας). Ο κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας καθώς και σχετικές πληροφορίες είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr.

Δελτίο_τυπου_ΕΙΣΑΓΩΓΗ_ΜΑΘΗΤΩΝ_2025 (1)

 

 

 

 

Αποκριάτικη γιορτή στο νηπιαγωγείο μας!

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025, το νηπιαγωγείο μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και μουσική, καθώς πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι μας, στο πλαίσιο του εθίμου της περιοχής μας και  του θεσμού του  Πατρινού Καρναβαλιού! Τα παιδιά, ντυμένα με τις αγαπημένες τους στολές, χόρεψαν, έπαιξαν και διασκέδασαν, ζώντας μια μοναδική γιορτινή εμπειρία.

Μέσα σε ένα κλίμα χαράς και κεφιού, απόλαυσαν διάφορα εδέσματα και  χυμούς, που προσέφεραν οι γονείς στο πλαίσιο της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας. Η συμβολή τους ήταν πολύτιμη, κάνοντας τη γιορτή ακόμα πιο όμορφη!

Διαφάνεια1 11 Διαφάνεια2 9 Διαφάνεια3 9 Διαφάνεια4 4

Ευχαριστούμε τους γονείς  των μαθητών/μαθητριών μας που συνέβαλαν στην επιτυχία της γιορτής μας! 

Παράσταση Θεάτρου Σκιών στο Νηπιαγωγείο μας!

Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025,  φιλοξένησε το Θέατρο Σκιών του Χρήστου Πατρινού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου, μαζί με τους μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού του 8/θέσιου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών του νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο, παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό την παράσταση Καραγκιόζη με τίτλο: «Χαρούμενα χρώματα: μπλε, κόκκινο, κίτρινο και πάλι… Ο Καραγκιόζης στο πατρινό καρναβάλι».
Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων του σχολείου για την προαγωγή της θεατρικής αγωγής και της καλλιτεχνικής ευαισθησίας των μαθητών. Μέσα από την ξεκαρδιστική αλλά και διδακτική ιστορία του Καραγκιόζη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την παράδοση του ελληνικού Θεάτρου Σκιών και γνώρισαν από κοντά τους κλασικούς ήρωές του.

Το Θέατρο Σκιών, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και έχει εγγραφεί στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μετέφερε μικρούς και μεγάλους σε έναν κόσμο γέλιου, χρωμάτων και καρναβαλικής διάθεσης!
Η παράσταση δεν ήταν μόνο μια ψυχαγωγική εμπειρία, αλλά και μια εκπαιδευτική ευκαιρία, καθώς οι μαθητές γνώρισαν τα βασικά στοιχεία του Θεάτρου Σκιών, την τεχνική του, την ιστορία του και τον ιδιαίτερο τρόπο που συνδυάζει το λαϊκό χιούμορ με τη διδακτική αφήγηση. Η παράσταση κατάφερε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών, ενσωματώνοντας διαδραστικά στοιχεία και δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στην εξέλιξη της ιστορίας.

Διαφάνεια1 10
Η συγκεκριμένη δράση επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά τη σημασία της τέχνης στην εκπαίδευση και τη δύναμή της να εμπνέει, να μορφώνει και να ενθουσιάζει.

Δράση Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο μας!

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας! Φέτος, στόχος μας είναι να μοιραστούμε τα αγαπημένα μας βιβλία με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας, δίνοντας νέα ζωή στις ιστορίες που αγαπάμε. Το σύνθημά μας; «Αντάλλαξέ το και διάβασέ το!»

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην πρωτοβουλία, παρακινώντας τους γονείς, οι οποίοι ενεπλάκησαν στη δράση, να προσφέρουν ένα παιδικό βιβλίο, ώστε να εμπλουτίσουμε τη συλλογή μας. Μέσα από αυτή τη δράση, οι μικροί μας αναγνώστες θα ανακαλύψουν τη μαγεία των βιβλίων, θα καλλιεργήσουν την αγάπη για το διάβασμα, τη φαντασία, τη δημιουργικότητά τους και θα αναπτύξουν το λεξιλόγιο και τον προφορικό τους λόγο. Παράλληλα, ενισχύουμε τη φιλαναγνωσία και τον γραμματισμό μέσα από μια διασκεδαστική, δημιουργική εμπειρία.

📅 Την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025, η δανειστική μας βιβλιοθήκη άνοιξε τις πύλες της! Στην τάξη μας εμφανίστηκε μια ξεχωριστή επισκέπτρια, η κυρία Φιλαναγνωσία, η Ευγενία, κρατώντας μια μυστηριώδη βαλίτσα. Τα παιδιά, γεμάτα περιέργεια, προσπάθησαν να μαντέψουν τι κρύβει μέσα, κάνοντας διάφορες υποθέσεις όπως π.χ. βιβλία, σοκολάτες, αποκριάτικες στολές, καπέλα… Όταν τελικά αποκαλύφθηκε το περιεχόμενο, ανακάλυψαν τα βιβλία που είχαν φέρει από το σπίτι, συνοδευόμενα από ένα γράμμα της κυρίας Φιλαναγνωσίας που τους καλούσε να ταξιδέψουν σε φανταστικούς κόσμους!

Η κυρία Φιλαναγνωσία μίλησε στα παιδιά για τη σωστή φροντίδα των βιβλίων, τις συνήθειες των καλών αναγνωστών και τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να εξερευνήσουν ένα βιβλίο: να το ξεφυλλίσουν, να μελετήσουν τις εικόνες, να αποτυπώσουν τις εντυπώσεις τους μέσα από ζωγραφιές.

🎲 Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε κλήρωση και κάθε παιδί επέλεξε το πρώτο του βιβλίο! Το βιβλίο μπήκε προσεκτικά στην τσάντα του μαζί με οδηγίες και ένα ειδικό φύλλο δραστηριοτήτων, όπου θα μπορούσε να ζωγραφίσει την αγαπημένη του σκηνή και να το αξιολογήσει, χρωματίζοντας καρδούλες.

📽️ Για να ολοκληρώσουμε τη δράση, παρακολουθήσαμε το παιδικό βιβλίο «Ο κηπουρός των παραμυθιών» (δείτε το εδώ). Η ιστορία αυτή εξυμνεί τη χαρά της ανάγνωσης και μας υπενθυμίζει πόσο πολύτιμοι είναι οι κόσμοι που ανοίγουν μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου.

📆 Κάθε Δευτέρα, τα παιδιά θα επιστρέφουν το βιβλίο τους και θα συμμετέχουν σε μια βιβλιοπαρουσίαση, μοιράζοντας τις εντυπώσεις τους με την τάξη. Αυτή η διαδικασία όχι μόνο ενισχύει τη φιλαναγνωσία, αλλά προσφέρει στα παιδιά την ευκαιρία να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στην έκφραση μπροστά σε κοινό.

Διαφάνεια1 9 Διαφάνεια2 8 Διαφάνεια3 8 Διαφάνεια4 3 Διαφάνεια5 3 Διαφάνεια6 3 Διαφάνεια7 2 Διαφάνεια8 1 Διαφάνεια9 1 Διαφάνεια10 1 Διαφάνεια11 1 Διαφάνεια12 1 Διαφάνεια13 1 Διαφάνεια14 1 Διαφάνεια15 1

📖 Η συμμετοχή στη δανειστική βιβλιοθήκη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία μιας ισχυρής αναγνωστικής συνήθειας. Με τον καιρό, τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τη διαδικασία του δανεισμού και θα μάθουν να επισκέπτονται βιβλιοθήκες, χτίζοντας μια αγάπη για τα βιβλία που θα τα συνοδεύει για πάντα!

20 Φεβρουαρίου 2025: Εορτασμός της Τσικνοπέμπτης στο σχολείο μας!

Η πιο ξέγνοιαστη και… μοσχομυριστή μέρα της Αποκριάς έφτασε και το σχολείο μας γέμισε χαρά, γέλια και… τσίκνα! Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων γιόρτασε μαζί μας και φρόντισε για όλους τους μαθητές, προσφέροντάς τους σουβλάκια και χυμούς, δίνοντας γιορτινό τόνο στην ημέρα.

Τα παιδιά κατέφθασαν στο σχολείο μεταμφιεσμένα στους αγαπημένους τους ήρωες, γεμίζοντας την αυλή με πολύχρωμες στολές και αστείρευτο κέφι. Χόρεψαν στους ρυθμούς της Αποκριάς, έριξαν σερπαντίνες και διασκέδασαν με παραδοσιακά αποκριάτικα παιχνίδια.

Διαφάνεια1 8 Διαφάνεια2 7 Διαφάνεια3 7

Ήταν μια μέρα γεμάτη χαρά και ξεγνοιασιά, που μας έβαλε όλους στο αποκριάτικο κλίμα! Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την όμορφη πρωτοβουλία και ανυπομονούμε για την επόμενη γιορτή!

15 Φεβρουαρίου 2025: Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου στο νηπιαγωγείο μας!

«Η αγάπη είναι μεγαλύτερη από το φόβο»

Η ζωή είναι γεμάτη από όμορφες και ξέγνοιαστες στιγμές, αλλά και από προκλήσεις που απαιτούν δύναμη και θάρρος. Κάποιες φορές, μια ασθένεια μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα, όμως η ελπίδα, η προσπάθεια και η υποστήριξη μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Στις 15 Φεβρουαρίου, τιμάμε όλους εκείνους τους μικρούς ήρωες που αγωνίζονται ή έχουν καταφέρει να νικήσουν τον παιδικό καρκίνο.

Στο σχολείο μας, θελήσαμε να αφιερώσουμε αυτή την ημέρα στην ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και, πάνω απ’ όλα, στην έκφραση της αγάπης και της στήριξής μας προς αυτά τα παιδιά. Μέσα από μια σειρά δράσεων, οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά, εκφράζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο που εξηγούσε τι είναι ο παιδικός καρκίνος, με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους. Στη συνέχεια, αποτύπωσαν τις σκέψεις τους σε ζωγραφιές και δημιούργησαν μια αφίσα αφιερωμένη σε αυτή την ημέρα. Επιπλέον, σχημάτισαν το σύμβολο ευαισθητοποίησης και κατασκεύασαν καρδιές με μηνύματα ελπίδας και υποστήριξης, δείχνοντας έτσι ότι κανένα παιδί δεν είναι μόνο του σε αυτή τη μάχη.

Διαφάνεια1 7 Διαφάνεια2 6 Διαφάνεια3 6 Διαφάνεια4 2 Διαφάνεια5 2

Η τρυφερότητα και η ευαισθησία των παιδιών αποτυπώθηκαν σε κάθε τους δραστηριότητα. Συζήτησαν για τη δύναμη της αγάπης, μια λέξη που την γνωρίζουν τα ίδια πολύ καλά όχι μόνο χάρη στην «καθαρότητα» που διαθέτουν λόγω της μικρής τους ηλικίας, όσο και γιατί είναι εξοικειωμένα, αφού έχουν ακούσει για τα παιδιά  που φοιτούν στα νοσοκομειακά σχολεία, καθώς έχουμε υλοποιήσει και άλλες σχετικές δράσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου eTwinning που υλοποιείται στο σχολείο μας σε συνεργασία με το 9o Ειδικό Δημοτικό Νοσοκομειακού Σχολείου Ιπποκράτειου  Θεσσαλονίκης,   με θέμα «Μαζί χτίζουμε γέφυρες συνεργασίας, μάθησης και φιλίας».  

Μέσα από τις συζητήσεις που έγιναν, ανέδειξαν τη σημασία της αγάπης και της στήριξης, καθώς και την αξία του να νοιαζόμαστε για τους γύρω μας. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η προβολή της ταινίας μικρού μήκους «Η αγάπη δεν μας απογοητεύει», που παρουσίασε την ιστορία της μικρής Νίνα, ενός γενναίου κοριτσιού που νίκησε τον καρκίνο χάρη στην υποστήριξη των αγαπημένων της ανθρώπων. Το μήνυμα της ταινίας ήταν ξεκάθαρο: η καλύτερη θεραπεία είναι η αγάπη. Το 3λεπτο βίντεο με τίτλο “Η αγάπη δεν μας απογοητεύει” Δημιουργήθηκε από την “WMcCann” για το νοσοκομείο “Cancer De Barretos” στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ένα νοσοκομείο που ειδικεύεται στη θεραπεία των παιδιών που πάσχουν από καρκίνο. Πρόκειται για ένα διεθνούς φήμης κέντρο θεραπείας για τον καρκίνο των παιδιών, που μάλιστα έχει μετονομαστεί σε Νοσοκομείο της Αγάπης, με σκοπό να αναδείξει τη θεραπευτική σημασία της αγάπης και της στοργής.

Επιπλέον, διαβάσαμε μαζί το βιβλίο «Ένα αστέρι στην καρδιά», μια τρυφερή ιστορία που μας έμαθε πως η δύναμη και η αγάπη πολλαπλασιάζονται όταν τις μοιραζόμαστε. Το Αρκουδάκι ήθελε να γίνει πολύ́ δυνατό́! Τόσο δυνατό́ που να είναι πραγματικά́ ανίκητο! Τόσο δυνατό́ που να μπορεί να νικήσει κάθε εχθρό́, μεγάλο ή μικρό́… Δεν ήξερε όμως πώς να το κάνει, γιατί́ δεν είχε κάτι το ξεχωριστό́ ούτε κάποια υπερδύναμη.

Έτσι, σκέφτηκε να κάνει μια ευχή́ σε ένα αστέρι και ξεκίνησε ένα ταξίδι μοναδικό́, όπου ανακάλυψε ότι, όταν προσφέρεις με την καρδιά σου, αυτό που χαρίζεις δεν χάνεται, αλλά́ πολλαπλασιάζεται.

https://makeawish.gr/wp-content/uploads/2023/09/ΒΙΒΛΙΟ_ΕΝΑ_ΑΣΤΕΡΙ_ΣΤΗΝ_ΚΑΡΔΙΑ.pdf

Η συγκεκριμένη ιστορία ενέπνευσε τα παιδιά να εκφράσουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τις ευχές τους για όλα τα παιδιά που δίνουν τη δική τους μάχη.

Τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους  κάρτες μη μηνύματα αγάπης, προκειμένου να σταλούν στους μαθητές του 9oυ Ειδικού Δημοτικού Νοσοκομειακού Σχολείου Ιπποκράτειου  Θεσσαλονίκης.

Διαφάνεια6 2

Μέσα από αυτές τις δράσεις, όχι μόνο ενημερωθήκαμε, αλλά γίναμε και κομμάτι μιας συλλογικής προσπάθειας να μεταδώσουμε αγάπη, στήριξη και ελπίδα. Γιατί, όπως λέει και το μήνυμα της ημέρας:

«Η αγάπη είναι μεγαλύτερη από το φόβο».

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Stem education Patras!

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025  οι μικροί/ές μας μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το εκπαιδευτικό κέντρο Stem education Patras για να παρακολουθήσουν βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ρομποτικής σχετικά με τον «Σεισμό». Ειδικότερα, ενημερώθηκαν  για τις αιτίες πρόκλησης του σεισμού, τα μέσα προστασίας και προφύλαξης και τους τρόπους αντίδρασης σε περίπτωση σεισμού.  Επιπλέον, οι μαθητές/τριες έγιναν μικροί και μικρές μηχανικοί, καθώς πειραματίστηκαν με τα υλικά, και, στη συνέχεια, συναρμολόγησαν τον δικό τους προσομοιωτή σεισμού.

Οι μαθητές/τριες μας συνεργάστηκαν σε ομάδες  και ακολουθώντας τις οδηγίες των εκπαιδευτικών κατάφεραν και ολοκλήρωσαν την κατασκευή, εξηγώντας στο τέλος το φαινόμενο του σεισμού. Διαμέσου αυτής της βιωματικής δραστηριότητας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και να διασκεδάσουν, γεγονός που ενίσχυσε για μια ακόμη φορά την καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στις φυσικές επιστήμες.

Διαφάνεια1 6 Διαφάνεια2 5 Διαφάνεια3 5 Διαφάνεια4 1 Διαφάνεια5 1 Διαφάνεια6 1 Διαφάνεια7 1

Η εν λόγω επίσκεψη πραγματοποιήθηκε  στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εκπονείται στη σχολική μας μονάδα με θέμα: «Τι κι αν γίνεται σεισμός; Μακριά ο πανικός!»

Συμμετοχή του σχολείου μας στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 – Τρίτη 11 Φεβρουαρίου

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στη διαδικτυακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή περίπου 100 σχολείων, στο πλαίσιο της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.

Το φετινό μήνυμα, «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο», τονίζει τη σημασία της συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και υπεύθυνου ψηφιακού περιβάλλοντος, ιδιαίτερα για τα παιδιά και τους νέους.

Έχοντας ήδη συζητήσει πολλές φορές, τόσο μέσα από το πρόγραμμα eTwinning όσο και μέσα από τη συχνή χρήση του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας, το ζήτημα της διαδικτυακής συμπεριφοράς και της ασφαλούς πλοήγησης, παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον την ενημερωτική παρουσίαση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Ευχαριστούμε θερμά για το πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχαν, συμβάλλοντας έτσι στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευσή μας σχετικά με την υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, συζητήσαμε για τη σημασία του διαδικτύου ως εργαλείου γνώσης και επικοινωνίας, αλλά και για την ανάγκη να το χρησιμοποιούμε με μέτρο, δίνοντας προτεραιότητα στις εμπειρίες του πραγματικού κόσμου.

Οι μαθητές μας, εμπνευσμένοι από τις συζητήσεις, δημιούργησαν μια αφίσα με πρωτότυπα συνθήματα, όπως:
🖥️ «Το διαδίκτυο να, και ένα κράνος μαζί σου να έχεις!»
⚠️ «Κινδύνους πολλούς θα συναντήσεις, πρόσεχε μην την πατήσεις!»
👨‍👩‍👧‍👦 «Σελίδες άσχημες θα βρεις, γι’ αυτό ρώτα τους γονείς για να προστατευτείς!»
🌳 «Κλείσε τον υπολογιστή και πήγαινε μια βόλτα στην παιδική χαρά. Εκεί μόνο θα κάνεις παρέα με παιδιά!»
🎉 «Θα παίξεις, θα σκοντάψεις, θα βρεις εκεί χαρά!»

Επιπλέον, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το διαδραστικό παραμύθι “Ο @Παπάκης σώζει την κατάσταση”, μέσα από το οποίο γνώρισαν καλύτερα τη σημασία της προστασίας προσωπικών δεδομένων, της συναίνεσης και της σωστής χρήσης των εφαρμογών.

Διαφάνεια1 5 Διαφάνεια2 4 Διαφάνεια3 4

 Το εκπαιδευτικό υλικό είναι διαθέσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://saferinternet4kids.gr/nea/sid_2025_material/

Μαζί, μπορούμε να κάνουμε το διαδίκτυο έναν ασφαλέστερο χώρο για όλους!

Δράση: “Εγώ και εσύ δυναμώνουμε μαζί”

Την Τρίτη 4-2-2025 είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας μέλη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις». Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις ενίσχυσης της αυτοπεποίθησής τους σε καταστάσεις επίλυσης προβλημάτων και αντιμετώπισης δυσκολιών που αφορούν στις κοινωνικές δεξιότητες και να αναπτύξουν την αίσθηση της ομάδας καθώς και του «ανήκειν». Τα παιδιά μέσα από τις βιωματικές δράσεις καλλιέργησαν τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα, καθώς κατάλαβαν ότι όλοι είμαστε μια αλυσίδα και ο κάθε κρίκος/το κάθε παιδί που ενώνει αυτή την αλυσίδα είναι σημαντικός.

Διαφάνεια1 4

Ιανουάριος στο νηπιαγωγείο μας!

Καλωσορίζοντας το 2025 στο σχολείο μας!

Η επιστροφή μας στο σχολείο μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές ήταν γεμάτη ενθουσιασμό, καθώς υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά όλοι και όλες μαζί! Μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας από τις γιορτές, ανταλλάξαμε ευχές και αλλάξαμε το ημερολόγιο στο 2025. Παίζοντας με τους αριθμούς, σχηματίσαμε το 2024 που έφυγε και το 2025 που μόλις ξεκίνησε!

Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε τη δική μας βασιλόπιτα, χρησιμοποιώντας υλικά χειροτεχνίας, ενώ δεν ξεχάσαμε να γράψουμε πάνω της τον αριθμό της νέας χρονιάς. Ακόμη, προγραμματίσαμε τη φίλη μας, τη ρομποτική μέλισσα, για να “ταξιδέψει” στο 2025!

Η νέα χρονιά μας επιφύλασσε και μια όμορφη έκπληξη: ένα δέμα που έφτασε στο σχολείο μας από μαθητές και μαθήτριες νοσοκομειακών σχολείων! Η χαρά μας ήταν μεγάλη όταν ανοίξαμε το πακέτο και ανακαλύψαμε ευχετήριες κάρτες και δημιουργίες των παιδιών. Συγκινηθήκαμε τόσο πολύ που αποφασίσαμε να ανταποδώσουμε, στέλνοντάς τους ζωγραφιές και κατασκευές μας.

Κατά τη διάρκεια του μήνα, μιλήσαμε για τον Χειμώνα και τα χαρακτηριστικά του. Γνωρίσαμε τα ρούχα και τα φρούτα της εποχής, παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή και, στο μάθημα των Αγγλικών, απλώσαμε μια “μπουγάδα” με χειμωνιάτικα ρούχα, μαθαίνοντας τις ονομασίες τους στη νέα γλώσσα.

Εξερευνήσαμε τον κόσμο των ζώων που ζουν στους παγωμένους πόλους της Γης και εκείνων που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη. Παρατηρήσαμε το εντυπωσιακό Πολικό Σέλας, ανακαλύψαμε πώς δημιουργείται και ζωγραφίσαμε τη δική μας εκδοχή του, εμπνευσμένοι από έναν λαπωνικό μύθο.

Συζητήσαμε για τις Αλκυονίδες μέρες και τον χειμερινό καιρό, κάναμε πειράματα με τον πάγο και φτιάξαμε τεχνητό χιόνι! Και επειδή το κρύο ήταν τσουχτερό, απολαύσαμε στο τέλος μια ζεστή σοκολάτα. Οι τάξεις μας γέμισαν με χειμωνιάτικες χειροτεχνίες, ενώ μια ιδιαίτερη κατασκευή που πήραμε στο σπίτι ήταν ένας χιονάνθρωπος μέσα σε μια χιονόμπαλα, που με μια φυσούνα δημιουργούσε μια μικρή χιονοθύελλα!

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, γίναμε “Μικροί Εξερευνητές Διατροφής”! Μέσα από το βιβλίο “Ο Λαχανούλης και η Υγιεινή Διατροφή”, μάθαμε τι σημαίνει ισορροπημένη διατροφή και ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες της. Γνωρίσαμε τις διατροφικές ομάδες, παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια και ανακαλύψαμε φρούτα και λαχανικά στα παιχνίδια της τάξης μας, τα οποία κατηγοριοποιήσαμε και μετρήσαμε με ενθουσιασμό!

Διαφάνεια1 2 Διαφάνεια2 2 Διαφάνεια3 2 Διαφάνεια4 Διαφάνεια5 Διαφάνεια6 Διαφάνεια7 Διαφάνεια8 Διαφάνεια9 Διαφάνεια10 Διαφάνεια11 Διαφάνεια12 Διαφάνεια13 Διαφάνεια14 Διαφάνεια15 Διαφάνεια16 Διαφάνεια17 Διαφάνεια18 Διαφάνεια19 Διαφάνεια20 Διαφάνεια21 Διαφάνεια22 Διαφάνεια23 Διαφάνεια24 Διαφάνεια25 Διαφάνεια26 Διαφάνεια27 Διαφάνεια28 Διαφάνεια29 Διαφάνεια30 Διαφάνεια31 Διαφάνεια32 Διαφάνεια33 Διαφάνεια34 Διαφάνεια35 Διαφάνεια36 Διαφάνεια37 Διαφάνεια38 Διαφάνεια39 Διαφάνεια40 Διαφάνεια41 Διαφάνεια42 Διαφάνεια43 Διαφάνεια44 Διαφάνεια45 Διαφάνεια46 Διαφάνεια47 Διαφάνεια48 Διαφάνεια49 Διαφάνεια50Διαφάνεια1 3Διαφάνεια2 3Διαφάνεια3 3

Ήταν ένας μήνας γεμάτος εμπειρίες, μάθηση και δημιουργικότητα, που μας εισήγαγε με τον καλύτερο τρόπο στο 2025!