Συμμετοχή του σχολείου μας στον Διαγωνισμό Bravo Schools 2025
Tο σχολείο μας συμμετέχει στον 8ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2025 για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Θα ήταν ιδιαίτερη χαρά για εμάς και θα σας παρακαλούσαμε να ψηφίσετε τις δράσεις των μαθητών/μαθητριών μας μέχρι τις 15 Μαΐου 2025. Σημειώνεται ότι μπορείτε να ψηφίσετε και τις 4 δράσεις στο παρακάτω link:
Κλήρωση για το Πειραματικό Νηπιαγωγείο Πανεπιστημίου Πατρών
02-05-25 Απευθείας μετάδοση της κλήρωσης για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών σε Πειραματικά Σχολεία για το 2025-2026
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημερώνει ότι η κλήρωση για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών σε Πειραματικά σχολεία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Παρασκευή 2 Μαΐου και ώρα 16:30.
Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από την Επιτροπή Κλήρωσης, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – Διόφαντος, παρουσία συμβολαιογράφου, μέσω κατάλληλου λογισμικού (ηλεκτρονική κληρωτίδα). Η κλήρωση θα μεταδοθεί ζωντανά (live) διαδικτυακά:
- από την ΕΡΤ στη διεύθυνση: https://www.ertflix.gr/embed/index.html?codename=ert-news-6&autostart=true
- και από το κανάλι του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο YouTube: https://youtube.com/live/kG9miTDmbVo
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, με τον ίδιο τρόπο θα λάβουν ένα τυχαίο μοναδικό Αριθμό Προτεραιότητας (Α.Π.Π.Σ.) οι υποψήφιοι για εισαγωγή σε Πρότυπα Σχολεία, Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία και Πρότυπα Εκκλησιαστικά σχολεία, προκειμένου να ρυθμιστούν οι ισοβαθμίες που ενδεχομένως προκύψουν από τις εξετάσεις.
Τα αποτελέσματα για τα Πειραματικά Σχολεία και η απόδοση του Α.Π.Π.Σ. θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων: https://depps.minedu.gov.gr/ με αναφορά στον εξαψήφιο κωδικό κάθε υποψηφίου.
Οι γονείς/κηδεμόνες των επιτυχόντων θα ενημερωθούν με SMS στο κινητό που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους.
Πασχαλινές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο μας!
Λίγο πριν από τις διακοπές του Πάσχα, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια σειρά από πασχαλινές δραστηριότητες που συνδύασαν δημιουργία, παιχνίδι και παραδοσιακά έθιμα! Έμαθαν για τη ζωή του Ιησού, το νόημα της γιορτής του Πάσχα και τα σχετικά έθιμα. Με φαντασία και πολλή όρεξη, τα παιδιά έφτιαξαν λαγουδάκια, καλαθάκια, κάρτες και στολίδια. Χρησιμοποίησαν χαρτόνια, χρώματα, κουμπιά, κορδέλες και άλλα υλικά, δίνοντας μορφή σε μοναδικές δημιουργίες γεμάτες ανοιξιάτικη διάθεση. Έβαψαν αυγά με φυσικούς τρόπους τα δικά τους αυγά και εντυπωσιάστηκαν με τα ιδιαίτερα χρώματα και τα διαφορετικά σχέδια που προέκυψαν.Με τα χεράκια τους ζύμωσαν, έπλασαν και διακόσμησαν πασχαλινά κουλουράκια. Η τάξη γέμισε αρώματα και χαμόγελα, ενώ στο τέλος γεύτηκαν τις λιχουδιές που οι ίδιοι/ες μαθητές/μαθήτριες είχαν ετοιμάσει.
Στην αυλή, τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι κυνηγιού αυγών! Έψαξαν, βρήκαν, γέλασαν και συνεργάστηκαν, ζώντας μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη ενθουσιασμό και κίνηση.
Οι δραστηριότητες αυτές έφεραν τα παιδιά πιο κοντά στο πνεύμα των ημερών, γεμίζοντας την καθημερινότητά τους με χαρά, δημιουργικότητα και παραδοσιακές αξίες.
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στο Νηπιαγωγείο μας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, το Πειραματικό Νηπιαγωγείο του Πανεπιστημίου Πατρών έζησε μια εβδομάδα γεμάτη παραμύθια, δημιουργικότητα και συνεργασία!
Ξεκινήσαμε μιλώντας με τα παιδιά για την αξία των βιβλίων στη ζωή μας. Μέσα από παραμύθια, συζητήσεις και αγαπημένους ήρωες, ανακαλύψαμε πόσο σημαντικό είναι το ταξίδι που μας προσφέρει κάθε ιστορία. Τα νήπια ζωγράφισαν τους δικούς τους αγαπημένους ήρωες παραμυθιών, δίνοντας φαντασία και χρώμα στις σελίδες των βιβλίων που αγαπούν, προκειμένου να συμμετάσχουν το Σαββατοκύριακο 5 και 6 Απριλίου στην Έκθεση Ζωγραφικής με θέμα «Ήρωες των Παραμυθιών». Η έκθεση φιλοξενήθηκε στο Κτήριο Παναγιωτόπουλου στο Αίγιο, στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Αφήγησης Παραμυθιού, που διοργανώθηκε από τις εκδόσεις Ηδυφωνο με τη στήριξη του Δήμου Αιγιάλειας.
Την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025,που γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, είχαμε τη χαρά να συμμετάσχουμε στην πανελλήνια, συνεργατική δράση φιλαναγνωσίας «Διαβάζουμε μαζί», που διοργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος». Μαζί με άλλα νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα, διαβάσαμε παραμύθια, συνεργαστήκαμε δημιουργικά και μάθαμε για τη συναρπαστική διαδρομή που ακολουθεί ένα βιβλίο — από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την έκδοσή του. Ήταν μια μοναδική εμπειρία που ενίσχυσε τη φαντασία και την αγάπη των παιδιών για τη λογοτεχνία.
Επιπλέον, τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους σελιδοδείκτες για να τα αγαπημένα τους βιβλία.
Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά μας ήρθαν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των βιβλίων, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους και έμαθαν τη δύναμη της συνεργασίας και της αφήγησης. Ήταν μια γιορτή γεμάτη χαμόγελα, φαντασία και πολλές ιστορίες που θα μας συντροφεύουν για καιρό!
Δράσεις του Νηπιαγωγείου μας για τον Σχολικό Εκφοβισμό-Το τραγούδι μας!
Στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο του Πανεπιστημίου Πατρών υλοποιήθηκε μια καινοτόμος δράση με τίτλο “Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι”, στο πλαίσιο της συμμετοχής του Νηπιαγωγείου στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο Δίκτυο “Εγώ και εσύ δυναμώνουμε μαζί…” του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Αχαϊας Καλλίπολις σε συνεργασία με το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαϊας.
Μέσα από μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά προσέγγισαν το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, κατανοώντας τη σημασία του σεβασμού, της υποστήριξης και της φιλίας. Η δράση περιλάμβανε:
✔ Συζήτηση και ευαισθητοποίηση, όπου τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για τον εκφοβισμό, αναγνωρίζοντας συμπεριφορές που μπορεί να πληγώνουν τους άλλους.
✔ Δραματοποίηση, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να υποδυθούν ρόλους και να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από θεατρικό παιχνίδι.
✔ Εικαστική έκφραση, όπου αποτύπωσαν με ζωγραφιές και κατασκευές τα μηνύματα της αποδοχής, της φιλίας και της αγάπης.
✔ Δημιουργία τραγουδιού, μέσα από συλλογική δουλειά και μουσική έκφραση, τα παιδιά συνέθεσαν ένα τραγούδι κατά του σχολικού εκφοβισμού, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ενότητας.
Η δράση κορυφώθηκε με μια ειρηνική διαδήλωση κατά του σχολικού εκφοβισμού στο 8/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών και στο 2/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών, όπου τα παιδιά, κρατώντας μπαλόνια και πανό, ενώθηκαν με τα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων και φώναξαν το σύνθημα:
“Όχι στη βία, ναι στη φιλία!”
Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμός STEAM “Πώς μπορούμε να επιβιώσουμε στον Αρη;”
“Can we survive on Mars?”
Η παρούσα δράση υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ομίλου αριστείας, καινοτομίας και δημιουργικότητας του Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πατρών που έχει τίτλο «Μικροί και μικρές επιSTEAMονες/ισσες εν δράση!»
Μαζί με τη φίλη τους, τη μελισσούλα ρομπότ Beebot, ανέλαβαν μία σημαντική και δύσκολη αποστολή που μόνο μικροί/ές επιστήμονες μπορούσαν να φέρουν εις πέρας… «Να ταξιδέψουν στον πλανήτη Άρη και να τον μετατρέψουν σε έναν βιώσιμο πλανήτη!»
Αφού γνώρισαν τις συνθήκες που επικρατούν εκεί οι Μικροί και μικρές επιSTEAMονες/ισσες ανέλαβαν ομαδοσυνεργατικά δράση, προκειμένου να ολοκληρώσουν την αποστολή τους, να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια και να βρουν λύσεις για να δημιουργήσουν ζωή στον Κόκκινο Πλανήτη!
Ξεκίνησαν το ταξίδι τους με αποσκευές το χαμόγελό τους και τις ευφάνταστες ιδέες τους! Αξιοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα υλικά, από υπάρχοντα και καινούργια παιχνίδια που αποσκοπούσαν να προάγουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους!
Το ταξίδι στον κόκκινο πλανήτη ξεκινά!!! Φορέστε τις ζώνες σας! Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση! Εκτόξευση!!!
Μουσείο Λαϊκής Τέχνης του Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πατρών
Στο πλαίσιο της καινοτόμου δράσης που υλοποιεί το νηπιαγωγείο μας και αφορά τη συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα μοναδικό Μουσείο Λαϊκής Τέχνης. Με αντικείμενα που προσέφεραν οι γονείς, τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν έναν χώρο αφιερωμένο στην αναβίωση της παράδοσης και τη γνωριμία με την πολιτισμική μας κληρονομιά.
Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με την ιστορία και τη χρήση των εκθεμάτων, εξερευνώντας τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητα των προηγούμενων γενεών. Ερεύνησαν, ταξινόμησαν τα αντικείμενα, έγραψαν ενημερωτικές ταμπέλες και προετοίμασαν με μεράκι την παρουσίαση του μουσείου τους.
Η κορύφωση αυτής της δημιουργικής διαδικασίας ήρθε την ημέρα της γιορτής, με αφορμή τις εορταστικές εκδηλώσεις για την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου, όπου το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης παρουσιάστηκε στη σχολική κοινότητα των Πειραματικών Σχολείων. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πατρών, του 8/θέσιου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πατρών και του 2/θέσιου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πατρών είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα εκθέματα, να μάθουν για τη σημασία τους και να θαυμάσουν το αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας.
Η δράση αυτή απέδειξε για ακόμη μία φορά πως η συνεργασία σχολείου και οικογένειας μπορεί να εμπνεύσει και να ενισχύσει τη μάθηση, δημιουργώντας γέφυρες ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, και καλλιεργώντας στις νέες γενιές σεβασμό για την παράδοση και την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Μάρτιος στο νηπιαγωγείο μας!
Με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου, το Νηπιαγωγείο μας γέμισε από χρώματα, ιστορίες και δημιουργικές δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να γνωρίσουν την ιστορία και την παράδοση της πατρίδας μας.
Οι μικροί μας μαθητές ασχολήθηκαν με κατασκευές εμπνευσμένες από τους ήρωες της Επανάστασης του 1821. Ζωγράφισαν, έκοψαν και δημιούργησαν εικόνες που αποτύπωσαν μέσα από τα δικά τους μάτια τις μορφές των αγωνιστών. Παράλληλα, έφτιαξαν την ελληνική σημαία με διάφορες τεχνικές και έμαθαν τον εθνικό μας ύμνο, κατανοώντας τη σημασία του για την πατρίδα μας.
Μια ξεχωριστή δράση που ενθουσίασε τα παιδιά ήταν η προετοιμασία του “Μουσείου Λαϊκής Τέχνης”. Έφεραν στο σχολείο παλιά αντικείμενα, μίλησαν για τη χρήση τους και τα συνέκριναν με τα σύγχρονα σκεύη, ανακαλύπτοντας την εξέλιξη της καθημερινής ζωής μέσα στον χρόνο.
Η γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου αποτέλεσε επίσης έμπνευση για δημιουργία. Τα παιδιά κατασκεύασαν μια όμορφη χειροτεχνία-βιτρό με την εικόνα του Ευαγγελισμού, μαθαίνοντας για το σημαντικό αυτό θρησκευτικό γεγονός.
Με αφόρμηση το βιβλίο “Τα Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου, τα παιδιά συζήτησαν για την επέτειο της 25ης Μαρτίου και δημιούργησαν ένα καδράκι με εικόνα εμπνευσμένη από την ιστορία του βιβλίου. Επίσης, αποτύπωσαν σε χαρτί παραδοσιακά μοτίβα και έφτιαξαν όμορφες φιγούρες Ελληνόπουλων.
Η κορύφωση των εκδηλώσεων έγινε τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, με τη σχολική μας γιορτή. Οι μικροί μας μαθητές παρουσίασαν με συγκίνηση και ενθουσιασμό τραγούδια, ποιήματα και χορούς, τιμώντας την ιστορική αυτή ημέρα, ενώ απέδωσαν θεατρικά “Τα Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου και καταχειροκροτήθηκαν από γονείς, συγγενείς και φίλους.
Μπράβο στα παιδιά μας για τη συμμετοχή και την προσπάθειά τους!
Χρόνια πολλά στην πατρίδα μας και σε όλους τους Έλληνες!
Αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία
Από 24/3 έως και τις 7/4 οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία
Αρχίζει από τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 , η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα (Γυμνάσια-Λ). (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνει στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.
Αριθμός εισακτέων μαθητών/μαθητριών στις εισαγωγικές τάξεις των εισακτέων μαθητών/μαθητριών στις εισαγωγικές τάξεις των Πειραματικών Δημοτικών και Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Πάτρας για το σχολικό έτος 2025-2026
Πειραματικό Νηπιαγωγείο Παν/μιου Πάτρας (προνήπια): 20
2/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Παν/μιου Πάτρας (Α΄ Δημοτικού): 5
8/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Παν/μιου Πάτρας (Α΄ Δημοτικού): 2
Ενδοσχολική δράση: Παρακολούθηση διαδραστικής θεατρικής παράστασης!
Την Πέμπτη 20 Μαρτίου, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει τη θεατρική ομάδα «Τραμπάλα», η οποία παρουσίασε τη διαδραστική παράσταση «Τα μυστικά της κατσαρόλας». Ήταν ένα μοναδικό ταξίδι στον κόσμο της υγιεινής διατροφής, γεμάτο περιπέτειες, γέλια και πολύτιμα διδάγματα!
Η ιστορία μας μεταφέρει σε ένα μακρινό βασίλειο, όπου όλοι ζουν χαρούμενοι και υγιείς, χάρη στη σοφή βασίλισσά τους. Όμως, όταν εκείνη αποφασίζει να φύγει για να γνωρίσει τον κόσμο, δύο νέοι σεφ έρχονται να ανατρέψουν τις διατροφικές τους συνήθειες! Ένας συναρπαστικός διαγωνισμός ξεκινά, και τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν τη μυστική συνταγή της σωστής διατροφής.
Η παράσταση δεν ήταν απλώς ένα θέαμα, αλλά μια διαδραστική εμπειρία, όπου οι μικροί μας μαθητές έγιναν μέρος της ιστορίας. Συμμετείχαν ενεργά, έπαιξαν, διαγωνίστηκαν και έμαθαν σημαντικές αξίες όπως η επιμονή, η συνεργασία και η ισορροπημένη διατροφή.
Μετά την παράσταση, ακολούθησε ένα «μαγικό» ταξίδι στον κόσμο! Μέσα από ήθη, έθιμα και γαστρονομικές παραδόσεις διαφορετικών χωρών, οι μαθητές πέρασαν δοκιμασίες και ανακάλυψαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής. Το τέλος της ημέρας τους βρήκε γεμάτους χαρά, γνώσεις, τραγούδια και χορούς!
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που όχι μόνο διασκέδασε, αλλά και ενέπνευσε τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες στη ζωή τους.
Διδακτική επίσκεψη στoν χώρο του οινοποιείου της Achaia Clauss
Τη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Πειραματικού Νηπιαγωγείου μαζί με την Α’ τάξη του 8/θέσιου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το ιστορικό οινοποιείο «Achaia Clauss» στην Πάτρα. Ήταν μια εκπαιδευτική εκδρομή γεμάτη γνώσεις, εμπειρίες και όμορφες στιγμές.
Φτάνοντας στο οινοποιείο, τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από την καταπράσινη τοποθεσία και τους μεγαλοπρεπείς πέτρινους τοίχους, που μοιάζουν να αφηγούνται την πλούσια ιστορία του τόπου. Η πρώτη στάση ήταν στα ξακουστά κελάρια του οινοποιείου, όπου τα παιδιά έκαναν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον χρόνο, ανακαλύπτοντας την παράδοση και τον πολιτισμό που συνδέονται με την οινοποιία της περιοχής.
Με μεγάλο ενθουσιασμό, οι μικροί επισκέπτες ξεναγήθηκαν στους αμπελώνες και είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα αμπέλια, να μάθουν για τη διαδικασία της καλλιέργειας και του τρύγου των σταφυλιών. Στη συνέχεια, μέσα από εικόνες και διαδραστικό υλικό, γνώρισαν τα διάφορα είδη σταφυλιών και την επίδρασή τους στη γεύση του κρασιού.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μέρη της ξενάγησης ήταν η παρουσίαση της παραδοσιακής κατασκευής των βαρελιών, τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ωρίμανση του κρασιού. Επιπλέον, παρακολούθησαν μια προβολή οπτικοακουστικού υλικού, που παρουσίαζε τη διαδικασία συγκομιδής των σταφυλιών, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία του τρύγου και της παραγωγής του κρασιού.
Η εκπαιδευτική εμπειρία ολοκληρώθηκε με διασκεδαστικά ομαδικά παιχνίδια στους όμορφους κήπους του οινοποιείου. Τα παιδιά έτρεξαν, έπαιξαν και γέμισαν τον χώρο με γέλια και χαρούμενες φωνές, δημιουργώντας υπέροχες αναμνήσεις από την εκδρομή.
Η επίσκεψη στο οινοποιείο «Achaia Clauss» πρόσφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες πολύτιμες γνώσεις για την ιστορία, την παράδοση και τον πολιτισμό, ενισχύοντας το ενδιαφέρον τους για τη φύση και την τοπική κληρονομιά.
Φεβρουάριος στο Νηπιαγωγείο: Ένας μήνας γεμάτος δράσεις και δημιουργία!
Ο Φεβρουάριος, γνωστός και ως Κουτσοφλέβαρος, έφερε μαζί του κέφι, γιορτές και πολλές δημιουργικές δραστηριότητες! Ήταν ένας μήνας αφιερωμένος στη χαρά, την ενσυναίσθηση, την αγάπη και τη συνεργασία.
Ο Φεβρουάριος στην Παράδοση
Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Φεβρουάριος και τα αδέρφια του, ο Ιανουάριος και ο Μάρτιος, αποφάσισαν να αποθηκεύσουν μαζί το κρασί τους. Όμως, ο Φεβρουάριος τρύπησε το βαρέλι και ήπιε όλο το κρασί, με αποτέλεσμα ο καιρός του να είναι άστατος. Για την απερίσκεπτη αυτή πράξη του, οι άλλοι μήνες τού αφαίρεσαν ημέρες, και έτσι έμεινε με 28! Όπως λέει και η παροιμία:
«Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει! Μα αν τύχει και θυμώσει, μες στο χιόνι θα μας χώσει!»
Δημιουργικές Δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο
Ο μήνας κύλησε ευχάριστα και με πολλές δράσεις στο πνεύμα της Αποκριάς. Μέσα από το βιβλίο «Ο Γλετζοφλέβαρος», συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά του Φεβρουαρίου και τις διαφορές του από τους υπόλοιπους μήνες. Ανακαλύψαμε την έννοια της μοναδικότητας, της φιλίας και της ομαδικής συνεργασίας.
Μιλήσαμε για την αγάπη, ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε κάρτες σε σχήμα καρδιάς, μαθαίνοντας παράλληλα να λέμε «Σ’ αγαπώ» και στα αγγλικά! Εμπνευστήκαμε από τον μύθο της Αμυγδαλιάς και κατασκευάσαμε όμορφες δημιουργίες.
Αποκριάτικες Δράσεις
Με αφορμή το Καρναβάλι, διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, παίξαμε γλωσσικά και κινητικά παιχνίδια και φτιάξαμε πολύχρωμες κατασκευές. Στολίσαμε την τάξη μας με αποκριάτικες διακοσμήσεις, με τον Αρλεκίνο να πρωταγωνιστεί!
Εξερευνήσαμε την τέχνη και τον ρόλο του κλόουν, ανακαλύψαμε τα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από το βαμμένο πρόσωπο και δημιουργήσαμε ατομικές και ομαδικές κατασκευές. Ακούσαμε το τραγούδι «Ο Παλιάτσος» και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας μέσα από συζήτηση και ζωγραφική. Επίσης, ταξιδέψαμε στην Ιταλία και γνωρίσαμε το Καρναβάλι της Βενετίας!
Παραδοσιακά Έθιμα και Πολιτισμός
Μάθαμε για το έθιμο των Γενίτσαρων και των Μπούλων στη Νάουσα και διασκεδάσαμε με τη «Σκούπα Λέρου», γνωρίζοντας καλύτερα τις παραδοσιακές αποκριάτικες γιορτές της χώρας μας.
Πρόγραμμα «Μικροί Εξερευνητές Διατροφής»
Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, μιλήσαμε για τη διατροφή κατά τις τρεις εβδομάδες της Αποκριάς. Ανακαλύψαμε ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά, συχνά ή σπάνια, και κατασκευάσαμε το «Φανάρι της υγιεινής διατροφής». Μέσα από το βιβλίο «Ένα τραπέζι γεμάτο ναι!», συζητήσαμε για τις διατροφικές αλλεργίες και δημιουργήσαμε τα δικά μας υγιεινά γεύματα!
Αποχαιρετώντας τον ΦεβρουάριοΟλοκληρώσαμε τον μήνα κατασκευάζοντας και πετώντας τον δικό μας χαρταετό, καλωσορίζοντας τη Σαρακοστή και τον Μάρτιο με δημιουργικότητα και κέφι!
Ένας Φεβρουάριος γεμάτος χαρά και μάθηση πέρασε από το Νηπιαγωγείο μας, αφήνοντας όμορφες αναμνήσεις σε μικρούς και μεγάλους!
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΠΕΙ.Σ.)
Από την εγκύκλιο Φ.6/24732/Δ1/ 6 – 3 – 2025 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
“Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία και Πειραματικά Νηπιαγωγεία διέπεται από τις διατάξεις των παρ. 5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/2020 (Α΄111). Η παρ. 5 του άρθρου 18 ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών.».
Για τα νήπια που φοιτούν κατά το σχολικό έτος 2024-25 σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο, συνδεδεμένο με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού οι οποίοι το σχολικό έτος 2024- 25 φοιτούν σε Πειραματικό Δημοτικό και επιθυμούν να φοιτήσουν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο, ισχύει η παρ. 6 του άρθρου 18 που ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 13, γίνεται χωρίς να διενεργηθεί νέα κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας.» Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισχύουν τα ακόλουθα για την εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων κατά περίπτωση: α) Μαθητές/τριες, που φοιτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο και οι γονείς/κηδεμόνες/ έχοντες/ουσες την επιμέλειά τους επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α’, Β ‘ και Γ’ της παρούσας κατά το χρονικό διάστημα 6-26 Μαρτίου 2025. Στη συνέχεια, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, (Αρχικήà Εκπαίδευση à Εγγραφή σε σχολείο à Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία) προκειμένου να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια στη δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή σε Πειραματικό Δημοτικό της προτίμησής του. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης,το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων καθώς και η ημερομηνία κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση η οποία θα εκδοθεί κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr/ και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολείο, βαθμίδα και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2025-26. β) Μαθητές/τριες που προέρχονται από το συνδεδεμένο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου με αυτό Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου. Οι παραπάνω μαθητές/τριες εγγράφονται αυτοδίκαια, χωρίς κλήρωση, στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109). γ) Μαθητές/τριες που προέρχονται από Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια δεν επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α’ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού σχολείου. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο φοίτησης ότι δεν επιθυμούν την εγγραφή του/της μαθητή/τριας στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό το αργότερο μέχρι και τη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025. Ακολούθως, εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α, Β, και Γ της παρούσας, μέχρι και την 26η Μαρτίου 2025. Μετά τη διεξαγωγή της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή σε Πειραματικά Δημοτικά, η οποία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 και την έκδοση των αποτελεσμάτων ανά σχολική μονάδα, οι επιτυχόντες/ούσες μαθητές/τριες εγγράφονται στο Πειραματικό Δημοτικό επιτυχίας τους. Τα επιμέρους θέματα και διαδικασίες ρυθμίζονται με σχετική εγκύκλιο που εκδίδεται και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες (επιλαχόντες/ούσες) θα εγγραφούν στο Δημοτικό σχολείο που ανήκουν χωροταξικά και στο οποίο έχουν ήδη καταθέσει αίτηση και δικαιολογητικά εγγραφής. Οι επιλαχόντες/ούσες οι οποίοι/ες καλούνται να εγγραφούν στα Πειραματικά Δημοτικά προκειμένου να καλύψουν κενούμενες θέσεις μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, ακολουθούν τη διαδικασία της μετεγγραφής (κεφ. Η’ της παρούσας). Ο κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας καθώς και σχετικές πληροφορίες είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr.
Δελτίο_τυπου_ΕΙΣΑΓΩΓΗ_ΜΑΘΗΤΩΝ_2025 (1)
Αποκριάτικη γιορτή στο νηπιαγωγείο μας!
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025, το νηπιαγωγείο μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και μουσική, καθώς πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι μας, στο πλαίσιο του εθίμου της περιοχής μας και του θεσμού του Πατρινού Καρναβαλιού! Τα παιδιά, ντυμένα με τις αγαπημένες τους στολές, χόρεψαν, έπαιξαν και διασκέδασαν, ζώντας μια μοναδική γιορτινή εμπειρία.
Μέσα σε ένα κλίμα χαράς και κεφιού, απόλαυσαν διάφορα εδέσματα και χυμούς, που προσέφεραν οι γονείς στο πλαίσιο της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας. Η συμβολή τους ήταν πολύτιμη, κάνοντας τη γιορτή ακόμα πιο όμορφη!
Ευχαριστούμε τους γονείς των μαθητών/μαθητριών μας που συνέβαλαν στην επιτυχία της γιορτής μας!
Παράσταση Θεάτρου Σκιών στο Νηπιαγωγείο μας!
Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025, φιλοξένησε το Θέατρο Σκιών του Χρήστου Πατρινού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου, μαζί με τους μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού του 8/θέσιου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών του νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο, παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό την παράσταση Καραγκιόζη με τίτλο: «Χαρούμενα χρώματα: μπλε, κόκκινο, κίτρινο και πάλι… Ο Καραγκιόζης στο πατρινό καρναβάλι».
Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων του σχολείου για την προαγωγή της θεατρικής αγωγής και της καλλιτεχνικής ευαισθησίας των μαθητών. Μέσα από την ξεκαρδιστική αλλά και διδακτική ιστορία του Καραγκιόζη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την παράδοση του ελληνικού Θεάτρου Σκιών και γνώρισαν από κοντά τους κλασικούς ήρωές του.
Το Θέατρο Σκιών, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και έχει εγγραφεί στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μετέφερε μικρούς και μεγάλους σε έναν κόσμο γέλιου, χρωμάτων και καρναβαλικής διάθεσης!
Η παράσταση δεν ήταν μόνο μια ψυχαγωγική εμπειρία, αλλά και μια εκπαιδευτική ευκαιρία, καθώς οι μαθητές γνώρισαν τα βασικά στοιχεία του Θεάτρου Σκιών, την τεχνική του, την ιστορία του και τον ιδιαίτερο τρόπο που συνδυάζει το λαϊκό χιούμορ με τη διδακτική αφήγηση. Η παράσταση κατάφερε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών, ενσωματώνοντας διαδραστικά στοιχεία και δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στην εξέλιξη της ιστορίας.

Η συγκεκριμένη δράση επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά τη σημασία της τέχνης στην εκπαίδευση και τη δύναμή της να εμπνέει, να μορφώνει και να ενθουσιάζει.








































































































































