Σχέδιο Δράσης

Σχέδιο Δράσης 1: Αναζήτηση και διοργάνωση επιμορφωτικών δράσεων για τους
εκπαιδευτικούς του σχολείου μας

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συντονιστής Δράσης: ΤΖΑΝΑΚΑΚΗ ΠΑΓΩΝΑ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης

Αναγκαιότητα – Στόχοι
Καθώς οι εκπαιδευτικές πρακτικές που αφορούν την Ειδική Αγωγή διαρκώς εμπλουτίζονται και βελτιώνονται,
αλλά και ταυτόχρονα οι μαθητές που φοιτούν την κάθε σχολική χρονιά έχουν κάποιες φορές ιδιαιτερότητες και
ανάγκες τις οποίες δυσκολευόμαστε να καλύψουμε αποτελεσματικά, βρισκόμαστε συνεχώς σε αναζήτηση
επιμορφωτικών προγραμμάτων που θα μας βοηθήσουν στο εκπαιδευτικό έργο μας.
Βασικοί στόχοι της δράσης είναι:
Η υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας
Η βελτίωση του εκπαιδευτικού μας έργου σε συγκεκριμένους τομείς

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Α. Κατά το Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, αρχίσαμε να εντοπίζουμε τις
ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, και να καταγράφουμε τους τομείς στους οποίους χρειάζεται να δοθεί
προτεραιότητα μέσα στην εκπαιδευτική πρακτική. Από τη συζήτηση αυτή προέκυψαν και οι αντίστοιχες ανάγκες
μας για επιμορφωτικές δράσεις σε τομείς όπως η σίτιση παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, εναλλακτικοί τρόποι
επικοινωνίας, μέθοδοι προσέλκυσης της προσοχής σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, κλπ. Στη συνέχεια
συζητήθηκαν πιθανές επιμορφωτικές δράσεις πάνω στους τομείς αυτούς καθώς και οι τρόποι συμμετοχής μας σ’
αυτές.
Β. Νοέμβριος έως Μάιος: Στο διάστημα αυτό υλοποιούνται οι επιλεγμένες επιμορφωτικές δράσεις. Κάποιες απ’
αυτές έχουν τη μορφή ενδοσχολικής επιμόρφωσης στην οποία συμμετέχει το σύνολο του εκπαιδευτικού
προσωπικού του σχολείου. Κάποιες άλλες δράσεις που επιλέχθηκαν είναι οργανωμένα εξωτερικά σεμινάρια μεοικονομική επιβάρυνση. Συγκεκριμένα μέλη του προσωπικού αποφάσισαν να παρακολουθήσουν αυτά τα
σεμινάρια και στη συνέχεια να φέρουν στην εκπαιδευτική ομάδα τις γνώσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές που
απορρέουν απ’ αυτά. Τέλος, μια επιμορφωτική δράση λαμβάνει χώρα μέσα σε ένα δίκτυο Ειδικών Νηπιαγωγείων
από διάφορες περιοχές της χώρας και πραγματοποιούνται τακτικές διαδικτυακές επιμορφωτικές συναντήσεις με
τους συναδέλφους.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Ανθρώπινοι πόροι: Εκπαιδευτικοί του σχολείου, εξωτερικοί φορείς και άτομα
Η/Υ, οπτικό υλικό (κάρτες), βιβλία

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Για το στόχο Υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών:
Θα εξεταστεί η ικανοποίηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για την
αποτελεσματικότητα των επιμορφωτικών δράσεων που πραγματοποιήθηκαν
Για το στόχο Βελτίωση του Εκπαιδευτικού Έργου:
Θα εξεταστεί η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των εκπαιδευτικών
πρακτικών που αναπτύχθηκαν ως απόρροια των επιμορφωτικών δράσεων.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Στοχευμένη συζήτηση αξιολόγησης της κάθε δράσης σε επίπεδο Συλλόγου
Διδασκόντων.
Ημιδομημένη συνέντευξη αξιολόγησης κάποιων από τις δράσεις με τους γονείς
των παιδιών εκείνων στα οποία εφαρμόστηκαν οι νέες εκπαιδευτικές πρακτικές.

 

Σχέδιο Δράσης 2: Αξιοποίηση του τεχνολογικού εξοπλισμού που πρόσφατα
αποκτήθηκε από το σχολείο

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονιστής Δράσης: ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΛΕΝΗ

Α. Σχεδιασμός της Δράσης

Αναγκαιότητα – Στόχοι
Ξεκινώντας πιστεύουμε πως είναι σημαντική η εκπαίδευση και εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα τεχνολογικά
μέσα που παραλάβαμε την περσινή χρονιά τα οποία είναι κατάλληλα για παιδιά με αναπηρία.
Επόμενο βήμα είναι η ενσωμάτωση των τεχνολογιών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού πρώτα
προσαρμοστούν στις ανάγκες των μαθήτων.
Για αρχή σκοπεύουμε να ενσωματώσουμε σταδιακά κάποια απο τα τεχνολογικά μέσα όπως η χρήση του
διαδραστικού πίνακα, το πρόγραμμα kinems, το quick talker, το joystick και τους ενσύρματους διακόπτες.
Στην συνέχεια αφού συγκεντρώσουμε τυχόν απορίες σκοπεύουμε να επανεκπαιδευτούμε καλώντας την εταιρεία
που μας παρείχε τον εξοπλισμό για περαιτέρω εκπαίδευση.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
‘Ηδη έχει ξεκινήσει η ενσωμάτωση του διαδραστικού πίνακα στην εκπαιδευτική διαδικασία και έχει γίνει ήδη μια
εισαγωγική εκπαίδευση στις νηπιαγωγούς.
Σκοπεύουμε μέχρι τέλος Δεκέμβρη να εισάγουμε τα ενσύρματα πλήκτρα, το quick talker και το πληκτρολόγιο με
μεγάλα πλήκτρα στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και να έχουν εξοικειωθεί πλήρως όλες οι νηπιαγωγοί με
την χρήση του διαδραστικού πίνακα.
Τα υπόλοιπα τεχνολογικά μέσα μαζί με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θα θέλαμε να εισαχθούν σταδιακά
εως και τέλος Μαρτίου.

Εφόσον χρειαστεί θα καλέσουμε την προμηθεύτρια εταιρεία για επανεκπαίδευση.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Θα συμβουλευθούμε τους οδηγούς και τα προγράμματα των τεχνολογικών μέσων που μας παραδόθηκαν
προκειμένου να εκπαιδευτούμε οι εκπαιδευτικοί.
Παράλληλα μπορούμε να παρακολουθήσουμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο.
Ανάλογα με το υλικό που θα αναλάβει ο κάθε εκπαιδευτικός θα φροντίσει να μεταφέρει τις γνώσεις και στους
υπολοίπους.

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
1ο κριτήριο που θα υποδηλώνει την επιτυχία της παραπάνω δράσης είναι η εκπαίδευση του συνόλου των
εκπαιδευτικών στα παραπάνω τεχνολογικά μέσα.
2ο κριτήριο είναι η εισαγωγή των τεχνολογικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
3ο κριτήριο επιτυχίας είναι η εξοικείωση των μαθητών/τριών με τα παραπάνω μέσα ώστε να αναπτύξουν νέες
δεξιότητες μάθησης.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Ως διαδικασία αξιολόγησης θα τεθεί ο βαθμός υλοποίησης της παραπάνω δράσης σε τρεις βασικούς άξονες.
1ος αξονας θα τεθεί η εκπάιδευση του προσωπικού
2ος στόχος η ενσωμάτωση των τεχνολογικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία
και ως 3ος στόχος η προσαρμογή στις ανάγκες, τους εκπαιδευτικούς στόχους και η ανάπτυξη δεξιοτήτων απο
τους μαθητές/τριες.