ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ!!!

  Museum 6

           Την Πέμπτη 15 Μάϊου επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας.  Το Νηπιαγωγείο μας ενέταξε αυτή τη δράση στις γενικότερες δράσεις στα πλαίσια της Δραμινογνωσίας.

poster06052025 scaled 1

      Βασικός στόχος της επίσκεψης αυτής ήταν να πραγματοποιηθεί πρώτα μια γενική ξενάγηση στα εκθέματα του Μουσείου και έπειτα να επικεντρωθούμε στον Θεό Διόνυσο.

c11ce1adfbba3053bd1cfe4fb49040d3 XL

      Πριν την επίσκεψή μας γνωρίσαμε τον Θεό Διόνυσο μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο. Φανταστήκαμε τη μορφή του και τον ζωγραφίσαμε ……

IMG20250514131352 IMG20250514131420

      Γίναμε για λίγο αγγειοτεχνίτες και εκφράσαμε τη μορφή του και σε αγγεία.

IMG20250514131406 IMG20250514131425

         Είχαμε μια αποστολή …..να ανακαλύψουμε τον Θεό Διόνυσο σε όλο το Μουσείο. Η αποστολή μας στέφθηκε με επιτυχία!!! Ανακαλύψαμε 2 μορφές του Θεού Διόνυσου, μια που φαίνεται να γλεντά (αφού είναι ο θεός του γλεντιού και του κρασιού)και μια που είναι σοβαρός, αφού ηγείται ενός στρατεύματος, ως στρατηγός.

1 1 2 1 3 1

        Με το πέρας της ξενάγησής μας στο Μουσείο, με ξεναγό μας την κ. Βασιλική, παρακολουθήσαμε στον αίθριο χώρο μια βιντεοπαρουσίαση σχετική με τον Θεό Διόνυσο και την παρουσία του στη ευρύτερη περιοχή της Δράμας.

4 1

      Παίξαμε και ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, με ερωτήσεις σχετικές με τον Διόνυσο. Και τα δυο τμήματα φτάσανε ταυτόχρονα στον θησαυρό, που ήταν μια κλεψύδρα, με την οποία μετράμε τον χρόνο, ενώνοντας το παλιό με το νέο!!!

6 1

Φυσικά, ευχαριστήσαμε την κ. Βασιλική και το προσωπικό του Μουσείου για την φιλοξενία τους, προσφέροντάς τους ένα δώρο, αποκλειστικά φτιαγμένο από τα παιδιά μας του 21ου Νηπιαγωγείου. Το δώρο αυτό ήταν ένα αγγείο με τη μορφή του Θεού Διόνυσου, σαν αυτά που είχαν οι πρόγονοί μας για να φυλάσσουν το κρασί, το λάδι, κ.τ.λ

IMG20250514131145 IMG20250514131339 IMG20250515120916

           Και σας επιστέγασμα όλης αυτής της δράσης ήταν να τραγουδήσουμε το τραγούδι που ετοιμάσαμε, με τίτλο ” Μες στο Μουσείο….”

        Με την επιστροφή μας στο Νηπιαγωγείο, την επόμενη μέρα, ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το Μουσείο, και σε ατομικό φύλλο εργασίας και σε μια ομαδική εργασία.

IMG20250516130024

     Την τελευταία σας την παρουσιάζουμε……υπό τον ήχο του Τραγουδιού μας ” Μες στο Μουσείο”

 

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ!!!

   11 Μάϊου 2025: Γιορτάζουμε την ” Γιορτή της Μητέρας”!!!

mum 7174835 640

    Η γιορτή της μητέρα ή ημέρα της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας, και της μητρότητας, καθώς και της επιρροής των μητέρων στην κοινωνία. Γιορτάζεται σε διαφορετικές ημέρες ανά τον κόσμο, συνηθέστερα τους μήνες Μάρτιο ή Μάιο. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου

       Η σύγχρονη εορτή καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών. Η Αμερικανίδα Ανν Τζάρβις (Ann Maria Reeves Jarvis) διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες.

      Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον 40ήμερο Ιησού στο Ναό για ευλογία.

      Και στο Νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την ημέρα της γιορτής της Μητέρας με δωράκια και καρτούλες, που ετοίμασαν τα παιδιά μας για τις μητέρες τους, για να τιμήσουμε την πιο σημαντική ” δουλειά“, το να είσαι ” μητέρα”.

IMG20250509090401 IMG20250509090417

ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ ΜΗΤΕΡΕΣ,     ΜΑΜΑΔΕΣ,     ΜΑΝΟΥΛΕΣ, κ.τ.λ

ΑΥΓΟΜΑΧΙΕΣ 2025- Ο ΛΑΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΑΥΓΟ!!!

Και φέτος, μετά τις διακοπές του Πάσχα, πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας ΑΥΓΟΜΑΧΙΕΣ!!!

Τα παιδιά και των δυο τάξεων διαγωνίστηκαν στο σπάσιμο των αυγών. !!!

      Πρώτα από όλα, η κάθε τάξη διαγωνίστηκε σε ζευγάρια. Οι νικητές ξαναχωρίστηκαν σε νέα ζευγάρια και τσούγκρισαν τα αυγά τους και ούτω καθεξής.

1 2 3 4

      5 6 7 8

        Ο νικητές και των δύο τάξεων διαγωνίστηκαν μεταξύ τους και έτσι τελικά ανακηρύχθηκε ο μοναδικός νικητής των αυγομαχιών!!!

9 10

 

      Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και φυσικά στον νικητή μας !!!

      Παράλληλα με τις αυγομαχίες, πραγματοποιήθηκε και το πασχαλινό παιχνίδι του κρυμμένου πασχαλινού αυγού!!!

11 1

15

      Οι εκπαιδευτικοί έκρυψαν τα  σοκολατένια πασχαλινά αυγά στην αυλή του σχολείου μας.

      Η κάθε τάξη εξέλεξε ένα παιδί που θα έχει το ρόλο του Πασχαλινού λαγού και θα συλλέγει τα αυγά που θα βρίσκουν τα παιδιά στην αυλή.!!!

13 17

      Στο τέλος, τα παιδιά μοιράστηκαν αυτά τα  σοκολατένια αυγά και τα απόλαυσαν !!!

12 14 16 18

Και φυσικά το παιχνίδι δεν τελειώνει εδώ!!! 

      Ο ίδιος ο Πασχαλινός Λαγός (που εμπνεύστηκε το παιχνίδι του κρυμμένου πασχαλινού αυγού)….επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας και έπαιξε με τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος ένα ακόμα  Πασχαλινό παιχνίδι, μοιράζοντας χαρά στα παιδιά μας!!!

IMG 0efde8d7bb691d5a62110233383de086 V IMG 1ff5d6a88597cb320e8aa35a4dd93110 V IMG dd6b947c28bc7dae985b678c214807b2 V

    19 20 21

    22 1

     Σε ευχαριστούμε πολύ ….Πασχαλινέ Λαγέ!!!   

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΑΣ!!!

        Και οι φετινές μας πασχαλινές κατασκευές ήταν δημιουργικές και επιλεγμένες από τα ίδια τα παιδιά μας!!!

IMG20250410124040 IMG20250410125549 IMG20250410125606 IMG20250410125613 IMG20250410125617 eikona Viber 2025 04 10 12 58 32 035 eikona Viber 2025 04 10 12 58 32 075 eikona Viber 2025 04 10 12 58 32 108 eikona Viber 2025 04 10 12 58 32 138 eikona Viber 2025 04 10 12 58 32 252

          Ιδιαίτερα η Πασχαλινή μας κάρτα αντικατοπτρίζει το δημιουργικό βίωμα των παιδιών  με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Η Ιστορία Τέχνης του 21ου Νηπιαγωγείου με τις 21 γάτες”, καθ’ όλη τη φετινή σχολική χρονιά. Επιλέγουν να κοσμεί την κάρτα τους ένας Πασχαλινός Λαγός, αλλά με δημιουργική μορφή….!!!. Παίρνει την μορφή μιας από τις αγαπημένες τους γάτες της  Τέχνης που δουλέψαμε!!!

IMG20250410124141 IMG20250410124146 IMG20250410124151 IMG20250410124156 IMG20250410124201 eikona Viber 2025 04 10 12 58 32 288

ΟΙ 21 ΓΑΤΕΣ ….ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ 21 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!!

   Η πέμπτη και τελευταία γάτα, για τη σχολική χρονιά 2024-2025, που επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας, αφορά την τεχνοτροπία της Αναγέννησης, με κύριο εκπρόσωπο τον Γιοχάνες Βερμέερ.

images

     Ο Γιοχάνες Βερμέερ, γνωστός και ως Γιαν Βερμέερ (η σωστή προφορά είναι Φερμέιρ) (Johannes Vermeer, 31 Οκτωβρίου 1632 – 15 Δεκεμβρίου 1675), ήταν Ολλανδός ζωγράφος που ειδικεύτηκε στην απεικόνιση καθημερινών σκηνών από τη ζωή της μεσαίας τάξης. Έζησε και εργάστηκε στην περιοχή του Ντελφτ της Νότιας Ολλανδίας κατά τον 17ο αιώνα. Μαζί με τον Ρέμπραντ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ζωγράφους της “Χρυσής εποχής” στην ολλανδική ζωγραφική (1584-1702).

     Ο Βερμέερ διακρίνεται κυρίως ως ζωγράφος ρωπογραφιών, καθημερινών ρεαλιστικών σκηνών και ηθογραφιών. Κατά το μεγαλύτερο ποσοστό οι πίνακες του προσαρμόζονται στην κυρίαρχη τάση της ολλανδικής ηθογραφικής ζωγραφικής, σύμφωνα με την οποία έπρεπε να καταδικάζονται η αμαρτία και τα ανθρώπινα πάθη, με απώτερο στόχο τη διαπαιδαγώγηση και την ανάδειξη της «ενάρετης» ζωής.

IMG20250421204847

 

           Με τη γάτα της Αναγέννησης, ολοκληρώνεται για τη φετινή σχολική χρονιά (2024-2025), το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Η ιστορία Τέχνης του 21ου Νηπιαγωγείου, με τις 21 γάτες”.  Όλα τα νήπια της φετινής σχολικής χρονιάς ανέλαβαν και μια παρουσίαση, εμπλέκοντας δημιουργικά το σύνολο της τάξης σε ένα ταξίδι στο σαγηνευτικό κόσμο της Τέχνης.

IMG ab7dfbf2bd1c2c703efbefb4aef8ace7 V

          Τα λούτρινα ζωάκια των παιδιών “στολίζουν” το κουκλόσπιτό μας, το οποίο παίρνει πάντα το όνομα των παιδιών που παρουσιάζουν τα λούτρινά τους και την τεχνοτροπία της γάτας που έχουν επιλέξει.

        Η απλότητα και η …αρχοντιά της γάτας της Αναγέννησης, ήταν αυτή που άρεσε στα παιδιά, καθώς και το γεγονός ότι πρόκειται για ένα κορίτσι από την Ευρώπη, που φοράει εξωτικό φόρεμα, ένα ανατολίτικο τουρμπάνι και ένα απίθανα μεγάλο μαργαριταρένιο σκουλαρίκι.

images 1

          Τα επιτραπέζια παιχνίδια των παιδιών δραστηριοποίησαν και άρεσαν στα παιδιά, που τα έπαιξαν καθ΄ όλη την εβδομάδα.

       Οι φωτογραφίες των παιδιών  μας έδωσαν πολλά στοιχεία για την οικογένεια των παιδιών, καθώς και για τα ενδιαφέροντά τους και η επιλογή των αγαπημένων τους τραγουδιών μας παρέσυρε σε χορό με όλη την τάξη.

       Φυσικά, η αναμενόμενη επίσκεψη των γονιών γέμισε με χαρά τα παιδιά που έπαιξαν με τη ψυχή τους τα παιχνίδια που επιλέχθηκαν , με βάση την ζωγραφιά των παιδιών, στην οποία αναπαριστούν την οικογένειά τους με την μορφή ζώων.

1 1

2 3 5 6 7

      Και με τον απόλυτα δικό  τους τρόπο και μοναδικότητα οι μικροί μας ζωγράφοι απέδωσαν ζωγραφικά τη γατούλα της ” Αναγέννησης”.

4 8

IMG 0d0a9f630a7423aa68c9ff14324850a0 V IMG 19cab7fcefe449c902e612019f382f7d V

 Και οι φίλοι τους με ιδιαίτερη χαρά ζωγράφισαν  για τα σπιτάκια των παιδιών που παρουσίαζαν, για να τους ευχαριστήσουν για το “ταξίδι” στην τέχνη που έκαναν μαζί τους.

IMG d2fdcefdec1f22c60209d589977a80cf Veikona Viber 2025 04 04 13 29 40 096 eikona Viber 2025 04 04 13 29 40 269

 

ΓΙΟΡΤΗ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ!!!

          Σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε μια μικρή γιορτούλα για τον εορτασμό της διπλής γιορτής για την 25η Μαρτίου , γιορτάζοντας την επέτειο της επανάστασης του 1821, καθώς και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

25 MARTIOY the annunciation 2193543 640

Τα παιδιά μας με δυνατή φωνή και με τα ποιήματά τους βροντοφώναξαν το ” Ελευθερία ή Θάνατος” και τραγουδώντας τον “Θούριο” του Ρήγα Φερραίου και το “Φλάμπουρο”.

7693444 orig 1 4 2 3

IMG20250321125710 IMG20250321125721 IMG20250321125727 IMG20250321125911 IMG20250321125915IMG20250321131334 1IMG20250321131518

IMG20250321130007 1

Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ …..ΣΤΟ 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!!

Την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 , επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο μας κάποιοι ξεχωριστοί “φίλοι”…….

Ήταν …..τα ρομποτάκια, που ήρθαν να μας ενθουσιάσουν με την παρουσία τους και τη λειτουργία τους.

                Ο STEM Education (Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας & Μαθηματικών) αναπτύσσει  ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα  ετήσιας διάρκειας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο στηρίζεται σε προγράμματα  κάποιων από τα εγκυρότερα πανεπιστήμια του κόσμου (MIT, Carnegie Mellon, Tufts) όπως επίσης και καταξιωμένων εκπαιδευτικών που αποτελούν την επιστημονική ομάδα μας.

IMG20250319074605

       Γιατί εκπαίδευση STEM;

Ομαδική εργασία

Τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες από πολύ μικρή ηλικία. Επικοινωνούν, επιχειρηματολογούν, διαφωνούν, συνεργάζονται.

Problem solving

Συστατικό στοιχείο της μεθοδολογίας STEM είναι το problem solving. Τα παιδιά αναζητούν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.

Εισαγωγή στις φυσικές επιστήμες

Με το STEM η εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες γίνεται με βιωματικά projects όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά.

Engineering

Τα παιδιά κατανοούν τις απλές και σύνθετες μηχανές και τη λειτουργία τους. Αντιλαμβάνονται έτσι τη χρησιμότητα των καθημερινών μηχανών.

Μαθηματικά

Τα παιδιά μαθαίνουν, μέσα από τις δραστηριότητες, να σκέφτονται αλγοριθμικά. Τα μαθηματικά γίνονται ελκυστικά, αφού είναι μέρος της βιωματικής μάθησης.

Εκπαιδευτική ρομποτική

         Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, μένοντας συνεχώς ενημερωμένα για τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.
robot 8449206 1280
         Στην παρουσίαση που έλαβε χώρα στο Νηπιαγωγείο μας έγινε συνδυασμός ρομποτικής με την τέχνη της ζωγραφικής, και το καλλιτεχνικό ρεύμα του “Νεοπλαστικισμού“, με κύριο εκπρόσωπο, τον Πιτ Μοντριάν.
         Πρώτα από όλα αναγνωρίσαμε τα βασικά σχήματα και τα ονομάσαμε, π.χ τετράγωνο, ορθογώνιο, κ.τ.λ
geometric art 7409281 640
          “Γεμίσαμε” τα σχήματα με Lego και μετά δημιουργήσαμε και παίξαμε με έναν από τους πιο γνωστούς πίνακες του Πιτ Μοντριάν ( με το όνομα “Σχήματα και Γραμμές”) .
composition with large red plane yellow black gray and blue 1921
            21 22 25
           Τότε ήταν που έκανα την εμφάνισή τους τα αγαπημένα ρομποτάκια των παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης, ο Mouse , σε μπλε και μωβ χρώμα.
eikona Viber 2025 03 14 13 34 21 484
eikona Viber 2025 03 14 13 34 24 455
        Η χαρά των παιδιών ήταν απερίγραπτη όταν δίνοντας απλές εντολές , τα ρομποτάκια κινούνταν και τους χαιρετούσαν.
19
      1 3
            Και στο τέλος, θαμπωθήκαμε με την εμφάνιση και κίνηση ενός ρομπότ, κατασκευασμένο με Lego, να μας χαιρετά και να κινείται.
26
eikona Viber 2025 03 14 13 34 25 302
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία και δράση στο Νηπιαγωγείο μας…..!!!

ΟΙ 21 ΓΑΤΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΤΟ 21οΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!!

           Η τέταρτη γάτα, που επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας, αφορά την τεχνοτροπία του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, με κύριο εκπρόσωπο τον Τζάκσον Πόλοκ.

            Ο Τζάκσον Πόλοκ (Paul Jackson Pollock28 Ιανουαρίου 1912 – 11 Αυγούστου 1956) ήταν Αμερικανός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Αποτελεί έναν από τους μείζονες αλλά και δημοφιλέστερους ζωγράφους της Αμερικής.

       Ο Πόλοκ γεννήθηκε στο Κόντυ του Ουαϊόμινγκ και μεγάλωσε στην Αριζόνα.

            Τα πρώτα έργα του Πόλοκ θεωρούνται επηρεασμένα από τους Μεξικανούς ζωγράφους Νταβίντ Αλφάρο Σικέιρος και Ντιέγο Ριβέρα, ωστόσο μετά από την πρώτη του επαφή με έργα του Πικάσο και των υπερρεαλιστών, οι πίνακες γίνονται περισσότερο συμβολικοί.

IMG202503181725031

          Επινοεί την τεχνική του dripping. Οι τεχνικές που αναπτύσσει καλούνται συχνά και με τον ευρύτερο όρο action painting. Παρά τον φαινομενικά τυχαίο χαρακτήρα που εμπεριέχεται στην τεχνική του, ο Πόλοκ επεξεργάζεται σχολαστικά τους πίνακές του, οι οποίοι αποτελούν ως επί το πλείστον αφηρημένες συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων (murals).

archeio lhpshς

            Τα λούτρινα ζωάκια των παιδιών “στολίζουν” το κουκλόσπιτό μας, το οποίο παίρνει πάντα το όνομα των παιδιών που παρουσιάζουν τα λούτρινά τους και την τεχνοτροπία της γάτας που έχουν επιλέξει.

         Η απλότητα του σχεδίου της γάτας και η μέθοδος dripping ενθουσίασαν τα παιδιά από την πρώτη παρουσίαση της γάτας από τα παιδιά που την ανέλαβαν.

            Τα επιτραπέζια παιχνίδια των παιδιών δραστηριοποίησαν και άρεσαν στα παιδιά, που τα έπαιξαν καθ΄ όλη την εβδομάδα.

       Οι φωτογραφίες των παιδιών  μας έδωσαν πολλά στοιχεία για την οικογένεια των παιδιών, καθώς και για τα ενδιαφέροντά τους και η επιλογή των αγαπημένων τους τραγουδιών μας παρέσυρε σε χορό με όλη την τάξη.

       Φυσικά, η αναμενόμενη επίσκεψη των γονιών γέμισε με χαρά τα παιδιά που έπαιξαν μα τη ψυχή τους τα παιχνίδια που επιλέχθηκαν , με βάση την ζωγραφιά των παιδιών, στην οποία αναπαριστούν την οικογένειά τους με την μορφή ζώων.

1 2 2 2 3 2 5 2 6 2 7 2 27 28 29

        Και με τον απόλυτα δικό  τους τρόπο και μοναδικότητα οι μικροί μας ζωγράφοι απέδωσαν ζωγραφικά τη γατούλα του “Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού”.

4 2 8 2 9 1

 

            IMG20250225131121 IMG20250225131141 IMG20250314130236

         Και οι φίλοι τους με ιδιαίτερη χαρά ζωγράφισαν  για τα σπιτάκια των παιδιών για να τους ευχαριστήσουν για το “ταξίδι” στην τέχνη που έκαναν μαζί τους.

IMG20250314130017IMG20250314130038

IMG20250225131044

IMG20250225131058eikona Viber 2025 03 21 16 21 54 143 eikona Viber 2025 03 21 16 21 54 223

ΚΑΙ…..ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ….ΣΥΝΕΧΕΙΑ….ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ 21 ΓΑΤΕΣ!!!

           Η τρίτη γάτα για το 2025,  που επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας, αφορά την τεχνοτροπία του Ροκοκό , με κύριο εκπρόσωπο τον Φρανσουά Μπουσέ.

IMG202503181725301

          Ο Φρανσουά Μπουσέ (François Boucher, 29 Σεπτεμβρίου 1703 — 30 Μαΐου 1770) ήταν Γάλλος ζωγράφος, αντιπροσωπευτικός του ροκοκό, γνωστός για τους ειδυλλιακούς και ηδονικούς πίνακές του σε κλασικά θέματα και για τις διακοσμητικές αλληγορίες του που παρίσταναν τις τέχνες ή τα αγροτικά επαγγέλματα.

       Ήταν γιος του επίσης ζωγράφου Νικολά Μπουσέ. Το 1720 έγινε μαθητευόμενος του Φρανσουά Λε ΜουάνΤο 1723 κέρδισε το βραβείο της Ρώμης της Γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών με έπαθλο μια τετράχρονη υποτροφία στη Ρώμη. Από το 1734 εργαζόταν για την βασιλική αυλή του Λουδοβίκου ΙΕ΄, και από το 1746 για τη μεγάλη προστάτιδά του, την μαρκησία ντε Πομπαντούρ. Επίσης, εκτός από ζωγράφος εργάστηκε και ως διακοσμητής, ενώ το 1755 μάλιστα ανέλαβε τη διοίκηση του βασιλικού εργοστασίου ταπισερί Γκομπλέν.

              Επίσημος ζωγράφος του βασιλιά έγινε το 1765. Δούλευε σκληρά και παρήγαγε εκατοντάδες πίνακες, ενώ απέκτησε και διεθνή φήμη στην Ευρώπη.

             Τα λούτρινα ζωάκια των παιδιών “στόλισαν” το κουκλόσπιτό μας, το οποίο παίρνει πάντα το όνομα των παιδιών που παρουσιάζουν τα λούτρινά τους και την τεχνοτροπία της γάτας που έχουν επιλέξει.

        Η νωχελική στάση και η περίτεχνη φορεσιά της ( με το επιβλητικό φόρεμα και τα φτερά στο κεφάλι),μεταφέρουν τα παιδιά σε μια άλλη εποχή…..!!! που τους θυμίζει το βενετσιάνικο καρναβάλι.

            Τα επιτραπέζια παιχνίδια των παιδιών δραστηριοποίησαν και άρεσαν στα παιδιά, που τα έπαιξαν καθ΄ όλη την εβδομάδα.

      Οι φωτογραφίες των παιδιών  μας έδωσαν πολλά στοιχεία για την οικογένεια των παιδιών, καθώς και για τα ενδιαφέροντά τους και η επιλογή των αγαπημένων τους τραγουδιών μας παρέσυρε σε χορό με όλη την τάξη.

       Φυσικά, η αναμενόμενη επίσκεψη των γονιών γέμισε με χαρά τα παιδιά που έπαιξαν μα τη ψυχή τους τα παιχνίδια που επιλέχθηκαν , με βάση την ζωγραφιά των παιδιών, στην οποία αναπαριστούν την οικογένειά τους με την μορφή ζώων.

10 1 11 1 12 1 14 1 15 1 16

Και με τον απόλυτα δικό τους τρόπο και μοναδικότητα οι μικροί μας ζωγράφοι απέδωσαν ζωγραφικά τη γατούλα του “Ροκοκό”.

13 17

        IMG20250221123045 IMG20250314130231

           Και οι φίλοι τους με ιδιαίτερη χαρά ζωγράφισαν  για τα σπιτάκια των παιδιών για να τους ευχαριστήσουν για το “ταξίδι” στην τέχνη που έκαναν μαζί τους.

IMG20250221123103 IMG20250221123137

IMG20250313125949 IMG20250313130003

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!

      Με την επιστροφή μας από το τριήμερο της κ. Δευτέρας, κατασκευάσαμε με τα παιδιά την Κ. Σαρακοστή.

       Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή αλλιώς η Σαρακοστή που σημαίνει «Μεγάλες 40 Ημέρες», είναι η σημαντικότατη περίοδος νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων Χριστιανών, η οποία προετοιμάζει τους Χριστιανούς για τη μεγαλύτερη εορτή του εκκλησιαστικού ημερολογίου, το Πάσχα.

      Η Σαρακοστή είναι μια νηστεία που ξεκινά από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι το Άγιο Πάσχα, για 7 ολόκληρες εβδομάδες! Κατά τη διάρκειά της τρώμε νηστίσιμα φαγητά που έχει επικρατήσει να τα λέμε σαρακοστιανά.

      Τα 7 ποδαράκια της κ. Σαρακοστής αντιστοιχούν ένα  για κάθε εβδομάδα. Κάθε Κυριακή είθισται να κόβουμε 1 ποδαράκι για να βλέπουμε πόσες εβδομάδες έμειναν μέχρι και τη Κυριακή του Πάσχα.

Τα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό σας εύχονται ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!

IMG20250307102111 IMG20250307125529