2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Την Τρίτη 2 Απριλίου γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Διάλεξε την ημερομηνία αυτή, η ΙΒΒΥ, γιατί τότε γεννήθηκε ένας μεγάλος παραμυθάς, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Είχαν σκοπό να εμπνεύσουν στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσουν την προσοχή των μεγαλυτέρων για το παιδικό βιβλίο.

ΑΝΤΕΡΣΕΝ

Δανός συγγραφέας και ποιητής, πασίγνωστος σ’ όλο τον κόσμο για τα παραμύθια του. Γιος ενός παπουτσή και μιας πλύστρας, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (Hans Christian Andersen) γεννήθηκε στις 2 Απριλίου του 1805 στην πόλη Οντένσε. Έμεινε ορφανός από πατέρα στα 11 του χρόνια και έκανε διάφορες δουλειές για να τα φέρει βόλτα αυτός και η μητέρα του. Το σχολείο ήταν μια πολυτέλεια για τον μικρό Χανς Κρίστιαν. Κατάφερε όμως να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: να γράφει παραμύθια! Το όνομά του μπορεί να μην σας είναι γνωστό αλλά τα παραμύθια του σίγουρα τα γνωρίζετε.

στρατιωτης τα ρουχα το κοριτσακι ασχημοπαπο

 

Κάθε χρόνο, για τη μέρα αυτή μια διαφορετική χώρα αναλαμβάνει να δημιουργήσει μια αφίσα και ένα μήνυμα, που μεταφράζεται σε όλες τις γλώσσες.

International Board on Books for Young People – IBBY

Η IBBY είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ο οποίος εκπροσωπεί ένα διεθνές δίκτυο ατόμων από όλο τον κόσμο, που σκοπό τους έχουν να φέρνουν τα βιβλία κοντά στα παιδιά. Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Έικο Καντόνο (γ. 1935), η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες και το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

αφισα

 

Το μήνυμα για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Ελληνική μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας. Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας….

Για να δημιουργηθεί ένα βιβλίο χρειάζεται φυσικά κάποιος να το γράψει. Αυτός είναι ο συγγραφέας του βιβλίου. Πολλά παιδικά βιβλία έχουν εικόνες. Αυτός που τις ζωγραφίζει ονομάζεται εικονογράφος. Και τέλος αυτός που θα αναλάβει να τα τυπώσει είναι ο εκδότης, υπάρχουμε και εμείς που τα  διαβάζουμε, οι αναγνώστες.

Σκεφτήκαμε και επιλέξαμε το αγαπημένο μας βιβλίο και ζωγραφίσαμε το δικό μας εξώφυλλο.

ελμερ και ροζα μικρη γοργονα χιονατη

 

Μάθαμε ποίημα για το βιβλίο

ποιημα

 

και σύνθετες λέξεις με τη λέξη  Βιβλίο

συνθετες

Κατασκευάσαμε διάφορους σελιδοδείκτες για τα βιβλία που δανειζόμαστε από τη βιβλιοθήκη μας

σελ βασω σελ ελενη δεσποινα εγω σελ σελ 1

 

Παρακολουθήσαμε παραμύθια του μεγάλου μας παραμυθά

 

 

..Σουτ αρχίζει το παραμύθι!! Όταν τελειώσει θα ξέρουμε περισσότερα από ό,τι τώρα.. ( Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)

 

25η Μαρτίου – Διπλή γιορτή

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή,  εθνική και θρησκευτική. Θρησκευτική γιατί γιορτάζουμε τον “ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ” , ο Ευαγγελισμός προέρχεται από την  λέξη “ευάγγελος”, που σημαίνει αγγελιοφόρος καλών ειδήσεων (ευ + άγγελος). Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ κρατώντας έναν λευκό κρίνο, μεταφέρει το χαρμόσυνο μήνυμα στη Μαρία! Ότι σύντομα θα γεννήσει το γιο του Θεού… το Χριστό.

ευα γγελισμος

Δραματοποιήσαμε τον Ευαγγελισμό

δραματοποιηση

και κατασκευάσαμε κρινάκια και άλλα σχετικά με το θέμα

κρινακια ευα βασω ευαγγελισμος δεσποινα 1

Αλλά και εθνική, δηλαδή  η πατρίδα μας  γιορτάζει την  ημέρα έναρξης της ελληνικής επανάστασης κατά των Τούρκων.. μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς.

Η σκλαβιά των Ελλήνων στους Τούρκους ξεκίνησε πριν 400 χρόνια το 1453 με την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Όλα αυτά τα χρόνια οι Έλληνες ήταν ραγιάδες-σκλάβοι στους Τούρκους, δηλαδή  υποταγμένοι και έκαναν ότι τους έλεγαν οι Τούρκοι. Φορούσαν σκοτεινά ρούχα και δεν τους άφηναν να έχουν όπλα και άλογα και επίσης τα σπίτια τους έπρεπε να είναι χαμηλά.

  • Το Χαράτσι ήταν ένας φόρος που έβαζαν οι Τούρκοι στους Έλληνες για να τους ληστεύουν ό,τι  χρήματα και οικονομίες είχαν..
  •  Το παιδομάζωμα ήταν ίσως η μεγαλύτερη πληγή για τον ελληνισμό στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας…. Ο Τούρκος απεσταλμένος εμφανιζόταν στα χωριά και απαιτούσε να παρουσιαστούν μπροστά του όλοι οι πατεράδες με τους γιους τους. Από αυτούς διάλεγε τους πιο καλοφτιαγμένους και δυνατούς, για να γίνουν γενίτσαροι…. δηλαδή Τούρκοι πολεμιστές.

  • Κρυφό σχολείο: Η παράδοση αναφέρει πως επί εποχή τουρκοκρατίας υπήρχαν τα κρυφά σχολειά. Σύμφωνα με αυτήν τα παιδιά έτρεχαν νύχτα στα όρη και στα βουνά, μες στους λύκους, να πάνε κρυφά απ’ τους Tούρκους στο γειτονικό μοναστήρι, να μάθουν γράμματα, με δάσκαλο έναν παπά…

Παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι σχετικό με το  ” Κρυφό σχολειό” στον παρακάτω σύνδεσμο

https://youtu.be/m05sNgV35TY

 

Και το ζωγραφίσαμε

κρυφο σχολειο ζωγραφια κρυ

Γνωρίσαμε τους ήρωες του 1821, μέσα από βιβλία και βίντεο που τους ζωντανεύουν

https://youtu.be/zOWYVAGM580

τους θαυμάσαμε για τη γενναιότητά τους , επιλέξαμε τον αγαπημένο μας ήρωα και τον ζωγραφίσαμε

ηρωες ηρωεσ 2

 

Ασχοληθήκαμε και με τα γεγονότα του 1821 και  ζωγραφίσαμε αυτά που μας έκαναν περισσότερο εντύπωση

ζωγραφια δερβ ζωγραφια καν

Οι Έλληνες εκείνα τα χρόνια ντύνονταν πολύ διαφορετικά από εμάς και κάθε περιοχή είχε τη δική της φορεσιά. Και μάλιστα τα έφτιαχναν μόνοι τους με μαλλί από τα πρόβατα, όχι μόνο τα ρούχα που φορούσαν αλλά και τα χαλιά τους και τις κουβέρτες τους, τα ύφαιναν στον αργαλειό

φορεσιά

 

 

Παρατηρήσαμε τι φοράει ένας τσολιάς

τσολ φουστ

 

Κατασκευάσαμε και εμείς ποδιές και φάριο

ποδιες φαριο

και τσαρούχια απλά και ως πρόσκληση

τσαρουχια προσκληση

Ζωγραφίσαμε πολλούς τσολιάδες και ελληνοπούλες , με τέμπερες και μαρκαδόρους

ελληνοπουλα τσπλιας χερακια 1

αλλά και το σεντούκι του 1821

 

Και φυσικά τιμήσαμε το 1821 και τους ήρωες του με τις γιορτούλες μας

σκηνικο

 

 

 

Τι κάνει έναν άνθρωπο ήρωα;

Ήρωας είναι κάποιος που αγωνίζεται με θάρρος και με τόλμη για να

βοηθήσει τους άλλους και ας βάζει σε κίνδυνο τη δική του τη ζωή, δε φοβάται και δε λυγίζει μέχρι να τα καταφέρει!

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!

 

 

 

 

 

 

 

Εκλογές του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εκλογές του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου για τη σύνταξη του Διοικητικού Συμβουλίου. Μετά τα αποτελέσματα εκλέχθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο ως εξής:

  • Πρόεδρος Κούρτογλου Γεωργία
  • Αντιπρόεδρος Σολάκη Μοσχούλα
  • Γραμματέας Αντωνιάδου Αλεξάνδρα
  • Ειδικός Γραμματέας Γαζιώτου Παναγιώτα
  • Ταμίας Ζαχαρίδη Χριστίνα

Για την ελεγκτική επιτροπή

  • Πολυμενέρη Μαρία
  • Μπαχαροπούλου Ελισάβετ
  • Μπάτσιου Αθανασία

Θα ευχηθούμε καλή επιτυχία και καλή δύναμη στους εκλεγέντες και γνωρίζουμε ότι θα είναι αρωγοί μας σε κάθε δραστηριότητα του Νηπιαγωγείου μας!!!

Αποκριές

  •  Η  λέξη «Απόκριες» είναι σύνθετη από τις λέξεις «από» και «κρέας». Σημαίνει δηλαδή, την αποχή από το κρέας την τελευταία εβδομάδα του τριωδίου, που μας προετοιμάζει για τη νηστεία της Σαρακοστής. Ανάλογη με την ελληνική λέξη  Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι (Carneval, Carnevale, από τις λέξεις Carne=κρέας και Vale=περνάει)
  • Οι Απόκριες διαρκούν 3 εβδομάδες, γι’αυτό και η περίοδος αυτή ονομάζεται Τριώδιο. Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών λέγεται και «Προφωνή», επειδή παλιά προφωνούσαν, δηλαδή διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες. Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται «Κρεατινή» ή της Κρεοφάγου, επειδή έτρωγαν κρέας και δεν νήστευαν ούτε την Τετάρτη ή την Παρασκευή. Η τρίτη εβδομάδα λέγεται «Τυρινή ή της Τυροφάγου», επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Το καρναβάλι έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Οι μάσκες που φοράμε τις Απόκριες, δεν είναι άλλο από μια εξέλιξη των αρχαίων προσωπείων που φορούσαν οι ηθοποιοί, όταν έπαιζαν στις θεατρικές παραστάσεις που δίνονταν προς τιμήν του θεού Διονύσου

 

προσωπεια

Αντλήσαμε πληροφορίες για τις Απόκριες από το παρακάτω βίντεο

 

 

Στολίσαμε τις τάξεις μας με κλόουν από  διάφορα υλικά χρωματιστά χαρτονάκια, χαρτί και πιάτα αλλά και με τέμπερες αλλά και αρλεκίνους

δικοι μου κλοουν κλοουν 1 πιατα

χερακιααρλεκινοικλοουν 2

Κατασκευάσαμε μάσκες φρούτων από το πρόγραμμα Υγιεινής Διατροφής του ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης

φρουτα φρουτα 1

Δεύτερος σταθμός στη ιστοριογραμμή μας η προϊστορική εποχή και αφού ολοκληρώσαμε το θέμα για την προϊστορική εποχή,  κατασκευάσαμε  στολές με το τι φορούσαν τότε οι άνθρωποι, τα παιδιά ζωγράφισαν ζώνες με προϊστορικά ζώα. Η ζωγραφιά τους θυμίζει τις βραχογραφίες των σπηλαίων ΛΑΣΚΩ και ΑΛΤΑΜΙΡΑ στα ΠΥΡΗΝΑΙΑ.

ιστοριογραμμη

στολες ζωνες

Αποκριές χωρίς χαρταετούς δε γίνεται.

ΟΛΑ

 

Διάφοροι χαρταετοί σε διάφορα χρώματα και σχέδια

δικοι μου χαρταετοι χαρταετοι δεσποινα χαρταετοι ελενη χαρταετοι βασω χαρταετοι

Αποκριές σημαίνει χορός, τραγούδια και διασκέδαση

εξω εξω 1 χορος ελενη

Γαϊτανάκι

γαιτανακι γαιτανακι 1 ζωγραφια 1

Παιχνίδια και σερπαντίνες

καραμελα σερπαντινες

 

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!

 

 

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου γιορτάστηκε η Τσικνοπέμπτη. Την Τσικνοπέμπτη γιορτάζουμε ουσιαστικά  την αρχή της Αποκριάς  και είναι η τελευταία εβδομάδα που τρώμε κρέας κανονικά αλλά  συμβολίζει και  το τέλος του χειμώνα και την αρχή της άνοιξης. Από παλιά οι άνθρωποι γιορτάζανε το τέλος του χειμώνα και τσικνίζανε (έψηναν) διάφορα κρεατικά. Κάποιες φορές πάνω στο γλέντι ξεχνούσανε τα κρεατικά και αυτά τσικνίζονταν, έβγαζαν δηλ. περισσότερο καπνό.

Τσικνοπέμπτη: σύνθετη λέξη αποτελείται από τη λέξη Πέμπτη και τσίκνα

Φυσικά και εμείς στο Νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη, διασκεδάσαμε πολύ, τραγουδήσαμε και χορέψαμε

χορος

Κατασκευάσαμε μάσκες άλλοι γίναμε κλόουν και άλλοι μάγειρες

μασκες ΜΑΣΚΑ

κλοουν μαγειρες

και φυσικά τσικνίσαμε – φάγαμε κρέας

κρεας

Ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο γονέων του Νηπιαγωγείου μας για την ευγενή προσφορά των σάντουιτς στα παιδάκια μας.

ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ-6 ΜΑΡΤΙΟΥ

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την Ημέρα κατά της σχολικής βίας.  Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Παρακολουθήσαμε βιντεάκια για τον σχολικό εκφοβισμό, προβληματιστήκαμε και εκφράσαμε  τις απόψεις μας.

 

Κατανοήσαμε  τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε αν εμπλακούμε σε κάποια μορφή σχολικής βίας.

μιλα τωρα

 

Κάναμε τη αφίσα μας με το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ με διάφορα υλικά

μιλα

Με αφορμή το βιβλίο του Γιώργου Μαρίνου ¨Ιστορίες του κλόουν, το δάκρυ και το χαμόγελο¨ μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει ο κλόουν όταν τον κοροϊδεύουν για το σώμα του ή τα ρούχα του. Όλοι έχουν δικαίωμα να επιλέγουν το κούρεμά τους ή τα ρούχα τους και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τον κοροϊδεύει. Σχεδιάσαμε ένα πρόσωπο του κλόουν που τον κοροϊδεύουν και ένα που είναι χαρούμενος .

ιστοριες εργασία

Και επεξεργαστήκαμε την ιστορία

αρτεμις 1 αρτεμις 5

Σκεφτήκαμε πότε η καρδιά μας  είναι χαρούμενη π.χ. όταν λέμε κάποιον ¨θέλεις να γίνουμε φίλοι¨, πότε πληγώνεται όταν λέμε κάποιον ¨δεν σε έχω φίλο” και πότε πληγώνουμε το σώμα του άλλου όταν χτυπάμε , κλωτσάμε , δαγκώνουμε.

δεσποινα

Αποφασίσαμε πως θέλουμε το σχολείο μας, θέλουμε ένα σχολείο να είμαστε όλοι αγαπημένοι και φίλοι και έγιναν αφίσα οι στόχοι μας

βασω

Κατασκευάσαμε το δέντρο της ΑΓΑΠΗΣ

δεντρο

και ζωγραφίσαμε τις καλές συμπεριφορές

ζωγραφια

Μάθαμε συνθήματα για αυτήν την ημέρα όπως  ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ , ΝΑΙ ΣΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και έγιναν κονκάρδες ώστε να μοιραστούμε τα συνθήματα και έξω από το νηπιαγωγείο.

κονκαρδες κονακαρδα κονκαρδα 1

 

 

Εθελοντισμός – Αξία ζωής ανεκτίμητη

 

 

 

 

αφισες 1αφισες

 

Την Τετάρτη  28/2/2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Δράμας πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική -επιμορφωτική συνάντηση με θέμα « Εθελοντισμός ,αξία ζωής ανεκτίμητη» .Την εκδήλωση αυτή οργάνωσε το 1ο Νηπιαγωγείο Δράμας στο πλαίσιο του σχεδίου Δράσης του που αφορά στον εθελοντισμό ,σε συνεργασία με το 9 ο ,19ο Νηπιαγωγείο και το 1 ο , 2 ο & 15 ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας. Στόχοςντου προγράμματος αυτού ήταν να καλλιεργήσει την έννοια του εθελοντισμού στους γονείς αλλά και στην τοπική κοινότητα . Επίσης επιδιώχθηκε να οικοδομηθούν αρμονικές σχέσεις μεταξύ των σχολείων , των γονέων και των  τοπικών φορέων .
Ομιλητές στην εκδήλωση μας ήταν:
-κ. Χατζηκοσμίδη, Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε Δράμας,
– κ. Αμπαρτζίδης ,εκπρόσωπος από την Λέσχη Καταδρομέων Ν.
Δράμας,
-κ. Κοντονάσιου ,εκπρόσωπος από τον Ερυθρό Σταυρό Δράμας,
– κ.Τσακμάκη, εκπρόσωπος από το Σωματείο Εθελοντών
ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α,
– κ. Μελισσινός, Υποστράτηγος Ε.Α – εθελοντής

Μας τίμησαν με την παρουσία τους ο αντιδήμαρχος Δράμας κ. Μαυρίδης, ο Διευθυντής Εκπαίδευση κ. Διαλεκτόπουλος και η Σύμβουλος Προσχολικής αγωγής Δράμας κ. Σουρουτζίδου
Πιστεύουμε ότι, η προσπάθεια μας αυτή θα τελεσφορήσει και θα αποτελέσει παράδειγμα για τους μελλοντικούς πολίτες και προσδοκούμε να γίνει θεσμός καλλιεργώντας την εθελοντική συνείδηση σε γονείς και μαθητές. Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους εθελοντικούς φορείς που μας βοήθησαν και μας στήριξαν σε αυτή μας τη δράση .

ομιλητες1 στρατηγος ερυθρος μελισσινοςδιαλεκτοπουλοςμουισιαδου τασουλαολοι

Την εκδήλωσή μας κάλυψε το κανάλι τοπικής εμβέλειας Star Βορείου Ελλάδος    με ρεπορτάζ  και μπορείτε να το παρακολουθήσετε στον σύνδεσμο

https://www.facebook.com/share/v/y2yCNUxXiYweZC5j/?mibextid=WC7FNe

 

Εγγραφές νηπίων για το σχολ. έτος 2024-2025

eggrafes

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 και γίνονται ηλεκτρονικά. Εγγραφές μετά την 20ή Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής
Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντριαΠροϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767))

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Το link για τα όρια του 1ου Νηπιαγωγείου Δράμας

https://www.google.com/maps/d/u/0/embed?mid=1gDELKzJ4w6f2w2cNth50OFQjkzSMCj-M&ll=41.15123096902556%2C24.153966143963228&z=16

 

Στοιχεία επικοινωνίας

Τηλ :  25210-  25216

2521351052

E-mail: mail@1nip-dramas.dra.sch.gr

Ώρες επικοινωνίας: 9.30-12.00 καθημερινά

 

Ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει:

α) το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα, που απευθύνεται σε όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες (προνήπια/νήπια), αφορά όλα τα τμήματα και διαρκεί από τις 8:30 μέχρι τις 13:00,

β) το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα που διαρκεί από τις 13:00 μέχρι τις 16:00 και

γ) το Νέο, Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου που εφαρμόζεται στις σχολικές μονάδες της υπό στοιχεία Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/10-8-2022 ΥΑ (Β΄ 4215) από τις 13.00 έως τις 17.30.

 

Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα

Στα 3/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 14 φοιτούντες μαθητές/τριες (προνήπια/νήπια).

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Ο Τομέας Σπουδών Επέκτασης Ολοήμερου (16:00-17:30) Νηπιαγωγείου είναι καινούριος και περιέχει τα μαθήματα «Χαλάρωση – Ενασχόληση στις γωνιές» και «Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι».

Αναλυτικότερα:

  • 16:00-16:15 Διάλειμμα
  • 16:15-16:45 5η διδακτική ώρα ολοήμερου προγράμματος-30’ Ανάπαυση/Ελεύθερο παιχνίδι-ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές)
  • 16:45-17:15 6η διδακτική ώρα ολοήμερου προγράμματος-30’ Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, ανατροφοδότηση
  • 17:15-17:30 Προετοιμασία για αποχώρηση από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία της 5ης και 6ης διδακτικής ώρας του νέου, αναβαθμισμένου προγράμματος ολοήμερου Νηπιαγωγείου για τα  τριθέσια και άνω νηπιαγωγεία είναι δέκα (10) νήπια/προνήπια.

 

Πρόωρη Υποδοχή

1.Στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2.Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

 

 

Απλώνω Ευτυχία με τον Τοίχο της Καλοσύνης

Την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας το μη κερδοσκοπικό Σωματείο ¨ Ο Τοίχος της Καλοσύνης¨, στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” ( Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά ) και με τίτλο Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ στους φίλους, στην οικογένεια και στο περιβάλλον που αγαπώ!!! Ο στόχος μας ήταν να απλώσουμε  τη δική μας μπουγάδα Ευτυχίας και είναι μία δράση που πραγματοποιείται από τον Τοίχο της Καλοσύνης για  τον Σύλλογο Φλόγα , σύλλογο Γονιών Παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια, με αφορμή τα 8α γενέθλιά του. Αρχικά γνωριστήκαμε και αφού οι εθελοντές του Τοίχου μας εξήγησαν τη δράση τους, σεβόμενοι πάντα τις 4 βασικές αρχές τους Ανωνυμία – Αλληλεγγύη – Ανθρωπιά – Ανιδιοτέλεια, για να νιώσουμε ομάδα με κοινό σκοπό φορέσαμε πράσινα κορδελάκια.

αρχη 1 αρχη

κορδελες

Εκφράσαμε  τι μας κάνει ευτυχισμένους και τι όχι με το παιχνίδι των καρτών.

καρτα παιχνιδι

 Το τι κάνει ευτυχισμένο ένα παιδί είναι πολύ απλό, μία βόλτα με τη μαμά και  την οικογένειά του, να κάνει δώρο τους δικούς του , να τρώει όλη η οικογένεια  μαζί παγωτό , να φιλάει και να αγκαλιάζει την οικογένειά του και άλλα τόσο υπέροχα ακούσαμε από τα μικρά μας , που μας έδειξαν με τον καλύτερο τρόπο που βρίσκεται η ΕΥΤΥΧΙΑ. Αφού είπαμε τι μας κάνει ευτυχισμένους, αναλάβαμε δράση και ζωγραφίσαμε το δικό μας φανελάκι.

ζωγραφικη 1 μπλουζακι 1 μπλουζακι 2

και αφού ζωγραφίσαμε τόσο όμορφα πήραμε και τα δωράκια μας , τα υπέροχα βραχιολάκια

βραχιολακια 1 βραχιολακια

Έπειτα η πιο όμορφη φάση της δράσης, το άπλωμα της μπουγάδας της  ¨ Ευτυχίας¨

μπλουζακια 1 1   μπλουζακια 1

Στον παρακάτω σύνδεσμο παραθέτουμε  την ευχαριστήρια επιστολή του Τοίχου της Καλοσύνης που δεχτήκαμε με μεγάλη μας χαρά και συγκίνηση

Ευχαριστήρια

Εμείς ευχαριστούμε τον Τοίχο της Καλοσύνης για  την υπέροχη δράση και τα συναισθήματα που νιώσαμε όλοι μικροί μεγάλοι αλλά και για τα χάρτινα  φανελάκια, τα μανταλάκια και τα βραχιολάκια που μας δωρίσατε.  Γιατί η Ευτυχία πολλαπλασιάζεται όταν απλώνεται παντού!!