Διδακτικές Επισκέψεις – Οικολογικά Σχολεία

Στα πλαίσια του προγράμματος Οικολογικά Σχολεία, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν δύο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και εποικοδομητικές διδακτικές επισκέψεις, οι οποίες είχαν ως στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από το περιβάλλον, την αειφορία και την ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων.

Πρώτος μας σταθμός ήταν το Γενικό Λύκειο Καλαμπακίου Δράμας, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε  από κοντά τον καλλιεργημένο και φροντισμένο λαχανόκηπο των μαθητών. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία ανταλλαγής ιδεών, εμπειριών και συμβουλών σχετικά με τη καλλιέργεια, τις πρακτικές φροντίδας των φυτών και τις δράσεις που προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη στο σχολικό περιβάλλον. Ως ένδειξη συνεργασίας και φιλίας, προσφέραμε ορισμένα αρωματικά φυτά και μυρωδικά, ώστε να τα φυτέψουν στον δικό τους λαχανόκηπο και να εμπλουτίσουν τη βιοποικιλότητά του.

 FunPic 20251213 174222869  FunPic 20251213 174118280  FunPic 20251213 1742517071

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το Κεφαλάρι Δράμας, όπου δεσπόζει ένας ιστορικός Παραδοσιακός Νερόμυλος, ένα εξαιρετικό παράδειγμα αξιοποίησης της δύναμης του νερού από παλαιότερες εποχές.

 FunPic 20251213 173430188 FunPic 20251213 173630181 FunPic 20251213 173545534  

Η επίσκεψη αυτή έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας του νερόμυλου, την ιστορική του σημασία και τη συμβολή του στην καθημερινή ζωή των προηγούμενων γενεών. Μέσα από την εμπειρία αυτή, οι μαθητές κατανόησαν πιο ουσιαστικά την αξία του νερού ως φυσικού πόρου και τη σημασία της ορθής διαχείρισής του.

Οι δράσεις αυτές συνέβαλαν σημαντικά στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών και στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και βιώσιμης ανάπτυξης. Το νηπιαγωγείο μας συνεχίζει με ενθουσιασμό τις οικολογικές του πρωτοβουλίες, με στόχο έναν πιο πράσινο και υπεύθυνο τρόπο ζωής.

Δράση «Δέντρο – λιχουδιά για πουλιά»

Στο πλαίσιο του προγράμματός μας «Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση» των Οικολογικών Σχολείων, δημιουργήσαμε ένα «ΔΕΝΤΡΟ-ΛΙΧΟΥΔΙΑ» με βρώσιμα στολίδια για  τους  φτερωτούς μας φίλους, που  με  το  κρύο  του Χειμώνα δυσκολεύονται  να βρούνε την τροφή τους.

FunPic 20251212 184640559

Με χριστουγεννιάτικα καλούπια αστεριού, καρδούλας, δώρου, δέντρου, μετατρέψαμε, τα φρούτα και τις ρυζογκοφρέτες μας, σε χριστουγεννιάτικα στολίδια. Στην συνέχεια, κολλήσαμε σποράκια πάνω στα φρούτα και τις ρυζογκοφρέτες, χρησιμοποιώντας φυστικοβούτυρο και μέλι, ως κόλα. Ένα κουτί από γάλα μετατράπηκε σε ΤΑΪΣΤΡΑ πουλιών, γεμάτη σποράκια.

     FunPic 20251212 190922958    FunPic 20251212 184609749 edit 111572538999120

Κρεμάσαμε τις νόστιμες δημιουργίες μας στα κλαδιά των δέντρων της πίσω αυλής του Νηπιαγωγείου μας και στείλαμε μηνύματα αγάπης στα πουλάκια, χορεύοντας και τραγουδώντας: «Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα… τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα…»

FunPic 20251212 184841731 edit 111548012617874 FunPic 20251212 184948948 edit 111491730691841 FunPic 20251212 185017891 edit 111520746294962

Πόση θα είναι η χαρά των φτερωτών φίλων μας, όταν ανακαλύψουν τα ανέλπιστα δώρα μας: ένα αλλιώτικο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ γεμάτο με θρεπτικές εκπλήξεις για εκείνα!

Πιστοποιητικά συμμετοχής Plastic Clever Schools – Διεθνή Ημέρα Δράσης

Το σχολείο μας συμμετείχε ενεργά στο πρόγραμμα Plastic Clever Schools και στη Διεθνή Ημέρα Δράσης για την πλαστική ρύπανση!

Με χαρά ανακοινώνουμε ότι λάβαμε τα πιστοποιητικά συμμετοχής, επιβραβεύοντας τη δράση, τη δημιουργικότητα και τη δέσμευσή μας για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.

    certificate PCSR1 1764689312318 48f3569a page 0001  International Day of Action Certificate.pdf page 0001

Δείτε περισσότερα για τη δράση μας εδώ: https://blogs.sch.gr/nipdra1/plastic-clever-schools-diethni-imera-drasis/

Αγία Βαρβάρα – Πολιούχος της πόλης μας

Στις 4 Δεκεμβρίου η πόλη μας, η Δράμα, γιορτάζει την πολιούχο της, την Αγία Βαρβάρα, προστάτιδα και του Πυροβολικού. Η ημέρα αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον τόπο μας και συνοδεύεται από όμορφα έθιμα και παραδόσεις.

0

Σύμφωνα με τον λαϊκό θρύλο, όταν το 1830 η Δράμα κατακτήθηκε από τους Τούρκους, το παλιό εκκλησάκι της Αγίας Βαρβάρας γκρεμίστηκε, με σκοπό να χτιστεί στη θέση του τζαμί. Όμως, ανήμερα της εορτής της Αγίας, τα σχέδια των κατακτητών άλλαξαν, καθώς η περιοχή πλημμύρισε με νερό. Έτσι, το τζαμί δεν χτίστηκε ποτέ. Από τότε, η Αγία Βαρβάρα έγινε η πολιούχος της πόλης μας και ακριβώς απέναντι από τη μικρή λίμνη που δημιουργήθηκε, χτίστηκε μια καινούργια εκκλησία αφιερωμένη στη χάρη της Αγίας.

Ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα της ημέρας είναι το παραδοσιακό γλύκισμα «Βαρβάρα», που φτιάχνεται με σιτάρι, ξηρούς καρπούς και αρώματα. Το έθιμο αυτό αναβιώσαμε και στο σχολείο μας, όπου τα παιδιά έφτιαξαν με χαρά τη δική τους «Βαρβάρα», μαθαίνοντας για τις παραδόσεις του τόπου μας.

        FunPic 20251204 193028547 edit 252169189832874  FunPic 20251204 193118265 edit 252144701972982

Ιδιαίτερα ξεχωριστό είναι και το έθιμο με τα καραβάκια των ευχών, για το οποίο υπάρχουν δύο εκδοχές. Σύμφωνα με την πρώτη, μετά τη λιτανεία οι πιστοί, θέλοντας να ανάψουν το κερί τους στο βυθισμένο εκκλησάκι, τοποθετούσαν το κερί πάνω σε ένα ξύλο και το άφηναν να ταξιδέψει στο νερό. Η δεύτερη εκδοχή βασίζεται στο γεγονός ότι η Αγία Βαρβάρα, εκτός από προστάτιδα του Πυροβολικού, ήταν και προστάτιδα των κοριτσιών για την καλή τους φήμη και την αποκατάστασή τους. Έτσι, τα ελεύθερα κορίτσια, τη νύχτα της παραμονής της εορτής, άναβαν κεριά στο ανατολικό τοίχωμα της λίμνης ή έστελναν τα κεράκια τους πάνω σε σανίδες ξύλου, μαζί με τις ευχές τους.

FunPic 20251204 194451706 edit 252819948636421

Την παραμονή της εορτής, μετά τη λιτανεία, μικροί και μεγάλοι συνεχίζουν μέχρι και σήμερα το όμορφο αυτό έθιμο, στέλνοντας το κεράκι τους στο νερό προς τιμήν της Αγίας Βαρβάρας. Στο σχολείο μας, τα παιδιά κατασκεύασαν τα δικά τους καραβάκια και συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε αυτή τη μοναδική παράδοση μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και ζωγραφιές.

   FunPic 20251204 193757867   FunPic 20251204 194028334  

   FunPic 20251204 193937588    FunPic 20251204 194218694 edit 2527433915223701FunPic 20251204 193848965

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΔΡΑΜΑ!

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, μας υπενθυμίζει τη σημασία της αποδοχής, της συμπερίληψης και του σεβασμού προς όλους τους ανθρώπους, χωρίς εξαιρέσεις. Είναι μια ημέρα αφιερωμένη στη διαφορετικότητα – μια διαφορετικότητα που κάνει τον κόσμο μας πιο όμορφο, πιο πλούσιο και πιο ανθρώπινο.

01

Στο νηπιαγωγείο μας επιδιώκουμε να κατανοήσουν τα παιδιά πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και πολύτιμος, με τις δικές του ικανότητες, ανάγκες και τρόπους έκφρασης. Μέσα από συζητήσεις και βιωματικές δράσεις, μαθαίνουμε ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο στη χαρά, στη φιλία ή στη συμμετοχή· αντίθετα, είναι μια υπενθύμιση πως όλοι μπορούμε να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον και να δημιουργούμε έναν κόσμο πιο ανοιχτό και φιλόξενο.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Αργυρώ γελάει”, μια τρυφερή ιστορία που μιλά για ένα μικρό κορίτσι σε αναπηρικό αμαξίδιο. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα της ηρωίδας, για τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα άτομο με αναπηρία, αλλά και για τις δυνατότητές του. Τα παιδιά εξέφρασαν με απλότητα και αυθορμητισμό τις σκέψεις τους, καταλήγοντας πως αυτό που έχει σημασία είναι η καρδιά, η καλοσύνη και η συνεργασία.

1

Η διαφορετικότητα είναι ένα πολύτιμο στοιχείο που κάνει κάθε άνθρωπο μοναδικό και τον κόσμο μας πιο πλούσιο και ενδιαφέρον. Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε τον κάθε άνθρωπο όπως είναι. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες αφιερωμένες στη διαφορετικότητα, όπου τα παιδιά αποτύπωσαν με χρώματα και φαντασία το μήνυμα της αποδοχής. Παράλληλα, υλοποιήσαμε κατασκευές για να τιμήσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

    3          2

4

Με σύνθημά μας το “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ”, τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους παρέα με φίλους που έχουν αναπηρία, δείχνοντας πως η φιλία, η αποδοχή και η αγάπη δεν γνωρίζουν κανένα εμπόδιο.

5

Τα παιδιά γνώρισαν τη νοηματική και τη γραφή Braille: έκαναν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους στη νοηματική και έγραψαν ολόκληρο το όνομά τους σε Braille, ανακαλύπτοντας ότι η επικοινωνία μπορεί να γίνεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

6

Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις δυσκολίες ανθρώπων με διαφορετικές ικανότητες, οργανώσαμε μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες που τους έδωσαν την ευκαιρία να «μπουν στη θέση» τους και να νιώσουν πώς είναι να κινείσαι ή να επικοινωνείς με διαφορετικούς τρόπους.

FunPic 20251204 174258194

Διαδρομή με εμπόδια και χρήση μπαστουνιού για τυφλούς
Τα παιδιά προσπάθησαν να κινηθούν μόνο με τη βοήθεια της αφής και του μπαστουνιού, ανακαλύπτοντας πόσο βοηθά η προσοχή, η υπομονή και η καθοδήγηση από τους γύρω.

7

«Ποιος μου μιλάει;» – αναγνώριση μόνο από τον ήχο της φωνής
Με κλειστά μάτια προσπάθησαν να αναγνωρίσουν ποιος φίλος τους μιλάει, καλλιεργώντας την ακουστική αντίληψη.

8

Αναπαράσταση χρήσης αναπηρικού αμαξιδίου
Χρησιμοποιώντας ένα παιδικό καροτσάκι, τα παιδιά προσπάθησαν να κινηθούν κυλώντας τις ρόδες, αντιλαμβανόμενα πόσο διαφορετική είναι η μετακίνηση για ένα άτομο σε αμαξίδιο.

9

Παιχνίδι αφής: “Τι έχω στο σακουλάκι;”
Με κλειστά μάτια ψηλάφισαν αντικείμενα και προσπάθησαν να τα αναγνωρίσουν, προσπαθώντας να μπουν στη θέση παιδιών που δεν βλέπουν.

10

Είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Αγλαΐα Κατσιγιάννη, Πρόεδρο του Συλλόγου Παραπληγικών Ν. Δράμας. Τα παιδιά συζήτησαν μαζί της, έκαναν πολλές ερωτήσεις για την καθημερινότητα, τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, σε ένα κλίμα ζεστό, ενδιαφέρον και γεμάτο σεβασμό. Ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την επίσκεψή της, τα παιδιά δημιούργησαν συλλογικά μια ευχαριστήρια κάρτα, την οποία της πρόσφεραν με πολλή αγάπη.

 11   12

 

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!

 

Μια πολύτιμη δωρεά για το Νηπιαγωγείο μας

Με ιδιαίτερη χαρά θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά, τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας για τη γενναιόδωρη δωρεά δύο αισθητηριακών τραπεζιών στο Νηπιαγωγείο μας.

eikona Viber 2025 11 29 20 44 07 728

Η προσφορά αυτή αποτελεί πολύτιμη ενίσχυση στο εκπαιδευτικό μας έργο και συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία ενός ακόμη πιο υποστηρικτικού και συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά. Τα αισθητηριακά τραπέζια θα αξιοποιηθούν τόσο σε δραστηριότητες ενίσχυσης της αισθητηριακής εξερεύνησης όσο και σε προγράμματα ανάπτυξης κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Εκ μέρους όλης της σχολικής κοινότητας, εκφράζουμε την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη για τη σταθερή συνεργασία, τη στήριξη και το έμπρακτο ενδιαφέρον του Συλλόγου Γονέων. Η συνεισφορά σας κάνει το σχολείο μας καλύτερο.

Σας ευχαριστούμε!

Σχολικός Μαραθώνιος “Πάμε Ανακύκλωση”

Το σχολείο μας και φέτος, με μεγάλη χαρά, συμμετέχει στο Σχολικό Μαραθώνιο «Πάμε Ανακύκλωση», που διοργανώνει ο Δήμος Δράμας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.

unnamed 1

 Στόχος του μαραθωνίου είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από την ανακύκλωση και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων. Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να ανακυκλώνουν χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, μπαταρίες, ενδύματα-υποδήματα και τηγανέλαιο σε ειδικούς κάδους εντός των σχολικών μονάδων.

eikona Viber 2025 11 28 15 48 15 040

Φέτος, με τη συνδρομή και βοήθεια των γονέων του σχολείου μας ανακυκλώνουμε ΧΑΡΤΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ, ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ, ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ και ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΑ.

    eikona Viber 2025 11 28 15 48 13 169    eikona Viber 2025 11 28 15 48 14 175

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το νηπιαγωγείο μας για τη φετινή χρονιά 2025-26  συμμετέχει στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Εθνικός Χειριστής του προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρεία Προστασία της Φύσης. Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευση/Foundation for Environmental Education).

00 1

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).

Το Πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» απευθύνεται σε ολόκληρη την σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εργαζόμενους στις σχολικές μονάδες) και έχει σχεδιαστεί ώστε να ενθαρρύνει όλο το σχολείο να κινητοποιηθεί και να αναλάβει δράση για το περιβάλλον. Ενθαρρύνει, επίσης, την συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικότερης περιβαλλοντικής δράσης.

Ήδη επιλέχθηκαν μετά από δημοκρατικές διαδικασίες οι 15 μαθητές/τριες που  σαν μέλη της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του σχολείου μας θα συμμετέχουν ενεργά στην ενημέρωση του συνόλου του μαθητικού δυναμικού του σχολείου μας!

           01      02

Προχωρήσαμε σε έρευνα των χώρων στους οποίους θα παρέμβουμε και στις δράσεις που θα αναλάβουμε…

  1 2  2

  3    4    5

6

Και ξεκινήσαμε με την δημιουργία του δικού μας λαχανόκηπου!

8

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Κάθε χρόνο, στις 20 Νοεμβρίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια ημέρα αφιερωμένη στα δικαιώματα και τη προστασία όλων των παιδιών. Την ημέρα αυτή, το 1989, υιοθετήθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, το σημαντικότερο διεθνές κείμενο που διασφαλίζει ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα στη ζωή, στην εκπαίδευση, στην υγεία, στο παιχνίδι, στην αγάπη και στην προστασία.

1 1

Στο νηπιαγωγείο μας, αφιερώσαμε την ημέρα αυτή στην ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και στη δημιουργική έκφραση των παιδιών. Μαζί συζητήσαμε, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και δημιουργήσαμε αφίσες, με στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους με τρόπο κατανοητό και βιωματικό.

Μιλήσαμε και συζητήσαμε για το τι σημαίνει να έχει κάθε παιδί δικαιώματα και γιατί είναι σημαντικά. Τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις, εμπειρίες και προβληματισμούς.

Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο, μέσα από το οποίο τα παιδιά γνώρισαν βασικά δικαιώματα όπως το δικαίωμα στην αγάπη, στην προστασία, στην εκπαίδευση και στο παιχνίδι.

https://www.youtube.com/watch?v=4434n3xeLWw

Υλοποιήσαμε φύλλα εργασίας, μέσα από τα οποία τα παιδιά αναγνώρισαν και κατανόησαν τα δικαιώματα με διαδραστικό τρόπο.

FunPic 20251123 184903328 edit 683962220256570

Φτιάξαμε κατασκευές με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών.

    FunPic 20251123 185139566 edit 683903424356059    FunPic 20251123 193334834 edit 685078797567338

Δημιουργήσαμε αφίσες, τις οποίες στολίσαμε στον χώρο του σχολείου μας για να θυμόμαστε καθημερινά ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και πολύτιμο.

       FunPic 20251123 185547687 edit 683916882476369  FunPic 20251123 192035081 edit 684723390056454FunPic 20251123 191604890 edit 684704889378853

Με αυτές τις δράσεις, θέλουμε να ενισχύσουμε στα παιδιά την αίσθηση της αξίας τους και να καλλιεργήσουμε τον σεβασμό απέναντι στα δικαιώματα όλων. Η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού είναι για εμάς μια υπέροχη ευκαιρία να θυμηθούμε ότι ο κόσμος γίνεται καλύτερος όταν φροντίζουμε τα παιδιά και τους δίνουμε χώρο να ακουστούν, να παίξουν και να ανθίσουν.

 

Plastic Clever Schools – Διεθνή Ημέρα Δράσης

Με αφορμή τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Plastic Clever Schools και στη Διεθνή Ημέρα Δράσης (Παρασκευή 7 Νοεμβρίου) για την πλαστική ρύπανση, αποφασίσαμε να ενημερωθούμε για τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης (και όχι μόνο) και τις επιπτώσεις τους στο φυσικό μας περιβάλλον.

1

Το σχολείο μας συμμετείχε σε πρόγραμμα δύο εβδομάδων (7 – 21 Νοεμβρίου) με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα ενωμένο κίνημα σε όλο τον κόσμο για να σταματήσουμε τη ροή της πλαστικής ρύπανσης! Σχεδιασμένο από την Common Seas and Kids Against Plastic, το πρόγραμμα Plastic Clever Schools είναι ένα βραβείο για τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων με τους μαθητές να βρίσκονται στο επίκεντρο της δράσης. Με τρία μόνο απλά αλλά ισχυρά στάδια – Έμπνευση, Έρευνα, και Δράση – τα παιδιά προσπαθούν να σταματήσουν τη ροή πλαστικής ρύπανσης στο σχολείο τους, την κοινότητά τους και το μέλλον τους.

2

Αρχικά, συμμετείχαμε σε σχολική συνέλευση στην οποία παρακολουθήσαμε ζωντανά ενημέρωση από τους ειδικούς σχετικά με το πρόγραμμα και το σημαντικό έργο που επιτελούν.

3

Στη συνέχεια αναλάβαμε δράση πραγματοποιώντας καθαρισμό και συλλογή απορριμμάτων από τη γειτονιά μας.

          4    5

Τέλος, τα παιδιά, αποφάσισαν να ενώσουν τα χέρια και τις φωνές τους και με σύνθημα ‘ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΘΑΡΌ, ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ’, δώσαμε την υπόσχεση να ενταχθούμε στα Έξυπνα Σχολεία, χωρίς Πλαστικό.

6

Τις μέρες που ακολούθησαν πραγματοποιήσαμε πολλές δράσεις. Έγινε έλεγχος και καταγραφή πλαστικών στις τάξεις και τα γραφεία του σχολείου με σκοπό την αναγνώριση των πιο προβληματικών πλαστικών.

      7   8

Προσπαθήσαμε να βρούμε εναλλακτικές λύσεις ώστε να μειώσουμε την χρήση αυτών.

9

Μάθαμε τους διάφορους τύπους πλαστικών και πόσο εύκολα ή δύσκολα ανακυκλώνονται, τον κύκλο ζωής του πλαστικού μπουκαλιού και τις επιπτώσεις στο φυσικό κόσμο και μιλήσαμε για την κλιματική αλλαγή.

            10    11

Δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες και ένα ενημερωτικό βίντεο, μέσα από τα οποία εκφράσαμε δημιουργικά τα μηνύματά μας και ενισχύσαμε την εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης.

12 13

Οργανώσαμε το σχέδιο δράσης μας, με σκοπό τη μείωση των πλαστικών αποβλήτων και ξεκινήσαμε την εκστρατεία μας. Δημιουργήσαμε πλακάτ, αφίσες και φειγ βολάν (φυλλάδια) με συνθήματα και μηνύματα και επισκεφθήκαμε δύο δημοτικά, ένα ΕΠΑΛ και την τοπική λαϊκή αγορά με σκοπό να τους ενημερώσουμε για τους σκοπούς και τις προθέσεις μας για τη μείωση της χρήσης πλαστικών μιας χρήσης.

14  15    16   17

Είπαμε όχι στα πλαστικά μιας χρήσης.

18

Τέλος, σφραγίσαμε την προσπάθειά μας, δημιουργώντας κύματα από πλαστικό, τα οποία τοποθετήσαμε στις τσάντες μας, δηλώνοντας έτσι την στήριξή μας στη διεθνή αυτή δράση.

19