Στον 4ο και τελευταίο θεματικό κύκλο υλοποιήθηκαν 7 εργαστήρια δεξιοτήτων σε ένα πρόγραμμα για το Περιβάλλον και την Αειφόρο ανάπτυξη με τίτλο : Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!
Τα παιδιά αρχικά διερευνούν ερωτήματα σχετικά με το θέμα της διαχείρισης των άχρηστων αντικειμένων και αναφέρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με τα απορρίμματα. Φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Ζωγραφίζουν τι μπορεί να δημιουργεί αυτή τη μυρωδιά και εξηγούν από που προέρχεται και γιατί. Εστιάζουν στο θέμα των απορριμμάτων και παράλληλα ενεργοποιείται η φαντασία τους.
Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους και εξηγούν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους στην ολομέλεια της τάξης.
Σε επόμενο εργαστήριο οργανώνεται ένας μικρόςπερίπατος γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουνκαλύτερα οι μαθητές τονπεριβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να
παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν. Αποτύπωση με φωτογραφίες ή μικρά βίντεο.
Επιστρέφοντας από τον περίπατο αποτυπώνουν ατομικά τη διαδρομή που ακολούθησαν και τα όσα συνάντησαν στον δρόμο. Επίσης, καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους σε σχέση με την ικανοποιητική φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου και προτάσεις βελτίωσης.
…καθαρίζοντας την αυλή μας !!
Πήγαμε περίπατο στη γειτονιά μας και καθαρίσαμε και την πλατεία του χωριού μας…είδαμε τους κάδους γεμάτους σκουπίδια …παντού σκουπίδια…
Στο τέλος …καταγράψαμε στο σχολείο τη διαδρομή που κάναμε κι οτι συναντήσαμε στο δρόμο μας!!
Μια από τις επόμενες μέρες είδαμε κάτι που μας στεναχώρησε και μας προβλημάτισε πολύ…..Ακριβώς μπροστά από την είσοδο στην αυλή του σχολείου μας …πολλά ….σκουπίδια !! Ένα παλιό χαλασμένο φουρνάκι…ένας εκτυπωτής…καλώδια, κουτιά με βιβλία και χαρτιά που τα σκόρπισε παντού ο αέρας…κι ένα σωρό άλλα “αταίριαστα” μεταξύ τους σκουπίδια…..Πού θα έπρεπε να βρίσκεται το κάθένα από αυτά;;
Μάθαμε λοιπόν τι θα πεί ανακύκλωση και τι ανακυκλώνουμε . Μιλήσαμε για τον “Μπλέ κάδο”, αλλά και για όλους τους κάδους που συλλέγουν κάθε ανακυκλώσιμο υλικό ξεχωριστά : το χαρτί, το γυαλί , το πλαστικό και το αλουμίνιο – λευκοσίδηρο. Μιλήσαμε ακόμα για την ανακύκλωση μπαταριών, ηλεκτρικών συσκευών, λαμπών, κινητών τηλεφώνων και υπολογιστών…για την κομποστοποίηση …
Είδαμε πολλά εκπαιδευτικά video και εικόνες και συζητήσαμε για τη διαχείριση των σκουπιδιών από τους ανθρώπους σε διάφορες χώρες.
….και αφού μαθαμε για την “Ανακύκλωση“ παίξαμε πολλά παιχνίδια στην τάξη μας με ανακυκλώσιμα υλικά που φέραμε από το σπίτι μας.
….αλλά κι άλλα παιχνίδια με κάρτες που φτιάξαμε στο σχολείο…
…αλλά και παιχνίδια στον υπολογιστή εδώ και εδώ !!
Ανακαλύψαμε τις ιδιότητες των υλικών από χαρτί, γυαλί , πλαστικό και αλουμίνιο. Ποιο είναι πιο βαρύ, πιο σκληρό, ποιο σχίζεται , ποιο απορροφάει το νερό κλπ.
Μετά …αποφασίσαμε να κάνουμε όλοι μαζί την “Κυρία Ανακύκλωση”!!
Είχαμε πολλεεές ιδέες !!! Αποφασίσαμε να φτιάξουμε με τα ανακυκλώσιμα υλικά που μας είχαν απομείνει…μαράκες από μπουκάλια πλαστικά, αυτοκίνητα και γοργόνες με ρολά υγείας,…γλάστρες με μεγάλα κεσεδάκια γιαουρτιού και καπάκια, για να φυτέψουμε λουλούδια, sensory bottles με διάφανα μπουκάλια από χυμό…
Όλα έγιναν ΥΠΕΡΟΧΑ!!!!
Αποφασίσαμε ακόμα να κάνουμε όλα αυτά που μάθαμε για το περιβάλλον και την Ανακύκλωση, μια όμορφη γιορτή αποχαιρετισμού στο τέλος της σχολικής μας χρονιάς !!! Μαθαμε τραγούδια…κάναμε τα “κοστούμια ” μας…(κάποιοι ήμασταν ανακυκλώσιμα υλικά…και κάλποιοι άλλοι ήμασταν “Μπλέ κάδοι”) Γελάσμε πολύ και περάσαμε υπέροχα!!!
και φυσικά ….όλοιιιιι οι μεγάλοι που ήρθαν να μας δουν στη γιορτή μας, έμαθαν τι είναι η ανακύκλωση, πως γίνεται και γιατί.
Κι όλοι μαζί …δώσαμε τα χέρια και μια μεγάλη υπόσχεση :
Να αγαπάμε και να φροντίζουμε όλοι το περιβάλλον που είναι το σπίτι μας !!!










































































































































