Στόχος του εργαστηρίου είναι η ενημέρωση των μαθητών/τριών για τις υγιεινές και μη τροφές, για τη σημασία της υγιεινής τροφής στην σωστή σωματική και πνευματική ανάπτυξη τους και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής από τα παιδιά.
1ο εργαστήριο
-Ανάγνωση του παραμυθιού “Η Κυρά Διατροφή” της Λητούς Τσακίρη-Παπαθανασίου από το σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=ZLy1r-IqlDo
-Εικόνες με υγιεινές και βλαβερές τροφές, ποιες μπορούμε να τις τρώμε συχνά και ποιες όχι και κολλάζ-κατασκευή με αυτές τις τροφές.
-Εμπέδωση των γνώσεων των παιδιών μέσα από διαδραστικά παιχνίδια στον Η/Υ με τροφές
https://wordwall.net/el/resource/10471599/%ce%b8%cf%81%ce%b5%cf%80%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b1-%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%bb%ce%b7%cf%80%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf
2ο Εργαστήριο
-Εικόνες με φρούτα-λαχανικά, ειδικότερα φθινοπωρινά, παρατήρηση του σχήματος-χρώματος και ταξινόμησή τους ανάλογα με το χρώμα
-Τα παιδιά φέρνουν στο σχολείο φρούτα (μήλο, αχλάδι, σταφύλι, μπανάνα) και ετοιμάζουμε φρουτοσαλάτα για να τη φάνε.
-Συμπλήρωση του σωστού αριθμού που αντιστοιχεί σε εικόνες φρούτων και λαχανικών.
-Γλώσσα (ποιήματα και αινίγματα για φρούτα)
-Τραγούδι και χορός “Το χοντρό μπιζέλι”%cf%83%cf%85%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b1/%ce%b4%ce%b9%ce
-Διαδραστικά παιχνίδια με φρούτα και λαχανικά για εμπέδωση
https://wordwall.net/el/resource/6129475/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7
3ο Εργαστήριο
-Ανάγνωση του παραμυθιού “Ο Άκης Γλυκάκης” της Σοφίας Καραγιάννη και συζήτηση για τις βλαβερές συνέπειες της ζάχαρης και των γλυκών στην υγεία μας.
-Συζήτηση για το υγιεινό πρωινό, που πρέπει να τρώμε κάθε πρωί στο σχολείο και τι όχι, και υπογράφουμε συμβόλαιο, που απαγορεύει τις μη υγιεινές τροφές (κρουασάν, μπισκότα, γκοφρέτες κλπ), εκτός από μια φορά την εβδομάδα, την Παρασκευή.
-Παιχνίδι για υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα στο σπίτι και κολατσιό
4ο Εργαστήριο
-Πυραμίδα υγιεινής διατροφής (συζήτηση για τις κατηγορίες τροφίμων, τι συστατικά μας προσφέρουν και πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να τρώμε την κάθε τροφή)
-Κατασκευή κολλάζ ατομικής πυραμίδας με εικόνες τροφίμων
-Συζητάμε για την προέλευση διάφορων τροφών (ζωικές, φυτικές) και συμπληρώνουν φύλλο αντιστοίχισης τροφής και ζώο-φρούτο και φυτό από όπου προέρχεται το καθένα.
-Συμπλήρωση φύλλου εργασίας με τις τροφές ζωικής προέλευσης (μαθηματικά).
5ο Εργαστήριο
- Κατασκευή “Το σπίτι της Διατροφής” με τις κατηγορίες των τροφίμων (Λαχανικά- φρούτα, Πρωτεΐνες, Υδατάνθρακες, Λίπη, Γαλακτοκομικά)
- Παιχνίδια διαδραστικά με κατηγορίες τροφίμων
- Το κάθε παιδί λέει ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό, και το ζωγραφίζει στο πιάτο του.
- https://wordwall.net/el/resource/1775383/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7
- https://www.liveworksheets.com/w/el/diatrofi/1646378#google_vignette
6ο Εργαστήριο
– Μιλάμε για την ελιά, τα προϊόντα της, τη χρησιμότητά τους και η σημασία της στη ζωή του ανθρώπου.
-Παρακολουθούμε την διαδικασία “Από την ελιά στο Λάδι” και συμπληρώνουν ανάλογο φύλλο εργασίας
-Ανάγνωση του μύθου για την ονομασία της Αθήνας
-Ανάγνωση του παραμυθιού “Η μικρή ελιά” από το blog της Τάνιας Μάνεση https://drive.google.com/file/d/1xAj0X-PqbcQyii2MtEMJvxXYllC7vn1L/view
-Μαθαίνουμε σύνθετες λέξεις με το ένα συνθετικό τη λέξη ελιά, όπως ελιά και δέντρο = ελαιόδεντρο, ελιά και λάδι =ελαιόλαδο, λάδι και μπογιά =λαδομπογιά, λάδι και πανί= λαδόπανο, ελιά και μάζεμα =λιομάζωμα κλπ.
-Παρατηρούμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά και κάνουμε διδακτική αξιοποίηση τους στην τάξη (μαθηματικά)
-Φύλλα εργασίας μαθηματικών και γλώσσας με θέμα την ελιά
-Εκμάθηση του γράμματος Ε, ε από την ελιά
Διαδρoμές με Beebot για υγιεινή διατροφή