Το νηπιαγωγείο Δολίχης πραγματοποίησε το σχέδιο δράσης “Εγώ κι εσύ μαζί” από τον Δεκέμβριο του 2023 έως και τον Μάιο 2024. Τον Ιανουάριο τα παιδιά, με αφορμή μια διαφωνία τους για το ποιος θα παίξει σε μια γωνιά, δημιούργησαν από κοινού τον κύριο Κανονάκη της τάξης μας και συμφώνησαν την τήρηση των κανόνων για την ομαλή και αρμονική συνύπαρξή τους και ακολούθησε συζήτηση για τους τρόπους επίλυσης των διαφωνιών και συγκρούσεων τους.
Τα παιδιά μιλάνε για τον εαυτό τους, την οικογένειά τους, τον καλύτερό τους φίλο και τι τους αρέσει πάνω του, τι τους θυμώνει και τι να κάνουν μαζί.
Τέλος έπαιξαν “Τυφλόμυγα” προσπαθώντας να βρουν ποιο παιδί είναι απέναντί τους και ” Μάντεψε ποιος είναι” να βρουν ποιο παιδί περιγράφω εγώ.
Μέσα από την σχολική καθημερινότητα και με την ανάγνωση του παραμυθιού “Μαζί είναι καλύτερα”, τα παιδιά διαπιστώνουν πως για να πετύχουν ένα στόχο χρειάζεται συνεργασία μεταξύ τους και αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε παιδιού.
Έτσι δημιουργούν κατασκευές με οικοδομικό υλικό, ομαδικά κολλάζ και ομαδικές δημιουργίες.
και παίζουν παιχνίδια με μπαλόνια και μπάλες δυο-δυο με τον/την καλύτερο/η φίλο/η τους.
Άκουσαν και τραγούδησαν το “Εγώ κι Εσύ Μαζί” https://www.youtube.com/watch?v=9hPv_LgyKEE&ab_channel=pikosapikos11 και “Όπου υπάρχει αγάπη” https://www.youtube.com/watch?v=9zPZyb9D2Pg&ab_channel=PedikiHorodiaSpirouLambrou και “Αν όλα τα παιδιά της Γης” https://www.youtube.com/watch?v=XIYWyxQvdhQ&ab_channel=PedikiHorodiaSpirouLambrou
Έπαιξαν και διαδραστικά παιχνίδια για τη σωστή και λάθος συμπεριφορά προς τους άλλους
https://wordwall.net/el/resource/13477296/%CE%BAo%CE%AF%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AC-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BD-%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%80%CE%BF%CF%85 και το σχολικό εκφοβισμό https://wordwall.net/el/resource/12066968/-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%8C%CF%87%CE%B9
Πραγματοποιήθηκε, μαζί με το νηπιαγωγείο Καλλιθέας συνοδεία γονέων, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Αραδοσιβίων και διαπιστώθηκε από τις εικόνες και τις γεωργικές εργασίες των ανθρώπων στο παρελθόν, η διαφορετικότητα του σημερινού τρόπου ζωής σε σχέση με το παρελθόν και η σημασία της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας.
Ανάγνωση των παραμυθιών “Ο φίλος μου ο Τζίμ”, “‘Ελμερ” και “Ο Βάτραχος και ο Ξένος”, “Και μετά..” συζήτηση, προβληματισμός των παιδιών για τη λεκτική βία, τον αποκλεισμό, τη διαφορετικότητα, την αλληλοαποδοχή, το σεβασμό στο διαφορετικό και τη σημασία της ομαδικότητας και συνεργασίας.
Δείξαμε εικόνες από το http://Olagiatonhpiagwgeio.blogspot.com
και συζητάμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και τα παιδιά τις εντοπίζουν ανάμεσα σε δυο παιδιά και ζωγραφίζουν ανάλογο φύλλο εργασίας.
Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, το νηπιαγωγείο έκανε δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν οι γονείς των μαθητών/τριών, χριστουγεννιάτικο παζάρι, γενέθλια παιδιών, εκπαιδευτικές επισκέψεις, παρακολούθηση κουκλοθέατρου και Καραγκιόζη, με μηνύματα συνεργασίας, φιλίας, ομαδικότητας, αλληλοσεβασμού και αποδοχής του διαφορετικού.