3ος Θεματικός κύκλος δεξιοτήτων-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη- “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική- είναι απλώς μοναδική”

Σε αυτό τον θεματικό κύκλο  υλοποιήθηκαν συνολικά 7 εργαστήρια δεξιοτήτων, σε ένα  πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία, με τίτλο “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”. Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο ζητήθηκε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και να συμπληρώσουν ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς ή του μπαμπά  στο σπίτι και να το επιστρέψουν στο σχολείο IMG 20240115 095009 IMG 20240115 095341 IMG 20240115 095613 CamScanner 2024 01 15 11.54 1 IMG 20240206 081921

 

Δείξαμε φωτογραφίες στα παιδιά φωτογραφίες διάφορων τύπων οικογένειας ( πυρηνική, πολύτεκνη, διευρυμένη, μονογονεϊκή, θετή) και συζητήσαμε μαζί τους για τα μέλη που τις απαρτίζουν, τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Στη συνέχεια το κάθε παιδί περιέγραψε τη δική του οικογένεια ονοματίζοντας τον πατέρα, την μητέρα, τα αδέρφια κλπ. και τη ζωγράφισαν. 

IMG 20240206 082241 IMG 20240206 082355ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 19 300x212 1 IMG 20240207 110725 IMG 20240207 110705

Επίσης απαριθμήσαμε τι κάνει από κοινού μια οικογένεια και το κάθε παιδί ζωγράφισε και περιέγραψε τι αγαπά να κάνει με τους γονείς του και τα αδέρφια του.

IMG 20240206 082613IMG 20240206 082551IMG 20240206 120956 IMG 20240206 115652

Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών (brainstorming) με θέμα “Τι είναι η οικογένεια” και καταγράφηκαν όλες οι απόψεις των παιδιών. Είδαν διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια, τους περιέγραψαν οι μαθητές καθώς και οικογένειες από το παρελθόν και το σήμερα και έγιναν συγκρίσεις εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. 

πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 1 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 2 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 3 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 4 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 5

Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια”  που μιλά για την οικογένεια και τις αξίες της, ανεξάρτητα από τον τύπο και τη δομή της και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.

http://play.byethost8.com/elfi/?i=1

Στο επόμενο εργαστήριο μιλήσαμε για την πυρηνική οικογένεια. Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» από εδώ και απαριθμήσαμε όσα θυμόμαστε για τους πιγκουίνους. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα μέλη της οικογένειας τους και μετά έκοψαν και κόλλησαν τα πρόσωπα της οικογένειάς τους, που ζουν στο σπίτι τους. Επίσης συμπλήρωσαν ηλεκτρονικό παζλ στο Η/Υ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2723c1a0caa2. Τέλος τους θέσαμε μια κατάσταση προβληματισμού, που αφορά μια πυρηνική οικογένεια και καταγράψαμε τις πιθανές λύσεις των παιδιών.

IMG 20240115 114708 CamScanner 2024 01 15 11.54 2 IMG 20240206 090624 IMG 20240205 101741 IMG 20240205 101617 IMG 20240205 1024527395

Στο επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την εκτεταμένη (διευρυμένη) οικογένεια, αφού πρώτα μας επισκέφθηκε ένα λυκάκι και μας είπε για την οικογένειά του και τα μέλη που την απαρτίζουν. Μετά παρακολουθήσαμε το βίντεο για τους λύκους  «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» της Disney και μάθαμε για τον τύπο της οικογένειας αυτής https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg&ab_channel=MariaT. και καταγράψαμε τα θετικά και τα αρνητικά αυτού του τύπου εκτεταμένης οικογένειας. Επίσης τα παιδιά έπαιξαν με διαδραστικό παζλ στον Η/Υ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c2c8d88af56

7396

Στο επόμενο εργαστήριο παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο «Καγκουρώ» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» https://www.youtube.com/watch?v=g3icZB__sCM&ab_channel=MariaT.  και μιλήσαμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια καταγράφοντας τα θετικά και τα αρνητικά της σε ένα φύλλο εργασίας.Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι “Θα σ’ αγαπώ ό,τι και να γίνει” της Debi Gliori και τα παιδιά ζωγράφισαν ό, τι τους άρεσε περισσότερο.

7398 7400

Στο επόμενο εργαστήριο διαβάσαμε ένα παραμύθι για την αδελφική αγάπη “Όχι τόσο σφιχτά Μάξιμε!” των Κουτσοδημητροπούλου και Παπανικολάου, συζητήσαμε πάνω σε αυτό για παρόμοιες εμπειρίες και συναισθήματα των μαθητών και τέλος το ζωγράφισαν.

7442 7443

Στο τελευταίο εργαστήριο τα παιδιά άκουσαν και τραγούδησαν για την οικογένεια στα ελληνικά και αγγλικά.

https://www.youtube.com/watch?v=Llq87LDi9f0&ab_channel=couniabella-%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC

https://youtu.be/XqZsoesa55w

Επίσης έπαιξαν και ψηφιακά παιχνίδια στον Η/Υ με θέμα την οικογένεια 

https://wordwall.net/resource/6975021/%ce%b7-%ce%bf%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%bf%cf%85-box

https://learningapps.org/view27233883

https://learningapps.org/view21580870

https://learningapps.org/view27235256

Τέλος οι μαθητές-τριες συμπλήρωσαν ένα φύλλο αξιολόγησης για τους τύπους οικογένειας και αν υπάρχει διαφορά στην αγάπη ανάμεσα σε αυτές.

7397 7399 7406