Σε αυτό τον θεματικό κύκλο υλοποιήθηκαν συνολικά 7 εργαστήρια δεξιοτήτων, σε ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία, με τίτλο “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”. Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο ζητήθηκε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και να συμπληρώσουν ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς ή του μπαμπά στο σπίτι και να το επιστρέψουν στο σχολείο
Δείξαμε φωτογραφίες στα παιδιά φωτογραφίες διάφορων τύπων οικογένειας ( πυρηνική, πολύτεκνη, διευρυμένη, μονογονεϊκή, θετή) και συζητήσαμε μαζί τους για τα μέλη που τις απαρτίζουν, τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Στη συνέχεια το κάθε παιδί περιέγραψε τη δική του οικογένεια ονοματίζοντας τον πατέρα, την μητέρα, τα αδέρφια κλπ. και τη ζωγράφισαν.
Επίσης απαριθμήσαμε τι κάνει από κοινού μια οικογένεια και το κάθε παιδί ζωγράφισε και περιέγραψε τι αγαπά να κάνει με τους γονείς του και τα αδέρφια του.
Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών (brainstorming) με θέμα “Τι είναι η οικογένεια” και καταγράφηκαν όλες οι απόψεις των παιδιών. Είδαν διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια, τους περιέγραψαν οι μαθητές καθώς και οικογένειες από το παρελθόν και το σήμερα και έγιναν συγκρίσεις εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές.
Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια” που μιλά για την οικογένεια και τις αξίες της, ανεξάρτητα από τον τύπο και τη δομή της και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
http://play.byethost8.com/elfi/?i=1
Στο επόμενο εργαστήριο μιλήσαμε για την πυρηνική οικογένεια. Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» από εδώ και απαριθμήσαμε όσα θυμόμαστε για τους πιγκουίνους. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα μέλη της οικογένειας τους και μετά έκοψαν και κόλλησαν τα πρόσωπα της οικογένειάς τους, που ζουν στο σπίτι τους. Επίσης συμπλήρωσαν ηλεκτρονικό παζλ στο Η/Υ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2723c1a0caa2. Τέλος τους θέσαμε μια κατάσταση προβληματισμού, που αφορά μια πυρηνική οικογένεια και καταγράψαμε τις πιθανές λύσεις των παιδιών.
Στο επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την εκτεταμένη (διευρυμένη) οικογένεια, αφού πρώτα μας επισκέφθηκε ένα λυκάκι και μας είπε για την οικογένειά του και τα μέλη που την απαρτίζουν. Μετά παρακολουθήσαμε το βίντεο για τους λύκους «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» της Disney και μάθαμε για τον τύπο της οικογένειας αυτής https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg&ab_channel=MariaT. και καταγράψαμε τα θετικά και τα αρνητικά αυτού του τύπου εκτεταμένης οικογένειας. Επίσης τα παιδιά έπαιξαν με διαδραστικό παζλ στον Η/Υ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c2c8d88af56
Στο επόμενο εργαστήριο παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο «Καγκουρώ» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» https://www.youtube.com/watch?v=g3icZB__sCM&ab_channel=MariaT. και μιλήσαμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια καταγράφοντας τα θετικά και τα αρνητικά της σε ένα φύλλο εργασίας.Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι “Θα σ’ αγαπώ ό,τι και να γίνει” της Debi Gliori και τα παιδιά ζωγράφισαν ό, τι τους άρεσε περισσότερο.
Στο επόμενο εργαστήριο διαβάσαμε ένα παραμύθι για την αδελφική αγάπη “Όχι τόσο σφιχτά Μάξιμε!” των Κουτσοδημητροπούλου και Παπανικολάου, συζητήσαμε πάνω σε αυτό για παρόμοιες εμπειρίες και συναισθήματα των μαθητών και τέλος το ζωγράφισαν.
Στο τελευταίο εργαστήριο τα παιδιά άκουσαν και τραγούδησαν για την οικογένεια στα ελληνικά και αγγλικά.
Επίσης έπαιξαν και ψηφιακά παιχνίδια στον Η/Υ με θέμα την οικογένεια
https://learningapps.org/view27233883
https://learningapps.org/view21580870
https://learningapps.org/view27235256
Τέλος οι μαθητές-τριες συμπλήρωσαν ένα φύλλο αξιολόγησης για τους τύπους οικογένειας και αν υπάρχει διαφορά στην αγάπη ανάμεσα σε αυτές.