1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ-Ζω καλύτερα-Ευ Ζην. ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Υγεία: Διατροφή. ΤΙΤΛΟΣ: «Τρώω υγιεινά, μεγαλώνω σωστά»

Στόχος του εργαστηρίου είναι η ενημέρωση των μαθητών/τριών για τις υγιεινές και μη  τροφές, για τη σημασία της υγιεινής τροφής στην σωστή σωματική και πνευματική ανάπτυξη τους και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής από τα παιδιά.

1ο εργαστήριο

-Ανάγνωση του παραμυθιού “Η Κυρά Διατροφή” της Λητούς Τσακίρη-Παπαθανασίου από το σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=ZLy1r-IqlDo

-Εικόνες με υγιεινές και βλαβερές τροφές, ποιες μπορούμε να τις τρώμε συχνά και ποιες όχι και κολλάζ-κατασκευή με αυτές τις τροφές.IMG 20241031 111511 IMG 20241031 111556 IMG 20241209 231628

-Εμπέδωση των γνώσεων των παιδιών μέσα από διαδραστικά παιχνίδια στον Η/Υ με τροφές

https://wordwall.net/el/resource/38295037/%CF%85%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7

https://wordwall.net/el/resource/10471599/%ce%b8%cf%81%ce%b5%cf%80%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b1-%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%bb%ce%b7%cf%80%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf

2ο Εργαστήριο

-Εικόνες με φρούτα-λαχανικά, ειδικότερα φθινοπωρινά, παρατήρηση του σχήματος-χρώματος και ταξινόμησή τους ανάλογα με το χρώμα

-Τα παιδιά φέρνουν στο σχολείο φρούτα (μήλο, αχλάδι, σταφύλι, μπανάνα) και ετοιμάζουμε φρουτοσαλάτα για να τη φάνε.

-Συμπλήρωση του σωστού αριθμού που αντιστοιχεί σε εικόνες φρούτων και λαχανικών.

IMG 20241029 094331 IMG 20241031 111511 IMG 20241031 111556 IMG 20241101 094846 IMG 20241101 094842 IMG 20241119 094831

-Γλώσσα (ποιήματα και αινίγματα για φρούτα)

-Τραγούδι και χορός “Το χοντρό μπιζέλι”%cf%83%cf%85%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b1/%ce%b4%ce%b9%ce

-Διαδραστικά παιχνίδια με φρούτα και λαχανικά για εμπέδωση

https://wordwall.net/el/resource/6129475/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7

https://wordwall.net/el/resource/55902376/%CF%85%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7

3ο Εργαστήριο

-Ανάγνωση του παραμυθιού “Ο Άκης Γλυκάκης” της Σοφίας Καραγιάννη και συζήτηση για τις βλαβερές συνέπειες της ζάχαρης και των γλυκών στην υγεία μας.

-Συζήτηση για το υγιεινό πρωινό, που πρέπει να τρώμε κάθε πρωί στο σχολείο και τι όχι, και υπογράφουμε συμβόλαιο, που απαγορεύει τις μη υγιεινές τροφές (κρουασάν, μπισκότα, γκοφρέτες κλπ), εκτός από μια φορά την εβδομάδα, την Παρασκευή.

IMG 20241108 103926

-Παιχνίδι για υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα στο σπίτι και κολατσιό

4ο  Εργαστήριο

-Πυραμίδα υγιεινής διατροφής (συζήτηση για τις κατηγορίες τροφίμων, τι συστατικά μας προσφέρουν και πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να τρώμε την κάθε τροφή)

-Κατασκευή κολλάζ ατομικής πυραμίδας με εικόνες τροφίμων

-Συζητάμε για την προέλευση διάφορων τροφών (ζωικές, φυτικές) και συμπληρώνουν φύλλο αντιστοίχισης τροφής και ζώο-φρούτο και φυτό από όπου προέρχεται το καθένα.

-Συμπλήρωση φύλλου εργασίας με τις τροφές ζωικής προέλευσης (μαθηματικά).

IMG 20241107 094930 IMG 20241107 094844 IMG 20241107 102436 IMG 20241106 100332 IMG 20241104 100155IMG 20241209 231555

5ο Εργαστήριο

  • Κατασκευή “Το σπίτι της Διατροφής” με τις κατηγορίες των τροφίμων (Λαχανικά- φρούτα, Πρωτεΐνες, Υδατάνθρακες, Λίπη, Γαλακτοκομικά)
  • Παιχνίδια διαδραστικά με κατηγορίες τροφίμων
  • Το κάθε παιδί λέει ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό, και το ζωγραφίζει στο πιάτο του.

IMG 20241118 085836 IMG 20241118 085151 IMG 20241112 120551 IMG 20241112 101935IMG 20241101 102803

 

6ο Εργαστήριο

– Μιλάμε για την ελιά, τα προϊόντα της, τη χρησιμότητά τους και η σημασία της στη ζωή του ανθρώπου.

-Παρακολουθούμε την διαδικασία “Από την ελιά στο Λάδι” και συμπληρώνουν ανάλογο φύλλο εργασίας

-Ανάγνωση του μύθου για την ονομασία της Αθήνας

-Ανάγνωση του παραμυθιού “Η μικρή ελιά” από το blog της Τάνιας Μάνεση https://drive.google.com/file/d/1xAj0X-PqbcQyii2MtEMJvxXYllC7vn1L/view

-Μαθαίνουμε σύνθετες λέξεις με το ένα συνθετικό τη λέξη ελιά, όπως ελιά και δέντρο = ελαιόδεντρο, ελιά και λάδι =ελαιόλαδο, λάδι και μπογιά =λαδομπογιά, λάδι και πανί= λαδόπανο, ελιά και μάζεμα =λιομάζωμα κλπ.

-Παρατηρούμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά και κάνουμε διδακτική αξιοποίηση τους στην τάξη (μαθηματικά)

-Φύλλα εργασίας μαθηματικών και γλώσσας με θέμα την ελιά

-Εκμάθηση του γράμματος Ε, ε από την ελιά

IMG 20241119 094831 1 IMG 20241121 115435 IMG 20241125 113507 IMG 20241128 081811IMG 20241128 114906 IMG 20241129 084148 IMG 20241128 082030

Διαδρoμές με Beebot για υγιεινή διατροφή

IMG 20241203 090503

28η Οκτωβρίου, επέτειος του ΟΧΙ

  1. Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο Δολιχης γιόρτασε την επέτειο του ηρωικου ΟΧΙ των Ελλήνων στις απαιτήσεις των Ιταλών το 1940. Οι εορταστικές εκδηλώσεις έγιναν παρουσία  γονέων και κηδεμόνων, των τοπικών αρχών και της τοπικής κοινωνίας. Ακολούθησε παρέλαση των μαθητών και μαθητριών στο προαύλιο του νηπιαγωγείου. 

IMG 20241028 084742 IMG 20241028 084648 IMG 20241028 084616

Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών-τριών του Νηπιαγωγείου Δολίχης, σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 10:00 πμ. στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου.

Καλή, δημιουργική και ευλογημένη σχολική χρονιά!!!

Παιδιά Σχολείο Εκπαίδευση - Δωρεάν εικόνα στο Pixabay - Pixabay

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία. Τίτλος:”STEAM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού”

Σε αυτό τον θεματικό κύκλο με αφορμή μια βροχερή μέρα τα παιδιά είχαν απορία πως βρέχει και μετά από ερώτησή μου, αυτά έδωσαν διάφορες απαντήσεις (από τον ουρανό, από τα σύννεφα, κλαίει ο Θεός κλπ). Τα παιδιά πήραν μέσω Η/Υ πολλές πληροφορίες για τον κύκλο του νερού, άκουσαν το τραγούδι «Ο κύκλος του νερού»  των Ο. Σουργουτσίδου και Ε. Λεπτοκαρίδου  https://youtu.be/ZWRDQscGLRc και έκαναν ανάλογα φύλλα  εργασίας.

1717351066450

Τα παιδιά έπαιξαν στον Η/Υ παιχνίδια με τον κύκλο του νερού https://learningapps.org/watch?v=pdqfcxw5n20 https://wordwall.net/el/resource/11484592/%CF%84%CE%B9-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CF%89-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D

Στο δεύτερο εργαστήριο διάβασα στα παιδιά το παραμύθι της Σ. Μαντούβαλου “Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα” και τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους άρεσε περισσότερο από το παραμύθι.

1717351309888

Στο τρίτο εργαστήριο έδειξα διάφορες εικόνες στον Η/Υ για το που υπάρχει νερό (ποτάμια, λίμνες, ρυάκια, θάλασσες κλπ.) και τη χρησιμότητά του στην καθημερινότητα μας και στη φύση γενικότερα.

1717351066458Έπαιξαν παιχνίδια στον Η/Υ για τη χρησιμότητα του νερού https://wordwall.net/el/resource/15999992/%CF%87%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D

Επίσης ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Από που ‘σαι ποταμάκι”, το χορέψαμε και τα νήπια ομαδικά συμπλήρωσαν ένα κρυπτόλεξο με τις κατάλληλες λέξεις.

IMG 20230524 103644

Σε τέταρτο εργαστήριο στον τομέα της γλώσσας, έλεγα δυο λέξεις (νερό και πιστόλι, φούσκα, τσουλήθρα, χιόνι), τα παιδιά δημιουργούσαν σύνθετες λέξεις όπως νεροπίστολο, νεροποντή, αλατόνερο, νερόφουσκα, χιονόνερο, νεροτσουλήθρα, νεροπότηρο, νερόμυλος και νερομπογιά. Μετά τα παιδιά βρήκαν λέξεις όπως ποτάμι, θάλασσα, λίμνη, νερό, βροχή και αντιστοίχησαν την εικόνα με τη σωστή λέξη αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα. 

1717351261057

Έμαθαν το γράμμα N από νερό και Θ από θάλασσα, βρήκαν λέξεις και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας.

1717351309875

Στο πέμπτο εργαστήριο στον τομέα μαθηματικών συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με σύννεφα και βροχή.

17173510664421717351261046

Σε έκτο εργαστήριο παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την εξοικονόμηση του νερού https://www.youtube.com/watch?v=Hu-SIlhwtqU. Μιλήσαμε για τους τρόπους εξοικονόμησης του νερού στην καθημερινότητά μας (πλύσιμο χεριών, ντους όχι γέμισμα μπανιέρας, πότισμα με ποτιστήρι, πλύσιμο αυτοκινήτου με κουβά κι όχι με λάστιχο, σφουγγάρισμα βεράντας όχι με λάστιχο κλπ).(φύλλο εργασίας). Στη συνέχεια έπαιξαν παιχνίδια στον Η/Υ για την εξοικονόμηση του νερού https://wordwall.net/el/resource/7716406/%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D

1717351309881

Στα επόμενα εργαστήρια μιλήσαμε και είδαμε εικόνες για τις μορφές του νερού και τα χαρακτηριστικά του (χωρίς σχήμα, άοσμο). 

Επίσης πειραματιστήκαμε με το τι επιπλέει και τι βυθίζεται στο νερό καθώς και τι διαλύεται και τι όχι. 

IMG 20230518 094847 IMG 20230518 094857 IMG 20230518 094911

IMG 20230518 124250 IMG 20230518 125727 IMG 20230518 125446

IMG 20230530 095901 1

Στο τέλος έγινε αξιολόγηση του εργαστηρίου τόσο από τα παιδιά, όσο και από την εκπαιδευτικό και διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι στόχοι επιτεύχθηκαν.

 

Παραλαβή εξοπλισμού Ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση

Σήμερα το Νηπιαγωγείο Δολίχης παρέλαβε τον εξοπλισμό Ρομποτικής και STEM (3 τεμάχια Bee-Bot) για την εκπαίδευση από το Υπουργείο Παιδείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων/Επτελκή Δομή ΕΣΠΑ, (με ανάδοχο την Ένωση εταιρειών “NOVA-ΑΚΤΙΒ”) για την εξοικείωση και εκπαίδευση των μαθητών/τριών με τη Ρομποτική και STEM.

Η διεύθυνση του σχολείου και οι μαθητές ευχαριστούν όλους τους φορείς.

IMG 20240531 111357 IMG 20240531 111336

Σχέδιο δράσης σχολικού έτους 2023-2024, με τίτλο “Εγώ κι Εσύ Μαζί”

Το νηπιαγωγείο Δολίχης πραγματοποίησε το σχέδιο δράσης “Εγώ κι εσύ μαζί” από τον Δεκέμβριο του 2023 έως και τον Μάιο 2024. Τον Ιανουάριο τα παιδιά, με αφορμή μια διαφωνία τους για το ποιος θα παίξει σε μια γωνιά, δημιούργησαν από κοινού τον κύριο Κανονάκη της τάξης μας και συμφώνησαν την τήρηση των κανόνων για την ομαλή και αρμονική συνύπαρξή τους και ακολούθησε συζήτηση για τους τρόπους επίλυσης των διαφωνιών και συγκρούσεων τους.

IMG 20240215 101644IMG 20240515 105755

Τα παιδιά μιλάνε για τον εαυτό τους, την οικογένειά τους, τον καλύτερό τους φίλο και τι τους αρέσει πάνω του, τι τους θυμώνει και τι να κάνουν μαζί. 

IMG 20240517 093220 IMG 20240517 094329 IMG 20240515 105630 IMG 20240517 100437 IMG 20240517 100307

Τέλος έπαιξαν “Τυφλόμυγα” προσπαθώντας να βρουν ποιο παιδί είναι απέναντί τους και ” Μάντεψε ποιος είναι” να βρουν ποιο παιδί περιγράφω εγώ.

IMG 20240515 094538 IMG 20240515 094218 IMG 20240515 094309 IMG 20240515 094402 IMG 20240515 094452

 

Μέσα από την σχολική καθημερινότητα και με την ανάγνωση του παραμυθιού “Μαζί είναι καλύτερα”, τα παιδιά διαπιστώνουν πως για να πετύχουν ένα στόχο χρειάζεται συνεργασία μεταξύ τους και αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε παιδιού.

IMG 20240415 112332 IMG 20240415 113640 1 IMG 20240415 122813

Έτσι δημιουργούν κατασκευές με οικοδομικό υλικό, ομαδικά κολλάζ και ομαδικές δημιουργίες.

IMG 20240321 102526 IMG 20240327 105248 1

και παίζουν παιχνίδια με μπαλόνια και μπάλες δυο-δυο με τον/την καλύτερο/η φίλο/η τους.

IMG 20240515 084341 IMG 20240515 084414 IMG 20240515 084511 IMG 20240515 084642 IMG 20240515 084829 IMG 20240515 084902 IMG 20240515 095935 IMG 20240515 100006

Άκουσαν και τραγούδησαν το “Εγώ κι Εσύ Μαζί” https://www.youtube.com/watch?v=9hPv_LgyKEE&ab_channel=pikosapikos11 και “Όπου υπάρχει αγάπη” https://www.youtube.com/watch?v=9zPZyb9D2Pg&ab_channel=PedikiHorodiaSpirouLambrou και “Αν όλα τα παιδιά της Γης” https://www.youtube.com/watch?v=XIYWyxQvdhQ&ab_channel=PedikiHorodiaSpirouLambrou

Έπαιξαν και διαδραστικά παιχνίδια για τη σωστή και λάθος συμπεριφορά προς τους άλλους

https://wordwall.net/el/resource/13477296/%CE%BAo%CE%AF%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AC-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BD-%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%80%CE%BF%CF%85 και το σχολικό εκφοβισμό https://wordwall.net/el/resource/12066968/-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%8C%CF%87%CE%B9

Πραγματοποιήθηκε, μαζί με το νηπιαγωγείο Καλλιθέας συνοδεία γονέων, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Αραδοσιβίων και διαπιστώθηκε από τις εικόνες και τις γεωργικές εργασίες των ανθρώπων στο παρελθόν, η διαφορετικότητα του σημερινού τρόπου ζωής σε σχέση με το παρελθόν και η σημασία της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας.

IMG 20240424 091010 IMG 20240424 093728 IMG 20240424 094712 IMG 20240424 100023 IMG 20240424 095211 IMG 20240424 095150

Ανάγνωση των παραμυθιών “Ο φίλος μου ο Τζίμ”, “‘Ελμερ” και “Ο Βάτραχος και ο Ξένος”, “Και μετά..” συζήτηση, προβληματισμός των παιδιών για τη λεκτική βία, τον αποκλεισμό, τη διαφορετικότητα, την αλληλοαποδοχή, το σεβασμό στο διαφορετικό και τη σημασία της ομαδικότητας και συνεργασίας.

IMG 20230504 0847169789603022848

IMG 20240513 105358 IMG 20240515 002355

IMG 20240514 123851 IMG 20240515 002501

ελμερ IMG 20240516 100842

Δείξαμε εικόνες από το http://Olagiatonhpiagwgeio.blogspot.com

2 3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 15

και συζητάμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και τα παιδιά τις εντοπίζουν ανάμεσα σε δυο παιδιά και ζωγραφίζουν ανάλογο φύλλο εργασίας.

IMG 20240514 100100 1 IMG 20240514 100033 1 IMG 20240513 104929IMG 20240513 104821 α IMG 20240513 122200

Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, το νηπιαγωγείο έκανε δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν οι γονείς των μαθητών/τριών, χριστουγεννιάτικο παζάρι, γενέθλια παιδιών, εκπαιδευτικές επισκέψεις, παρακολούθηση κουκλοθέατρου και Καραγκιόζη,  με μηνύματα συνεργασίας, φιλίας, ομαδικότητας, αλληλοσεβασμού και αποδοχής του διαφορετικού.

IMG 20231219 113650 1709707408987 IMG 20240424 091010IMG 20240515 114827

 

 

 

 

1oς θεματικός κύκλος-Υποθεματική: Υγεία: Ασφάλεια στο δρόμο. Τίτλος: “Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ”

Στον α΄ θεματικό κύκλο ασχοληθήκαμε με την θεματική υποενότητα της υγείας και ειδικότερα της ασφάλειας στο δρόμο. Το εργαστήριο δεξιοτήτων είχε τίτλο: “Τον ΚΟΚ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ” με στόχο τα παιδιά να αποκτήσουν οδική συνείδηση, υπευθυνότητα και το αίσθημα της αυτοπροστασίας. Ξεκίνησε με αφορμή ένα περιστατικό παραβίασης του ΚΟΚ από ένα ασυνείδητο οδηγό, για το οποίο μας διηγήθηκε μια μέρα ένα παιδί. Έτσι συζητήσαμε για τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς των οχημάτων και των πεζών ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλειά τους. Διαβάσαμε το παραμύθι “Καλώς τον κύριο ΚΟΚ” της Ελ. Πιτσιδοπούλου  και σχολιάσαμε τις εικόνες και μάθαμε τα σήματα και τη χρησιμότητά τους, ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται, ποιο επιτρέπεται και ποια σημαίνουν προειδοποιούν για κίνδυνο. Στη συνέχεια παρακολούθησαν τα βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=Bo8VNWEkE0I&ab_channel=%CE%A3%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82%CE%93%CE%BF%CE%BD%CE%AD%CF%89%CE%BD%CE%9A%CE%B7%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%9A%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%A3%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85, https://youtu.be/umvidnKqms4.

Έμαθαν τα σήματα κυκλοφορίας με τον Παμ https://youtu.be/ZIvSgvHvdIg

Έπαιξαν παιχνίδια- κουΐζ με τα σήματα κυκλοφορίας με τον Πέρη https://youtu.be/UtXAfogDrpI, εκπαιδευτικά παιχνίδια «Βρες τα όμοια σήματα Κ.Ο.Κ.» https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3467 και εμπέδωσαν τις γνώσεις τους παίζοντας το παιχνίδι κουΐζ  http://photodentro.edu.gr/photodentro/m-kok-quiz_v1.5_pidx0015540/quiz_html5.html, https://wordwall.net/resource/13886181/%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%b1-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b1%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b1%cf%83-%ce%ba%cf%85%ce%ba%ce%bb%ce%bf%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%b7-%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b3%ce%b7

Για τον τομέα των Μαθηματικών, τους δόθηκε φύλλο εργασίας με αντιστοίχιση σημάτων με το κατάλληλο σχήμα, καθώς και αντιστοίχισης του σωστού αριθμού με τα οχήματα.IMG 20240405 122226 IMG 20240405 123024 IMG 20240408 092514

IMG 20240326 121829 IMG 20240326 123754 IMG 20240326 123829

Στη συνέχεια τα παιδιά κατασκεύασαν το αγαπημένο τους σήμα και τα φανάρια, δραματοποιώντας τα οχήματα και τα φανάρια και πως περνάνε με ασφάλεια τον δρόμο απέναντι.IMG 20240401 105933 IMG 20240401 111204 IMG 20240401 111318 IMG 20240401 120130 IMG 20240405 100643

Διαβάσαμε τα παραμύθια «Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης» και αναπαράστησαν πως περνούν με ασφάλεια το δρόμο. Τέλος μάθαμε το τραγούδι “Στο δρόμο, όταν περπατώ” https://www.youtube.com/watch?v=6iMQRppCUfQ.

IMG 20240415 093316 IMG 20240415 095114 IMG 20240415 095124 IMG 20240415 095128 IMG 20240415 095201 IMG 20240415 095208 IMG 20240415 095214

Στα επόμενα εργαστήρια συζητήσαμε για τα διάφορα μέσα μεταφοράς στην στεριά, στη θάλασσα και στον αέρα (πχ. Αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα, τρένο, πλοία, αεροπλάνα, κα.) και είδαμε εικόνες και διαπιστώθηκαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους. Όσον αφορά τον τομέα των μαθηματικών εννοιών, τα παιδιά γνώρισαν, διέκριναν και ταξινόμησαν τα μέσα μεταφοράς ανάλογα με το που κινούνται (γη, νερό και αέρας) και συμπλήρωσαν ανάλογα φύλλα εργασίας.

IMG 20240227 102825 IMG 20240227 102843 IMG 20240229 111102 IMG 20240229 112920 IMG 20240327 083935 IMG 20240327 105248 IMG 20240327 110740 IMG 20240327 111100 IMG 20240328 100911 IMG 20240328 100934 IMG 20240328 101026 IMG 20240328 101046 IMG 20240328 101111 IMG 20240328 101353 IMG 20240328 101442 IMG 20240415 112246

Επίσης ταξινόμησαν, σειροθέτισαν και ομαδοποίησαν τα αυτοκίνητα ανάλογα με το χρώμα και ανάλογα με το μέγεθος τους.IMG 20221104 113716 2IMG 20221104 113639 1

Έμαθαν το τραγούδι «Μαθαίνω τα οχήματα» https://youtu.be/FSXrbnMf2mo. Έπαιξαν παιχνίδι αντιστοίχισης μέσων μεταφοράς με τη σωστή ονομασία τους https://learningapps.org/view12522048 και συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με το αρχικό γράμμα του οχήματος, καθώς και σταυρόλεξο με τα οχήματα και τις ονομασίες τους.

IMG 20240327 114544 IMG 20240327 120245IMG 20240408 115020

Επιπλέον διαβάσαμε το παραμύθι “Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας” της Κ. Βαϊμάκη  για την οδική ασφάλεια στη μετακίνηση με ποδήλατο. Συζητήσαμε και παρακολουθήσαμε βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=4ed_ajTnUuE&ab_channel=%CE%95fkarianosKonstantinosγια το πως πρέπει να οδηγούμε ποδήλατο, τι πρέπει να φοράμε (κράνος, επιγονατίδες κα), τι πρέπει να προσέχουμε, αν υπάρχει πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην πόλη μας.  Ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα του Οδ. Ελύτη “Η ποδηλάτισσα” από την Α. Μάνου https://www.youtube.com/watch?v=vlVqEfpMAys&ab_channel=EllinikaMeagapi.

Τα παιδιά κατασκεύασαν λεωφορεία και φορτηγά από χαρτί και καπέλα τροχονόμου.

IMG 20240227 120937 IMG 20240229 120408 IMG 20240229 120454 IMG 20240408 123533

Τέλος έγινε αξιολόγηση των γνώσεων, των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και διαπιστώθηκε πως αποκτήθηκαν από την πλειοψηφία των μαθητών-τριών του νηπιαγωγείου.

 

 

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2024-2025

ΩΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 08:15-09:30 π.μ. και 12:00-12:30 π.μ.

Εγγραφές 2024-2025

Από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Α. Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας τους και τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής

Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Στα παραστατικά, πέρα από τα (α) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, και προσκομίζονται στο νηπ/γειο, περιλαμβάνονται:

α) Η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/adym.pdf

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

6η Μαρτίου- Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Με αφορμή την Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού διοργανώθηκε από τα νηπιαγωγεία Δολίχης, Καλλιθέας και Ολυμπιάδας παρακολούθηση παράστασης Καραγκιόζη του Κοσμά Παναγιώκα τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 στο Πολιτιστικό Κέντρο Καλλιθέας. Η παράσταση είχε θέμα “Όλοι φίλοι, όλοι μαζί” και στο τέλος ακολούθησε χορός με τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς, με τραγούδια που πραγματεύονται τη φιλία και την αγάπη https://www.youtube.com/watch?v=9zPZyb9D2Pg https://www.youtube.com/watch?v=9hPv_LgyKEE. 1709707408987

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024 τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο με θέμα το σχολικό εκφοβισμό με τον Όλιβερ Μπάτον https://www.youtube.com/watch?v=qvmBbdNzJJU&t=5s και ένα βίντεο των εκπαιδευτηρίων Γ. Ζώη

https://www.youtube.com/watch?v=90cyaDCTRVw και ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός των παιδιών για αυτές τις συμπεριφορές. Τέλος τα παιδιά παρακολούθησαν ένα εξαιρετικό βίντεο του παραμυθιού του 1ου ολοήμερου  νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου και της νηπιαγωγού Μ. Κουτσανοπούλου με τίτλο: “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” https://www.youtube.com/watch?v=ZBw1uxdZloE&t=2s και στη συνέχεια συζητήσαμε για την ιστορία και τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια ομαδική αφίσα με τον ίδιο τίτλο.

17097074089751709707408968

3ος Θεματικός κύκλος δεξιοτήτων-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη- “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική- είναι απλώς μοναδική”

Σε αυτό τον θεματικό κύκλο  υλοποιήθηκαν συνολικά 7 εργαστήρια δεξιοτήτων, σε ένα  πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία, με τίτλο “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”. Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο ζητήθηκε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και να συμπληρώσουν ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς ή του μπαμπά  στο σπίτι και να το επιστρέψουν στο σχολείο IMG 20240115 095009 IMG 20240115 095341 IMG 20240115 095613 CamScanner 2024 01 15 11.54 1 IMG 20240206 081921

 

Δείξαμε φωτογραφίες στα παιδιά φωτογραφίες διάφορων τύπων οικογένειας ( πυρηνική, πολύτεκνη, διευρυμένη, μονογονεϊκή, θετή) και συζητήσαμε μαζί τους για τα μέλη που τις απαρτίζουν, τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Στη συνέχεια το κάθε παιδί περιέγραψε τη δική του οικογένεια ονοματίζοντας τον πατέρα, την μητέρα, τα αδέρφια κλπ. και τη ζωγράφισαν. 

IMG 20240206 082241 IMG 20240206 082355ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σελίδα 19 300x212 1 IMG 20240207 110725 IMG 20240207 110705

Επίσης απαριθμήσαμε τι κάνει από κοινού μια οικογένεια και το κάθε παιδί ζωγράφισε και περιέγραψε τι αγαπά να κάνει με τους γονείς του και τα αδέρφια του.

IMG 20240206 082613IMG 20240206 082551IMG 20240206 120956 IMG 20240206 115652

Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών (brainstorming) με θέμα “Τι είναι η οικογένεια” και καταγράφηκαν όλες οι απόψεις των παιδιών. Είδαν διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια, τους περιέγραψαν οι μαθητές καθώς και οικογένειες από το παρελθόν και το σήμερα και έγιναν συγκρίσεις εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. 

πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 1 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 2 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 3 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 4 πινακες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 5

Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια”  που μιλά για την οικογένεια και τις αξίες της, ανεξάρτητα από τον τύπο και τη δομή της και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.

http://play.byethost8.com/elfi/?i=1

Στο επόμενο εργαστήριο μιλήσαμε για την πυρηνική οικογένεια. Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» από εδώ και απαριθμήσαμε όσα θυμόμαστε για τους πιγκουίνους. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα μέλη της οικογένειας τους και μετά έκοψαν και κόλλησαν τα πρόσωπα της οικογένειάς τους, που ζουν στο σπίτι τους. Επίσης συμπλήρωσαν ηλεκτρονικό παζλ στο Η/Υ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2723c1a0caa2. Τέλος τους θέσαμε μια κατάσταση προβληματισμού, που αφορά μια πυρηνική οικογένεια και καταγράψαμε τις πιθανές λύσεις των παιδιών.

IMG 20240115 114708 CamScanner 2024 01 15 11.54 2 IMG 20240206 090624 IMG 20240205 101741 IMG 20240205 101617 IMG 20240205 1024527395

Στο επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την εκτεταμένη (διευρυμένη) οικογένεια, αφού πρώτα μας επισκέφθηκε ένα λυκάκι και μας είπε για την οικογένειά του και τα μέλη που την απαρτίζουν. Μετά παρακολουθήσαμε το βίντεο για τους λύκους  «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» της Disney και μάθαμε για τον τύπο της οικογένειας αυτής https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg&ab_channel=MariaT. και καταγράψαμε τα θετικά και τα αρνητικά αυτού του τύπου εκτεταμένης οικογένειας. Επίσης τα παιδιά έπαιξαν με διαδραστικό παζλ στον Η/Υ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c2c8d88af56

7396

Στο επόμενο εργαστήριο παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο «Καγκουρώ» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» https://www.youtube.com/watch?v=g3icZB__sCM&ab_channel=MariaT.  και μιλήσαμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια καταγράφοντας τα θετικά και τα αρνητικά της σε ένα φύλλο εργασίας.Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι “Θα σ’ αγαπώ ό,τι και να γίνει” της Debi Gliori και τα παιδιά ζωγράφισαν ό, τι τους άρεσε περισσότερο.

7398 7400

Στο επόμενο εργαστήριο διαβάσαμε ένα παραμύθι για την αδελφική αγάπη “Όχι τόσο σφιχτά Μάξιμε!” των Κουτσοδημητροπούλου και Παπανικολάου, συζητήσαμε πάνω σε αυτό για παρόμοιες εμπειρίες και συναισθήματα των μαθητών και τέλος το ζωγράφισαν.

7442 7443

Στο τελευταίο εργαστήριο τα παιδιά άκουσαν και τραγούδησαν για την οικογένεια στα ελληνικά και αγγλικά.

https://www.youtube.com/watch?v=Llq87LDi9f0&ab_channel=couniabella-%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC

https://youtu.be/XqZsoesa55w

Επίσης έπαιξαν και ψηφιακά παιχνίδια στον Η/Υ με θέμα την οικογένεια 

https://wordwall.net/resource/6975021/%ce%b7-%ce%bf%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%bf%cf%85-box

https://learningapps.org/view27233883

https://learningapps.org/view21580870

https://learningapps.org/view27235256

Τέλος οι μαθητές-τριες συμπλήρωσαν ένα φύλλο αξιολόγησης για τους τύπους οικογένειας και αν υπάρχει διαφορά στην αγάπη ανάμεσα σε αυτές.

7397 7399 7406