Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κεντρικό στόχο έχουν οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Μέσα στη χρονιά θα κάνουμε 4 πρότζεκτ – ένα από κάθε θεματική- ενώ η επιλογή των υποθεμάτων είναι αυστηρά καθορισμένη ανά τάξη από το πρόγραμμα.
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποθεματική: Διατροφή και άσκηση
Τίτλος: «Η Ντότα η κάμπια πάει για Πικ-νικ».
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα,
- Η διατροφική αξία των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)
- Να εμπεδώσουν τα οφέλη της σωστής διατροφής και της άσκησης για την υγεία
- Να υιοθετήσουν ανάλογες διατροφικές συνήθειες και συνήθειες φυσικής άσκησης
- Να σκέφτονται κριτικά ως προς την ποιότητα και ποσότητα των τροφών
- Την βελτίωση της διατροφής των παιδιών
- Να μειώσουν την άσκοπη σπατάλη τροφίμων
- Να εμπεδώσουν ότι η Μεσογειακή διατροφή είναι ωφέλιμη για την υγεία
- Να υιοθετήσουν διατροφικές συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης Οκτώβριος – Νοέμβριος.
Εργαστήρια – Δραστηριότητες
Ιδιαίτερη η χαρά μας από την επίσκεψη της Διατροφολόγου που μας μίλησε για την διατροφή, την πυραμίδα των τροφών αλλά και για την σωστή καθημερινή μας τροφή. Επίσης έγινε και ενημέρωση στους γονείς.
Ένα μικρό δείγμα από τις δραστηριότητες μας. Φτιάξαμε μια αφίσα που την χαρίσαμε στην διατροφολόγο και γράψαμε τις ερωτήσεις που είχαμε να της κάνουμε.
Δημιουργήσαμε τις ομάδες μας και ξεκινήσαμε!
Με αφορμή τους πίνακες του ΑΡΤΣΙΜΠΑΛΝΤΟ φτιάξαμε τα πορτρέτα μας
Παίξαμε με τις λέξεις και συνθέσαμε την πυραμίδα
Φτιάξαμε την δική μας διατροφική πυραμίδα και Παίξαμε με ψηφιακά παιχνίδια στον υπολογιστή
Μάθαμε τι συμβαίνει στις τροφές μετά από καιρό -το φαινόμενο της Σήψης. Τι μπορεί να συμβαίνει και γιατί. Προβληματιστήκαμε , ερευνήσαμε τους λόγους που συμβαίνει αυτό και δώσαμε απαντήσεις.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του Eric Carle και φτιάξαμε την δική μας κάμπια με διάφορα φρούτα.
Με το παραμύθι ” Ο παππούς ο Ροδαλός” μάθαμε τις κατηγορίες των φαγητών. Φρούτα , λαχανικά, δημητριακά κλπ. Με τα παραμύθια “Η γιορτή των οσπρίων” , “Το δικαστήριο των τροφών” ,”Ο Αγησίλαγος” και “Πως να καταβροχθίσεις ένα ουράνιο τόξο” μάθαμε τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές αλλά και τις κατηγορίες τροφίμων με βάση το χρώμα τους και πως πρέπει να τρώμε απ’ όλες τις τροφές.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε με “Το μικρό μπιζέλι”, “Ο φακής” και μας άρεσε πάρα πολύ ” Ο Μάγειρας” με τον Μάριο Φραγκούλη.
Τέλος κάναμε έναν εννοιολογικό χάρτη με όσα μάθαμε!