Το Νηπιαγωγείο Δισπηλιού για πρώτη φορά συμμετείχε σε έργο στην κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης στη πλατφόρμα e twinning. Το έργο ίδρυσε και συντόνισε η συνάδελφος Μαρία Γουργιώτη του νηπιαγωγείου Σεισίου, ενώ συνιδρύτρια ήταν η συνάδελφος Ελένη Ζερβάκη του νηπιαγωγείου Γουρνών. Σκοπός του έργου ήταν παιδιά και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα να ανταλλάξουν ευχές εν όψη των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Λίγα λόγια για το έργο….
Το έργο απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου από 4 εώς 6 ετών. Η ιδέα είναι τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν μια χριστουγεννιάτικη κάρτα, όπως αυτά επιθυμούν. Μέσα στην κάρτα θα γράψουν τις ευχές τους «σκαρώνοντας» μια μαντινάδα, η οποία θα ηχογραφηθεί. Από το υλικό που θα συγκεντρωθεί από τους εταίρους θα προκύψει ένα βίντεο κι ένα e book, τα οποία θα κοινοποιηθούν πρώτα στα παιδιά, ώστε να δουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους, να δεχτούν τις ευχετήριες κάρτες και να ακούσουν τις ευχές των υπόλοιπων ομάδων. Το τελικό υλικό, καθώς και το συνεργατικό sway με προτάσεις όλων των σχολείων προς διδακτική αξιοποίηση, θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους εταίρους, οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να το παρουσιάσουν στους γονείς και να το ανεβάσουν στην ιστοσελίδα των νηπιαγωγείων τους.
ΣΤΟΧΟΙ
Το προτεινόμενο έργο θέτει ως στόχους του οι μαθητές :
• Να γνωρίσουν ότι η ευχετήρια κάρτα που στέλνεται την περίοδο των εορτών αποτελεί παραδοσιακό κομμάτι εορτασμού των Χριστουγέννων
• Να μάθουν την σημασία της ανταλλαγής ευχών εκφράζοντας μια σειρά συναισθημάτων
• Να δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά προκειμένου να κατασκευάσουν την χριστουγεννιάτικη κάρτα
• Να αξιοποιήσουν την δημιουργικότητα και φαντασία τους με παιγνιώδη τρόπο σε γλωσσικές ασκήσεις
• Να έρθουν σε επαφή με την μαντινάδα που αποτελεί είδος λαϊκής ποίησης
• Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο απομνημονεύοντας το ποίημα
• Να κατανοήσουν τον έμμετρο λόγο
• Να επικοινωνήσουν μέσω της τεχνολογίας με συνομηλίκους τους σε διάφορα μέρη της Ελλάδας
• Να αντιληφθούν ότι η τεχνολογία μπορεί να προσπελάσει τις αποστάσεις
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα που έργου αφορούν κυρίως την ανάδειξη νέων τρόπων προσέγγισης θεματικών ενοτήτων που συνάδουν με δεξιότητες του 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα) και ξεφεύγουν από παραδοσιακές πρακτικές. Οι μαθητές αξιοποιώντας την δημιουργικότητα και φαντασίας τους θα έχουν την ευκαιρία τόσο να δημιουργήσουν εξ’ ΄ολοκλήρου μια ευχετήρια κάρτα και το περιεχόμενο αυτής μαθαίνοντας ταυτόχρονα την εθιμοτυπική αξία της, να επιδοθούν σε ασκήσεις δημιουργικής γραφής και ανάπτυξης προφορικού λόγου, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν. Επίσης οι εκπαιδευτικοί ως αναπόσπαστο κομμάτι και συντονιστές αυτής της προσπάθειας θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν γνώσεις, απόψεις και καλές πρακτικές με τους εταίρους τους και να αξιοποιήσουν εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πρακτική. Το τελικό προϊόν αφορά την δημιουργία video & e-book με το υλικό , ηχητικό και φωτογραφικό που θα συγκεντρωθεί, καθώς και συνεργατικού εποπτικού υλικού προς διδακτική αξιοποίηση συγκεντρωμένο σε ένα sway τα οποία θα κοινοποιηθούν στις σχολικές ιστοσελίδες των εταίρων.
Συμμετέχοντες
21 Νηπιαγωγεία
37 Εκπαιδευτικοί &
445 Παιδιά από όλη την Ελλάδα!
Διαδικασία υλοποίησης του έργου
Πηγή έμπνευσης και οδηγός για την υλοποίηση του έργου υπήρξε το συνεργατικό Sway το οποίο σχεδιάστηκε από την συντονίστρια του έργου και εμπλουτίστηκε με προτάσεις από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
- “Η μικρή Αστεράτη” μας βοήθησε να εκφράσουμε τις δικές μας ευχές σε ευχοαστεράκια που στόλισαν το σχολείο μας.
- “Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” μας ενθουσίασε τόσο που θελήσαμε να το παρουσιάσουμε στους γονείς μας σε θεατρική μορφή λίγο πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές μας. Να δείξουμε πόσο σημαντικό είναι να μην το βάζουμε κάτω παρ’ όλες τις δυσκολίες και τους πειρασμούς που συναντάμε αλλά να μένουμε επικεντρωμένοι στο στόχο μας.
- “Δυο κοπελάκια …τα Χριστούγεννα”. Ένα ποίημα συναισθηματικό που άγγιξε τις καρδούλες μας, μας συγκίνησε και νοιώσαμε πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε τους άλλους σκεπτόμενοι τον εαυτό μας στη θέση του άλλου.
- Κάθε νήπιο δημιούργησε και μια διαφορετική κάρτα που την έστειλε με mail σε νηπιαγωγεία που συνεργαζόμαστε.
- Μάθαμε την ιστορία και την σημασία της Χριστουγεννιάτικης κάρτας μέσα από το Googleslide που δημιουργήσαμε και το μοιραστήκαμε με τους διαδικτυακούς μας φίλους.
- Συμμετείχαμε στη δράση “Make a wish” . Με τη βοήθεια των γονιών μας γράψαμε τις ευχές μας στο μεγάλο αστέρι των ευχών.
- Δημιουργήσαμε ένα memory, ένα κρυπτόλεξο και μια κρεμάλα που τα μοιραστήκαμε στο συνεργατικό sway .Παίξαμε με αυτά όπως και με άλλα παιχνίδια που ανέβασαν οι φίλοι μας στο sway.
- Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην δράση ανταλλαγής καρτών και ευχών,συζητήσαμε και αποφασίσαμε το πως θα κατασκευάσουμε την κάρτα μας,κόψαμε, κολλήσαμε, ζωγραφίσαμε την κάρτα και της δώσαμε την τελική μορφή της χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά(χαρτόνια, δαχτυλομπογιές, χρυσόσκονη, χαρτιά περιτυλίγματος κλπ)
- Μάθαμε τι είναι μαντινάδα,ακούσαμε και εμπνευστήκαμε.«Σκαρώσαμε» με τις ευχές που είχαμε καταγράψει την δική μας μαντινάδα – ευχή και την γράψαμε στην κάρτα και ηχογραφήσαμε την ευχή μας.
- Γνωρίσαμε, μιλήσαμε για την εμπειρία μας στο έργο με τα παιδιά των άλλων Νηπιαγωγείων, τραγουδήσαμε τα κάλαντα, δείξαμε την κάρτα μας ,τους είπαμε τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα της Καστοριάς ( γουρουνοχαρά- τσιγαρίδες- Ραγκουτσάρια) μέσω τηλεσυνάντησης
Αποτελέσματα έργου -Τελικά Προϊόντα
Τα τελικά προϊόντα του έργου εκτός από το sway που βρίσκεται παραπάνω είναι ένα video και ένα ebook με συγκεντρωμένο το υλικό από όλα τα σχολεία- εταίρους μας. Τα προϊόντα αυτά είδαν πρώτα τα παιδιά ώστε να λάβουν τις ευχές και να χαρούν τις δημιουργίες όλων των συμμετεχόντων σχολείων. Σας τα παρουσιάζουμε λοιπόν με μεγάλη χαρά και ευχόμαστε να τα απολαύσετε κι εσείς.
BINTEO
E-BOOK
Αξιολόγηση έργου από παιδιά και εκπαιδευτικούς
Η συμμετοχή μας ήταν μια δημιουργική και συνεργατική δράση που μας χάρισαν χαρά, ενθουσιασμό και περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη δράση!
Τα παιδιά αξιολόγησαν το έργο αποτυπώνοντας τις απόψεις τους λεκτικά, με γραφή αλλά κυρίως μέσω του ιχνογραφήματος τους σε ένα φύλλο καταγραφής.
Τι είπαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου Δισπηλιού για το έργο……
https://issuu.com/evaasvesta/docs/etwinning
Το έργο αξιολογείται και από τους εκπαιδευτικούς. Σε πρώτη φάση οι έταιροι καταθέτουν περιγραφικά και ελεύθερα τις εντυπώσεις τους από την συμμετοχή τους στο έργο. Σκοπός μας είναι ο κάθε συμμετέχων εντελώς ανεπηρέαστα και όχι καθοδηγούμενα να γράψει αυτό που πηγαία αισθάνεται μετά το πέρας του έργου.
Για την περιγραφική αξιολόγηση του έργου δημιουργήθηκε ένα Padlet όπου συγκεντρώνονται σιγά σιγά οι εντυπώσεις εκπαιδευτικών και μαθητών από όλη την Ελλάδα.
Η αξιολόγηση του έργου θα τελειώσει με ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης από τους εκπαιδευτικούς που θα γίνει δεύτερο χρόνο και θα ανακοινωθεί και εδώ!