Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης “Απόστολος Γκάτσος”

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (02/04/2024) επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης “Απόστολος Γκάτσος”. Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Πρώτα, περπατήσαμε ως το Άλσος Μπίστι της Ερμιόνης, παίξαμε κοντά στη θάλασσα και κάναμε πικ-νικ, μέχρι να πάμε στη βιβλιοθήκη.

1713020018122 1713020016773

Η Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης μάς μίλησε για τον χώρο και την ιστορία του. Έπειτα, μας έδωσε πληροφορίες για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και μας παρουσίασε διάφορα δικά του παραμύθια, καθώς και την αφίσα που δημιουργήθηκε για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

AFISA PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOU BIBLIOU 2024

Μας μίλησε, επίσης, για το πώς οργανώνονται τα βιβλία στη βιβλιοθήκη και πώς μπορούμε να τα αναζητήσουμε.

1713020014666 1713020014208 1713020015788

Από την πληθώρα των παραμυθιών, τα παιδιά επέλεξαν να διαβάσουμε “Τα βιβλία δεν είναι για φάγωμα” της Carlie Sorosiak κι ύστερα μέσα από μια δραστηριότητα δημιουργικής γραφής έφτιαξαν τα δικά τους βιβλία. Έγιναν συγγραφείς και “διάβασαν” την ιστορία τους στους συμμαθητές/στις συμμαθήτριές τους.

1713020130672 1713020108517 1713020010302 1713020009320 1713020008889

1713023466024

Στο τέλος, είχαν την ευκαιρία να διαλέξουν βιβλία της βιβλιοθήκης και να τα διαβάσουν με τους φίλους τους.

1713020594991 1713020324289 1713020372806

Η εκδρομή μας δεν θα μπορούσε να τελειώσει διαφορετικά…

1713020538206 1713020492822 1713020465189 1713020425781

Ευχαριστούμε την υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης, κ. Ζωή, για αυτήν την εμπειρία!

Το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024: “Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.”

 

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Διδύμων

Η επίσκεψή μας στο Λαογραφικό Μουσείο Διδύμων ήταν ένα υπέροχο ταξίδι στο παρελθόν.

Πριν ξεκινήσουμε από το σχολείο, αναζητήσαμε σε χάρτη την τοποθεσία του και χαράξαμε τη διαδρομή από το σχολείο στο Μουσείο και ύστερα προς την παιδική χαρά του χωριού.

1713016490169

Φτάνοντας στον προαύλιο χώρο του Μουσείου μας περίμενε η κ. Μεθενίτη, που ετοίμασε για τα παιδιά κεράσματα. Κάναμε πικ-νικ και ύστερα μας ξενάγησε στο Μουσείο.

1713015662165 1713015662684 1713015664790

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αντικείμενα οικιακής χρήσης, παραδοσιακές ενδυμασίες, καθώς και έπιπλα περασμένων δεκαετιών που κοσμούσαν τα Διδυμιώτικα σπίτια. Επίσης, παρατήρησαν τα φωτογραφικά εκθέματα και τη συλλογή παραδοσιακών παιχνιδιών και μουσικών οργάνων.

1713015717421 1713015758064 1713015816811 1713015851534 1713015893062 1713015998856

Στο τέλος, τα παιδιά πρόσφεραν το δώρο τους για το Μουσείο.

Τις προηγούμενες μέρες, πριν από την επίσκεψη, συζητώντας στο σχολείο για το τι είναι ένα Λαογραφικό Μουσείο και μέσα από σχετικές εικόνες που αναζητήσαμε στο Διαδίκτυο, οι μαθητές/-τριες ζωγράφισαν αντικείμενα και δημιούργησαν μια αφίσα με όσα πίστευαν ότι θα δουν μέσα αυτό. Η χαρά τους μεγάλη, όταν αναγνώριζαν τα αντικείμενα που κι αυτά είχαν ζωγραφίσει.1713015660932

Ευχαριστούμε από καρδιάς την κ. Μεθενίτη, γιαγιά της μαθήτριάς μας, της Αλίκης, για την ξενάγηση στο Μουσείο και τη φιλοξενία σε αυτό!

1713017562745

Παράταση εγγραφών έως 27-03-2024

Σας ενημερώνουμε ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.

Παράταση εγγραφών

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο (1ος Κύκλος)-2023-2024

Το πρόγραμμα με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” εντάσσεται στον κύκλο “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”. Πιο συγκεκριμένα, ανήκει στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας. Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον, καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.

Επιμέρους στόχοι του προγράμματος:

  • Να αναπτύξουν τα παιδιά θετική αυτοεικόνα
  • Να απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν τα ίδια
  • Να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ξεχωριστό άτομο
  • Να παρατηρούν και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα από φωτογραφίες ζώων ή φυτών
  • Να παρατηρούν και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους
  • Να αναγνωρίζουν την αξία της διαφορετικότητας
  • Να υιοθετήσουν θετική στάση και ανοχή απέναντι στο διαφορετικό
  • Να αξιολογήσουν τη δράση τους

1ο Εργαστήριο

Αισθητικοκινητικές δράσεις για το δέσιμο της ομάδας και το ζέσταμα του σώματος: Μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά και ομαδικά παιχνίδια, καθώς και από την ανάγνωση του βιβλίου “Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι!” -μια ιστορία που μας μιλάει για την καλοσύνη και για το πώς αυτή μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, τονώσαμε τους δεσμούς της ομάδας. 

5 3 49

f g h k Capture

“Το κάτι άλλο”: Η ανάγνωση και η επεξεργασία του παραμυθιού “Το κάτι άλλο” της Κέιβ Κάθριν αποτέλεσε την αφόρμηση του εργαστηρίου. Μέσα από διάφορες ερωτήσεις κατά την αρχή, τη διάρκεια και το τέλος της ανάγνωσης του παραμυθιού, αλλά και μέσα από τη δραματοποίησή του με τα παιδιά, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφορετικότητά μας είναι αυτή που μας κάνει μοναδικούς  και ότι από το κάθε άνθρωπο μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε πράγματα!

41 40

2ο Εργαστήριο

Το δέντρο της ομάδας μας: Τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα του χεριού τους και ζωγράφισαν στο εσωτερικό του κάτι που τους αρέσει να κάνουν. Έπειτα, μετά από συζήτηση στην ολομέλεια καταγράψαμε τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, τους οποίους τα παιδιά ζωγράφισαν, δημιουργώντας το Συμβόλαιο της Ομάδας.

8 2

Το παζλ του εαυτού μου: Κάθε παιδί μέσα σε ένα κομμάτι παζλ αποτύπωσε με σχέδιο ό,τι το κάνει μοναδικό. Ύστερα, παρατηρώντας όλα τα κομμάτια γνωρίσαμε καλύτερα τους συμμαθητές/-τριες μας αναγνωρίζοντας θετικά χαρακτηριστικά που βλέπουμε και θαυμάζουμε σε εκείνους/-ες.

6 5 7 2

3ο Εργαστήριο

Με αφορμή το παραμύθι “Καλλιτέχνης” του Ed Vere είδαμε τη δύναμη του να πιστεύουμε στον εαυτό μας, του να αναγνωρίζουμε όσα μας κάνουν μοναδικούς ως κάτι που μας γεμίζει με χαρά την οποία μπορούμε να μοιραστούμε με τους άλλους. Φτιάξαμε, ύστερα, ως καλλιτέχνες τη δική μας πόλη.

a 2 3 3 3 4 3 1 4

4ο Εργαστήριο

Ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον (ζώα): Τα παιδιά επέλεξαν αγαπημένα τους ζώα και αφού τα εκτυπώσαμε, παίξαμε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού με αυτά στην τάξη. Αφού τα βρήκαν όλα, παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά τους και συζητήσαμε στην ολομέλεια ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές εντοπίζουν. Καταγράψαμε τις παρατηρήσεις τους δημιουργώντας μια αφίσα. 

13 1 10 11 1 12 1   9 2 22

5ο Εργαστήριο

Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους: Τα παιδιά παρατήρησαν πίνακες με προσωπογραφίες του Picasso. Κάθε παιδί διάλεξε μία προσωπογραφία και τις αντάλλαξαν μεταξύ τους, λέγοντας τι σκέφτονται για αυτή, τι τους αρέσει και τι όχι…

18 15 1 16 17

23

6ο Εργαστήριο

Διαβάζοντας το βιβλίο “Μια καμηλοπάρδαλη με λαιμουδένιο… λαιμό” του John Jory συζητήσαμε την αξία της διαφορετικότητας. Το βιβλίο αποτέλεσε αφορμή για να εκφράσουμε όσα ίσως δεν μας αρέσουν σε εμάς, τα οποία όπως μας κάνουν να ξεχωρίζουμε και είναι σημαντικό να τα αγκαλιάζουμε. Μάλιστα, δημιουργήσαμε μια καμηλοπάρδαλη με ψηλό λαιμό ως μέτρο, για να μετράμε το ύψος μας. Να ένα στοιχείο που αλλάζει στον εαυτό μας συνεχώς και μπορούμε να το μετρήσουμε. Πώς άραγε γίνεται η σωστή μέτρηση του ύψους; Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε; Πολλές ιδέες, δοκιμές και λάθη, παρατηρήσεις και διορθώσεις που έκαναν μεταξύ τους και τελικά… τα αποτελέσματα.

25 26 27 28 43 44 45 46 47

7ο Εργαστήριο

“Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο που όλα θα ήταν ίδια;”: Οι πίνακες του Έλληνα ζωγράφου, γλύπτη και χαράκτη, Γιάννη Γαΐτη, μας προβλημάτισαν σχετικά με το πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν ήμασταν όλοι ίδιοι. Ο προβληματισμός αυτός μας οδήγησε στη δημιουργία παγωμένων εικόνων, τις οποίες φωτογραφίσαμε και παρατηρήσαμε. Μάλλον αδιάφορος ένας τέτοιος κόσμος… Αυτό ήταν το συμπέρασμά τους.

38 29 33 34 35 36

Έτσι, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και τον τοποθετήσαμε κάπου εκεί ανάμεσα σε όλους τους ίδιους που και ο ζωγράφος στηλιτεύει, διαμαρτυρόμενος για τη μαζοποίηση του σύγχρονου ανθρώπου. Γράψαμε τη φράση “Είμαι μοναδικός/-ή”, για να μην το ξεχάσουμε ποτέ!

37 39 48

8ο Εργαστήριο

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο, τα παιδιά απάντησαν στην ερώτηση “Τι μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω τη λέξη “διαφορετικότητα;”. Μέσα από το σχέδιο μπορέσαμε να αντιληφθούμε πώς έχουν εννοιολογήσει τη “διαφορετικότητα”. “Χωρίς πόδια”… “Χωρίς χέρια”… “Σε αναπηρικό αμαξίδιο…” “Με άλλο χρώμα δέρματος…” “Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός…”

19

20

21

1 5

Αυτο-αξιολόγηση

Τα παιδιά με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας που δημιουργήσαμε με εικόνες αναστοχάστηκαν τη δράση τους και την αξιολόγησαν.

50

Φυτεύουμε τουλίπες στην αυλή μας

Σήμερα το σχολείο μας γέμισε με εργαλεία κηπουρικής, βολβούς τουλίπας και χώμα.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κύριο Athol Hampson που πρόσφερε το χώμα, τους βολβούς, καθώς και τενεκέδες από ελαιόλαδο και χρώματα, ώστε να τους βάψουμε.

Με πολύ ενθουσιασμό φυτέψαμε τους βολβούς και περιμένουμε με ανυπομονησία να ανθίσουν οι τουλίπες.

1711488302567 1711488302582 1711488302613 1 1711488302594 1711488324021 1711488325240 1711488326414 1711488327459 1711488327904 1711488328619 1711488330430 1711488331072 1711488459280 1711488527020 1711488630639 1

Ευχαριστίες για το νέο μας πάτωμα

Οι μαθητές/-τριες, οι γονείς και οι νηπιαγωγοί ευχαριστούμε από καρδιάς όσους/όσες συνέβαλαν στην αγορά και στην τοποθέτηση του νέου πατώματος του Νηπιαγωγείου μας.

Να έχετε υγεία, αγάπη και οικογενειακή θαλπωρή!

Χάρη σε εσάς έχουμε ένα ζεστό, ασφαλές, εύκολο στον καθαρισμό και όμορφο πάτωμα!

Ευχαριστούμε αλφαβητικά:

  • Ανώνυμος
  • Ανώνυμος
  • Αποστόλου Χρήστος
  • Αργείτη Αποστόλου Κική
  • Βλάχος Δημήτρης
  • Βλάχου Βασιλική
  • Γαλανόπουλος Κώστας
  • Δορμπάρης Παναγιώτης
  • Μαλτέζου Κατερίνα
  • Προσίλη-Χατζητοφή Μαρία

Τέλος, ευχαριστούμε θερμά την Αντιδήμαρχο Παιδείας & Νεολαίας, Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισότητας των Φύλων, κα. Βλάσση-Δημαράκη Ελένη, για την άμεση ανταπόκριση της, ώστε να εγκριθεί η δωρεά και να τοποθετηθεί άμεσα το πάτωμα.

IMG 20240119 1206072

IMG 20240204 090651

IMG 20240204 094652 1

IMG 20240221 113719 1 IMG 20240214 121435

Τσικνοπέμπτη (7 Μαρτίου 2024)

Η μέρα μας ξεκίνησε με face painting εμπνευσμένο από τις στολές των παιδιών.

1710105199831 1710105204692 1710105211112 1710105307606 1710105309264

Έπειτα, ετοιμάσαμε τους καλύτερους ψήστες (κατασκευή), για να ευχηθούμε “Καλή Τσικνοπέμπτη” στις οικογένειές μας!

1 3 1710105189064 1710105190360 1710105191987 1710105194774

1710105196542

Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας. Δύο πεινασμένοι κλόουν περίμεναν να τους ταΐσουμε με χρωματιστές μπάλες και ο Ζιζάνιος που φύτρωσε στο τέρμα μας προκαλούσε για γκολ με… στεφάνια!

1710105335405 1710105337269

1710105557944 1710105559590 1710105560355 1710105562264 1710105562732

1710105681112 1710105681629 1710105682465 1710105717086

Ακολούθησε μια μπαλομαχία ανάμεσα σε δύο ομάδες!

1710105808082 1710105878200

Η μέρα αυτή έκλεισε στην πλατεία του χωριού, σε μια γιορτή που την ευχαριστήθηκαν μικροί και μεγάλοι!

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους συντελεστές της, τον Δήμο Ερμιονίδας και την Εθελοντική Ομάδα Διδύμων! Και του χρόνου!

1710106051491 1710106052024

Αποτυπώσαμε τις αναμνήσεις και τις αγαπημένες μας στιγμές από την Τσικνοπέμπτη σε ένα μεγάλο χαρτί ζωγραφίζοντας μαζί!

6 4

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6 Μαρτίου 2024)

Την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού παρακολουθήσαμε το παραμύθι της J.F. Ransom “Ο Λυκοτοσοδούλης και η Φοβεροσκουφίτσα”.

Ο Λυκοτοσοδούλης και η Φοβεροσκουφίτσα είναι μια παραλλαγή του κλασικού παραμυθιού της Κοκκινοσκουφίτσας. Αφηγείται την ιστορία ενός μικρού λύκου, του Λυκοτοσοδούλη, που έρχεται καθημερινά αντιμέτωπος με τη Φοβεροσκουφίτσα στον δρόμο για το σχολείο. Ο Λυκοτοσοδούλης προσπαθεί να την αγνοήσει, της ζητά να σταματήσει να τον πειράζει και φουσκώνει για να δείχνει μεγαλύτερος, αλλά στο τέλος κάνει κάτι το εντελώς απρόσμενο και η Φοβεροσκουφίτσα σταματάει να τον τρομοκρατεί.

Κατά τη διάρκεια του βίντεο και παρατηρώντας τις εικόνες μιλήσαμε για τα συναισθήματα των δύο ηρώων, για το πώς θα νιώθαμε στη θέση του Λυκοτοσοδούλη, αναρωτηθήκαμε το γιατί η Φοβεροσκουφίτσα έχει αυτή τη συμπεριφορά και προτείναμε λύσεις που θα μπορούσε να ακολουθήσει ο Λυκοτοσοδούλης, για να την αντιμετωπίσει. Δώσαμε ο καθένας το δικό του τέλος στην ιστορία και δημιουργήσαμε μια αφίσα ευαισθητοποίησης, αποτυπώνοντας λέξεις που μας θυμίζουν τη βία και λέξεις που μας θυμίζουν την καλοσύνη και τη φιλία.

5 1 4 1 3 1 2 1 1 1

6 1