Europe Code week 2025 – Το νηπιαγωγείο μας και πάλι δημιουργεί και προτείνει ευρωπαϊκή πρόκληση κωδικοποίησης

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία CODE WEEK, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ - ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ - STEM | , στις 05-11-2025

Το σχολείο μας  και φέτος όχι μόνο συμμετείχε αλλά διοργάνωσε μία δραστηριότητα ρομποτικής στο πανευρωπαϊκό  πρόγραμμα Code week με τίτλο “Με το λύκο Ζαχαρία μαθαίνω τις μέρες – Avec le loup j’apprends les jours – With the wolf I am learning the days “.

Code week 25

https://codeweek.eu/view/1300297/mathaino-tis-meres-me-to-lyko-avec-le-loup-j-apprends-les-jours-with-the-wolf-i-learn-the-days

 Υπεύθυνη διοργανώτρια και δημιουργός είναι η κυρία Μαρία Χατζηπαναγιώτου που το εφήρμοσε στο πρώτο πρωινό υποχρεωτικό τμήμα, ενώ στο δεύτερο ολοήμερο το εκτέλεσε η κυρία Ματίνα Ορφανίδου. (Περισσότερες πληροφορίες για τη δημιουργία και το σκεπτικό της δραστηριότητας θα βρείτε εδώ .

codeweek badge 2019 300x300 1

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

 Μιας που μας συνοδεύει ο λύκος Ζαχαρίας στην τάξη και μας βοηθάει στις ημέρες, είπαμε να μας βοηθήσει και με την κωδικοποίηση.

Ο ήρωας λύκος που χρησιμοποιήθηκε είναι της  Orianne Lallemand  και οι εικόνες της Éléonore Thuillier.

Οι οδηγίες είναι απλές:

  • τα παιδιά σε μικρές ομαδούλες συνεργάζονται ώστε να φτάσουν στην αγαπημένη τους μέρα/χρώμα ή προσπαθούν να περάσουν με τη σωστή  σειρά όλες τις μέρες (μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας)

IMG 20251003 114635 1

Για να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το ρομποτάκι έγιναν τα ίδια ρομποτάκια, “φόρεσαν” τα κουμπάκια και κινήθηκαν ανάλογα με τις “εντολές” του παιδιού οδηγού, ώστε να ξεκινήσει βιωματικά η μάθηση.

Ύστερα σε ζευγαράκια (νήπιο-προνήπιο) άρχισαν το  ταξίδι τους στην εβδομάδα του Λύκου Ζαχαρία και στα χρώματα.

IMG 20251009 111520 IMG 20251009 112134 IMG 20251009 112319

1000005762 1000005752

Συνεργαστήκαμε με πάρα πολλά νηπιαγωγεία. Κάποια από την Ελλάδα μπορείτε να τα δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://padlet.com/mariahatzipanayiotou/code-week-2025-lsccntlq2587dh3o

Screenshot 2025 11 02 at 09 13 33 Code Week 2025

Screenshot 2025 10 28 at 18 21 27 Find Coding Events Near You – EU Code Week

qr code

 

Οι εκπαιδευτικοί όπως και τα παιδιά πήραν βραβεία δημιουργίας και  συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Screenshot 2025 10 02 at 13 59 57 1300297 PbQZqWimIg.pdf Screenshot 2025 11 03 at 18 15 57 1372794 GVdDWaGwIk.pdf

lykos Zacharias

28η Οκτωβρίου

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 01-11-2025

Μάθαμε για την ελληνική σημαία: τα χρώματα τι συμβολίζουν, τα σύμβολα επάνω της, τις συλλαβές πάνω σε κάθε ρίγα: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ. Μετρήσαμε τις ρίγες, πόσες άσπρες, πόσες είναι μπλε. Ακούσαμε την ιστορία για το χρώματα της σημαίας μας.

Φτιάξαμε και ατομικά σημαιάκια. Μάθαμε τον Εθνικό Ύμνο αλλά και τον Διονύσιο Σολωμό.

IMG 20251021 085959 IMG 20251021 085044

20251022 1122231

Μάθαμε τη λέξη ΟΧΙ και τα γράμματά της. Κάναμε αναγραμματισμούς, τη γράψαμε. Τη ζωγραφίσαμε. Παίξαμε με διάφορους τρόπους με τη λέξη “ΟΧΙ”.

IMG 20251023 094945 IMG 20251023 104522 IMG 20251023 105000 20251023 12463320251023 1254461 20251023 12545420251024 145334 20251024 145339 20251024 145345

20251024 151300120251024 15225620251024 152849

Βρήκαμε τις χώρες που είχαν σχέση με τον πόλεμο στο χάρτη. Συγκρίναμε τα μεγέθη και τα σχήματα των χωρών. Γνωρίσαμε τους αρχηγούς των χωρών.

20251022 082235120251022 1136281 20251022 114020

Ζωντανέψαμε τα όσα διαδραματίστηκαν τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου
Μιλήσαμε για τη συμβολή των γυναικών στον αγώνα τόσο ηθικά (Σ. Βέμπο) όσο και υλικά (γυναίκες της Πίνδου που κουβαλούσαν φαγητά αλλά και πλεκτά ρούχα)
Φτιάξαμε ατομικές και  ομαδικές κατασκευές
20251022 130334 20251024 1305411 20251024 152335

Μιλήσαμε για τα αγαθά της ειρήνης και τα κακά του πολέμου. Τα ταξινομήσαμε.

Συζητήσαμε για την αξία της ειρήνης και τις συνέπειες του πολέμου
Μάθαμε τα σύμβολα της ειρήνης
20251024 11311020251024 145411

Μερικά από τα βιβλία που διαβάσαμε για να καταλάβουμε τι έγινε τότε αλλά και για τα κακά του πολέμου και τα καλά της ειρήνης. Διαβάσαμε βιβλία που μιλούν για γεγονότα αλλά και φανταστικές ιστορίες.

images CHoris titlo 1

c85b1a0c 5ddd 4e1a bb0d 710db435b10b tmp502583082 640x856 1

20251024 145514

Μελετήσαμε την Γκερνίκα του Πικάσο, πρώτα αποσπασματικά κομμάτι- κομμάτι, έπειτα ολόκληρο το έργο, το ζωγραφίσαμε και στο τέλος “μπήκαμε” στην τρισδιάστατη απεικόνισή του.

IMG 20251021 102933

unnamed

IMG 20251021 120742

Ασχοληθήκαμε και με άλλα έργα του Πικάσο. Παίξαμε με διάφορους πίνακές του.

IMG 20251021 112920 IMG 20251021 112745 IMG 20251021 112517

Παρατηρήσαμε τον πίνακα που δείχνει το παιδί και το περιστέρι της ειρήνης. Συζητήσαμε και καταγράψαμε τι έχουν τα παιδιά όταν υπάρχει ειρήνη. Τα βάλαμε σε περιστέρια και συμπληρώσαμε τον πίνακα.

IMG 20251021 093708 IMG 20251021 092517

IMG 20251021 105226

Όμως υπήρχαν και Έλληνες ζωγράφοι.

Επισκεφθήκαμε το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών: με κλικ εδώ μπορείτε να περιηγηθείτε τρισδιάστατα στο μουσείο.

Από εκεί γνωρίσαμε τον Αλέξανδρο Αλεξανδράκη, τον ζωγράφο του μετώπου.

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξανδρος αλεξανδράκης ζωγράφος

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξανδρος αλεξανδράκης ζωγράφος

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξανδρος αλεξανδράκης ζωγράφος

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξανδρος αλεξανδράκης ζωγράφος

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξανδρος αλεξανδράκης ζωγράφος

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξανδρος αλεξανδράκης ζωγράφος

Με αφορμή τον τελευταίο πίνακα μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας αλλά και των παιδιών της εποχής. Εμπνευστήκαμε από αυτόν.

IMG 20251023 112643 IMG 20251023 112737

Βρίσκουμε στο χάρτη της Ευρώπης , τις χώρες Ελλάδα, Ιταλία και Γερμανία

20251021 125416

Ανασύνθεση των λέξεων “ΑΕΡΑ”, “ΟΧΙ”, “ΕΛΛΑΔΑ”, “1940”

20251021 153636 20251021 154113

Παιχνίδι με τα γράμματα της λέξης “ΟΧΙ”.: Πατάμε μόνο στα στεφάνια που έχουν τα γράμματα της λέξης.

20251021 154919

Παιχνίδι με τις λέξεις “ΟΧΙ” και “ΝΑΙ”. Απαντάμε στις ερωτήσεις για την 28η Οκτωβρίου δείχνοντας την αντίστοιχη καρτέλα

20251022 154039

Ομαδική κατασκευή για την 28η Οκτωβρίου

20251023 155430

Είδαμε φωτογραφικό υλικό από τη Βούλα Παπαϊωάννου, τη γυναίκα φωτογράφο της Κατοχής. Είδαμε φωτογραφίες από την κατοχή και βάλαμε λόγια στα συναισθήματα και στις σκέψεις των ανθρώπων.

Αποτέλεσμα εικόνας για Βούλα Παπαϊωάννου

20251023 111505

Γνωρίσαμε ένα κομμάτι της σαμιακής ιστορίας: το μεγάλο βομβαρδισμό της Σάμου 17 Νοέμβρη 1943.

 

1944 bombardismos Bathy Samos 17 11 1943

Κάναμε τη γιορτούλα μας.

Τραγουδήσαμε τραγούδια για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και για την ειρήνη.

20251027 0843181 20251027 0906551 20251027 0907111 20251027 090744 20251027 091046 20251027 090647120251027 091808 20251027 0942511 20251027 0945431 20251027 095320

 

Φτιάχνουμε υγιεινό σνακ στην τάξη μας!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 29-10-2025

Στο Θεματικό Κύκλο 1 των εργαστηρίων δεξιοτήτων που κάνουμε ο τίτλος είναι “Το σπιτικό το φαγητό είναι πάντα πιο καλό!” Με πολλή χαρά, και για να καταλυθούν τα φυλετικά στερεότυπα, ήρθαν στο σχολείο μας όχι ένας αλλά δύο μπαμπάδες/σεφ που μας έμαθαν να φτιάχνουμε υγιεινό δεκατιανό για το σχολείο ή και για το σπίτι ως βραδινό. Βάση η μεσογειακή διατροφή και η ελληνική κουζίνα…  ο βασιλιάς ντάκος!

Ντυθήκαμε κι εμείς βοηθοί μαγείρου, σηκώσαμε τα μανίκια και βοηθήσαμε τόσο στην προετοιμασία όσο και παρασκευή αλλά κυρίως στο φάγωμα! Έγιναν ανάρπαστα τα σνακ και τα πιάτα άδειαζαν και ξαναγέμιζαν! Το διασκεδάσαμε, δοκιμάσαμε με όλες μας τις αισθήσεις,  μάθαμε καινούρια υλικά και τολμήσαμε να τα γευτούμε, φάγαμε καλά και υγιεινά. Περάσαμε καταπληκτικά! Δώσαμε ζωγραφιές στους σεφ αλλά πήραμε κι εμείς αναμνηστικό δίπλωμα! Μπράβο μας!

Στο τέλος ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας αλλά και τη συνταγή για να μην την ξεχάσουμε!

Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Μαρώλια και τον κύριο Γυφτόπουλο! Γιατί και του μπαμπά το φαγητό είναι  πάντα πιο καλό!!!

20251017 101148 IMG 20251017 092821

20251017 1032591 20251017 1050291

IMG 20251017 093828 IMG 20251017 094909

20251017 1052361 20251017 1054521 20251017 1058351 20251017 1059011 IMG 20251017 103122 IMG 20251017 10231820251017 1104381 20251017 1104551 20251017 1108251 20251017 110834

IMG 20251017 102219  IMG 20251017 104553

20251017 1254561 IMG 20251017 073120

IMG 20251017 113249 IMG 20251017 113016

IMG 20251017 073149

 

Επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο μας

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 26-10-2025

Στις 16 Οκτωβρίου, την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, στο πλαίσιο του πρώτου Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του Ενεργού Πολίτη, καλέσαμε στο σχολείο μας την κ. Φωτεινή Καρμανιώλου, Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο και μάθαμε πολύτιμα πράγματα για την υγιεινή διατροφή.

Παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση σχετική με την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.

20251016 1211291

IMG 20251016 105629 20251016 1203451

Έπειτα παίξαμε με το τραπεζομάντιλο των ομάδων των τροφών.

IMG 20251016 110818 20251016 1232371 20251016 1238041

Παίξαμε με τα κρυμμένα λαχανικά στον υπολογιστή.

IMG 20251016 111807 20251016 1214111

Φτιάξαμε το θρεπτικό πιάτο (πρωινό/δεκατιανό/μεσημεριανό/βραδινό)

IMG 20251016 113400 20251016 1241351

Για να ευχαριστήσουμε την κυρία Φωτεινή της κάναμε δώρο ένα ωραίο βιβλίο με ζωγραφιές.

IMG 20251016 113821

Περάσαμε υπέροχα! Ευχαριστούμε πολύ κυρία Φωτεινή!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Θεματικός Κύκλος 1 «Ζω καλύτερα-Ευ ζην» Διατροφή

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 23-10-2025

«Το σπιτικό το φαγητό είναι πάντα πιο καλό»

  • Συζητήσαμε το λόγο για τον οποίο πρέπει να τρώμε υγιεινά με τη βοήθεια της ιστορίας του Ωραίου Δαρείου. Ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σε live worksheet μπορείτε να βρείτε με κλικ εδώ.
  • Μιλήσαμε για τη μοναδικότητα του σπιτικού φαγητού
  • Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας πιάτο (και το τραπεζομάντιλο)
  • Γνωρίσαμε τις ομάδες τροφίμων και παίξαμε με αυτές
  • Μάθαμε την αξία του τοπικού προϊόντος και φτιάξαμε μια αφίσα με αυτά
  • Μιλήσαμε για τη σημασία του εποχικού φρούτου και λαχανικού και βρήκαμε ποιο ταιριάζει σε κάθε εποχή
  • Παίξαμε με τις γεύσεις και τα φρούτα (ξινόμηλο κλπ…)
  • Συνδυάσαμε το φαγητό με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και της αειφορίας
    ( να μην πετάμε φαγητό, να μην ψαρεύουμε μωρά ψαράκια, να χρησιμοποιούμε υφασμάτινες  τσάντες αγορών  κλπ)
  • Γνωρίσαμε την διαδρομή του φαγητού του τόπου μας (ελαιόλαδο, ψάρια, σιτάρι, σταφύλι)
  • Μάθαμε το γράμμα Δδ και είπαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό
  • Παίξαμε με τις συνθέτες λέξεις και με τις ομοιοκαταληξίες

20251014 130002 20251014 130433 20251014 130624 20251015 083415 20251015 0939451 20251015 1023471 20251015 110638 20251015 112704 20251015 1134201 20251015 124939 20251016 082922 20251016 112447 20251016 1125001 20251017 075748 20251017 075800 20251017 123732 20251017 123737

CHoris titlo

Στην ολομέλεια ξεκίνησε ο ιδεοκαταιγισμός και φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας. Οι ερωτήσεις που συζητήσαμε ήταν:

  • πώς ζούσε ο Δαρείος;
  • τι του συνέβη;
  • τι κατάλαβε ο Δαρείος;
  • αν συναντούσατε το Δαρείο στο δρόμο τι συμβουλές θα του δίνατε;

Μάθαμε τις ομάδες των τροφίμων, τι μας προσφέρουν και πόσο πρέπει να τρώμε από την κάθε μία.

pyramid

Μπορείτε να παίξετε φτιάχνοντας τη δική σας πυραμίδα κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3685

Φτιάξαμε τη δική μας πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

IMG 20251020 091412

Τα παιδιά παρουσίασαν τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες που ακολουθούν στο σπίτι.

IMG 20251016 081053 IMG 20251016 083346

IMG 20251017 111054 IMG 20251017 083156 IMG 20251017 080625

Στην ολομέλεια προτείνουμε και οργανώνουμε το υγιεινό δεκατιανό του σχολείου. Κάνουμε διαγωνισμό και κερδίζουμε όλοι γιατί οι μαμάδες και οι μπαμπάδες μας φροντίζουν και μας βάζουν υγιεινό φαγητό!

Συζητούμε τις προτάσεις και συμπληρώνουμε το γράφημα: φαγητό μαμάς εναντίον έτοιμων φαγητών. Το ψηφιοποιούμε.

IMG 20251020 083943

Συνεργασία με φορείς:

  • Στις 16 Οκτωβρίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής μας επισκέφθηκε η Κλινική Διαιτολόγος – διατροφολόγος κ. Καρμανιώλου Φωτεινή και μας έκανε διάφορες δραστηριότητες σχετικές με την υγιεινή διατροφή. (Ξεχωριστή ανάρτηση).
  • οι σεφ μπαμπάδες μας  αποκαλύπτουν μία εύκολη και υγιεινή συνταγή για σνακ. (Ξεχωριστή ανάρτηση).

Παρακολούθηση βίντεο με animation με θέμα τρεις από τις βασικές αρχές/μηνύματα για την υγιεινή διατροφή: Καλύτερα σπιτικό φαγητό παρά έτοιμο https://vimeo.com/showcase/4783258/video/235227629. Αναπαραγωγή του βίντεο στην τάξη από τα παιδιά με παντομίμα.

Ξαναθυμόμαστε το πεπτικό μας σύστημα και το φίλο μας το Μάκη τον Ενζυμάκη. Δίνουμε συμβουλές υγιεινής διατροφής και τις διαχέουμε.

IMG 20251015 101236

Κάνουμε τεστ για τις διατροφικές μας συνήθειες.

20251017 153231

Μερικά από τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε.

20251017 154743

Φτιάξαμε αστεία προσωπάκια με τρόφιμα κι ένα μηλαράκι

20251017 152752 20251017 122948

 

 

Βιωματικό εργαστήρι Αγωγής Υγείας και πρόληψης ατυχημάτων

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 18-10-2025

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Το σώμα μου” και της αγωγής υγείας και πρόληψης ατυχημάτων, την Δευτέρα  13/10 τελέστηκε στο νηπιαγωγείο μας (ξεχωριστά στα δύο τμήματα) βιωματικό εργαστήρι με την νοσηλεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού κ. Αναστασία Μυλωνά.

CHoris titlo

Τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν βιωματικά στο πως μεταδίδονται τα μικρόβια, πως πλένουμε σωστά τα χέρια μας, πως βήχουμε χωρίς να τα μεταδίδουμε. Επίσης μιλήσαμε για την πρόληψη ατυχημάτων μέσα στο σπίτι, στην παιδική χαρά και  όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο αλλά και μέσα στο αυτοκίνητο ή σε δίκυκλο.   Τέλος μάθαμε να δίνουμε πρώτες βοήθειες  σε περίπτωση εγκαύματος και ρινορραγίας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς την κυρία Αναστασία, περάσαμε υπέροχα και μάθαμε διασκεδάζοντας!

IMG 1408dd583b542460b54f21fff6f8c9d7 V

Μάθαμε για τα μικρόβια και πως μεταδίδονται. Ύστερα μάθαμε πρακτικά πως να πλένουμε σωστά τα χέρια μας.

IMG 20251013 091122 IMG 20251013 092016 20251013 1222501

IMG 20251013 102344 20251013 1254181

Μάθαμε πως να κρατάμε τα μικρόβια μας του βήχα και να μην τα στέλνουμε στον αέρα.

IMG 20251013 093144

Τι κάνουμε σε περίπτωση ρινορραγίας ή εγκαύματος; Στη ρινορραγία σκύβουμε το κεφαλάκι, δεν φυσάμε τη μύτη και την πιέζουμε λίγο πιο πάνω με τα δύο μας δάχτυλα. Σε περίπτωση ελαφρού εγκαύματος ρίχνουμε πολύ νερό, δεν βάζουμε τίποτε επάνω. Εννοείται πως σε όλες τις περιπτώσεις φωνάζουμε έναν μεγάλο.

IMG 20251013 093610 20251013 1248551

Σε περίπτωση λιποθυμίας σηκώνουμε λίγο τα ποδαράκια ψηλά και τα ακουμπάμε σε μία καρεκλίτσα.

IMG 20251013 094424

Στην παιδική χαρά δεν πάμε κοντά στις κούνιες και ανεβαίνουμε στην τσουλήθρα από τη σκάλα και όχι ανάποδα. Στις βόλτες αλλά και στο σχολείο φροντίζουμε να φοράμε άνετα και εφαρμοστά παπούτσια και πάντα με δεμένα τα κορδόνια.

IMG 20251013 094708

Στο ποδήλατο φοράμε πάντα κράνος και όλα τα προστατευτικά και φροντίζουμε να έχουμε φώτα και ανακλαστικά. Στο αυτοκίνητο τα παιδιά πάντα στο πίσω κάθισμα και φοράμε όλοι ζώνη γιατί αλλιώς μπορεί να χτυπήσουμε το κεφάλι μας.

IMG 20251013 095359 20251013 115247 20251013 1153371 20251013 1153541 20251013 1155311 20251013 1300561

Τα παιδιά δεν ανεβαίνουν σε μηχανάκι γιατί είναι πολύ επικίνδυνο. Μπορεί να πέσουν και να χτυπήσουν άσχημα.

IMG 20251013 095850 IMG 20251013 095910 20251013 1211141

Πως περνάμε από τη διάβαση πεζών.

20251013 1202451 20251013 1204081

Κι αφού μάθαμε να προσέχουμε πολύ, με την κυρία Αναστασία παίξαμε ωραία παιχνίδια όλοι μαζί!

IMG b5ac8578870b44761f8cb260752382bd V

Στο τέλος κάναμε δώρο στην κυρία Αναστασία ένα ωραίο βιβλίο για το σώμα. Την ευχαριστούμε πολύ!

20251013 114334

Το σώμα μου

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 16-10-2025

  • Παίξαμε παιχνίδια ακουμπώντας τα μέρη του σώματος μας ή του σώματος του ζευγαριού μας.
  • Κουνήσαμε το σώμα μας σύμφωνα με τις οδηγίες που ακούγαμε.
  • Πιάσαμε στο σώμα μας τα κόκαλα που κινούνται και αυτά που δεν κινούνται.
  • Βάλαμε τις ακτινογραφίες στη σωστή θέση ενός σώματος
  •  Εξετάσαμε την πίεση και το οξυγόνο μας.
  • Ελέγξαμε την όρασή μας.
  • Βγάλαμε μόνοι μας μια υποτυπώδη ακτινογραφία.
  • Πειραματιστήκαμε για το πώς διώχνουμε τα μικρόβια.
  • Ψάξαμε τα διάφορα είδη του σώματος για να δούμε πώς απεικονίζονται σε πολλά ξεχωριστά βιβλία.
  • Είδαμε πώς δουλεύει το πεπτικό σύστημα με τη βοήθεια του κυρ Μηνά, ενός χωριού και μιας λεκάνης.
  • Βάλαμε τα όργανα του κυρ Χαράλαμπου στη σωστή θέση με τη βοήθεια των βιβλίων.
  • Παίξαμε και τραγουδήσαμε για το σώμα μας.
  • Ζωγραφίσαμε τι κάναμε όταν ήμασταν μωρά και τι κάνουμε τώρα.
  • Ασχοληθήκαμε με πολλά βιβλία
  • Αντιστοιχήσαμε σημεία του σώματος μας με αυτά άλλων ζώων ή αντικειμένων
    Διαπιστώσαμε πως όλο το πρόσωπο άλλα και το σώμα συμμετέχει στο να δείχνουμε τα συναισθήματά μας

20251007 1130091 20251010 111243 20251010 125308 20251006 111730 20251006 111753 20251006 1133481 20251006 113426 20251006 114347 20251007 0946121 20251007 094632 20251007 1034561 20251007 104739 20251007 1230261 20251008 1035181 20251008 104857 20251008 111649 20251008 1117091 20251008 11310611 20251008 124909 20251008 124832 20251008 125202 20251009 123315 20251009 124929 20251009 1249321 20251010 083250 20251010 1032261 20251010 1037291 20251010 1039221

  • Κάναμε γράφημα με τα μαλλιά  στην τάξη και μετρήσαμε το ύψος μας με διάφορους τρόπους: με κορδέλα, με τουβλάκια, σε πίνακα ύψους κ.ά.

IMG 20251007 084430

IMG 20251006 104100 IMG 20251006 104115

IMG 20251002 110351 IMG 20251002 110645 IMG 20251007 085705

  • Τραγουδήσαμε το αγαπημένο μας «Κεφάλι ώμοι γόνατα και πόδια»

  • Ασχοληθήκαμε με το σκελετικό σύστημα και μάθαμε πόσο σημαντικός είναι ο σκελετός για το σώμα μας και σε τι χρησιμεύει.
  • Μιλήσαμε για το αναπνευστικό και το κυκλοφορικό σύστημα.
  • Με τη βοήθεια του Μάκη του Ενζυμάκη μάθαμε για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
IMG 20251009 101010 1
  • Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τις λειτουργίες το σώματος

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλίο για παιδιά χώνεψηΑποτέλεσμα εικόνας για βιβλίο για παιδιά εγκέφαλοσ μικρός παντογνώστης 20251013 110526

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλίο για παιδιά εγκέφαλος

  • Μελετήσαμε βιβλία και τρισδιάστατα μοντέλα

IMG 20251007 100741 IMG 20251007 105528IMG 20251007 104415 20251008 131528

  • Συναρμολογούμε τον κύριο Κοκκαλάκη

20251008 153804

  • Φορέσαμε το brain hat και είδαμε από ποιο σημείο του εγκεφάλου μας δίνονται τα μηνύματα για διάφορες λειτουργίες όπως η όραση, η κίνηση, οι αισθήσεις κ.ά.

IMG 20251007 100842

  • Ζωγραφίσαμε τον εγκέφαλό μας και τα μέρη του

IMG 20251007 101657

Φτιάξαμε το γιγάντιο παζλ του σκελετού

IMG 20251007 110026

  • Μάθαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και πως μιλάμε στο τηλέφωνο. Δραματοποιούμε μία κατάσταση.

20251010 133045 20251008 131759

  • Παίξαμε με το γιγάντιο ζάρι της κυρίας  τους γιατρούς και κάναμε καλά τους τραυματίες Κίτσο και Μήτσο ανάλογα με τον αριθμό στο ζάρι (μαθηματικά). Και σε άλλη δραστηριότητα  σε ζευγάρια αυτή τη φορά κάναμε με εναλλαγή ρόλων τους αρρώστους και τους γιατρούς.

IMG 20251010 112746 IMG 20251010 112817 IMG 20251010 112842

  • Μάθαμε πρώτες βοήθειες από την νοσηλεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού κ. Αναστασία Μυλωνά (έπεται ανάρτηση ξεχωριστή).
  • Σειροθέτηση εικόνων: το σώμα μου αλλάζει καθώς μεγαλώνω
  • Παίζουμε κινητικά παιχνίδια κουνώντας τα μέλη του σώματος μας.
  • Παρακολουθούμε διαδραστικά βίντεο από την πλατφόρμα “Αίσωπος” , μαθαίνουμε για τη δομή και την ανατομία του ανθρώπινου σώματος και απαντάμε στις ερωτήσεις.
  • Κάνουμε σχετικά φύλλα εργασίας.
  • Συζητάμε τι χρειάζεται το σώμα μας για να είναι γερό. Μιλάμε για την Υγιεινή του σώματος μας και παίζουμε συμβολικά παιχνίδια, μαθαίνοντας για τη σωστή καθαριότητα των χεριών και του σώματος.
  • Παίζουμε ψηφιακά παιχνίδια αναγνώρισης των μελών του σώματος
  • Παίζουμε με αποσπώμενα παζλ για τη σύνθεση του ανθρώπινου σώματος, του σκελετού, των οργάνων και των μυών.
  • Βάζουμε στη σειρά τις εικόνες με τα επίπεδα σύνθεσης του ανθρώπινου σώματος (όργανα, σκελετός, μύες, δέρμα)
  • Μαθαίνουμε για τη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων και τη σημασία τους στο σώμα μας.
  • Κάνουμε κατασκευές και παίζουμε συμβολικά με τους “πνεύμονες”
  • μαθαίνουμε για τις 5 Αισθήσεις και παίζουμε παιχνίδια με το ζάρι και με εικόνες

20251007 123853 20251007 125157 20251007 153542

20251008 154415 20251009 124341 20251009 154104 20251010 154546 20251010 155809 20250930 155239

  • Συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με το όνομά μας και το δέσιμο της ομάδας μας. Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί. Σαν μια καστροπολιτεία. Κι αυτό φτιάξαμε!
  • Παίξαμε με το παζλ του ονόματός μας για να μάθουμε να το γράφουμε.

IMG 20251006 084447 IMG 20251006 100249 IMG 20251010 110224

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς