Το σχολείο μας φέτος όχι μόνο συμμετέχει αλλά διοργανώνει μία δραστηριότητα ρομποτικής στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Code week με τίτλο “Πάμε σχολείο;” https://codeweek.eu/view/611593/pame-skholio. Υπεύθυνη διοργανώτρια και δημιουργός είναι η κυρία Μαρία Χατζηπαναγιώτου που το εφήρμοσε κιόλας στο πρώτο υποχρεωτικό τμήμα, ενώ στο δεύτερο το εκτέλεσε η κυρία Ματίνα Ορφανίδου. (Περισσότερες πληροφορίες για τη δημιουργία και το σκεπτικό της δραστηριότητας θα βρείτε εδώ, παλαιότερες εκδηλώσεις εδώ και εδώ).
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Καταφέραμε να μπουν στη συμμαχία μας άλλα 78 σχολεία, τμήματα ή εκπαιδευτικοί ανά την Ελλάδα και ένα από την Εσθονία.
Μπορείτε να δείτε μερικά από τα συνεργαζόμενα σχολεία στο:
Μετάβαση στο padlet.com
Οι δικές μας αναρτήσεις και των 2 τμημάτων
Πήραμε και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε αλλά και τα παιδιά ατομικά, επαίνους από τους διοργανωτές.
Η χώρα μας φέτος κατέκτησε τη δεύτερη θέση παγκοσμίως στην πραγματοποίηση εκδηλώσεων προγραμματισμού. Η ταξινόμηση του πίνακα αποτελεσμάτων γίνεται με βάση τον αριθμό των καταχωρημένων εκδηλώσεων προγραμματισμού ανά πληθυσμό, οπότε μην εκπλήσσεστε που βλέπετε μερικές από τις μικρότερες χώρες στις υψηλότερες θέσεις της λίστας!
Πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι γνωριμίας 4Χ4, όπου τα παιδιά παρεμβαίνουν στην κατασκευή του ζωγραφίζοντας τα τετράγωνα. Ο στόχος είναι να φτάσουν στην κάρτα ΣΧΟΛΕΙΟ παρέα με το Bee bot γνωρίζοντας καινούρια φιλαράκια (δουλεύουν συνεργατικά σε δυάδες). Αν περάσουν από κάρτα με ερώτηση θα πρέπει να απαντήσουν στους φίλους τους τη συγκεκριμένη ερώτηση. Οι ερωτήσεις είναι απλές:
- ποιο είναι το αγαπημένο σου ζωάκι
- ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα
- ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο
- τι σου αρέσει να ζωγραφίζεις
Για να εκπαιδευτούμε στην κωδικοποίηση του bee bot προσεγγίσαμε κινητικά το θέμα. Έτσι γίναμε οι ίδιοι το ρομποτάκι και το φιλαράκι μας, μας προγραμμάτιζε πως να κινηθούμε.
Έχοντας οικολογική συνείδηση και στα πλαίσια της αειφορίας επιλέξαμε να πρωτοτυπήσουμε και να μην επιβαρύνουμε τη δραστηριότητα με έγχρωμα μελάνια, δίνοντας έτσι στα παιδιά τη δυνατότητα παρέμβασης στο ίδιο το παιχνίδι.