Από την ουτοπία στα βιώσιμα οικοτοπία

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ | , στις 11-05-2025

Το πρόγραμμα της Action Aid λέγονταν “Από την ουτοπία στα βιώσιμα οικοτοπία” και σκοπός μας ήταν να βρούμε  υλικά της φύσης που υπάρχουν γύρω μας  και να δημιουργήσουμε κάτι σαν έργο τέχνης μέσα στον τόπο που ζούμε, μαθαίνοντας έτσι τη βιοποικιλότητα της περιοχής , τον τρόπο που λειτουργεί ένα ζωντανό οικοσύστημα και τον δικό μας ρόλο μέσα σε αυτό.
Τα έργα όλων των σχολείων είναι αναρτημένα στο padlet
1000036919
1000036918
20250429 114244 20250429 113725 20250430 073544 20250429 121149 20250430 084742 1000035561 1000035571   20250429 114428 20250429 120247 20250429 112439 20250429 113740 20250430 114725 20250505 214945 20250505 215021 20250505 215102
IMG 1255c887048a2c33db9a2c7282ade7ce V

Στοματική Υγιεινή

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 27-04-2025

Εσείς γνωρίζετε πως η οδοντόβουρτσα, η οδοντόκρεμα και το νήμα είναι τα σύνεργά μας για τη στοματική υγιεινή;

Εμείς το παίξαμε με όλα αυτά στο σχολειό μας και ήταν μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη….

 



Λήψη αρχείου

Χριστός Ανέστη!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 22-04-2025

Ευχόμαστε σε όλους σας υγεία και χαρά και σας δίνουμε μια γεύση από το Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας….

Πάσχα

Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM 2025

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 17-04-2025

Με χαρά σας παρουσιάζουμε τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM2025  με τίτλο ” Μπορούμε να επιβιώσουμε  στον Άρη;”

Μετά από πολύ καιρό έρευνας, μελέτης, υποθέσεων, πειραματισμού, κατασκευών και φυσικά…παιχνιδιού με το διάστημα και πιο συγκεκριμένα τον πλανήτη Άρη ήρθε η ώρα του τελικού αποτελέσματος…

Τι λέτε;; Σας αρέσει;;;

Νιώθουμε έτσι κι αλλιώς νικητές γιατί ακόμα και αν δεν κερδίσουμε στο διαγωνισμό έχουμε ήδη γεμίσει  με γνώσεις και πολύτιμες εμπειρίες!!!!

 

https://www.youtubr.com/watch?v=taW78HTrSKg

Ακαδημία για Γονείς «Από το Α έως το Ω: 6η Συνάντηση 2024-2025

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ | , στις 08-04-2025

Ο Δήμος Ανατολικής Σάμου και το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ) του Π.Ο.Υ., σας καλούν να παρακολουθήσετε το φετινό κύκλο των Ακαδημιών Γονέων “Από το Α έως το Ω”,  ο οποίος πραγματοποιείται για 10η συνεχή χρονιά από το ΠΜΣ “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.). Το ανωτέρω πρόγραμμα περιλαμβάνει 4-8 (τέσσερις-οκτώ) δίωρες δια δραστικές συναντήσεις γονέων τη δεύτερη ή τρίτη Τετάρτη κάθε μήνα στις 18:15-20:00 από Νοέμβριο έως Μάϊο. Κάθε χρόνο, παρουσιάζονται θέματα σχετικά με την υγεία, την ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών, τις σχέσεις στην οικογένεια και το σχολείο κ.λπ. και τελεί υπό την Αιγίδα του ΕΔΔΥΠΠΥ.

Η 6η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων με θέμα “Γονεϊκή συμμετοχή ως παράγων διαμόρφωσης συνηθειών άσκησης και υγείας στα παιδιά” & “Μύθοι και αλήθειες για την παιδική και εφηβική διατροφή” θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025 και ώρα 18:15.
Για να παρακολουθήσετε την 6η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων θα ακολουθήσετε το παρακάτω link: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_F4oUBd_1TXu1o5B8AR6-oA#/registration

Παρακαλούμε για την επικοινωνία της συνάντησης σε εκπαιδευτικούς, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για την άμεση ευαισθητοποίηση και ενημέρωσή τους.
Επισυνάπτεται το πρόγραμμα της 6ης Συνάντησης.

Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

Με εκτίμηση,
Σοφία Θάνου
ΠΕ Κοινωνιολόγων
Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας Δ/νσης Κοινωνικής Πρόνοιας
Δήμου Ανατολικής Σάμου/ Συντονίστρια ΕΔΔΥΠΠΥ/ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ
Τηλ. Επίκ.:2273353448/451
Κιν. : 6977256896

Φιλαναγνωσία

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 08-04-2025

  • Γνωρίσαμε το «Εξώφυλλο των βιβλίων» και τα χαρακτηριστικά του (Τίτλος, Συγγαρφέας, Εικονογράφος, Εκδόσεις)
  • Τακτοποιήσαμε και αλλάξαμε τα βιβλία στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου/ Ξαναθυμόμαστε τους κανόνες χρήσης της Δανειστικής Βιβλιοθήκης/συζητάμε από που αλλού μπορούμε να δανειστούμε βιβλία και αναφερόμαστε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σάμου.
  •  Συμμετέχουμε στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο. Διαβάζουμε τα βιβλία : «Ζακ και Ούπς», «Ο Φτεροπόδαρος μπαμπάς» και “Γατοκουβέντες” και συμπληρώνουμε τα αντίστοιστιχα φύλλα δραστηριοτήτων
  • Με αφορμή την Αλλαγή του μήνα (Απρίλιος) και το έθιμο της Ψευταπριλιάς, αναφερόμαστε στο παραμύθι “Ο Πινόκιο”. Τα παιδιά αφηγούνται το παραμύθι στους συμμαθητές που δεν το γνωρίζουν, συζητάμε για τα ψέματα του Πινόκιο και λέμε τα δικά μας “μικρά ψεματάκια”.
    Παίζουμε παιχνίδι με τη “μύτη του Πινόκιο”: (Αντιστοίχιση ποσοτήτων) Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρει μεγαλώνουν τη «μύτη» του Πινόκιο/ ποιος μεγάλωσε περισσότερο- ποιος λιγότερο τη «μύτη’ του Πινόκιο
  • Βρίσκουμε τις 4 διαφορές στις εικόνες του Πινόκιο
  • Παιχνίδι «Μετράω τις σελίδες του βιβλίου που κρατάω» (τα παιδιά σε σειρά μετράνε τις σελίδες του βιβλίου που κρατούν μέχρι τον αριθμό που μπορούν. Κερδίζει όποιος μετρήσει τις περισσότερες σελίδες χωρίς να κάνει λάθος
  • Τα παιδιά παρουσιάζουν το αγαπημένο τους βιβλίο στους συμμαθητές τους/ θέτουν τα ερωτήματα τους και συζητούν γι’ αυτά
  • Παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας με το γράμμα “Β,β”
  • Παίζουμε «Το χαλασμένο εξώφυλλο»: Κάποιος χάλασε το εξώφυλλο του βιβλίου. Λείπουν ο τίτλος, ο συγγραφέας, ο εικονογράφος και οι εκδόσεις. Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά του εξώφυλλου με την αντίστοιχη καρτέλα
  • Παρατηρούμε στον Υπολογιστή του σχολείου φωτογραφίες από Παιδικούς συγγραφείς και Παραμυθάδες. Συζητάμε ποιους από αυτούς γνωρίζουμε. Ανακαλύπτουμε τα ονόματα τους στα βιβλία της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας.
  • Συζητάμε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πως καθιερώθηκε και τα Δικαιώματα του Μικρού Αναγνώστη.
  • Παρακολουθήσαμε Βίντεο και γνωρίσαμε τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν , συζητήσαμε ποια παραμύθια του γνωρίζουμε και ποιο είναι το αγαπημένο μας.
  • Αντιστοιχίσαμε τους ήρωες των παραμυθιών με την εικόνα που ταιριάζει στον καθένα
  • Παίξαμε παιχνίδι ισορροπίας με το αγαπημένο μας βιβλίο
  • Παίξαμε αγώνες βιβλίων και ποια ομάδα θα τοποθετήσει πρώτη τα βιβλία στη θέση τους
  • Κάναμε κατασκευές
  • Παρουσιάσαμε στην τάξη τα αγαπημένα μας βιβλία
  • Μιλήσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στα βιβλία γνώσης και τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία
  • Συζητήσαμε για  τα δικαιώματά του Μικρού Αναγνώστη.
  • Βρήκαμε πληροφορίες μέσα σε βιβλία
  • Συζητήσαμε για τη δουλειά του συγγραφέα,του εικονογράφου,του μεταφραστή,του εκδοτικού οίκου κ.α.
  • Συγκρίναμε την εικονογράφηση των παλιών βιβλίων (ανθολόγιο δημοτικού δεκαετίας ’80) με τα σύγχρονα.
  • Αποφασίσαμε (μετά από ψηφοφορία) να εικονογραφήσουμε την ιστορία : “Τα ψέματα του Απρίλη”
  • Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε την σκηνή που θα εικονογραφήσουμε.
  • Δημιουργήσαμε μια διασκευή του βιβλίου
  • Παίξαμε το “Διάλειμμα για βιβλίο “: όταν ακουστεί αυτή η φράση ό,τι και να κάνεις πρέπει να πάρεις ένα βιβλίο και να το διαβάσεις όπου θες για 5 λεπτά.
  • Δημιουργήσαμε το “Μονοπάτι των βιβλίων ” όπου προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα ντόμινο από βιβλία βασισμένο σε κάποιο χαρακτηριστικό τους.
  • Γράψαμε και εικονογραφήσαμε ένα δικό μας βιβλίο με τους αγαπημένους μας ήρωες

20250401 11222820250331 09045120250401 12390520250331 09045720250331 09051020250401 10331520250401 10454520250401 10481520250401 11165620250402 10344620250402 10592620250402 11003320250404 09380620250404 09413420250407 07200620250407 07203320250407 07214220250331 10530020250401 11162920250401 11171220250402 105938

20250326 100456 20250326 101124 20250326 113509 20250401 094441 20250401 113146 20250402 093048 20250402 124234 20250404 102922

Τα δικαιώματα των παιδιών

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 02-04-2025

  • 20250327 131626 20250327 131731 20250327 131642 20250327 131657Με αφορμή την παρακολούθηση του προγράμματος “Ο Κανόνας των Εσωρούχων” συζητάμε για το δικαίωμα μας να λέμε “Όχι” όταν κάτι μας κάνει να νιώθουμε άσχημα.
  • Ζωγραφίζω κάτι που “θέλω” ή μου αρέσει να κάνω και αισθάνομαι καλά. Παρουσιάζουμε  τη ζωγραφιά μας στους συμμαθητές μας. Συνδέουμε με την έννοια “Δικαίωμα”και τη σημασία της.
  • Κατηγοριοποιούμε τα δικαιώματα μας σε 4 κατηγορίες (ζούμε καλά, μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε, παίρνουμε μέρος/συμμετέχουμε, προστατευόμαστε). Σκεφτόμαστε και προσθέτουμε κι άλλα “δικαιώματα” μας
  • Ανάγνωση ιστορίας “Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα”. Συζητάμε για τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα τους (τροφή, οικογένεια, σπίτι κλπ). Ατομική εργασία “Αν είχα το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα θα ζωγράφιζα…”
  • Παρακολουθούμε το Βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” . Αναφερόμαστε στις συνέπειες ενός πολέμου, ποια δικαιώματα χάνονται, ποιες οι ανάγκες των ανθρώπων, τι θα κάναμε εμείς αν συναντούσαμε ένα παιδί πρόσφυγα.
  • Παιχνίδι με χάρτινο καράβι (συμβολίζει τις ανάγκες μας) και γαλάζιο ύφασμα -θάλασσα (συμβολίζει τα “θέλω” μας): Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί μια “ανάγκη” τους και ένα “θέλω”/ επιθυμία τους και τα τοποθετούν στη αντίστοιχο σημείο. Συζητάμε γι’ αυτά και αναφερόμαστε σε ποια αποτελούν “δικαιώματα” μας.
  • Δημιουργούμε έναν πίνακα με τα “Δικαιώματα” μας μέσα στη σχολική τάξη, αλλά και τις “Υποχρεώσεις” μας ως προς αυτά.
  • Συζητάμε για τα άρθρα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
  • Δημιουργούμε το δικό μας εικαστικό έργο , συμμετέχοντας στη δράση  “Το Δ των Δικαιωμάτων” του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
  • Συζητήσαμε για το τι σημαίνει “δικαίωμα”
  • Σκεφτήκαμε ποια δικαιώματα έχουμε και αν αυτά ισχύουν
  • Αναρωτηθήκαμε αν τα δικαιώματα ισχύουν για όλους τους ανθρώπους
  • Μιλήσαμε για το μέχρι πού φτάνουν τα δικαιώματά μας
  • Διαβάσαμε για ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με τα δικαιώματα.
  • Είδαμε βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών
  • Επισκέφθηκαν το site του δικτύου των δικαιωμάτων του παιδιού (εδώ)
  • Σκεφτήκαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας
  • Μάθαμε για το δικαίωμα να λέμε όχι
  • Φτιάξαμε το Δ των δικαιωμάτων από ξυλάκια
  • Κατασκευάσαμε την  ομαδική αφίσα μας με το Δ των δικαιωμάτων
  • Φτιάξαμε μικρά βιβλία για τα δικαιώματά μας
  • Διαβάσαμε βιβλία που είχαν άμεση και έμμεση σχέση με τα δικαιώματά μας.

20250314 100046 20250314 085150 20250311 101840 20250313 114153 20250314 101706 20250314 111536 20250314 112601 20250317 111047

20250310 104517 20250310 105902 20250314 110048 20250314 110132 20250314 110730 20250314 111056 20250314 111141 20250314 111205 20250314 123908 20250314 124128 20250314 124346 20250326 111315 20250326 111724 20250326 111750

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς