- Γνωρίσαμε το «Εξώφυλλο των βιβλίων» και τα χαρακτηριστικά του (Τίτλος, Συγγαρφέας, Εικονογράφος, Εκδόσεις)
- Τακτοποιήσαμε και αλλάξαμε τα βιβλία στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου/ Ξαναθυμόμαστε τους κανόνες χρήσης της Δανειστικής Βιβλιοθήκης/συζητάμε από που αλλού μπορούμε να δανειστούμε βιβλία και αναφερόμαστε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σάμου.
- Συμμετέχουμε στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο. Διαβάζουμε τα βιβλία : «Ζακ και Ούπς», «Ο Φτεροπόδαρος μπαμπάς» και “Γατοκουβέντες” και συμπληρώνουμε τα αντίστοιστιχα φύλλα δραστηριοτήτων
- Με αφορμή την Αλλαγή του μήνα (Απρίλιος) και το έθιμο της Ψευταπριλιάς, αναφερόμαστε στο παραμύθι “Ο Πινόκιο”. Τα παιδιά αφηγούνται το παραμύθι στους συμμαθητές που δεν το γνωρίζουν, συζητάμε για τα ψέματα του Πινόκιο και λέμε τα δικά μας “μικρά ψεματάκια”.
Παίζουμε παιχνίδι με τη “μύτη του Πινόκιο”: (Αντιστοίχιση ποσοτήτων) Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρει μεγαλώνουν τη «μύτη» του Πινόκιο/ ποιος μεγάλωσε περισσότερο- ποιος λιγότερο τη «μύτη’ του Πινόκιο - Βρίσκουμε τις 4 διαφορές στις εικόνες του Πινόκιο
- Παιχνίδι «Μετράω τις σελίδες του βιβλίου που κρατάω» (τα παιδιά σε σειρά μετράνε τις σελίδες του βιβλίου που κρατούν μέχρι τον αριθμό που μπορούν. Κερδίζει όποιος μετρήσει τις περισσότερες σελίδες χωρίς να κάνει λάθος
- Τα παιδιά παρουσιάζουν το αγαπημένο τους βιβλίο στους συμμαθητές τους/ θέτουν τα ερωτήματα τους και συζητούν γι’ αυτά
- Παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας με το γράμμα “Β,β”
- Παίζουμε «Το χαλασμένο εξώφυλλο»: Κάποιος χάλασε το εξώφυλλο του βιβλίου. Λείπουν ο τίτλος, ο συγγραφέας, ο εικονογράφος και οι εκδόσεις. Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά του εξώφυλλου με την αντίστοιχη καρτέλα
- Παρατηρούμε στον Υπολογιστή του σχολείου φωτογραφίες από Παιδικούς συγγραφείς και Παραμυθάδες. Συζητάμε ποιους από αυτούς γνωρίζουμε. Ανακαλύπτουμε τα ονόματα τους στα βιβλία της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας.
- Συζητάμε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πως καθιερώθηκε και τα Δικαιώματα του Μικρού Αναγνώστη.
- Παρακολουθήσαμε Βίντεο και γνωρίσαμε τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν , συζητήσαμε ποια παραμύθια του γνωρίζουμε και ποιο είναι το αγαπημένο μας.
- Αντιστοιχίσαμε τους ήρωες των παραμυθιών με την εικόνα που ταιριάζει στον καθένα
- Παίξαμε παιχνίδι ισορροπίας με το αγαπημένο μας βιβλίο
- Παίξαμε αγώνες βιβλίων και ποια ομάδα θα τοποθετήσει πρώτη τα βιβλία στη θέση τους
- Κάναμε κατασκευές
- Παρουσιάσαμε στην τάξη τα αγαπημένα μας βιβλία
- Μιλήσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στα βιβλία γνώσης και τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία
- Συζητήσαμε για τα δικαιώματά του Μικρού Αναγνώστη.
- Βρήκαμε πληροφορίες μέσα σε βιβλία
- Συζητήσαμε για τη δουλειά του συγγραφέα,του εικονογράφου,του μεταφραστή,του εκδοτικού οίκου κ.α.
- Συγκρίναμε την εικονογράφηση των παλιών βιβλίων (ανθολόγιο δημοτικού δεκαετίας ’80) με τα σύγχρονα.
- Αποφασίσαμε (μετά από ψηφοφορία) να εικονογραφήσουμε την ιστορία : “Τα ψέματα του Απρίλη”
- Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε την σκηνή που θα εικονογραφήσουμε.
- Δημιουργήσαμε μια διασκευή του βιβλίου
- Παίξαμε το “Διάλειμμα για βιβλίο “: όταν ακουστεί αυτή η φράση ό,τι και να κάνεις πρέπει να πάρεις ένα βιβλίο και να το διαβάσεις όπου θες για 5 λεπτά.
- Δημιουργήσαμε το “Μονοπάτι των βιβλίων ” όπου προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα ντόμινο από βιβλία βασισμένο σε κάποιο χαρακτηριστικό τους.
- Γράψαμε και εικονογραφήσαμε ένα δικό μας βιβλίο με τους αγαπημένους μας ήρωες