Με αφορμή την παρακολούθηση του προγράμματος “Ο Κανόνας των Εσωρούχων” συζητάμε για το δικαίωμα μας να λέμε “Όχι” όταν κάτι μας κάνει να νιώθουμε άσχημα.
- Ζωγραφίζω κάτι που “θέλω” ή μου αρέσει να κάνω και αισθάνομαι καλά. Παρουσιάζουμε τη ζωγραφιά μας στους συμμαθητές μας. Συνδέουμε με την έννοια “Δικαίωμα”και τη σημασία της.
- Κατηγοριοποιούμε τα δικαιώματα μας σε 4 κατηγορίες (ζούμε καλά, μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε, παίρνουμε μέρος/συμμετέχουμε, προστατευόμαστε). Σκεφτόμαστε και προσθέτουμε κι άλλα “δικαιώματα” μας
- Ανάγνωση ιστορίας “Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα”. Συζητάμε για τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα τους (τροφή, οικογένεια, σπίτι κλπ). Ατομική εργασία “Αν είχα το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα θα ζωγράφιζα…”
- Παρακολουθούμε το Βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” . Αναφερόμαστε στις συνέπειες ενός πολέμου, ποια δικαιώματα χάνονται, ποιες οι ανάγκες των ανθρώπων, τι θα κάναμε εμείς αν συναντούσαμε ένα παιδί πρόσφυγα.
- Παιχνίδι με χάρτινο καράβι (συμβολίζει τις ανάγκες μας) και γαλάζιο ύφασμα -θάλασσα (συμβολίζει τα “θέλω” μας): Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί μια “ανάγκη” τους και ένα “θέλω”/ επιθυμία τους και τα τοποθετούν στη αντίστοιχο σημείο. Συζητάμε γι’ αυτά και αναφερόμαστε σε ποια αποτελούν “δικαιώματα” μας.
- Δημιουργούμε έναν πίνακα με τα “Δικαιώματα” μας μέσα στη σχολική τάξη, αλλά και τις “Υποχρεώσεις” μας ως προς αυτά.
- Συζητάμε για τα άρθρα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
- Δημιουργούμε το δικό μας εικαστικό έργο , συμμετέχοντας στη δράση “Το Δ των Δικαιωμάτων” του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
- Συζητήσαμε για το τι σημαίνει “δικαίωμα”
- Σκεφτήκαμε ποια δικαιώματα έχουμε και αν αυτά ισχύουν
- Αναρωτηθήκαμε αν τα δικαιώματα ισχύουν για όλους τους ανθρώπους
- Μιλήσαμε για το μέχρι πού φτάνουν τα δικαιώματά μας
- Διαβάσαμε για ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με τα δικαιώματα.
- Είδαμε βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών
- Επισκέφθηκαν το site του δικτύου των δικαιωμάτων του παιδιού (εδώ)
- Σκεφτήκαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας
- Μάθαμε για το δικαίωμα να λέμε όχι
- Φτιάξαμε το Δ των δικαιωμάτων από ξυλάκια
- Κατασκευάσαμε την ομαδική αφίσα μας με το Δ των δικαιωμάτων
- Φτιάξαμε μικρά βιβλία για τα δικαιώματά μας
- Διαβάσαμε βιβλία που είχαν άμεση και έμμεση σχέση με τα δικαιώματά μας.