Τα δικαιώματα των παιδιών

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 02-04-2025

  • 20250327 131626 20250327 131731 20250327 131642 20250327 131657Με αφορμή την παρακολούθηση του προγράμματος “Ο Κανόνας των Εσωρούχων” συζητάμε για το δικαίωμα μας να λέμε “Όχι” όταν κάτι μας κάνει να νιώθουμε άσχημα.
  • Ζωγραφίζω κάτι που “θέλω” ή μου αρέσει να κάνω και αισθάνομαι καλά. Παρουσιάζουμε  τη ζωγραφιά μας στους συμμαθητές μας. Συνδέουμε με την έννοια “Δικαίωμα”και τη σημασία της.
  • Κατηγοριοποιούμε τα δικαιώματα μας σε 4 κατηγορίες (ζούμε καλά, μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε, παίρνουμε μέρος/συμμετέχουμε, προστατευόμαστε). Σκεφτόμαστε και προσθέτουμε κι άλλα “δικαιώματα” μας
  • Ανάγνωση ιστορίας “Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα”. Συζητάμε για τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα τους (τροφή, οικογένεια, σπίτι κλπ). Ατομική εργασία “Αν είχα το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα θα ζωγράφιζα…”
  • Παρακολουθούμε το Βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” . Αναφερόμαστε στις συνέπειες ενός πολέμου, ποια δικαιώματα χάνονται, ποιες οι ανάγκες των ανθρώπων, τι θα κάναμε εμείς αν συναντούσαμε ένα παιδί πρόσφυγα.
  • Παιχνίδι με χάρτινο καράβι (συμβολίζει τις ανάγκες μας) και γαλάζιο ύφασμα -θάλασσα (συμβολίζει τα “θέλω” μας): Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί μια “ανάγκη” τους και ένα “θέλω”/ επιθυμία τους και τα τοποθετούν στη αντίστοιχο σημείο. Συζητάμε γι’ αυτά και αναφερόμαστε σε ποια αποτελούν “δικαιώματα” μας.
  • Δημιουργούμε έναν πίνακα με τα “Δικαιώματα” μας μέσα στη σχολική τάξη, αλλά και τις “Υποχρεώσεις” μας ως προς αυτά.
  • Συζητάμε για τα άρθρα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
  • Δημιουργούμε το δικό μας εικαστικό έργο , συμμετέχοντας στη δράση  “Το Δ των Δικαιωμάτων” του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
  • Συζητήσαμε για το τι σημαίνει “δικαίωμα”
  • Σκεφτήκαμε ποια δικαιώματα έχουμε και αν αυτά ισχύουν
  • Αναρωτηθήκαμε αν τα δικαιώματα ισχύουν για όλους τους ανθρώπους
  • Μιλήσαμε για το μέχρι πού φτάνουν τα δικαιώματά μας
  • Διαβάσαμε για ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με τα δικαιώματα.
  • Είδαμε βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών
  • Επισκέφθηκαν το site του δικτύου των δικαιωμάτων του παιδιού (εδώ)
  • Σκεφτήκαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας
  • Μάθαμε για το δικαίωμα να λέμε όχι
  • Φτιάξαμε το Δ των δικαιωμάτων από ξυλάκια
  • Κατασκευάσαμε την  ομαδική αφίσα μας με το Δ των δικαιωμάτων
  • Φτιάξαμε μικρά βιβλία για τα δικαιώματά μας
  • Διαβάσαμε βιβλία που είχαν άμεση και έμμεση σχέση με τα δικαιώματά μας.

20250314 100046 20250314 085150 20250311 101840 20250313 114153 20250314 101706 20250314 111536 20250314 112601 20250317 111047

20250310 104517 20250310 105902 20250314 110048 20250314 110132 20250314 110730 20250314 111056 20250314 111141 20250314 111205 20250314 123908 20250314 124128 20250314 124346 20250326 111315 20250326 111724 20250326 111750

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς