Φιλία ή αλλιώς “Εγώ κι εσύ μαζί”

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 19-10-2024

Ποιος θα ήμουν εγώ αν δεν είχα οικογένεια και φίλους; Υπάρχω μέσα από εσένα (πρφρ. Paul Ricoeur), μέσα από ένα ΕΣΥ και μπορώ να δω τον εαυτό μου (και  να τον προσδιορίσω αν το επιλέξω) μέσα από τα μάτια σου, είτε είσαι γονιός, είτε είσαι φίλος, είτε εκπαιδευτικός.

Σε αυτό λοιπόν το φιλοσοφικό πλαίσιο ασχοληθήκαμε και με τη φιλία, την αρμονική και συνεργατική εταιροπρόσωπη   συν-ύπαρξη μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο.

Μερικές από τις δραστηριότητες με τις οποίες ενδυναμώσαμε τη σχέση εγώ-εσύ:

  • παίξαμε και δουλέψαμε σε ζευγαράκια
  • δοκιμάσαμε να ανακαλύψουμε το φίλο μας με κλειστά μάτια
  • σχεδιάσαμε το πρόσωπό του
  • κάτσαμε αντικριστά και γίναμε ο ένας καθρέπτης του άλλου και τον ζωγραφίσαμε
  • παίξαμε κουκλοθέατρο
  • δώσαμε τα χέρια και γνωριστήκαμε καλύτερα
  • λάβαμε μία επιστολή από το ομορφότερο ψαράκι του ωκεανού   που δεν είχε φίλους (μάθαμε τι είναι τη επιστολή)
  • διαβάσαμε παραμύθια που μας έδωσαν την αφορμή να αναστοχαστούμε  για τη φιλία και τη σημασία της π.χ. “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να είναι πάντα πρώτος”, “Ασημάκης, το πολύχρωμο ψαράκι” “Ένας για όλους και όλοι για έναν” “Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι” κ.ά.
  • μιλήσαμε για τις φιλικές συμπεριφορές, αυτές που μας βοηθάνε να κάνουμε καινούριους φίλους και τις συμπεριφορές, με τις οποίες -αν δεν προσέξουμε- μπορεί και να τους χάσουμε
  • Βρήκαμε πολλές ευκαιρίες να γνωρίσουμε νέους φίλους μέσα στην τάξη, να τους ζωγραφίσουμε και να κάνουμε δημιουργικές κατασκευές όπως: α. Κολάζ/αφισάκι με τον Ασημάκη όπου το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα από τα λέπια του τους φίλους του/τον-την φίλο-η β. φτιάξαμε το βιβλίο των φίλων γ. ζωγραφίσαμε  σε καρδιά  αλλά και γύρω από τον Ασημάκη τους φίλους μας δ. κατασκευάσαμε το βραχιόλι της φιλίας με τον Ασημάκη
  • Με τα φιλαράκια μας αρχίσαμε να μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να παίζουμε σε δυάδες bingo παρατήρησης αλλά και ταύτισης αριθμών από το 1-5 και 1-10
  • Με τα φιλαράκια μας βάλαμε ουρίτσες σε πουλάκια (μανταλάκια, τόσα όσα ο αριθμός που δηλώνει το κάθε πουλάκι)
  • Βάλαμε στον Ασημάκη τα σωστά σχήματα αλλά και τόσες μπουρμπουληθρες όσες μας δήλωνε ο αριθμός
  • ταξινομήσαμε σενάρια συμπεριφορών σε φιλικές και μη

IMG 20241002 140247 1

CIMG0002

IMG 6947ebcca86411eba5093f2848ded8f0 VIMG 20241001 142350 1

IMG 20241001 131409IMG 20241001 131336 1

IMG 20241001 124544 IMG 20241001 131049

IMG 20240930 131350IMG 20240924 131711

Διαφάνεια2

IMG 20241003 124634

20241003 113157 20241003 100958 20241003 111952 20241003 225517 20241003 225623 1

IMG 20241004 130743 1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς