28η Οκτωβρίου 1940
Ειρήνη ή Πόλεμος;
Το βασικό ερώτημα των ημερών, που όμως τα παιδιά βγάζουν κατευθείαν την απάντηση μέσα από τις καρδιές τους, στηριζόμενα σε ισχυρά επιχειρήματα.
Ο έρευνες μας πολλές αλλά οι φωτογραφίες μας λίγες…. θαυμάστε μερικές από τις δράσεις μας.
Ορμώμενοι από τον πίνακα “Γκερνίκα” του Πάμπλο Πικάσο , που μας περίμενε πρωί πρωί κρυμμένος κάτω από ένα γαλάζιο πανί… φτάσαμε και στην δική μας Γκερνίκα, μιας και κάποια στιγμή στην ιστορία έίχαν συμβεί παρόμοια γεγονότα και στην Ελλάδα. Μα τι είχε γίνει τότε, το 1940;
ο Χίτλερ σκέφτεται πως θα κατακτήσει τον κόσμο
και βρήκε μια τρομερή ιδέα που περιλαμβάνει την μικρή αλλά πολύ σημαντική Ελλάδα
παίρνει τηλέφωνο τον Μουσολίνι στην Ιταλία και του λέει να γίνουν συνεργάτες. Ο ΜΟυσολίνι δέχεται αμέσως χωρίς δεύτερη σκέψη
και με τη σειρά του παίρνει τηλέφωνο στη Ελλάδα, όπου έστειλε και τον απεσταλμένο του
Ο Μεταξάς άκουσε με προσοχή τα λόγια του απεσταλμένου και απάντησε δυνατά και χτυπώντας το χέρι στο γραφείο του “ΟΧΙ”. Ακολούθησε το “ε τότε έχουμε πόλεμο”
φαντάροι από όλη την Ελλάδα αποχαιρετούν τις οικογένειες τους και φεύγουν για το μέτωπο.
Κάνει πολύ κρύο στην Πίνδο
αλλά οι φαντάροι δεν το βάζουν κάτω. Η Σοφία Βέμπο τους δίνει θάρρος και κουράγιο με τα τραγούδια της
Κρύβονται καλά και έχοντας ως σύνθημα τη λέξη “ΑΕΡΑ” τρομάζουν τον ΜΟυσολίνι.
Με πολύ κόπο , πόνο και θάρρος έδιωξαν τους κατακτητές από την πατρίδα. Εμείς λοιπόν , αναγνωρίζοντας την σημασία της συμβολής τους στην ειρηνική Ελλάδα, δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με την ιστορία τους.
Γιατί, όπως έγραψε και ο Γ. Δροσίνης στο ποίημα του “Όταν κάνουμε πόλεμο, η Γη έχει πονόλαιμο”
Γι’ συτό διευκρινήσαμε μέσα και από τους δικούς μας στίχους σε τι λέμε “ΝΑΙ” και σε τι λέμε “ΟΧΙ”. Με τη βοήθεια του κύριου Άρη, δασκάλου του Δημοτικού που παίζει κιθάρα, τραγουδήσαμε το τραγούδι μας και στη γιορτή του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Χάρακα, για να εξαπλώσουμε το μήνυμα σε όλους.
Μεταξύ άλλων γνωρίσαμε και τις σημαίες πάρα πολλών χωρών και τις συγκρίναμε με τη δική μας. Κάναμε και κάτι πολύ δημιουργικό και διασκεδαστικό. Χρησιμοποιήσαμε τα σχήματα της ελληνικής σημαίας και κατασκευάσαμε κάτι που έχει επίσης το σήμα του σταυρού…
Συμπέρασμα, δεν θέλουμε πόλεμο με δάκρυα , πόνο, στενοχώρια και όλα τα αρνητικά συναισθήματα. Εμείς προτιμούμε …. (σύνθετες λέξεις)
Ανακαλύπτουμε τα εθνικά ονόματα και δημιουργούμε τους δικούς μας γλωσσοδέτες χρησιμοποιώντας επίθετα
- Ένας Πακιστανός, μια ποιος Πακιστανός; Ένας γλυκούλης Πακιστανός από το Πακιστάν που τρώει παγωτό.
- Μια Κινέζα, μα ποια Κινέζα; Μια χαρούμενη Κινέζα από την Κίνα, που τρώει φρούτα.
- Ένας Αιγύπτιος, μα ποιος Αιγύπτιος; Ένας ζηλιάρης Αιγύπτιος από την Αίγυπτο, που φτιάχνει γύρο.
- Ένας Αμερικάνος, μα ποιος Αμερικάνος; Ένας λυπημένος Αμερικάνος από την Αμερική, που καβαλάει ένα άλογο.
- Ένας Ινουίτ, μα ποιος Ινουίτ; Ένας κρυμμένος Ινουίτ από την Αλάσκα, που ψαρεύει στον πάγο.
- Ένας Καναδός, μα ποιος Καναδός; Ένας λυπημένος Καναδός από τον Καναδά, που κρατάει μια ομπρέλα.
- Ένας ΠΟλωνός, μα ποιος Πολωνός; Ένας γρήγορος Πολωνός από την Πολωνία, που τρέχει σε αγώνα.
- Ένας Ιάπωνας, μα ποιος Ιάπωνας; Ένας χαρούμενος Ιάπωνας από την Ιαπωνία , που κοιμάται στο κρεβάτι του.
- Ένας Ρώσος, μα ποιος Ρώσος, ένας κουρασμένος Ρώσος από την Ρωσία, που παίζει μπάλα.
- Ένας Ιρανός, μα ποιος Ιρανός; Ένας έκπληκτος Ιρανός από το Ιράν, που βλέπει μια καμηλα.
- Ένας Ιταλός, μα ποιος Ιταλός; Ένας χαμογελαστός Ιταλός από την Ιταλία , που πάει στο σπίτι του.
- Ένας Σουηδός, μα ποιος Σουηδός; Ένας πεινασμένος Σουηδός από την Σουηδία, που μαγειρεύει αρνί.













